8.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 عالم طبیعت ، مخدّر و حجاب برای فهم لذّت و درد برزخی اعمال و صفات
🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅شيعيان براي اثبات امامت امامان دوازدهگانهشان از اين حديث استدلال ميكنند كه پيامبر -صلی الله علیه و آله- فرموده : دوازده خليفه خواهند بود كه همه از قريش هستند...
اينك به شيعه بايد گفت كه همه روايات حديث به صراحت ميگويند كه اين دوازده نفر امير و خليفه خواهند بود و معلوم است كه از ائمه شيعه فقط علي و الحسن به خلافت رسيدهاند. پس حديث چيز ديگر ميگويد و شيعيان چيزي ديگر ميگويند! و اين روايتها اين خليفهها را نام بردهاند و حتي اسم يكي در اين روايتها ذكر نشده است.
جواب :
۱. بعضي روايات ميگويند ۱۲ نفر از قريش و بعضي روايات دقيقاً اسم ایشان را ميگويند. مثل حديث جابربنعبدالله انصاري كه از كساني است كه تا زمان امام باقر -علیه السلام- هم زنده بوده است و روايت پيامبر -صلی الله علیه و آله- را به نسل تابعين و بعد از آنها رسانده است.
۲. خلافت پيامبر -صلی الله علیه و آله- خلافت حقيقي ايشان است نه اينكه بعضي اصحاب جمع شده و اميري براي خود انتخاب نمودند و اسم آن را به دروغ گذاشتند خليفه رسولالله. زيرا همانطور كه در قرآن آمده است مقام رسالت يا امامت و وزارت و خلافت از طرف خداست و صراحت آيات در اين باره روشن است
۳. پس آيا يزيد هم جزء خلفاي پيامبر ميباشد؟
نتيجه : خلط بين خلافت ظاهري و خلافت حقيقي رسولالله موجب عدم درك اين حديث شريف شده است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🔸پیامبر اکرم (ص) :
🔹أنا مُحَمَّدٌ، وأنا أحمَدُ، وأنا الماحي الَّذي يُمحى بيَ الكُفرُ، وأنا الحاشِرُ الَّذي يُحشَرُ النَّاسُ على عَقِبي، وأنا العاقِبُ وَالعاقِبُ الَّذي لَيسَ بَعدَهُ نَبِيٌّ.
🔹من محمّد (ستوده شده در زمين) هستم. من، احمد (ستوده شده در آسمان) هستم. من، ماحى (از ميان برنده) هستم كه به واسطه من، كفرْ نابود مىشود. من حاشر هستم كه مردم به دنبال من محشور [و جمع ]مىشوند. من «عاقب» هستم و عاقب، كسى است كه بعد از او پيامبرى نباشد.
🆔 صحيح مسلم: ج ۴ ص ۱۸۲۸ ح ۱۲۴
🌺 میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی -صلی الله علیه و آله- و رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق -سلام الله علیه- تبریک و تهنیت باد
🆔 @bayyenat110
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 شوخی جالب استاد با روحانیت و مسئولین کشور
🌷 حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
💠 در این دنیا #افتخارم این است که خود #بسیجیام
🔸 #بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و #شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند.
🔸 #بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن ، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.
🔸#بسیجلشکرمخلصخداست که دفتر تشکل آن را که همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند.
🔸من همواره به خلوص و صفای #بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور جلد ۲۱ صفحه ۵۲
👈پیام امام خمینی(ره) در آستانه ی سالگرد بسیج مستضعفین
🗓مورخ: ۱۳۶۷/۰۹/۰۲
💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️
🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔸پیامبر (ص ) در مورد نماز فرمودند :
🔹اسرق الناس فاالذی یسرق من صلاته فصلاته تلف کما یلف الثوب الخلق فیضرب بها وجهه
🔹دزدترین مردم کسی است که به خاطر سرعت و شتابزدگی از نماز خود کم کند، نماز چنین انسانی همچون جامه مندرسی در هم پیچیده شده، به صورت اوپرتاب می گردد.
📚( میزان الحکمه ، ج 5، ص 406 )
🆔 @bayyenat110
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 فرق لذّت و درد نفس ناطقه ، با لذّت و درد نفس حیوانی و نباتی
🌷 تمثیلی برای فهم چرایی و چگونگی درد و عذاب در برزخ و قیامت
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅شيعيان ادعا ميكنند كه بعد از وفات پيامبر همه اصحاب مرتد شدهاند به جز چند نفر كه بر اسلام باقي ماندهاند. به آنها ميگوييم كه مرتد به علت شبهه يا شهوتي مرتد ميشود و معلوم است كه شبهات در صدر اسلام قويتر بودند. پس كساني كه در دوران ضعف اسلام ايمانشان چون كوهها بود چگونه بعد از پيروزي و ظهور نشانههاي اسلام و گسترش اسلام ضعيف خواهد شد؟ اما درباره شهوتها و اميال بايد گفت : آنان كه اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند چگونه ميتوان گفت كه به خاطر دوست داشتنيها و شهوتهايي كه خودشان آن را ترك كرده بودند مرتد شدند؟ و بايد دانست كه مرتدشدن اصحاب نزد شيعه در مهمترين اركان ايمان كه امامت است به شمار ميآيد.
جواب :
۱. شيعه ميگويد همه اصحاب پيامبر مسلمان بودند و از بيعت با عليبنابيطالب -علیه السلام- در غدير برگشتند ، نه از اسلام.
۲. اما اينكه اصحاب شبهه نداشتهاند و ايمانشان مثل كوه بود ؛ مخالف صراحت آيات قرآن است كه در سوره آل عمران ، آيه ۱۵۱ و ۱۵۲ ميگويد: إِذَا فَشِلْتُمْ (زماني كه سست شديد) وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ (در كارتان اختلاف كرديد) و عَصَيْتُم (نافرماني كرديد)
۳. اينكه ميگوييد «آنها اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند». اولا عموم آنها افراد بيچيزي بودند و ثانياً عثمان كه ثروت داشت تمام ثروت خود را به مدينه منتقل نمود. ثالثاً گفتههاي شما مخالف آيه قرآن است كه در آيه ۱۵۲ سوره آل عمران ميگويد :( مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ ) : بعضي از شما دنيا را ميخواهيد و بعضي از شما اخرت را ميخواهید». بنابراين همه آنها درجات عالي ايمان نداشتهاند. در غیر این صورت ، خدا آنها را سرزنش نميكرد و با اين صراحت نميفرمود كه بعضي از اطرافيان پيامبر (كه شما آنها را اصحاب ميناميد) دنيا را ميخواستند. در حاليكه كنار پيامبر به جنگ هم رفته بودند. بنابراین براي شناخت اصحاب ، تفكر در آيات قرآن ضروري است تا اصحاب حقيقي و صفاتشان از كساني كه اطراف پيامبر بودند و بعضي از آنها منافق يا سست بودند يا تنازع ميكردند يا نافرمان بودند مشخص شود.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅پيامبر وقتي از مكه به مدينه هجرت كرد ابوبكر را همراه با خودش برد و او را نجات داد و از طرفي علي را در معرض خطر و نابودي قرار داد و از او خواست در جايش بخوابد...
پس اگر علي امام و وصي و #خليفه منصوب از سوي خدا بوده است آيا چنين كسي در معرض مرگ قرار داده ميشود و جان ابوبكر كه اگر بميرد براي #امامت ضرري نيست نجات داده ميشود...
سؤال اينجاست كه كداميك سزاوارتر است كه خاري به پايش نخورد و در معرض مرگ قرار نگيرد؟ و اگر بگوييد كه علي #غيب ميدانست پس خوابيدن او بر #بستر_پيامبر چه فضيلت و شاهكاري ميتواند باشد؟
جواب: دو سؤال بسيار خوبي است كه هركدام را جداگانه جواب كامل ميدهيم.
سؤال اول : چرا پيامبر علي را به جاي خودش قرار داد و ابوبكر را به همراه خود به #غار برد و نجات داد؟
جواب:
۱. آيا آن كه همراه پيامبر بود ابوبكر (نام اصلي او عتيق ميباشد) بوده است يا #عبداللهبناريقطبنبكر معروف به (ابنبكر) در «صحيح بخاري» رقم ۷۱۷۵ و رقم ۶۹۲ گفت: «ابوبكر و عمر و سالم مولي ابي حذيفه و ابوسلمه و زيد و عامربنربيعه از مكه به مدينه مهاجرت كردند و در راه نماز جماعت به امامت سالم انجام ميدادند در «صحيح بخاري» (ج ۶، ص ۴۲) در خصوص نفي حضور ابوبكر در غار عايشه هم با سخن خود تأييد نموده است جايي كه ميگويد: «هرگز در مورد [ فضيلت ]ما قرآني نازل نگشته است».
«سيره ابنهشام» (ج ۲، ص ۱۲۱) ميگويد مسلمانان در مكه به مدينه مهاجرت كردهاند و از آنان ابوبكر و عمر بودند. براي اطلاعات بيشتر بايد به كتاب «يار غار ابوبكر يا فردي ديگر؟» تأليف محقق نجاحالطائي مراجعه كنيد.
اگر بر فرض ابوبكر خليفه اول يار غار پيامبر باشد و اين مطلب مسلم شد ما بحث را ادامه ميدهيم.
۲. درك حكمت كارهاي رسول اكرم يا دستورات وحي الهي براي ما ممكن نيست اما ما به اندازه توان عقل خويش مسئله را بررسي ميكنيم شايد حكمتهايي دارند كه بايد از خود پيامبر سؤال ميشد يا خليفه واقعي ايشان؛ تا جواب كامل را ياد ميگرفتيم.
۳. در گذشته عرض كرديم از مسلمات تاريخ و احاديث شيعه و سني «حديث يوم الدار يا حديث #يوم_انذار است» پيامبر (تاريخ طبري، ج ۲، ص ۶۳) فرمود: «هذا عليّ و وزيري و وصيّ و خليفتي من بعدي» بنابراين مسلم است كه حضرت علي مقام #وزارت و وصايت و خليفه رسول اكرم را داشته است و كسي كه مقامي را دارد در سختيها و خطرها معلوم ميشود كه آيا #لياقت چنين مقامي را دارد يا نه.
خوش زماني است كه محكِ تجربه آيد به ميان
تا سيه روي شود هر كه در او غِش باشد
قرآن ميفرمايد : ( وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ): و هنگامي كه خدا ابراهيم را با كلماتي بيازمود و او همه را به اتمام رساند گفت من تو را امام و #پيشواي مردم قرار دادم. شايد خوابيدن در جاي پيامبر و وصي بودن آن حضرت در مكه و رد امامت و همچنين انتقال فواطم از مكه به مدينه با آن همه خطرات، امتحاني بود تا مردم بدانند كه مقام خلافت رسول اكرم چه تواني و قدرتي ميخواهد و چه كسي اين توانايي و قدرت را دارد.
۴.اصولا براي هر كاري فرد مناسب را انتخاب ميكنند حضرت علي مردي نيرومند و شجاع و از لحاظ موقعيت اجتماعي در نزد مردم پسر #كليددار كعبه بود و از اين جهت اگر در جاي پيامبر ميخوابيد ميتوانست به خوبي از خود دفاع كند و با دشمنان بجنگد و اگر او را شكنجه ميكردند تا اطلاعاتي از هجرت پيامبر بگيرند آن حضرت طاقت داشت پيامبر را لو نميداد. اما ابوبكر شخصي مسّن و #ضعيف بود (زيرا در تمام جنگهاي رسول اكرم هيچ پهلواني را شكست نداد و در عريش يعني #سايبان خدمت مينمود) و همچنين در ميان قريش از لحاظ موقعيت اجتماعي ارزشمند نبود (همانطور كه در تاريخ طبري از قول ابوسفيان بعد از جريان سقيفه نقل شده است).
بنابراين اگر ابوبكر به جاي رسول اكرم ميخوابيد هم نيرومند نبود و هم شجاعت لازم را نداشت ثانياً اگر دستگير ميشد احتمال داشت زير شكنجه حضرت را لو بدهد همانطور كه وقتي عمار ياسر را دستگير كردند با آنكه جوانتر و قويتر از ابوبكر بود از اسلام برائت جست و اظهار شرك نمود (يعني تقيه كرد).
۵. ابوبكر با اينكه كنار پيامبر بود به فرمايش قرآن كريم ميترسيد و حضرت او را #دلداري ميداد قرآن ميفرمايد : (...إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا... ):... [پيامبر] به همراهش ميگفت اندوه مدار كه خدا با ماست. (سوره توبه، آيه ۴۰).
خلاصه: عليبنابيطالب با خصوصيات و شايستگيهايي كه داشت مقام وصيّ بودن و خليفه بودن پيامبر را با عمل خود به منصّه #ظهور رسانيد.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🔅حضرت استاد آیت الله وفــســے
💥ادامه دارد...
🔴ادامه پاسخ به #شبهه
🔅سؤال دوم : اگر علي #غيب ميدانست خوابيدن او بر بستر پيامبر چه فضيلت و شاهكاري است؟
جواب:
۱. صرف علم داشتن براي عمل كافي نيست: چه بسيار دانشمنداني كه به علم خود ملتزم نيستند و عالم بيعمل هستند مانند كسي كه پزشك است و ميداند سيگار مضر است وليكن سيگار ميكشد. قرآن ميفرمايد :( وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ): آيات الهي را انكار كردند و حال آنكه بسيار يقين هم داشتند. يا در باره قوم #يهود ميفرمايد: «آنها بهتر از فرزندان خود رسول اكرم را ميشناختند و ميدانستند او چه مقامي در نزد خداوند دارد اما به او ايمان نياورده كفر ميورزيدند . يا حضرت موسي ميدانست خضر عالم رباني است اما طاقت همراهي با او را نداشت. همچنين در #حكمت الهي (فلسفه الهي) ثابت شده است كه براي بهوجود آمدن فعل و عمل انسان مقدماتي لازم است: ۱. علم ۲. شوق ۳. اراده ۴. انبعاث اعصاب ۵. تحريك عضلات. پس علم چه علم عادي باشد يا #علم_لدني و علم غيب شرط لازم براي عمل است اما شرط كافي نيست و بايد براي به وجود آمدن فعل شوق يا #ايمان كامل باشد تا فعل محقق شود.
بنابراين ارزش عمل حضرت علي اولا داشتن علم غيب و لدني است ثانياً ايمان بسيار عالي حضرت ميباشد و خداوند او را به سبب اين ايمان تمجيد ميفرمايد: در سوره بقره، آيه ۲۰۷ : ( وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ ): و از مردم كسي است كه در طلب رضاي خدا از جانش ميگذرد و خداوند به بندگان مهربان است. اين آيه به اتفاق مفسران شيعه و سني در تمجيد از عليبن ابيطالب است. و پيامبر در خطبه غدير فرمود: «و [هو] الذي فدي رسولالله بنفسه: و او جانش را فداي رسولالله نمود».
۲.علم و عمل در #اصحاب پيامبر: الف. اصحاب پيامبر در احد وقتي از كوه بالا ميرفتند و حضرت از پشت سر آنها را صدا ميزد و آنها براي حفظ جان خود فرار مينمودند در حاليكه ميدانستند او پيامبر است و فقط عده كمي كنار پيامبر ماندند و جان ايشان را حفظ نمودند. ب. از مسلمات تاريخ شيعه و سني است كه عمربنخطاب بعد از سالها همراه پيامبر بودن زماني كه حضرت ميخواست وصيت كند و فرمود #قلم و #كاغذ بياوريد تا چيزي بگويم كه هرگز گمراه نشويد به رسولالله #جسارت توهينآميز كرده گفت اين مرد #هذيان ميگويد و به جاي اطاعت از رسولالله نگذاشت ايشان مطلب خود را بگويد در حاليكه علم داشت به اينكه او رسولخدا است. ج. ابوبكر خليفه اول ميدانست كه خداوند پيامبر را حفظ ميكند اما نگران بود و پيامبر به او فرمود: «لاتحزن : غصه مخور، اندوهگين مباش». پس علم تنها موجب عمل نميشود بايد قلب هم مؤمن باشد و مرتبه ايمان بعد از علم قرار دارد.
۳. شجاعت و فداكاري يك ارزش اخلاقي و از صفات عالي انساني است مگر نه اين است كه مسلمانان علم دارند كه قرآن كريم بهترين كتاب و براي #هدايت آنها است اما زماني كه ايمان داشته باشند ملاك برتري شناخته ميشود قرآن ميفرمايد: ( اَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ) : شما به مراتب عالي ميرسيد اگر از مؤمنين باشيد. پس ملاك عاليبودن و برتري ايمان است نه علم تنها. بنابراين فضايل اخلاقي فقط متكي به علم ظاهري يا علم غيب نيست و عليبنابيطالب در عمل نشان داد كه چرا حضرت رسول اكرم در يوم انذار او را به مقام وزيري و وصي و خليفه بودن خودش معرفي نمود و خداوند مقام خلافت يا امامت را براساس شايستگيهاي ذاتي اعطا ميكند (نه براساس رأي مردم) نكته مهمتر اينكه قرآن كريم اين عمل حضرت علي را ميستايد و در مورد خوابيدن ايشان در بستر پيامبر ميفرمايد : ( وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ ): و از مردم كسي است كه در طلب رضاي خدا از جانش ميگذرد [چون علي در بستر پيامبر] و خداوند به بندگان مهربان است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
🔅حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻🌻
🔸امام على عليه السلام فرمود :
🔹 تَكَبُّرُكَ فىِ الوِلايةِ ذُلٌّ فىِ الْعزْلِ.
🔹تكبر تو در دوران رياست، موجب خوارى در دوران بركنارى است.
📚 غررالحكم ج1 ص248
🆔 @bayyenat110