هدایت شده از بیّنات مدیا
97.12.7.mp3
14.28M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد آیت الله وفسی
🗓جلسه بیست و نهم ( ۹۷.۱۲.۷ )
🆔 @bayyenat_media
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
پيامبر اکرم -صلّي الله عليه و آله- فرمودند:
رحم اللَّه امرءا أصلح من لسانه؛
خدا رحمت کند کسى را که زبان خود را اصلاح کند.
📚نهج الفصاحه
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تبدیل شدن جمهوری اسلامی به نظام سرمایه داری و امپریالیستی
🔸 فرق نمای امروزی شهرها ، با نمای شهرها در اوایل انقلاب
🎙استاد حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅آيا ائمه ، صيغه (ازدواج موقت) كردهاند؟! و پسراني كه از صيغه دارند چه كساني هستند؟
جواب:
۱.آيه قرآن دلالت بر جواز دارد و آيهاي براي نسخ نيامده است و با خبر واحد يا عمل عمربنخطاب نميشود آيه قرآن را نسخ كرد.
۲. اينكه ما دليل بر عمل صيغه نداشته باشيم دليل بر نبودن نيست زيرا قاعده عقلي ميگويد نيافتن، دليل نبودن نيست.
۳. الزام نيست كه امامان هر كار مباحي را انجام داده باشند و خيلي از امامان بهترين زنان عالم را به عنوان كنيز به همسري خود انتخاب نموده و آنها مادر امامان گرديدهاند.
در كتاب «اعتقاد ما» از آيتالله مكارم شيرازي صفحه ۱۱۳ و ۱۱۴ آمده است: قرآن در آيه ۲۴ سوره نساء ميفرمايد : (...فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنََّ...): زناني را كه متعه ميكنيد مِهر آنها را بايد بپردازيد.
بسياري از محدثان معروف و مفسران بزرگ تصريح كردهاند كه اين آيه درباره عقد موقت است. در «تفسير طبري» روايات زيادي در ذيل اين آيه نقل شده كه نشان ميدهد آيه فوق مربوط به ازدواج موقت است و گروه كثيري از صحابه پيامبر -صلی الله علیه و آله- به آن شهادت دادهاند (تفسير طبري، ج ۵ ، ص ۹).
در تفسير «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۱۴۰) و «سنن بيهقي» ( ج ۷، ص ۲۰۶ ) نيز روايات در اين زمينه فراوان است.
در «صحيح بخاري» (ج۷ ، ص ۱۶)، «صحيح مسلم» (ج ۲ ، ص ۱۰۲۲)، «مسند احمد» (ج ۴ ، ص ۴۳۶) و كتب فراوان ديگر نيز رواياتي كه دليل بر وجود عقد موقت در عصر پيامبر اكرم -صلی الله علیه و آله- است ديده ميشود هرچند روايات مخالف آن نيز وجود دارد.
جمعي از فقهاي اهل سنت معتقدند كه نكاح متعه در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده سپس اين حكم نسخ شده است (البته آيهاي براي نسخ آن وجود ندارد) در حالي كه جمعي ديگر ميگويند اين حكم تا آخر عمر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده و عمربنخطاب آن را نسخ كرده است و جمله معروف عمر را نقل كردهاند: «متعتان كانتا علي عهد رسولالله و انا محرِّمهما و معاقبٌ عليهما متعه النساء و متعه الحج: دو متعه در عصر پيامبر وجود داشت و من آنها را تحريم كردم و بر آنها مجازات ميكنم ؛ متعه زنان و متعه حج (كه نوع خاصي از حج است)». اين جمله عمر در «سنن بيهقي» (ج۷ ، ص ۲۰۶) و بسياري از كتب ديگر آمده است.
نويسنده «الغدير» بيست و پنج حديث از كتب صحاح و مسندها نقل ميكند كه متعه در شرع اسلام حلال و در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- و خليفه اول و مقداري از زمان عمر معمول بوده سپس او در اواخر عمرش از آن نهي كرد (الغدير، ج۳ ، ص ۳۳۲).
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🌼 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمود:
⛔️ کسی که با زن نامحرمی مزاح کند، به ازاء هر کلمه ای که با او سخن گفته، هزار سال در دوزخ حبس می شود.
❌ مَنْ فَاکهَ امْرَأَهً لَا یمْلِکهَا- حُبِسَ بِکلِّ کلِمَهٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار
📚 مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 363
🆔 @bayyenat110
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| حضرت آیت الله وفسی خطاب به مسئولین :
🔥به جای حرف مفت زدن ، به حرف رهبری عمل کنید
♨️ با این مسئولین ، در #گام_دوم ، خدا به دادمان برسد...
#جنجالی
🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻🌻
امام على عليه السّلام فرمودند:
وَ اللَّهِ ما أرى عَبْداً يَتَّقى تَقْوىً تَنْفَعُهُ حَتَّى يَخْزِنَ لِسانَهُ؛
به خدا سوگند، بنده با تقوايى را نمى شناسم كه تقوايش او را سود دهد مگر آن كه زبانش را نگه دارد.
📚نهج البلاغه، خطبه 176 .
🆔 @bayyenat110
مخفی بودن علائم حسادت - حسادت ، ذاتأ مخرّب ایمان - حقیقت اطمینان قلب - تعارض حسد و اطمینان قلب - حسادت برای قلب،به منزله ی تهاجم نرم و نفوذ فرهنگی برای یک جامعه.mp3
6.31M
🔈 #صوت| حسادت ، ذاتاً مخرّب ایمان
🔹تعارض حسد و اطمینان قلب
🎙حضرت استاد وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅جنايتي كه از ديدگاه شيعيان اصحاب مرتكب شدهاند اين است كه به گفته آنها اصحاب از ولايت علي منحرف شدهاند و خلافت را به او نسپردند بنابراين از ديدگاه شيعه عادل و درستكار نيستند.
سؤال اين است كه شيعيان چرا در مورد فرقههاي ديگر شيعه مانند فطحيه و واقفيه كه امامت بعضي از ائمه را قبول ندارند چنين نميگويند؟ بلكه از افراد اين فرقهها دليل ميگيرند و آنها را عادل ميدانند؟! اين تناقض دليلش چيست؟
جواب:
۱. ما اصحاب را مسلمان ميدانيم و براي پذيرفتن خبر، ثقهبودن راوي كافي است.
۲. (الفضلُ ما شهدت به الاعداء): فضيلت چيزي است كه حتي دشمنان به آن گواهي ميدهند. كساني كه با حضرت علي -سلام الله علیه- مخالف بودند و از او فضائلي را نقل كردهاند حتماً صحيح است.
۳. شيعه هر كسي را كه امامی را به امامت نشناسد يا پيامبري را پيامبر نداند يا ملائك مقرب را قبول نداشته باشد، مؤمن نميداند اما اين مطلب مربوط به پذيرش اخبار نيست.
۴. علماي شيعه در احكام به سبب اينكه ظنّ معتبر ارزش دارد؛ به بعضي اخبار ثقه و خبر واحد ارزش قائل شدهاند. اما در عقايد بايد اخبار متواتر باشد تا مورد قبول واقع شود.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁🍁
🍂 قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء سلام الله علیها :
🌻إنّی قَدِاسْتَقْبَحْتُ ما یُصْنَعُ بِالنِّساءِ، إنّهُ یُطْرَحُ عَلی الْمَرْئَةِ الثَّوبَ فَیَصِفُها لِمَنْ رَأی، فَلا تَحْمِلینی عَلی سَریر ظاهِر، اُسْتُرینی، سَتَرَکِ اللّهُ مِنَ النّارِ ؛
🌼 حضرت فاطمه زهرا - سلام الله علیها - در آخرین روزهای عمر پر برکتشان ضمن وصیّتی به اسماء فرمودند: من بسیار زشت و زننده می دانم که جنازه زنان را پس از مرگ با انداختن پارچه ای روی بدنش تشییع می کنند. و افرادی اندام و حجم بدن او را مشاهده کرده و برای دیگران تعریف می نمایند. مرا بر تختی که اطرافش پوشیده نیست و مانع مشاهده دیگران نباشد قرار مده ـ بلکه مرا با پوشش کامل تشییع کن ـ، خداوند تو را از آتش جهنّم مستور و محفوظ نماید.
📚تهذیب الأحکام، ج 1، ص 429
🆔 @bayyenat110
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 لطیفه نظم در ایران
🌹نقد جالب و طنّازانه ی استاد در مورد عدم پایبندی مردم به نظم
🌸حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110