eitaa logo
بیّنات
12.1هزار دنبال‌کننده
698 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی دوست‌داران حضرت استاد آیت‌الله حفظه الله مکررا جویای وضعیت سلامتی ایشان شدند. با توجه به شدت یافتن بیماری این یاور راستین انقلاب و رهبری، از جمیع علما، فضلا، شاگردان و دوستان و عموم ولایتمداران و علاقه‌مندان به ایشان تقاضا داریم با توسل ذیل عنایت ائمه اطهار علیهم السلام برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا کنند. 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۳ .mp3
1.85M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و سوم 🆔 @bayyenat110
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💞💞💞 💞💞 💞 🎥| 🌸 حقیقت شهادت، نزد اولیاء الهی 🌷داستان حکمت آموز خفّاش ها و آفتاب پرست‼️ 🌹حامد وفسی 💓 🆔 @bayyenat110
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥🔥🔥🔥🔥 🎥| ⚠️بی غیرتیِ سیاسی، مَرَض لاعلاج برخی دولتمردان ⛔️ مسئولین طرفدار مذاکره با آمریکا، بیماردلانی که خود را به خواب زده اند! 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌸 انسان محقِّق خصوصاً کسی که در مکتب اهل بیت -علیهم السّلام- تربیت شده باشد برای اثبات و ردّ یک نظریه نمی تواند از هر راهی استفاده کند. 🌸 یکی از زشت ترین راه های نقد که در حقیقت، مغالطه می‌باشد به قول امروزی ها راه ترور شخصیت است. 🌸 در این روش به جای آنکه آراء علمی فردی بررسی شود شخصیّت او کوبیده می‌شود یا آراء غلط علمی او در یک علم، دلیل می‌شود برای بی ارزش بودن نظرش در علم دیگر، و این جنگ روانی و مغالطه مناسب با نقد علمی نبوده و مکتب اهل بیت -علیهم السّلام- از این‌گونه اخلاق منزه است. 📚برگرفته از کتاب حقیقت، ص ۵۰۱ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه) ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۲ ♻️ شيعيان نمي‌توانند ايمان و عدالت علي را ثابت كنند مگر آن‌كه سني شوند؛ چون وقتي خوارج و كساني كه [نعوذبالله] علي را كافر يا فاسق مي‌دانند، به آن‌ها بگويند كه ما قبول نداريم كه علي مؤمن بوده است بلكه او كافر و ظالم بوده است ـــ چنان‌كه شيعه در مورد ابوبكر و عمر مي‌گويند ـــ شيعه هر دليلي براي مؤمن‌بودن علي ارائه دهد آن دليل بر مؤمن بودن ابوبكر و عمر و عثمان نيز دلالت مي‌كند... 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۵۲ شيعه مي‌گويد آيه مباهله در حق علي و فاطمه و حسن و حسين -علیهم السلام- مي‌باشد و علي -علیه السلام- نفس پيامبر -صلی الله علیه و آله- است و اين متواتر است؛ پس هيچكس نگفته در روز مباهله حضرت رسول -ص- عمر يا ابوبكر يا عثمان... را برده است يا مثلا عايشه يا حفصه را. شيعه مي‌گويد آيه ولايت در شأن علي -ع- متواتر است و بدون اختلاف همه مي‌گويند كه علي -ع- در حال ركوع انگشتري صدقه داده است و هيچكس چيز ديگري نگفته. آیا اهل سنت مي‌گويند ابوبكر و عمر و عثمان در حال ركوع زكات داده‌اند؟ شيعه مي‌گويد در غدير، حضرت علي -ع- به عنوان مولاي هر مؤمن و مؤمنه معرفي شده است پس آيا اهل سنت مي‌گويند كه عمر يا ابوبكر و عثمان به عنوان مولاي هر مؤمن خوانده و معرفي شده‌اند و... اين استدلال‌ها بيش‌تر لطيفه است. اگر دليل بياورند كه اسلام و هجرت و جهاد علي -ع- به تواتر ثابت است همان‌طور اسلام و هجرت و جهاد ابوبكر و عمر و عثمان نيز به تواتر نقل شده است و بلكه مسلمان بودن معاويه و خلفاي بني‌اميه و بني‌عباس و نماز خواندن و روزه‌گرفتن‌شان و جهادشان عليه كفار به تواتر ثابت است! شيعه جواب مي‌گويد ما اسلام همه اين افراد را مي‌پذيريم و بارها گفته‌ايم كه حضرت رسول اكرم -ص- اسلام ابوسفيان را در مكه بعد از فتح آن و اسلام عبدالله‌بن‌اُبيّ بن ابي‌سلول را که از منافقان بزرگ بود، بعد از هجرت پذيرفت و حضرت رسول -ص- با او در جنگ مشورت كرد. او در شوراي حضرت رسول بود و در خيلي از جنگ‌ها شركت مي‌نمود و پيامبر به عنوان يك مسلمان و جهادگر با او برخورد مي‌نمود و پيامبر منافقين را رسوا نفرمود. اما در مورد اين مشاهير اسلام كه شما نام برديد به تواتر كارهاي ديگري هم از آن‌ها نقل شده است مثل داستان جسارت توهين‌آميز عمر در زمان وصيت حضرت رسول -ص- در وقت رحلت و يا... و ما شيعيان مي‌گوييم حتي قاتلين حسين‌بن‌علي -علیهماالسلام- به تواتر ثابت شده كه نماز به جماعت مي‌خواندند به امامت عمربن‌سعد يا خوارج هم بسيار زاهد بودند يا ابن‌ملجم قاتل حضرت علي -ع- همه ظاهراً مسلمان بودند و اهل نماز و... آيا اين افراد نزد خداوند محترم بودند؟! اگر هر كس ظاهراً نماز بخواند و يا... كافي است براي رفتن به بهشت و مقرب شدن! آيا منافق هم همين كارها را انجام نمي‌ دهد؟! 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۴ .mp3
1.84M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و چهارم 🆔 @bayyenat110
13.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| پاسخ آیت الله وفسی، مدّتهاپیش به آقای : 🕋 منظورِ از اسلامی خواندن برخی از علوم پایه 🔮عدم تلازمِ اشتراکِ مکاتب در تدبیر و نتیجه، با وحدت در مبانی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه ی صد و چهل و چهارم ( ۹۹.۸.۲۰ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و سوم» 🔹اقسام صبر به حسب مراتب صابرین 🔹صبر بر فراقِ حضرت حقّ، بالاترین مرتبه ی صبر 🔹ظهورِ صبرِ اعظمِ انبیاء عظام ( سلام الله علیهم )، در مرحله یا سفر سوّم و چهارم از اسفار اربعه ی اهل عرفان ( من الحقّ مع الحقّ الی الخلق و مع الحقّ فی الخلق ) 🔹تبیین چرایی اعظمیّت صبر انبیاء الهی ( سلام الله علیهم )، در قالب بیان یک تمثیل 🔹مشکل بودن کار تربیتی و عظمت نقش هدایتگری 🔹ماجرای حضرت ابراهیم ( سلام الله علیه ) و مواجهه با دنیا ی کفر و باور های باطل ♦️سیاسی 🔻فرق مسئولین جمهوری اسلامی، با انبیاء الهی ( سلام الله علیهم )، در مواجهه ی با شیطان و سران کفر 🔻حاکم کردن شیطان در جامعه، هدف برخی از مسئولین جمهوری اسلامی 🔻مسئولین جمهوری اسلامی، ناموفّق در حاکم کردن ظواهر دین در جامعه ( تفاوت مسئولین نظام، با حضرت رسول الله ( صلّی الله علیه و آله و سلّم ) در پایبند کردن افراد جامعه نسبت به رعایت شریعت ظاهری ) 🔻تبدیل شدن نهاد های فرهنگی جمهوری اسلامی، به سکّوی پرشی برای اراذل و فواحش ( تأسف از نقشِ شهرت آفرینی نهاد های فرهنگی برای فسّاق ) 🔻بیشتر شدن زحمت حزب الله، در دهه های أخیر، به سبب گسترده تر و عمیق تر شدن نفاق 🔹اکبریّت صبر حضرت حجّت ( عجّل الله تعالی فرجه الشّریف ) و دشواری کار ایشان در دعوت بشریّت به دین ♦️سیاسی 🔻سؤال بر انگیز بودن مداهنه و مماشات علماء صاحب نام و بزرگان حوزه، با رفتار مفسدانه ی برخی مسئولین جمهوری اسلامی ( رفتار مشکوک علمای بزرگ و بنام حوزه، در مواجهه با وضع نابسامان جامعه ) 🔹جایگاه وصالی نماز، در نزد اولیاء الهی ( سلام الله علیهم ) 🔹مشروط بودن معراجیّت نماز ( معراج بودن نماز، مبتنی است بر فراهم شدن شرایط و برطرف گشتن موانع ) 🔹لزومِ تشدیدِ صبرِ در عبادت، با توجّه به وضع نابسامان دین داری در جامعه ( استفاده از فرصت پیش آمده در جامعه، برای رشد هر چه بیشتر در عبودیّت ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
99.8.20.mp3
11.43M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و سوم ( ۹۹.۸.۲۰ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/jtu72 🆔 @bayyenat_media
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 💐 صبر، رأس ایمان است 🥀 حرّیّت و آزادی حقیقی، در سایه ی عبودیّت 🌺 آزادگی، بستر ساز صبر و مقاومت 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
🌸 مَعَ كُلِّ شَيْءٍ لاَ بِمُقَارَنَهٍ وَ غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ لاَبِمُزَايَلَهٍ 🌸 این دو کلمه از کلمات درر بار حضرت وصیّ -علیه السّلام- بیان وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است. حقیقت عالم، «مَعَ كُلِّ شَيْءٍ» است؛ زیرا جمیع موجودات به لحاظ وجودی از او جدا نیست، همه ظهور اوست و اما «غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ» است، به لحاظ جنبه ماهوی آنها که بیانگر محدودیت آنهاست. باید دانست که معیّت حق تعالی با اشیاء و اینکه خداوند سبحان با همه و خارج از همه است، این مطلب یک اصل مهم توحیدی است. مانند یک که با همه ی اعداد می باشد و خودش عدد نیست. در نظر فلاسفه دو یعنی تکرار یک. لذا از فرط اهمیّت و علوّ مرتبت، حضرت امیرالمؤمنین علیّ بن ابیطالب -علیه السلام- این اصل توحیدی را در عبارات گوناگون فصیح و طرق متعدد بلیغ بیان فرموده است. 🌸 گاه اشاره به همین معنا به این عبارت فرمود «مَعَ كُلِّ شَيْءٍ لاَ بِمُقَارَنَهٍ» «وَ غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ لاَ بِمُزَايَلَهٍ» و گاه به این بیان سرّ این اصل مهمّ توحیدی را کشف نمود «لَيْسَ فِي الأَْشْيَاءِ بِوَالِجٍ وَ لاَ عَنْهَا بِخَارِجٍ» خطبه ۱۸۶ خدا نه داخل در اشیاء است و نه از اشیاء خارج است. 🌸 و گاه به این تعبیر این حقیقت را تفسیر می کند: «داخل فی الاشیاء لا بالممازجه و خارج عن الاشیاء لا بالمباینه» او داخل در اشیا است نه به شکل آمیختگی و او خارج از اشیا است ولی نه به شکل جدایی و گسیختگی. 📚 برگرفته از کتاب حقیقت، ص ۲۳۲ و ۲۳۳ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه) ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110