eitaa logo
بیّنات
12.1هزار دنبال‌کننده
698 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد آیت الله وفسی ۱۰۴ .mp3
1.84M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و چهارم 🆔 @bayyenat110
13.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| پاسخ آیت الله وفسی، مدّتهاپیش به آقای : 🕋 منظورِ از اسلامی خواندن برخی از علوم پایه 🔮عدم تلازمِ اشتراکِ مکاتب در تدبیر و نتیجه، با وحدت در مبانی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه ی صد و چهل و چهارم ( ۹۹.۸.۲۰ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و سوم» 🔹اقسام صبر به حسب مراتب صابرین 🔹صبر بر فراقِ حضرت حقّ، بالاترین مرتبه ی صبر 🔹ظهورِ صبرِ اعظمِ انبیاء عظام ( سلام الله علیهم )، در مرحله یا سفر سوّم و چهارم از اسفار اربعه ی اهل عرفان ( من الحقّ مع الحقّ الی الخلق و مع الحقّ فی الخلق ) 🔹تبیین چرایی اعظمیّت صبر انبیاء الهی ( سلام الله علیهم )، در قالب بیان یک تمثیل 🔹مشکل بودن کار تربیتی و عظمت نقش هدایتگری 🔹ماجرای حضرت ابراهیم ( سلام الله علیه ) و مواجهه با دنیا ی کفر و باور های باطل ♦️سیاسی 🔻فرق مسئولین جمهوری اسلامی، با انبیاء الهی ( سلام الله علیهم )، در مواجهه ی با شیطان و سران کفر 🔻حاکم کردن شیطان در جامعه، هدف برخی از مسئولین جمهوری اسلامی 🔻مسئولین جمهوری اسلامی، ناموفّق در حاکم کردن ظواهر دین در جامعه ( تفاوت مسئولین نظام، با حضرت رسول الله ( صلّی الله علیه و آله و سلّم ) در پایبند کردن افراد جامعه نسبت به رعایت شریعت ظاهری ) 🔻تبدیل شدن نهاد های فرهنگی جمهوری اسلامی، به سکّوی پرشی برای اراذل و فواحش ( تأسف از نقشِ شهرت آفرینی نهاد های فرهنگی برای فسّاق ) 🔻بیشتر شدن زحمت حزب الله، در دهه های أخیر، به سبب گسترده تر و عمیق تر شدن نفاق 🔹اکبریّت صبر حضرت حجّت ( عجّل الله تعالی فرجه الشّریف ) و دشواری کار ایشان در دعوت بشریّت به دین ♦️سیاسی 🔻سؤال بر انگیز بودن مداهنه و مماشات علماء صاحب نام و بزرگان حوزه، با رفتار مفسدانه ی برخی مسئولین جمهوری اسلامی ( رفتار مشکوک علمای بزرگ و بنام حوزه، در مواجهه با وضع نابسامان جامعه ) 🔹جایگاه وصالی نماز، در نزد اولیاء الهی ( سلام الله علیهم ) 🔹مشروط بودن معراجیّت نماز ( معراج بودن نماز، مبتنی است بر فراهم شدن شرایط و برطرف گشتن موانع ) 🔹لزومِ تشدیدِ صبرِ در عبادت، با توجّه به وضع نابسامان دین داری در جامعه ( استفاده از فرصت پیش آمده در جامعه، برای رشد هر چه بیشتر در عبودیّت ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
99.8.20.mp3
11.43M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و سوم ( ۹۹.۸.۲۰ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/jtu72 🆔 @bayyenat_media
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 💐 صبر، رأس ایمان است 🥀 حرّیّت و آزادی حقیقی، در سایه ی عبودیّت 🌺 آزادگی، بستر ساز صبر و مقاومت 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
🌸 مَعَ كُلِّ شَيْءٍ لاَ بِمُقَارَنَهٍ وَ غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ لاَبِمُزَايَلَهٍ 🌸 این دو کلمه از کلمات درر بار حضرت وصیّ -علیه السّلام- بیان وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است. حقیقت عالم، «مَعَ كُلِّ شَيْءٍ» است؛ زیرا جمیع موجودات به لحاظ وجودی از او جدا نیست، همه ظهور اوست و اما «غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ» است، به لحاظ جنبه ماهوی آنها که بیانگر محدودیت آنهاست. باید دانست که معیّت حق تعالی با اشیاء و اینکه خداوند سبحان با همه و خارج از همه است، این مطلب یک اصل مهم توحیدی است. مانند یک که با همه ی اعداد می باشد و خودش عدد نیست. در نظر فلاسفه دو یعنی تکرار یک. لذا از فرط اهمیّت و علوّ مرتبت، حضرت امیرالمؤمنین علیّ بن ابیطالب -علیه السلام- این اصل توحیدی را در عبارات گوناگون فصیح و طرق متعدد بلیغ بیان فرموده است. 🌸 گاه اشاره به همین معنا به این عبارت فرمود «مَعَ كُلِّ شَيْءٍ لاَ بِمُقَارَنَهٍ» «وَ غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ لاَ بِمُزَايَلَهٍ» و گاه به این بیان سرّ این اصل مهمّ توحیدی را کشف نمود «لَيْسَ فِي الأَْشْيَاءِ بِوَالِجٍ وَ لاَ عَنْهَا بِخَارِجٍ» خطبه ۱۸۶ خدا نه داخل در اشیاء است و نه از اشیاء خارج است. 🌸 و گاه به این تعبیر این حقیقت را تفسیر می کند: «داخل فی الاشیاء لا بالممازجه و خارج عن الاشیاء لا بالمباینه» او داخل در اشیا است نه به شکل آمیختگی و او خارج از اشیا است ولی نه به شکل جدایی و گسیختگی. 📚 برگرفته از کتاب حقیقت، ص ۲۳۲ و ۲۳۳ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه) ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۵ .mp3
2.04M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و پنجم 🆔 @bayyenat110
🌹حضرت امام (ره): هیأت نمایندگی ایران اظهار می کند که وضع اقتصادی ایران کمال مطلوب است و هیچ عیب و نقصی ندارد. آیا وضع اقتصادی انگلستان بد است ایران خوب است؟! وضع اقتصادی هندوستان بعد از آنهمه پیشرفت بد است ایران خوب است؟! همین طور ژاپن وضع اقتصادیش بد است ایران خوب است؟! آقایان در کاخ های خود نشسته اند می گویند ملت مترقی، ملت مترقی از گرسنگی می میرد؟! امیراسلام علی -علیه السلام- نان جو می خورد. برای مهمانی یی که به افتخار اربابان خود ترتیب می دهند، پانصد هزار تومان، یک میلیون تومان یا بیشتر خرج می کنند و مرتب دم از برنامه مترقی می زنند، می گویند کشور ما در ردیف کشورهای طراز اول است مگر با رفتن چند زن به مجلس مملکت مترقی می شود؟ مملکت با برنامه های اسرائیل درست نخواهد شد. اسلام برای تمام زندگی انسان از روزی که متولد می شود تا موقعی که وارد در قبر شود، دستور و حکم دارد. صحبت نزاع با شخص نیست، بعد از اینکه دولت قبلی رفت، یک نفر در زندان آمد پیش من و از دولت گذشته بد گوئی کرد و گفت این دولت برنامه های مترقی دارد، گفتم ما با کسی غرض شخصی نداریم، ما با عمل اشخاص کار داریم، ملت فقیر را نجات دهید. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌺 اکبریّت صبر حضرت حجّت -عج- و دشواری کار ایشان در دعوت بشریّت به دین 🌷طبیب عشق مسیحا دم است و مُشفِق لیک 🌷چو درد در تو نبیند که را دواء بکند ⁉️ سؤال بر انگیز بودن مماشات علماء صاحب نام حوزه، با رفتار مفسدانه ی برخی مسئولین ج.ا.ا 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۶ .mp3
1.68M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و ششم 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۳ ♻️ شيعه مي‌گويد علي از همه مردم به امامت سزاوارتر بوده است چون از همه اصحاب برتر بوده و داراي فضايل بيش‌تري بوده است؛ مي‌گوييم قبول داريم شما فضايل مشخص براي علي مانند پيشگام‌بودن در پذيرفتن اسلام و جهاد همراه پيامبر و دانش فراوان و زهد را يافته‌ايد آيا مي‌توانيد چنين فضايلي براي حسن و حسين در مقابل سعدبن‌ابي وقاص و عبدالرحمن بن عوف و عبدالله‌بن‌عمر و ديگر مهاجرين و انصار ارائه دهيد؟!... 🌷بخش اول به ۵۳ بله مي‌توانيم زيرا آن‌ها كه نام برديد مشمول آيه تطهير نمي‌شوند، وليكن حسن و حسين -سلام الله علیهما- جزء اهل بيت هستند؛ پس پاك و مقدس مي‌باشند. پيامبر -صلی الله علیه و آله- اهل بيت -علیهم السلام- را ثقل كبير در كنار ثقل اكبر يعني قرآن قرار داده است و همان‌طور كه ثقل اكبر عصمت دارد و هادي است حسن و حسين -علیهماالسلام- هم عصمت دارند و عِدل قرآن هستند. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔻 ادامه ۵۳ ♻️ كسي نمي‌تواند ادعا كند كه در اين زمينه‌ها حسن و حسين از ديگر اصحاب برتر بوده‌اند پس چيزي جز اين‌كه شيعه ادعا كنند كه نصوص قرآن و حديث آن‌ها را برتر قرار داده است باقي نمي‌ماند اما بايد گفت هر كس مي‌تواند چنين ادعايي بكند مثلا اموي‌ها هم مي‌توانند به دروغ بگويند كه نص قرآني معاويه را تأييد مي‌كند زيرا خداوند مي‌فرمايد(اسراء ۳۳) : (...وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنصُورًا: هركس به ستم كشته شود به وارث او تسلطي داده‌ايم پس او نبايد در [مكافات] قتل زياده‌روي كند، همانا او حمايت شده است» از اين‌رو اموي‌ها خواهند گفت: مظلوم عثمان بن عفان است و خداوند معاويه را به خاطر گرفتن خون عثمان ادا مي‌كرد! 🌷بخش دوم به ۵۳ اولاً آيه قرآن مي‌گويد براي وليِ مقتول مظلوم سلطان مي‌باشد. آيا مگر معاويه پسر يا پدر يا وارث عثمان بود كه چنين حقي را پيدا كند؟ ثانياً قرآن مي‌فرمايد در قتل اسراف نكنيد پس اگر يك نفر قاتل باشد بايد يك نفر كشته شود و اگر قاتل چند نفر باشند خانواده مقتول بايد به تعداد افراد اضافه بر يك نفر، ديه ديگران را پرداخت كند، مثلا اگر دو قاتل باشد خانواده مقتول بر هر يك از خانواده و ورثه قاتل نصف ديه را مي‌دهد بعد مي‌تواند هر دو را قصاص كند. ثالثاً بايد قاتلين را دقيقاً بشناسند و اگر جمعي كه معلوم نيستند كسي را بكشند بايد از طرف بيت‌المال ديه مقتول پرداخت شود. رابعاً سلطان عليه قاتل است نه عليه خليفه مسلمانان. خامساً همان‌طور كه از تاريخ و عملكرد معاويه بعدها به وضوح روشن شد و خودش در سخنراني كوفه گفت، هدفش حكومت بوده است و لاغير. و در مورد يزيد و خلفاي بني‌اميه و بني‌مروان و بني‌عباس كه اصلا مسئله قابل بحث نيست؛ چون تاريخ جنايات آن‌ها را روشن نموده است و محل اختلاف شيعه با سني نمي‌باشد. سادساً نتيجه جنگ صفين كشته‌شدن بيش از ده هزار مسلمان بود و اين اسرافي بود كه به سبب قصاص قاتلين عثمان نبود بلكه براي كسب قدرت و حاكميت بود. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
📃 بیانیه حضرت برای دعوت مردم به پویش شکایت از حسن روحانی بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین ملّت شریف و شهید پرور ایران اسلامی ➖با عنایت به ضعف اکثریت نمایندگان مجلس شورا و خصوصاً هیئت رئیسه آن، که توانائی های نظارتی بر قوّه مجریه را از دست داده و در مقابل، دولت و رئیس آن برای چنین مجلسی و مصوباتش ارزشی قائل نیست و نمایندگان ملّت در مقام عمل نشان دادند نه تنها توان استیضاح ندارند، بلکه به اندازه وکیل الدّوله های قبلی، قدرت سؤال از رئیس جمهور را هم ندارند؛ ➖آنان همانند برخی از دولتمردان که ذلّت خود را تعامل با جامعه جهانی می‌نامند، ذلّت در برابر متکبران پر مدعا را تعامل با دولت نامیده اند. ➖در این وضعیت، صبر بی نظیر مردم ستودنی است و بر اساس فرمایش گهربار قرآن کریم 《قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَى》 ➖وظیفه ما است برای اقامه حقّ و عدل قیام کرده و همه با هم از مسبّب اصلی وضعیت شرم آور امروز، آقای «حسن روحانی» که موجب ناامیدی مردم از کارآمدی نظام اسلامی گشته، به پویش شکایت به کمیسیون اصل نود بپیوندیم. ➖بی تدبیری مستمر وی به علت عدم اطاعت از رهنمودها و فرامین حکیمانه رهبری و بی توجهی به انتقادات دلسوزان و ایمان به خیرخواهی شیطان بزرگ و اذناب داخلی اوست. ➖ان شاءالله شاهد محاکمه این فرد در یک دادگاه صالحه باشیم تا دیگر هیچ کسی جرئت چنین رفتارهایی را با مردم عزیزمان نداشته باشد. 《إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ》 ✍ حامد وفسی جهت امضای شکایت 👇 http://asle90.24on.ir 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110