🔵 جلسه ۱۸۴ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۳.۱۰ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و سیزدهم»
🔹غربت نماز، حتّی در بین نمازگزاران
🔹لزوم توجّه به باطن نماز، در عین رعایت ظاهر آن ( ضرورت خضوع و خشوع قلب، در نماز )
🔹ارتباط معرفت الله و معرفت نفس، با حضور قلب در نماز ( و به طور کلّی عبادات )
🔹اشاره ای به تفاوت بین نفس کلیّه ی الهیّه و نفس ناطقه
🔹اشاره ای به رفعت جایگاه اهل بیت -سلام الله علیهم- و باطن عباداتشان -سلام الله علیهم-
🔹تشکیک معرفت افراد، مستلزم تشکیک بواطن عباداتشان
🔹معرفت و تزکیه، دو بال پرواز و رشد نفس ( متجلّی بالله شدنِ نفس )( شروط معراج شدن نماز )
🔹اشاره ای به ارزش و جایگاه عرفان نظری
🔹ابتنای مراتب تقوا بر مراتب معرفت
🔹تناسب مراتب بهشتیان و جهنّمیان، با مراتب معرفتشان
🔹اشاره ای به تفاوت مقام عابد و مقام عارف
🔹مقامات سلوک عرفانی ( مراتب تجلّیات الهی برای مصلّی )
🔹مراتب علمی، ایمانی، شهودی و فنایی تجلّیات سه گانه
🔹اشاره ای به غیرقابل قیاس بودن لذّت معنوی ( بهجت ) با لذّت مادّی
🔹اشاره ای به تفاوت بین یقین ذهنی نسبت به یک قضیّه، و باور به آن ( تبیین چیستی ایمان )
🔹توضیح مرتبه ی شهود و یافتن .
هدایت شده از بیّنات مدیا
1401.3.10.mp3
12.85M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد وفسی
🗓جلسه صد و سیزدهم ( ۱۴۰۱.۳.۱۰ )
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://www.aparat.com/v/5SJWR
🆔 @bayyenat_media
استاد آیت الله وفسی ۱۵۸.mp3
2.02M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
●━━━━━━──────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🌹حضرت استاد وفسی
📆 جلسه صد و پنجاه و هشتم
🆔 @bayyenat110
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕋 نماز، بهترین راه جهاد با نفس
⛓تفاوت سیره ی 📿حضرت امام -ره- با💰مسئولین ارشد کنونی نظام
⚠️فراموش شدن جهاد با نفس، در بین برخی از حزب اللّهی ها
🌹حضرت آیت الله وفسی
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞| #دیدنی
💥🔥 سؤال خبرنگار زن قبل انقلاب از حضرت امام خمینی در پاریس و برخورد جالب ایشان
📚 صحیفه نور جلد 4 صفحه 260
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۸۶
♻️ شيعيان ادعا ميكنند كه ائمهشان معصوماند اما به اتفاق همه، كارهايي از ائمه سرزده كه با عصمت ايشان منافي و متضاد است به عنوان مثال:
الف. حسنبنعلي با پدرش علي رضيالله عنه در اينكه به جنگ كساني برود كه ميخواهند انتقام خون عثمان را بگيرند مخالف بود ترديدي نيست كه يكي درست ميگفته و يكي بر خطا بوده است و هر دو نزد شيعه امام معصوماند!
ب. حسينبنعلي در قضيه صلح با معاويه با برادرش حسن مخالف بود؛ ترديدي نيست يكي كارش درست بوده و ديگري به اشتباه بوده است و از ديدگاه شيعه هر دو امام معصوماند!
ج. بلكه بعضي از كتابهاي شيعه از علي روايت كردهاند كه گفت: از گفتن حق به من يا ارائه مشورت عادلانه ابا نورزيد؛ زيرا من از خطا و اشتباه ايمن نيستم.¹
۱. الكافي، ۲۵۶/۸ و بحارالانوار، ۲۵۳/۲۷
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌷#پاسخ به #شبهه ۸۶
۱. رسم نويسنده اين كتاب شبهات ( سؤالاتي كه موجب هدايت جوانان شيعه شد ) اين است كه وقتي مطلبي را ميگويد سند آن را از كتابهاي شيعه يا يك عالِم شيعي دقيقاً نقل ميكند اما در مورد الف و ب هيچ سندي ارائه نميكند و در عين حال مينويسد «به اتفاق همه» اين همه كيست و كجاست؟! آيا براساس يك دروغ و يك مطلب بيسند ميتوان استدلال كرد؟!.
۲. اما در مورد ج. متأسفانه مطلب را به شكل كامل ننوشته است؛ عبارت كامل آن چنين است: در نهجالبلاغه ( خطبه ۲۰۷ فيض و ۲۱۶ معجم ) حضرت اميرالمؤمنين -علیه السلام- ميفرمايد: «...فَإِنِّي لَسْتُ فِي نَفْسِي بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَ لاَ آمَنُ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِي إِلاَّ أَنْ يَكْفِيَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِي مَا هُوَ أَمْلَكُ بِهِ مِنِّي فَإِنَّمَا أَنَا وَ أَنْتُمْ عَبِيدٌ مَمْلُوكُونَ لِرَبٍّ لاَ رَبَّ غَيْرُهُ...»: ترجمه فيض: «... زيرا من برتر نيستم از اينكه خطا كنم و از آن در كار خويش ايمن نميباشم مگر آنكه خدا از نفس من كفايت كند آن را، كه او به آن از من مالكتر و تواناتر است و جز اين نيست كه من و شما بنده و مملوكيم در اختيار پروردگاري كه جز او پرورشدهندهاي نيست...».
عارف شبستري ميگويد:
سيهرويي ز ممكن در دو عالم
جدا هرگز نشد والله اعلم
حضرت علي -علیه السلام- به ذات خود فاقد وجود و هر كمالي است و آنچه كه دارد همه از پرتو إعطاي حق است و اين جمله و جملات مشابه حضرات معصومين توجه به ذات خودشان را كه فاقد كمال است و توجه به ذات حق را كه غني مطلق است، ميرساند. آنچه دارند مانند عبدي هستند در نزد مولاشان به نحوي كه مالكيت عبد نافي مالكيت الهي نيست بلكه در طول مالكيت خداوند است. پس فرمايش حضرت همان فرمايش خداوند است كه ميفرمايد: «یَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ»: اي مردم شما فقیريد به سوي خدا و خدا داراي ستوده است. ( آيه ۱۵ سوره فاطر ).
نتيجه: فرمايش حضرت علي -علیه السلام- با مقام عصمت اعطايي خداوند منافاتي ندارد.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
11.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•💕🌹💕•✾••┈
🥀آثار حضور قلب در عبادات
🔮عدم غفلت اولیاء الهی از شئون معنوی خود، در حال اشتغال به امور مادّی
💐حضرت آیت الله وفسی
╭━━🌹❀❀🌹━━╮
@bayyenat110
╰━━🌹❀❀🌹━━╯
📣#نشر_حداکثری
🌹 آغاز جلسات حضوری حکمت عملی با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه-
🕌 میعاد:
تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره-
🗓 موعود:
سه شنبه ها، ساعت ۱۵:۳۰
🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣#نشر_حداکثری 🌹 آغاز جلسات حضوری حکمت عملی با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -
باسمه تعالی
مجلس برای خواهران نیز برقرار میباشد ان شاءالله
🔵 جلسه ۱۸۵ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۳.۱۷ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و چهاردهم»
🔹نقد دیدگاه برخی از صوفیه و دراویش در مورد نماز
🔹جایگاه رفیع نماز، در نزد أعرف عرفا
♦️سیاسی
🔻استخفاف نماز، توسّط مسئولین ارشد نظام ( تفاوت مسئولین ارشد کشور با شهید رجایی در توجّه به نماز )
🔻تفاوت اساسی نماز، با بسیاری از اجتماعات فرمایشی و نمایشی برخی از حزب اللّهی ها
🔹تأثیر نماز در تقویت اراده و جزم نمودن عزم ( نماز مخلصانه، بستری برای توانایی در اتّخاذ تصمیمات حسّاس )
🔻ارتباط بی لیاقتی یا خیانت سردمداران جمهوری اسلامی، با ضعفشان در نماز
🔻تأثیر نماز، در مقاوم سازی بزرگان نظام
🔹اهمّیّت محور بودن نماز در نظام تربیتی ( ضرورت استوار کردن بنای تربیت بر نماز )
🔹ملاک توفیق حکومت، یا یک مجموعه ی اسلامی در جذب حدّ اکثری
🔹اشاره ای به تفاوت علامت ( نشان )، با صفت ( ویژگی )
🔹نوافل، جابر نواقص فرائض
🔹علامات دینداری و اسلامیّت جامعه، غیر از دینداری و اسلامیّت حقیقی جامعه
🔻ضرورت تلاش بزرگان نظام، در نهادینه کردن صفت دینداری و اسلامیّت، در آحاد جامعه
🔹اقامه ی نماز، مهمّترین وظیفه ی هر مؤمن ( غیر قابل قیاس بودن اشتغال انسان به نماز، با دیگر اشتغالات زندگیش )
🔹اشاره ای به چرایی ناتوانی انسان، در گزینش شیوه ی تمجید از معشوق بی نهایت ( خودسر و از پیش خود )
🔹حرام بودنِ بدعتِ در اجزاء و شرایط نماز ( نماز واجب، عبادت توقیفیّه )
🔹برخی از احکام نماز مستحبّی
🔹آثار غنای باطنی .