eitaa logo
بیّنات
12.2هزار دنبال‌کننده
700 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 نگاه به پایین دست در امور معنوی ، زمینه ساز توقّف در رشد 🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅شيعيان براي اثبات اين‌كه اصحاب بعد از پيامبر -ص- مرتد شده‌اند از اين حديث استدلال مي‌كنند كه پيامبر فرمود: «مرداني بر من وارد مي‌شوند كه آن‌ها را مي‌شناسم و آنان مرا مي‌شناسند و آن‌ها از حوض من بازداشته مي‌شوند و آن‌گاه من مي‌گويم اصحاب من هستند گفته مي‌شود تو نمي‌داني كه چه چيزهايي بعد از تو پديد آورده‌اند». به شيعه بايد گفت : كه اين حديث عام است و كسي را به‌طور خاص نام نبرده است و عماربن‌ياسر و مقدادبن‌اسود و ابوذر و سلمان فارسي و كسان ديگري كه از ديدگاه شيعه مرتد نشده‌اند در اين حديث استثناء نشده‌اند. بلكه خود علي‌بن‌ابي‌طالب -علیه السلام- هم مستثني نشده است! پس چگونه شما حديث را مختص بعضي قرار مي‌دهيد و بعضي را مي‌گوييد كه حديث به آن‌ها تعلق ندارد؟ هركسي كه با فردي از اصحاب كينه و دشمني داشته باشد مي‌تواند ادعا كند كه اين حديث در مورد همان فردي است كه او نسبت به وي كينه دارد! جواب : ۱. اصل حديث از صحيح بخاري است و شما آن را قبول داريد. ۲. حديث عام است و شامل همه افراد اطراف پيامبر -صلی الله علیه و آله- مي‌شود. ۳. كساني كه منافق واقعي بودند به تخصص از حديث بيرون مي‌روند يعني خارج از موضوع هستند زيرا مي‌گويد اصحاب من پس موضوعاً شامل حال منافقين نمي‌شود. ۴. براي خروج بعضي از اصحاب دليل و برهان قطعي لازم است تا خاص را از تحت عام خارج كنيم. ۵. به وسيله حديث ثقلين كه متواتر است يعني اهل بيت كه افراد آن هم محصور قطعي هستند حتماً تخصّصاً خارج مي‌باشد. زيرا آن‌ها اصحاب نيستند و اين حديث درباره اصحاب است و در روايت اهل سنت از آن‌ها به عنوان صاحب حوض كوثر ياد شده است. بنابراين حديث به هيچ‌وجه شامل علي و فاطمه و حسن و حسين -علیهم السلام- نمي‌شود. ۶. از اصحاب پيامبر -صلی الله علیه و آله- آن‌ها كه مطيع اهل بيت بودند حتماً مستثناء بوده‌اند (و اما آن‌ها كه فاطمه -سلام الله علیها- بر آن‌ها غضبناك بود و به قدري كه وصيت نمود حضرت علي پنهاني او را كفن و دفن نمايد ، به فرمايش رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- مورد غضب خدا و رسولش مي‌باشند). [اشاره به حديث صحيح بخاري .3767] نتيجه : با توجه به اين حديث تعداد زيادي از اصحاب در عذاب جهنم هستند زيرا عام وقتي استثناء برايش مي‌آورند نبايد تعداد آن‌ها زياد شود و مستهجن گردد در اصطلاح اهل ادب استثناء به اكثر مستهجن است و حكيم ، سخن مستهجن نمي‌گويد (مثل اين‌كه كسي بگويد : صد نفر نزد من آمدند بعد آن قدر از آن‌ها استثناء كند به نحوي كه در آخر كار بگويد ۸۰ نفر نيامدند). 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🔸امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) : 🔹 يا ابْنَ آدَمَ لَا تَحْمِلْ هَمَّ يَوْمِكَ الَّذِي لَمْ يَأْتِكَ عَلَي يَوْمِكَ الَّذِي قَدْ أَتَاكَ فَإِنَّهُ إِنْ يَكُ مِنْ عُمُرِكَ يَأْتِ الله فِيهِ بِرِزْقِكَ 🔹 ای فرزند آدم ! اندوه روزِ نيامده را بر امروزت ميفزا ، زيرا اگر روزِ نرسيده ، از عمر تو باشد خدا روزی تو را خواهد رساند. 📚 نهج البلاغه، حکمت ۲۶۷ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ سخت شدن غفران و بخشش متکبرین 🍂 چرا عده ای در جهنم خالد هستند؟! 🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
حضرت امام خمینی (ره) : نکته آخری که توجه به آن لازم است اینکه روحانیون و علما و طلاب باید کارهای قضایی و اجرایی را برای خود یک امر مقدس و یک ارزش الهی بدانند و برای خود شخصیت و امتیازی قائل بشوند که در حوزه ننشسته‌اند بلکه برای اجرای حکم خدا راحتی حوزه را رها کرده و مشغول به کارهای حکومت اسلامی شده‌اند. اگر طلبه‌ای منصب امامت جمعه و ارشاد مردم یا قضاوت در امور مسلمین را خالی ببیند و قدرت اداره هم در او باشد و فقط به بهانه درس و بحث مسئولیت نپذیرد و یا دلش را فقط به هوای اجتهاد و درس خوش کند، در پیشگاه خداوند بزرگ یقیناً مواخذه می‌شود و هرگز عذر او موجه نیست، ما اگر امروز به نظام خدمت نکنیم و استقبال بی‌سابقه مردم از روحانیت را نادیده بگیریم، هرگز فرصت و شرایط بهتر از این را نخواهیم داشت. ۶۷/۱۲/۳ #امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔵 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام (ره) ✨توسط حضرت استاد آیت الله وفــســے (زیدعزّه) 📌سه شنبه ها #ساعت ۱۸:۳۰ عباسی جنوبی ، کوچه شهید ذوالفقاری مسجد پنج تن آل عبا_علیهم السلام_حوزه علمیه رشاد
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🔸امام علی علیه السلام : 🔹وَاللّهِ، ما نَزَعَ اللّهُ مِن قَومٍ نَعماءَ إلاّ بِذُنوبٍ اِجتَرَحوها ، فَاربِطوها بِالشُّكرِ ، وقَيِّدوها بِالطّاعَةِ . 🔹به خدا سوگند! خداى از هيچ گروهى ، نعمت ها را نمى‌ستاند ، مگر به سبب گناهانى كه مرتكب مى‌شوند. پس با شكرگزارى ، نعمت‌ها را به چنگ آوريد و با فرمان بردن از خدا ، آن ها را نگاه داريد . 📚إرشاد القلوب : ۱۵۰ 🆔 @bayyenat110
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آثار چاپلوسی اطرافیان مسئولین جمهوری اسلامی 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
🔴 🔅ابن‌حزم از شيعه مي‌پرسد كه علي بعد از شش‌ماه با ابوبكر بيعت كرد يا تأخيرِ او در بيعت كارِ درستي بوده است كه در اين صورت پس بيعت‌كردن او نادرست بوده است. و اگر بيعت‌كردن او كار درستي بوده است پس او به خاطر تأخير در انجام آن اشتباه كرده است». جواب : ۱. بنا به مستندات اهل سنت حضرت علي -علیه السلام- راضي به بيعت با آن‌ها نبود و به قول عايشه در ج ۲ تاريخ طبري كه مذكور شد ، بعد از فاطمه -سلام الله علیها- وجهه‌اي در مردم نداشت. ۲. فاطمه و علي عليهماالسلام ماه‌ها تلاش نمودند تا اصحاب را براي وفاي به بيعت غدير مجاب كنند. ۳. حضرت فاطمه -سلام الله علیها- به وصيت خودش مخفيانه دفن شد و به گفته صحيح بخاري حضرت زهرا نسبت به آن‌ها غضبناك بود. ۴. ابوبكر از گشودن بيت فاطمه -سلام الله علیها- راضي نبود و مي‌گفت دوست داشتم اين كار را نمي‌كردم. ۵. بعد از آن‌كه حضرت دست رد به سينه ابوسفيان زد (و پيشنهاد ده‌هزار نفر شمشيرزن براي از بين بردن ابوبكر و طرفدارانش كه به نظر ابوسفيان از قبايل پست قريش بودند) عمل آن حضرت نشان مي‌دهد كه ايشان تشنه قدرت نبود و تلاش مي‌كرد فتنه و تفرقه در جامعه مسلمانان واقع نشود. نتيجه : حضرت به علت عدم ياري و از دست‌دادن فاطمه زهرا -سلام الله علیها- و جلوگيري از فتنه و تفرقه ، بيعت كرد و بهترين جواب به آقاي ابن‌حزم جوابي است كه هارون به موسي داد. قرآن در آيه ۱۴۲ اعراف مي‌فرمايد (...وَقَالَ مُوسَىٰ لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي ...) : موسي به برادرش هارون گفت: در قوم من خليفه من باش. بعد از آن‌كه قومش گوساله‌پرست شدند هارون به موسي گفت : اي پسر مادرم اين قوم مرا تضعيف كردند و نزديك بود مرا بكشند» (اعراف/۱۵۰) حضرت علي -علیه السلام- كه هارون اين امت است به سبب اين‌كه اصحاب پيامبر او را تضعيف كردند و نزديك بود به قتل برسانند براي حفظ اسلام و مسلمين بيعت نمود. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🔸پیامبر اکرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله) : 🔹ما أصابَ المُؤمِنَ مِن نَصَبٍ ولا وَصَبٍ ولا حُزنٍ حتَّی الهَمّ یُهمُّهُ إلّا کَفََّرَ اللهُ بِهِ عَنهُ سَیِّئاتِه. 🔹مؤمن را هیچ رنج و بیماری و اندوهی و حتی نگرانی‌ای نرسد مگر آنکه خداوند بدان وسیله گناهان او را بپوشاند. 📚تحف العقول، ص 38 🆔 @bayyenat110
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 پاسخ تفصیلی به شبهه ی امکان رسیدن به مقام چهارده معصوم علیهم السّلام #بخش_اول 🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم_اختصاصی ⚠️ به #آل_سعود نصیحت می‌کنم تا دیر نشده به خود آید 🔹 امام خمینی(ره): من به حکومت حجاز نصیحت می‌کنم که این طور با مسلمین رفتار نکنند و این طور طرفدار دشمن‌های اسلام و دشمن‌های بیت الله الحرام نباشند. 🔺 من نصیحت می‌کنم که تا دیر نشده به خود آیند. نگذارند یک وقت که وقت گذشته است آن وقت عذرخواهی کنند؛ #صدام را مشاهده کنند. صدام از همه حکومت‌های منطقه قویتر بود. #امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110