⚠️ لوح | حکمرانی #طاغوتی
🌹اینکه ما در همان ساختمانی که آن طاغوت حکمرانی میکرد حکمرانی کنیم، مثل او هم عمل بکنیم که نشد؛
👈 در این صورت ما با او فرقی نداریم.
روشمان بایستی با روش #بندگان_شیطان و اَتباع شیطان متفاوت باشد.
📆 ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
🌷 #امام_خامنه_ای
💠کانال نشر آثار حامد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌱🌱🌱🌱🌱
🌱 امام على -عليه السلام- فرمودند:
🍃 بُكَاءُ الْعُيُونِ وَ خَشْيَةُ الْقُلُوبِ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ فَإِذَا وَجَدْتُمُوهَا فَاغْتَنِمُوا الدُّعَاء
🍃 گريه چشمها و ترس دلها نشانه رحمت خداى بلندنام است . هرگاه اين دو را در خود يافتيد دعا كردن را غنيمت شمريد .
📚بحارالانوار(ط-بیروت) ج 90 ، ص 336
🆔 @bayyenat110
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| فرمایشات معظّم له درباره رامبد جوان و طیف ملی گرا :
⚠️ خداوند دروغگو را رسوا می کند !
🔥حامد وفسی
#جنجالی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🔅پست سوم
جناب علامه مجلسی -رحمه الله علیه- به روش اهل حدیث و اخباری ها در کتاب شریف بحارالانوار ، درباره این اخبار و رفع تعارض ، توجیهی را فرموده و در آخر از حل آن اظهار عجز می نمایند:
و بالجمله فهذه المساله مما قد تحیر فیه العقول و ارتاب به الفحول والکف عن الخوض فیها اسلم ولا نری فیها شیئا احسن من ان یقال: «الله اعلم».
ترجمه: جناب علامه مجلسی می فرمایند:
حاصل مطلب: این مسئله از آن چیزهایی است که عقول در آن متحیر و بزرگان دو دل شده اند و خودداری از ورود در این امور بهتر است و ما در این مسئله چیزی بهتر ازگفتن: «الله اعلم» خدا داناتر است ندیدیم.
روشن است که روش های اهل حدیث و اخباری ها، قادر به پاسخگویی به این گونه شبهات و مسائل کلامی نیست؛ زیرا برای حل شبهات هم متکی به روایت هستند در حالیکه بسیاری از سوالات و شبهات امروز از اهل بیت -علیهم السلام- سوال نشده و روایتی در این زمینه وجود ندارد؛ به همین سبب ما به روش حکمت متعالیه و علم کلامی که متکی بر آن باشد تحقیق و پاسخ را جویا می شویم.
در اینجا دو نکته را متذکر می شویم:
نکته اول: مذهب اهل بیت -علیهم السلام- بر پایه مبادی و مبانی مبرهن و مستدل است که در حکمت متعالیه و حکمای معاصر پیرو آن مفصلاً تدوین شده است.
نکته دوم: در روایت طولانی در کافی شریف درباره ارزش و حجیت عقل و وحی چنین آمده است
(...یا هشام ان لله حجتین حجة ظاهره و حجة باطنه فاما الظاهره فالرسول و الانبیاء و الائمه و اما الباطنه فالعقول...)
بنابراین روش ، دست آورد های عقل قطعی هرگز با نصوص قرانی و مفاد قطعی روایی معارضه نمیکند زیرا هر دو حجت حضرت حق متعال می باشد.
در بخش اول ، احادیث و روایات را بررسی می نماییم و در بخش دوم ، چارچوب و اصول تحقیق را بیان کرده به صورت ریشه ای شبهات را پاسخ می دهیم. در بخش سوم ، روایات فقهی را بررسی میکنیم و در پایان به صورت خلاصه نتیجه تحقیق ارائه می شود.
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
💠کانال نشر آثار حامد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼
🌼 امام سجّاد -عليه السلام- فرمودند:
🌻 مَا مِنْ قَطْرَةٍ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ قَطْرَتَيْنِ قَطْرَةِ دَمٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ قَطْرَةِ دَمْعَةٍ فِي سَوَادِ اللَّيْلِ لَا يُرِيدُ بِهَا عَبْدٌ إِلَّا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ.
🌻هيچ قطره اى نزد خدا محبوبتر از اين دو قطره نيست : قطره خونى كه در راه خدا ريخته شود و قطره اشكى كه براى خدا در دل شب فرو افتد .
📚بحار الأنوار(ط-بیروت) ج 66 ، ص 378، ح31 - خصال ص 50 ، ح 60
🆔 @bayyenat110
8.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷روش هایی برای پیش گیری از غضب
🌸 حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 یک ذره هم برای #امت کار کنید
🎥 همه در فکر مردم باشید. اینها عباد خدا هستند؛ بندههای خدا هستند ... چرا یک ذرّه از آن چیزی که در دل انبیا بود در دل ما نباشد: فَلَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ شاید تو میخواهی خودت را هلاک کنی! غصه میخورد از بس برای این مردم ... چرا ما یک ذرّه، یک بارقه کوچکی از این نفسهای مطمئنّه شریف در قلبمان نباشد که برای این امّت کار بکنیم، نه برای خودمان؟ اگر همه کوشش کنید که برای امّت کار بکنید، همه چیز اصلاح میشود ... به فکر این باشیم که برای این امّت هر کاری میخواهیم بکنیم؛ این مقام را برای امّت خرج کنیم؛ این پست را برای امّت بگیرم.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار حامد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺
🌺 امام صادق -عليه السلام- فرمودند:
🌹 مَا مِنْ شَيْءٍ إِلَّا وَ لَهُ كَيْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعَ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ مِنْهَا تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَارٍ وَ إِذَا اغْرَوْرَقَتِ الْعَيْنُ بِمَائِهَا لَمْ يَرْهَقْ وَجْهَهُ قَتَرٌ وَ لا ذِلَّةٌ فَإِذَا فَاضَتْ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ وَ لَوْ أَنَّ بَاكِياً بَكَى فِي أُمَّةٍ لَرُحِمُوا
🌹هر چيزى پيمانه و وزنى دارد مگر اشكها؛ زيرا قطرهاى اشك درياهايى از آتش را فرو مى نشاند . و هرگاه چشم در اشك خود غرق شود ، گَرد هيچ فقر و ذلّتى بر چهره آن ننشيند . و هرگاه اشكها سرازير شود خداوند آن چهره را بر آتش حرام گرداند . و اگر گرينده اى در ميان امتى بگريد همه آن امّت مشمول رحمت مى شوند .
📚بحار الأنوار(ط-بیروت) ج 90 ، ص 331، ح 14 -ثواب الاعمال ص 167
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| خطاب به مسئولین جمهوری اسلامی :
♨️ رویش های انقلاب به شما هیچ ربطی ندارد و حق افتخار ندارید...!
🔥حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🔅پست چهارم
احادیث و روایات در این مساله را به چند دسته تقسیم میکنیم. بنابراین به غیر از احادیث فقهی ، که در آخر آن را بررسی میکنیم این روایات چند بخش است:
۱.احادیثی که فضیلت شیعیان و محبان اهلبیت -علیهم السلام- را به نعمت #طیب_الولادة مژده میدهد و یا بیان میکنند که از برخی گناهان و عیب ها به دور هستند.
۲.روایاتی می فرماید بهشت طاهر است و فقط اختصاص به حلال زاده ها دارد.
۳.طرح شبهه بدون پاسخ امام.
۴.مقصود و مراد امامان از عنوان «ولد الزنا» افراد خاصی بوده است.
۵.یکسان شمردن ولد الزنا با منافقان و مشرکان و صاحبان گناهان کبیره و شرکت شیطان در اموال و اولاد.
۶.ولد الزنا مانند سایر افراد است.
۷.روایاتی که علایم ولد الزنا را بیان میکند.
بخش اول
بررسی روایات
۱.احادیث درباره ی نعمت #طیب_الولادة برای محبان اهل بیت علیهم السلام :
در عدالت، مبنا این است که اگر معطِی بر اساس حکمت خود به برخی از افراد نعمت و کمال بیشتری عنایت کند این اعطاء مخلّ به عدالت نیست و می گویند: در بخشش عدل و ظلم معنا ندارد و از طرفی نظام احسن بر پایه تفاوت است و در تفاوت ظلم نیست ، بلکه در تبعیض ظلم مطرح می باشد .
مثال مطلب اول: ماننده فروشنده ای که به تعدادی از مشتریان کالایی را ارزان تر یا مجانی اعطاء کند.
مثال مطلب دوم: مانند مهندسی که می خواهد خودرو بسازد ، نمیتواند همه قطعات را به صورت مثلا فرمان بسازد یا بنّایی که بخواهد مسجدی بسازد ، نمی تواند همه ساختمان را به صورت محراب بسازد.
خداوند متعال عالم هستی را بر اساس نظام احسن آفریده است و هیچ ذاتی از خودش، در برابر خدای هستی بخش، چیزی ندارد و همه ی موجودات در هستی و بقاء و کمالات، مستفیض صرف هستند. پس هیچ ذاتی بر خداوند حقی ندارد و همه صرفا مرهون (لطف) کریم مطلق اند. پس در اعطاء نعمت، حقی نیست و همه لطف است. اما در سوال از نعمت ، عدالت مطرح است و هر کس از نعمت بیشتر برخوردار است ، مسولیتش بیشتر است. عکس آن هم صحیح است (یعنی نعمت کمتر مسولیت کمتر).
حضرت کریم، نعمت #طیب_الولادة را به اولیاء خود، شیعیان و محبان اهل بیت -ع- عنایت فرموده است.
در زیارت وارث آمده است:
...يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي الأَْصْلاَبِ الشَّامِخَهِ وَ الأَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَهِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّهُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِيَابِهَا...
و درباره حضرت مریم -سلام الله علیها- قرآن می فرماید:
وَأُمُّهُ صِدِّيقَة(75-مائده)
وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
(آل عمران-42)
وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهِ مِن رُّوحِنَا...
(12-تحریم66)
درباره ی نعمت #طیب_الولادة به ذکر یک روایت اکتفاء مینمایم و روایات در این زمینه بسیار زیاد و در حد تواتر است .
قال رسول الله -صل الله علیه و آله و سلم - : من احبنا اهل البیت فلیحمدلله علی اول النعم قیل و ما اول النعم؟ قال -ص-: #طیب_الولادة و لا یحبنا علی من طابت ولادته. 4
۲.روایاتی که اینچنین می فرمایند : بهشت طاهر است و فقط اختصاص به حلال زاده ها دارد:
قال ابو جعفر -علیه السلام- : من طهرت ولادته دخل الجنه.5
قال ابو عبدالله -علیه السلام- : خلق الله الجنة طاهرة مطهرة لا یدخلها الا من طابت ولادته. 6
(توجیه این روایت را در مطلب پنجم عرض خواهیم کرد.)
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
💠کانال نشر آثار حامد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
✨✨✨✨✨
🌷 سخنرانی
🔷 با موضوعات:
🔹 مفاد روایت شریفه امام صادق -علیه السلام- :
( ...یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا )
🔹خیانت بزرگ رضاشاه ، در مسئله کشف #حجاب
🔅 موعود: جمعه ۳۱ خرداد ، ساعت ۱۹
🔸 میعاد : تهران ، خیابان کمیل ، بعد از خیابان کارون ، کوچه ولیعصر -عج- حسینیه بیت الحسنین علیهماالسلام
💠کانال نشر آثار حامد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘
☘ امام صادق -عليه السلام- فرمودند:
🌾 مَا مِنْ شَيْءٍ إِلَّا وَ لَهُ كَيْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعَ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ مِنْهَا تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَارٍ وَ إِذَا اغْرَوْرَقَتِ الْعَيْنُ بِمَائِهَا لَمْ يَرْهَقْ وَجْهَهُ قَتَرٌ وَ لا ذِلَّةٌ فَإِذَا فَاضَتْ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ وَ لَوْ أَنَّ بَاكِياً بَكَى فِي أُمَّةٍ لَرُحِمُوا
🌾 هر چيزى پيمانه و وزنى دارد مگر اشكها؛ زيرا قطرهاى اشك درياهايى از آتش را فرو مى نشاند . و هرگاه چشم در اشك خود غرق شود ، گَرد هيچ فقر و ذلّتى بر چهره آن ننشيند . و هرگاه اشكها سرازير شود خداوند آن چهره را بر آتش حرام گرداند . و اگر گرينده اى در ميان امتى بگريد همه آن امّت مشمول رحمت مى شوند .
📚بحار الأنوار(ط-بیروت) ج 90 ، ص 331، ح 14 -ثواب الاعمال ص 167
🆔 @bayyenat110