8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نمونه هایی از استفاده ابزاری از مقدّسات، در طول تاریخ
❌ آثار شوم بی بصیرتی و احساسات بدون تعقّل، در تاریخ اسلام و جهان
♨️ ماجرای تفرقه در لبنان
🎤حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌱🌱🌱🌱🌱
🌱 حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- فرمودند:
🌱 مَا يَصْنَعُ الصَّائِمُ بِصِيَامِهِ إِذَا لَمْ يَصُنْ لِسَانَهُ وَ سَمْعَهُ وَ بَصَرَهُ وَ جَوَارِحَه
🌱 روزه دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه اش به چه كارش خواهد آمد.
📚دعائم الاسلام ج 1 ، ص 268 - بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93 ، ص 295 ، ح 15
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۳۰ .mp3
4.25M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه سیم. رمضان المبارک ۱۴۴۱
🆔 @bayyenat110
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍ارزش بصیرت، به حسب زمانه ی إعمال بصیرت
📌بصیرت، محصول تفکّر
🔻نقد فهم و عملکرد برخی از متدیّنین جامعه ی ما
🎤حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویژه/ببینید:
🌹وَ مَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ
📿 خدای جبهه ها ، خدای خرمشهر
🎤حامد وفسی
#سالروز_آزادسازی_خرمشهر_گرامی_باد
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۶
♻️ شيعه ميگويد كه هزاران صحابه در غديرخم حضور داشتند و همه شنيدند كه پيامبر، علي را به عنوان جانشين خود بعد از وفاتش تعيين كرد.
♻️ اگر چنين است پس چرا هزاران صحابه، يكي نيامد و به خاطر غصب شدن حق علي اعتراض نكرد ؟
حتي عمّار و مقداد و سلمان؟
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۶
۱. سند غدير و محكم بودن مطالبش در گذشته (مقدمه کتاب) ذكر شد و در فصل آخر كاملا آن را بررسي مينماييم.
۲. حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- بنا به نقل متواتر شيعه و سني فرمودند: «اما ترضي يا علي ان تكون مني بمنزله هارون من موسي الا انه لانبي بعدي : در قرآن ميفرمايد كه هارون -ع- خليفه موسي -ع- بود ولي اصحاب موسي او را به استضعاف كشاندند و نزديك بود او را به قتل برسانند و وقتي حضرت موسي بازگشت، از آنها به خاطر فريب سامري و گوساله پرستيشان غضبناک شد.
۳. در «تاريخ طبري» و ديگر اسناد اهل سنت، نقل شده است كه اولاً در سقيفه بعضي انصار گفتند تا علي -علیه السلام- بيعت نكند ما بيعت نميكنيم.
نكته مهم و جالب اين است كه اگر حضرت علي -ع- براي خلافت و ولايت منصوب نشده بود چرا آنها گفتند: «تا علي -ع- بيعت نكند ما بيعت نميكنيم» در حالي كه حضرت علي -ع- در سقيفه حضور نداشت.
ثانياً تا شش ماه بعد از رحلت رسول اكرم -ص- بنيهاشم بيعت نكردند و علي -ع- بنا به قول عايشه در «تاريخ طبري» تا زمان حيات حضرت فاطمه -سلام الله علیها- در نزد مردم وجيه بود.
ثالثاً در گفتگويي كه در مسئله خلافت و بيعت بود، عمر و زبير با هم درگيري داشتند.
نتيجه: بسياري از افراد با ابوبكر مخالف بودهاند، اما چون خليفه و يارانش قدرت سياسي داشتهاند، در تاريخ خيلي از مطالب ذكر نشده است. اما همين مقداري كه ذكر شده نشان ميدهد كه مسئله غدير روشن بود، اما همانطور كه قرآن در احد ياد ميكند: با شايعه كشته شدن پيامبر كه صحابه فرار ميكردند و پيامبر آنها را فرمان ميداد كه بازگردند و آنها گوش نميكردند، متأسفانه وقتي پيامبر از دنيا رفت، ضعف بر عدهاي از مسلمانان و طمع غنيمت و به دست آوردن مقام بر عده ديگر غلبه نمود، اما تعدادي بر بيعت غدير باقي ماندند و طبق وظيفهاي كه حضرت علي -ع- براي آنها معين كرده بود عمل مينمودند.
خلاصه : از تخلف بعضي اصحاب پيامبر -ص- نميشود نتيجه گرفت كه پس حضرت علي -ع- خليفه و امام نبوده است، همچنان كه از تخلف اصحاب موسي -ع- نميشود نتيجه گرفت كه هارون خليفه موسي نبوده است. توجه به آيات قرآن كه ميفرمايد :(...حَتَّىٰ إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُم مِّن بَعْدِ مَا أَرَاكُم مَّا تُحِبُّونَ مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ...) و ميفرمايد : ( إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ فِي أُخْرَاكُمْ ) : ... تا وقتي كه سست شديد و در كار جنگ اختلاف نموديد و بعد از آن كه خداوند چيزي را كه دوست ميداشتيد (پيروزي) به شما نشان داد نافرماني كرديد، گروهي از شما دنيا ميخواهد و گروهي آخرت، ياد آريد آنگاه كه ميگريختيد و به كسي توجه نميكرديد و پيامبر از پشت سرتان شما را ميخواند.
تكرار تاريخ : حادثه غمبار احد با شايعه فوت پيامبر -ص- و سستي اصحاب و تنازع در امر و اراده دنيا از طرف بعض اصحاب به وجود آمد و قبل از رحلت پيامبر -ص- كار ننگين عمربنخطاب و تنازع اصحاب و بعد از رحلت در سقيفه بدون رجوع به قرآن و سنت عترت كارها انجام شد و در نتيجه بيعت در غدير فراموش گشت.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷
🌷نَظَرَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِی ع إِلَى أُنَاسٍ فِی یوْمِ فِطْرٍ یلْعَبُونَ وَ یضْحَكُونَ فَقَالَ لِأَصْحَابِهِ وَ الْتَفَتَ إِلَیهِمْ:
🌷امام حسن مجتبى -علیه السّلام- در روز عید فطر گروهى را دید كه مشغول بازى و خنده بودند.
پس در حالى كه به آنان اشاره میكرد به اصحاب خویش فرمود:
🌷إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضَانَ مِضْمَاراً لِخَلْقِهِ یسْتَبِقُونَ فِیهِ بِطَاعَتِهِ إِلَى رِضْوَانِهِ فَسَبَقَ فِیهِ قَوْمٌ فَفَازُوا وَ تَخَلَّفَ آخَرُونَ فَخَابُوا
🌷همانا خداوند عزّ و جلّ ماه رمضان را میدان مسابقه براى بندگان خود قرار داده است تا با طاعت و عبادت خود براى رسیدن به رضوان و خشنودى خداوند از یكدیگر پیشى بگیرند.
پس گروهى در این میدان تاختند و به خشنودى الهى فائز شدند و عدّه اى دیگر عقب افتادند و تقصیر كردند و زیان دیدند.
🌷فَالْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ مِنَ الضَّاحِكِ اللَّاعِبِ فِی الْیوْمِ الَّذِی یثَابُ فِیهِ الْمُحْسِنُونَ وَ یخِیبُ فِیهِ الْمُقَصِّرُونَ
🌷پس شگفتا و بسیار شگفتا از آنكه به خنده و بازى مشغول باشد، در چنین روزى كه نیكوكاران در این روز پاداش مى یابند و تقصیركاران زیان مى بینند.
🌷وَ ایمُ اللَّهِ لَوْ كُشِفَ الْغِطَاءُ لَشُغِلَ مُحْسِنٌ بِإِحْسَانِهِ وَ مُسِیءٌ بِإِسَاءَتِه
🌷و قسم به خدا كه اگر حجاب از میان برخیزد و پرده كنار رود بی تردید و حتما نیكوكار مشغول نیكوكارى خود شود و بدكردار گرفتار زشتكارى خود باشد.
📚من لا یحضره الفقیه ج1 ص511 ح1479
🌸 عید سعید فطر، تبریک و تهنیت باد.
🌹 #اسعدالله_ایامکم
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹امیرالمؤمنین علی -علیه السّلام- فرمودند:
🌹کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللهُ فیهِ فَهُوَ یَومُ عیدٍ؛
🌹هر روزی که در آن گناه نشود همان روز، روز عید است.
📚نهج البلاغه، کلمات قصار، شماره 428
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۳۱ .mp3
4.33M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه سی و یکم. رمضان المبارک ۱۴۴۱
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ فرصت ها را از دست ندهیم
🌹روایتی عجیب در مورد بخشیدن پس از مرگ
🎙حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
💢 مردم برای اسلام انقلاب کردند، نه برای ملیّت
🌹حضرت امام (ره):
ما دیدیم که خواست این سی و پنج میلیون جمعیت این بود که ما اسلام را می خواهیم، در تمام صحبت ها از اول تا آخر این نبود که ما ملی گرا هستیم، ملی گرایی بر خلاف اسلام است. اسلام آمده است که همه را یک نحو به آن نظر بکند، همه جوامع را. ملی گرایی این است که الان در آمریکا بین سیاه و سفید دارد واقع می شود و این کارتری که دعوی این را می کند که من طرفدار بشر هستم این سیاهان را اینطور می کشد و این طور آزار می دهد. ملی گرایی این پان ایرانیسم است، این پان عربیسم است.... این بر خلاف دستور خداست و بر خلاف قرآن مجید است ما که می گوئیم جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی، برای اینکه از آن امامزاده ما معجزه ای ندیدیم!
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
📚صحیفه نور جلد 12 صفحه 110
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110