🔷 امام على عليه السلام :
🔹أَعظَمُ المَصائِبِ الجَهلُ
🔹بزرگ ترين مصيبت ها ، نادانى است.
📚تصنیف غرر الحکم و درر الکلم،ص73
🆔 @bayyenat110
10.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚽ فوتبال ، ورزش استعماری
🔹آیا با سیاست معاویه می خواهیم بر مردم حکومت کنیم؟!
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
4_5764743772281766061.pdf
412.3K
📋عنوان مقاله :
🌺 متناقض نما یا پارادوکس 🌺
🌷پاسخ گویی به شبهات مربوط به قائده ی "محال بودن تناقض"
🌸حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
🔶 امام صادق عليه السلام :
🔷 الْمُفَوِّضُ أَمْرَهُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى فِي رَاحَةِ الْأَبَدِ وَ الْعَيْشِ الدَّائِمِ الرَّغَدِ وَ الْمُفَوِّضُ حَقّاً هُوَ الْعَالِي عَنْ كُلِّ هِمَّةٍ دُونَ اللَّهِ تَعَالَى
🔷 كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار است و واگذارنده حقيقى كارها به خدا، كسى است كه تمام همّتش تنها بسوى خدا باشد.
📚مصباح الشريعة ص 175 .
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅دين در دوران پيامبر كامل گرديد زيرا خداوند ميفرمايد : ( الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ ): امروز دين شما را كامل كردم (سوره مائده ۳) و مذهب شيعه بعد از وفات پيامبر پديد آمده است؟
جواب : اين آيه در چه روزي و در شأن چه كسي نازل شده است؟
جواب: (از منابع اهل سنت) رازي در «تفسير كبير» خود ج۱ ، ص ۶۳۴ و نيشابوري در تفسيرش كه با حاشيه ابنجرير چاپ شده ج ۶ ، ص ۱۹۴ و شوكاني در تفسيرش ج۲ ، ص ۵۷ و القندوزي (حنفي مذهب) در كتابش «ينابيعالموده» ص ۱۲۰ و آلوسي در تفسيرش ج ۶ ص ۱۷۲ و سيوطي در «درالمنثور» همان را ذكر كرده و «تفسير المنار» منسوب به شيخ محمد عبده مطلب آلوسي را آورده است. همه گفتهاند اين آيه در روز غدير خم ـــ روز ۱۸ ذيحجه ـــ در شأن عليبنابيطالب ، بعد از آنكه حضرت رسول اكرم فرمود: من كنت مولاه فهذا عليٌ مولاه نازل شده است. براي نمونه يكي را ذكر ميكنيم: في «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۲۵۹) من طريق ابنمردويه و ابنعساكر الي ابنسعيد الخدري قال : لما نصب رسولالله علياً عليهالسلام يوم غدير خم فنادي له بالولايه هبط جبرئيل بهذه الايه اليوم اكملت لكم دينكم... الخ و من طريقهما و طريق الخطيب الي ابيهريره قال : لما كان يوم غديرخم و هو يوم ثماني عشر من ذيالحجه قالالنبي : «من كنت مولاه فعليُّ مولاه» فانزلالله: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ...: در درالمنثور ص ۲۹۵ از ابنمردويه و ابنعساكر تا ابنسعيد الخدري كه گفت : زماني كه رسولالله علي را در روز غدير خم به امامت و ولايت منصوب نمود در آن هنگام جبرئيل نازل شد و اين آيه را آورد: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ : امروز دين شما را كامل كردم و همچنين از همين طريق و از طريق خطيب تا ابيهريره گفت: روز غدير خم روز هجدهم ذيالحجه بود كه پيامبر فرمود : هر كه من مولاي اويم پس علي مولاي اوست» پس خداوند اين آيه را نازل فرمود: امروز دين شما را كامل كردم. خداوند دينش را با نصب علي به ولايت اكمال فرمود و طبري مورخ سني مذهب در كتابي كه مخصوص در اين باره نوشته است به نام «الولايه» ميگويد: «و كان اول من صافَقَ (دست دادن يعني بيعت) النبي و علياً، ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و الزبير و باقي المهاجرين و الانصار و باقي الناس الي أن صلي ظهرين في وقت واحد و امته ذلك الي ان صليالعشائين و في وقت واحد و اوصلوا البيعه و المصافقه ثلاثاً : اولين كساني كه با پيامبر و علي بيعت كردند ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و زيبر و بقيه مهاجرين و انصار بودند و بقيه مردم بيعت كردند تا وقت نماز ظهر و عصر و پس از آن نيز بيعت با علي ادامه يافت تا وقت نماز مغرب و عشاء و پس از آن نيز مجددآ براي بار سوم ادامه يافت». در نتيجه به گفته اهل سنت به سبب معرفي ولايت عليبنابيطالب و بيعت مردم با ايشان اين آيه نازل شد: اليوم... يعني يوم غدير و به سبب نصب علي به ولايت دين كامل شد و ( أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ ) گرديد.
اما شيعه در چه زماني به وجود آمد؟
علامه طباطبايي در كتاب «شيعه در اسلام» ميفرمايد: «نام شيعه علي و شيعه اهل بيت در سخنان پيغمبر اكرم بسيار ديده ميشود و در حاشيه همين كتاب ص ۲۸ آمده است از منابع اهل سنت در تفسير الدر المنثور ج ۶ ص ۳۷۹ و غايتالمرام ص ۳۲۶ جابر ميگويد: نزد پيغمبر بوديم كه علي از دور نمايان شد پيغمبر فرمود: «سوگند به كسي كه جانم به دست اوست! اين شخص و شيعيانش در قيامت رستگار خواهند بود». ابنعباس ميگويد وقتي كه آيه ( إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ) نازل شد پيغمبر به علي فرمود: «مصداق اين آيه تو و شيعيانت ميباشيد كه در قيامت خشنود خواهيد بود و خدا هم از شما راضي است». اين دو حديث و چندين حديث ديگر در كتاب تفسير سيوطي الدر المنثور و غايت المرام نقل شده است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🔶 قال الامام السجاد (علیه السلام) فی مناجاةِ المتَوسّلین :
🔷 الهی لیسَ لی وسیلَةٌ اِلیکَ الاّ عواطِفُ رأفتکَ و لا لی ذریعَةٌ الیکَ الاّ عواطفُ رحمتِکَ و شَفاعَةُ نبیِّکَ نبیّ الرحّمةِ.
🔷 خداوندا، من وسیله ای در درگاهت ندارم مگر عواطف محبت آمیز تو و دست آویزی جهت رسیدن به تو ندارم مگر عطاهای رحمتِ تو و شفاعت پیغمبرت، که نبیّ رحمت و نجات دهنده امّت از گمراهی است، پس این دو را سبب رسیدن من به مغفرت و آمرزش خود قرار ده و وسیله ای جهت دست یافتن به خشنودی و رضای خود بگردان».
📚« بحار الانوار، ج ۹۱، ص ۱۴۹»
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 خطر ایمنی از مکر خداوند
🔖داستان غلام حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
🔵 جلسه هفتاد و نهم
🔷 شرح عرفانی چهل حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هشتم»
♦️سیاسی
🔻وجوب جان فشانی ، در دفاع از اصل انقلاب و اصل نظام
🔻شکست فجیع انقلاب و نظام ، در عرصه ی حفظ و گسترش فرهنگ دینی
🔹آغاز شرح حدیث دوّم ، با موضوع ریاء
🔹ریاء ، به عنوان عمل ظاهری مکلّف ، موضوع و متعلّق احکام خمسه
🔹بیان برخی از مصادیق ریاء واجب
🔹تبیین معنای ریاء مذموم ( ریاء مورد بحث )
🔹بی معرفتی نسبت به خدا ( خدا نا باوری ) ، ریشه و منشاء ریاء کاری
🔹ترک عمل حسن ، به بهانه ی فرار از ریاء ( از ترس اتّهامات مردم ) ، از مصادیق ریاء
🔹انجام یا ترک عمل ، از برای نفس هم ، از مصادیق ریاء
🔹رابطه ی ریاء و توهّم لذّت در عبادت
🔹بررسی چرایی عدم دلالت معنویّت و لذّت متوهّم ، بر صحّت و قبول عمل .
79.wma
10.72M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد آیت الله وفــســے
🗓جلسه هشتم
🆔 @bayyenat110
🔶 امام على عليه السلام :
🔷 من أَصلَحَ فيما بَينَهُ و َبَينَ اللّه أَصلَحَ اللّه فيما بَينَهُ وَ بَينَ النّاسِ؛
🔷 هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
📚من لا یحضره الفقیه ج 4 ، ص 396 ، ح 5845.
🆔 @bayyenat110