🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۳۴
مردم در برابر خداوند سه حالت دارند:
۱. حجت الهي بر آنها تمام شده است و عالم هستند و در برابر خداوند مسئول.
۲. حجت الهي بر آنها تمام شده و آنها براي بدست آوردن حقيقت تلاش نميكنند، جاهل مقصر هستند؛ آنها هم در برابر خدا مسئول ميباشند.
۳.حجت الهي بر آنها تمام نشده و دور از حجت هستند. جاهل قاصر. اين افراد در برابر خداوند معذورند (و اين مسئله درباره رسالت و امامت يا نماز و روزه و... تفاوتي ندارد) آنان كه مثل اطرافيان پيامبر -ص- بودند مانند ابوسفيان و عباس و حمزه، ابولهب و... كه در مجلس بوده و حديث متواتر اهل سنت و شيعه را در خلافت و وزارت و وصيت حضرت علي -علیه السلام- شنيدهاند حجت بر آنها تمام است. و اصحاب پيامبر -ص- همه اين موضوع را ميدانستند. و بعدها در جريان غزوه تبوك كه حضرت علي -ع- خليفه پيامبر -ص- شد و در شهر باقي ماند و منافقين شايعه كردند كه بين علي -ع- و محمد -ص- اختلاف افتاده است و حضرت فرمود: تو براي من به منزله هارون هستي براي موسي به جز اينكه بعد از من پيامبري نيست، براي آنها هم حجت تمام شده است. و جمع كثيري از مسلمانان در حجهالوداع بودهاند و پيامبر -ص- فرمود آنان كه حاضر هستند به غايبان اين مطالب را برسانند و به ولايت و مولابودن ايشان تصريح فرمودند. اگر عالم هستند حجت برايشان تمام است؛ اگر در بدست آوردن حقيقت كوتاهي كردهاند و نرفتند حقيقت را بدست بياورند مسئول بوده اند و مؤاخذه ميشوند. اما جاهلان قاصر معذور هستند.
خلاصه: آنها كه جاهل قاصر بودهاند در نزد خدا معذور هستند اما پيامبر -ص- بايد اسلام آنها را كامل مينمود، صحيح است؛ پيامبر -ص- براي همه كشورهاي نزديك خود اعلان رسالت ميكرد و به قبايل عرب، مبلّغ ميفرستاد و براي آنها كه لازم بود معلم ميفرستاد. اما به هر صورت در حد مقدور و به اندازه وسع، پيامبر -ص- مسئول بودند. بنابراين با اينكه صاحبان قدرت حاكمه احاديث پيامبر -ص- را سوزاندند و تا صدسال از نوشتن آن جلوگيري نمودند باز هم ادلّه و احاديث متواتر بر امامت و ولايت حضرت علي -ع- به مسلمانان رسيده و حجت تمام شده است.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷
🌷رسول اكرم -صلى الله عليه و آله- فرمودند:
🌷اَلحَياءُ زينَةُ الاسلامِ؛
🌷حيا زينت اسلام است.
📚مستدرك الوسايل و مستنبط المسایل، ج1، ص488
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۶ .mp3
3.94M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هفتاد و ششم. ۲ مرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
📽| #پیشنهاد_دانلود
💞 علم الیقین و عین الیقین حضرت موسی (ع)
🌹مراتب تقوا، متناسب با مراتب عشق به اسلام
🌸 حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و یکم ( ۹۹.۴.۲۴):
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصتم»
🔹بررسی حقیقت تقوا و مشکّک بودن آن
🔹ذو مراتب بودن اسلامِ افراد و جوامع
🔹تبیین معنای اسلامی نبودن جامعه ی کنونی ایران
♦️سیاسی
🔻صدا و سیما و مراکز فرهنگی، مروّج گهگاه بی دینی و فساد در جامعه
🔻کوتاهی یا خیانت مسئولین، در مسئله ی عفاف و حجاب و مجازات مربوط به آن
🔻ضرورت بازنگری در قوانین جزایی مربوط به منکرات
🔻رها کردن و طرد مسائل فرهنگی، به بهانه ی رسیدگی به معیشت و مسائل اقتصادی، دالّ بر حماقت یا خیانت برخی مسئولین
🔻با حجاب خواندن همه ی زنان جامعه ی امروز ایران، عملی خائنانه
🔹نشانه های جامعه ی اسلامی ( متّقی )
🔹ذو مراتب بودن عصمت و تقوا
🔹برگشت تشکیک تقوا، به تشکیک در معرفت و فهم معارف ( دین )
🔹جایگاه و ارزش علوم تجربی و دیگر علوم حقیقی، از منظر اسلام
🔹تفاوت آثار باور و یقین قلبی، با آثار یقین ذهنی
🔹علم الیقین و عین الیقین، از مراتب یقین قلبی
🔹بی نظیر بودن امتحان حضرت ابراهیم ( علیه السّلام )
🔹تبیین معنای تقبّل الهی
🔹مراتب تقوا، متناسب با مراتب عشق به اسلام
♦️سیاسی
🔻عینیّت جمهوری اسلامی و اسلام عزیز ( دفاع از جمهوری اسلامی در زمان حاضر، عین دفاع از اسلام، و ضربه ی به جمهوری اسلامی، عین ضربه ی به اسلام )
🔻مسئول بودن همه ی افراد در قبال جمهوری اسلامی، به اندازه ی وسعشان.
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۴.۲۴ .mp3
11.97M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حامد وفسی
🗓جلسه شصتم ( ۹۹.۴.۲۴ )
🆔 @bayyenat_media
🥀🥀🥀🥀🥀
🥀 حضرت امام صادق -عليه السلام- فرمودند:
🥀 اثافى الاسلامِ ثَلاثَةٌ: الصَّلوةُ وَ الزَّکوةُ وَ الوِلایة،لا تَصِحُّ واحِدَةٌ مِنهُنَّ اِلا بِصاحِبَتَیها؛
🥀 سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست نمى شود.
📚کافى(ط-الاسلامیه)، جلد2، ص 18
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۷ .mp3
4.05M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هفتاد و هفتم. ۵ مرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
📽| #پیشنهاد_دانلود
🦋 تفاوت اساسی واجب و مستحبّ
🥀 مستحبّات، سرعت دهنده در رشد
📿 تهجّد و نماز شب، از مستحبّات مؤکّد
🌹حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۳۵
♻️ در نهجالبلاغه آمده است : (و امام در نامهاي به معاويه گفت: «با من كساني بيعت كردهاند كه با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت نمودهاند و آنها بر آنچه با آنها بيعت كردهاند با من هم براساس آن چيز بيعت كردهاند پس فردي كه در بيعت حاضر بوده است حق ندارد كه انتخاب را قبول نكند و شورا از آن مهاجرين و انصار است پس اگر مهاجرين و انصار كسي را انتخاب كردند و امام ناميدند خداوند اين را پسنديده است و اگر كسي اعتراض كند و يا با ايجاد بدعتي از فرمان آنها بيرون رود او را دوباره باز گردانند و اگر نپذيرفت با او بجنگند چون راهي غير از راه مؤمنان را پيروي كرده است.
♻️ و به جانم سوگند اي معاويه اگر با عقل خودت بنگري نه با هوا و هوس خود خواهي ديد كه در مورد خون عثمان پاكترين و بيگناهترين فرد هستم و خواهي دانست كه دخالتي در آن نداشتهام مگر آنكه به ناحق مرا متهم كني پس به هر چه ميخواهي مرا متهم كن و السلام»).
♻️ اين سخنان امام علي دليلي براي امور ذيل ميباشند:
۱. امام را مهاجرين و انصار انتخاب ميكنند پس انتخاب امام هيچ ربطي با اصل امامتي كه شيعه ميگويند ندارد!
۲.به همان صورتي كه با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت شد به همان گونه با علي بيعت شد.
۳.شورا از آنِ مهاجرين و انصار است و اين نشانگر فضيلت و مقام والاي آنها نزد خداوند است و اين برخلاف صورتي است كه شيعه از آنها ارائه ميكند.
۴.اگر كسي را مهاجرين و انصار قبول كنند و با او بيعت نمايند خداوند اين را پسنديده است پس حق امامت آنگونه كه شيعه ادعا ميكنند غصب نشده است و اگر نه چگونه خداوند از اين كار راضي ميشود؟!
۵. شيعيان معاويه را لعنت ميكنند اما علي در نامههايش او را لعنت نميكنند.
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۳۵
اولاً خداوند در قرآن كريم سوره نحل، آيه ۱۲۵ ميفرمايد:
ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ...
مردم را با حكمت و اندرز نيكو به راه پروردگارت فراخوان و با آنان به نيكوترين شيوه مجادله كن. و مجادله حضرت ابراهيم -ع- در قرآن آمده است كه وقتي با ستارهپرستان و ماهپرستان و خورشيدپرستان مواجه شد، چگونه عباراتي را به كار برد. قرآن در آيات ۷۴ و ۷۵ مقام ابراهيم و اينكه ملكوت آسمانها و زمين به او نشان داده شده است، در برابر ستارهپرستان و... ميفرمايد: «پس چون شب بر او تاريك شد ستارهاي ديد، گفت اين پروردگار من است، آنگاه چون افول كرد گفت زوالپذيران را دوست ندارم و چون ماه را تابان ديد گفت اين پروردگار من است و چون فرو شد گفت اگر پروردگارم مرا هدايت نكند بيگمان از گمراهان خواهم بود، پس وقتي خورشيد را طالع ديد گفت اين پروردگار من است اين بزرگتر است...».
روش جدال احسن اين است (همانگونه كه در كتب منطق آمده) و ما هم در جدل حضرت ابراهيم -ع- ديديم با اينكه خداوند به او ملكوت آسمان را نشان داده و پدر (عمويش) و قومش را در ضلالت ميبيند به همراه آن گروه به مسلّمات و چيزي كه آنها قبول دارند اتكاء نموده و استدلال مينمايد و قبول ادعاي خصم به معناي اين نيست كه خودش آن را قبول دارد؛ جدل به معناي اين است كه بنابر آنچه شما قبول داريد ملتزم شويد و عمل كنيد. آنچه در كلمات و نتيجهگيري نويسنده ميباشد همان چيزي است كه اهل سنت قبول داشتند و معاويه ظاهراً بايد ملتزم به آن ميشد. اما نكته ديگرِ جدال احسن اين چنين است كه به خصم توهين نميشود و حضرت ابراهيم -ع- مشركين را لعن نميكرد اما خداوند آنها را در آيه ۶۴ سوره احزاب لعن ميفرمايد و همچنين در قرآن كريم آيه ۱۸ سوره هود ميفرمايند (...أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ ): لعنت خدا بر ستمكاران است.
اميرالمؤمنين -ع- معاويه را لعن نميكند زيرا روش جدل احسن اين چنين است.
اما اينكه چه كساني مستحق لعن هستند؟
آنكساني كه كافر يا مشرك يا منافق يا ظالم باشند يا كساني كه با خدا و رسولش و اوليالامر بجنگند مستحق لعن ميباشند.
ثانياً ابوبكر به وسيله تعدادي از انصار، نه همه انصار و دو نفر از مهاجرين انتخاب شد و بعد به زور و قدرت و يا با وعده و وعيد به تدريج از ديگران بيعت گرفتند. عمر به وسيله ابوبكر منصوب شد عثمان به وسيله شوراي شش نفري خاصي كه عمر ابداع كرد انتخاب گرديد نه به وسيله مهاجرين و انصار اما اهل سنت اينگونه تبليغ ميكنند كه اجماع امت و همه مهاجرين و انصار بودهاند و اين مطلب با اسناد تاريخي اهل سنت مغاير ميباشد.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110