eitaa logo
بیّنات
13هزار دنبال‌کننده
703 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
بیّنات
📣📣📣📣📣 🔴 #شبهه ۳۶ #پرسش یکی از مخاطبین به نام "در انتظار ظهور" از محضر معظّم له با سلام خدمت حضرت آ
🌺🌺🌺🌺🌺 📍 به ۳۶ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه سلام علیکم و رحمة الله عید سعید قربان، عید تسلیم حق و بندگی بر همه مسلمانان مبارک با تشکر از بذل عنایت جنابعالی واضح است که نویسنده از موضع برادران اهل سنت (مکتب سقیفه) مطالبی را مطرح فرمودند همیشه ازدواج به سبب محبت نیست و خصوصاً رهبران الهی یا حتی رهبران غیر الهی به خاطر وحدت میان نیروهای خود و علل دیگر با زنانی ازدواج میکنند یا به آنان دختر میدهند. ۱-پیامبر به دستور خداوند حضرت فاطمه -س- را به عقد حضرت علی -ع- درآورد و الّا کسی هم کفو ایشان نبود. ۲- اگر صحّت تاریخی را بپذیریم که رقیه دختر پیامبر -ص- بوده( به نقل دیگر آنها خواهر زادگان خدیجه و دختر خوانده پیامبر بودند) بازهم دلالتی بر خوبی و عدالت عثمان ندارد و لقب ذوالنورین از طرف پیروان مکتب سقیفه به ایشان اعطاء گشته و اعمال خلاف ایشان در تاریخ اسلام مشهور است. تذکرمهم: اصل و میزان برای قضاوت نسبت به اشخاص درجه علم و رتبه ایمان و کثرت عمل صالح است؛ یعنی هرکه تقوایش بیشتر، محبوبیتش در نزد خداوند و رسولش بیشتر است. ۳- تاریخ به صورت متواتر میان شیعه و سنی گواه است جناب ابوبکر و عمر با اهل بیت چگونه رفتار کردند. ۴- وضعیت عایشه و حفصه در سوره تحریم آمده و عملکرد عایشه در جمل قابل انکار و توجیه نیست. ۵- محمد بن ابی بکر تربیت شده حضرت علی -ع- و مطیع ایشان بود نه از پیروان مکتب سقیفه. ۶- جناب زبیر پسر عمه و از دوستان صمیمی حضرت علی -ع- بودند که در جنگ جمل بیعت خود را شکسته و علیه حضرت قیام کرد. معلوم میشود اصحاب و همسر پیامبر -ص- برای بدست آوردن قدرت تا کشتن مخالف باهم دشمنی کرده، آنچنان که نویسنده خیال کرده با صلح با یکدیگر زندگی نمیکردند. ۷- جناب عمر پس از حمله به بیت حضرت فاطمه -س- که موجب جراحت آن سیده نساء عالمیان و قتل حضرت محسن شد( اسناد آنرا از اهل سنت در کتاب هارون آورده ام) در حالیکه جناب عمر مردی مسن و بسیار خشن بود (ایشان از دو زن خواستگاری کرده و به سبب همین خشونت، به ایشان جواب منفی داده بودند) از کودکی خردسال برای حفظ آبروی خود خواستگاری کرد و حضرت به اجبار مصلحت وحدت مسلمین پذیرفت. اما مساله غضب حضرت زهرا -س- تا آخرین روز عمر شریفشان، حتی در صحیح بخاری آمده و قابل انکار نیست( به کتاب پاسخ مراجعه فرمائید) ۸- ازدواج حضرت امام حسین -ع- دلالت ندارد که ایشان به یزدگرد پادشاه ساسانی علاقه داشته است ۹- نامگزاری به نام عمر یا عثمان اشکالی ندارد و این نامها اختصاصی به خلفای ثلاثه ندارد؛ بزرگانی از صحابه چنین نامهایی داشتند پس دلالتی به علاقه به خلفا ندارد. اگرچه امروزه در کشورمان مرسوم نیست اما در گذشته میان شیعیان مرسوم بوده مانند اولین نائب امام دوازدهم در غیبت صغری ۱۰- مطالعه تاریخ از منابع معتبر خصوصاً متواترات آن بسیار مهم است و از طرفی حفظ وحدت هم خیلی مهم است نباید با تعصب و همچنین با خوش خیالی آنرا تحلیل کنیم نتیجه: اولا همه صحابه عادل و عاشق اسلام و مسلمین نبودند و جنایات بزرگان برای کسب قدرت و ثروت خصوصاً علیه اهل بیت -ع- از مسلمات قطعی تاریخی است ثانیاً سیره حضرت رسول اکرم‌ -ص- و حضرات ائمه معصومین -ع- حفظ وحدت جامعه اسلامی و تبیین حقیقت اسلام بوده است ثالثاً مطالب متفرقه که در متن آمده تا با کثرت موارد، نشان دهد که همه با هم روابط حسنه داشتند، مغالطه جمع مسائل در یک مساله است. برای پرهیز از افتادن در اینگونه مغالطات باید هرکدام را جداگانه از حیث سند و دلالت بررسی کرد و بعد از آن نظر داد. درپایان از توجه جنابعالی به بحث‌های دینی کمال تشکر را دارم. یاعلی (ع) حامد وفسی عید قربان ۱۴۴۱ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 حضرت امام رضا -علیه السلام- فرمودند: 🌸 اِنَّ الایمانَ اَفضلُ مِن الاسلامِ بِدَرجَةٍ, وَ التَّقـوى اَفضـلُ مِن الایمانِ بِدَرَجَةٍ وَ لَم یَعطِ بَنو آدَمَ اَفضلُ مِنَ الیَقینِ؛ 🌸 ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد آدم چیزى بـالاتـر از یقیـن داده نشده است. 📚تحف العقول، ص445 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۹ .mp3
3.82M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هفتاد و نهم. ۱۲ مرداد ۹۹ 🆔 @bayyenat110
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀🥀🥀 🥀🥀 🥀 ⛔️ تحقیر و تخفیف ، در عملکرد مسئولین و همچنین صداوسیمای جمهوری اسلامی 🌺 دعوت عملی حضرت رسول اکرم -ص- به اسلام و نماز 💐 فرق شهید رجایی با مسئولین کنونی جمهوری اسلامی در نگرش به نماز 🌷حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
💠 شما هم عمال امریکائید منتها ملتفت نیستید... 🔹اگر بنا باشد که شما به جای اینکه اقتصاد مردم را درست کنید، به جای اینکه این کشور را بررسی کنید ببینید کجاهاست که مخروبه است و مردم از همه چیز ساقط هستند، به جای این، اگر چنانچه بنشینید سر مسند و با حرف و با فحاشی به هم مسائل را غفلت از آن بکنید، این همان است که قدرت های بزرگ می خواهند تا این مملکت خرابه بماند و صدای مردم در آید، این همان است. 🔸شما هم عمال امریکائید منتها ملتفت نیستید. یک عاملی داریم که مستقیماً از سفارت امریکا دستور می گیرد، یک عاملی داریم که برای او کار کند و خودش نمی فهمد، خود آدم نمی فهمد که برای کی دارد کار می کند. 🔹اگر شما به مردم کار نداشته باشید، به مصالح مردم، به مصالح کشور کار نداشته باشید، فقط مشغول این باشید که من چطور، شما چطور، من چطورم، شما چطورید، مردم با من هستند، مردم با شما هستند، اگر فکر این باشید، این همان است که امریکا می خواهد و شما از عمال امریکا هستید و در عذاب با آنهایی که از عمال امریکا بودند با توجه، مشترک هستید با کم و زیادش. 📚صحیفه نور،جلد 13،صفحه 76 🕌 بیانات امام خمینی (ره) در جمع اعضای هیأت دولت برادر محمد علی رجائی 📅 مورخ:1359/06/20 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 🌺 حضرت امام هادی -علیه السلام- فرمودند: 🌺 الغِنى قِلَّةُ تَمَنّيكَ وَ الرِّضا بِما يَكفيكَ ؛ 🌺 توانگرى، كمىِ آرزو و رضايت به چيزى است كه تو را بسنده است . 📚 بحار الأنوار ، ج ۷۵، ص ۱۰۹ 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۰ .mp3
3.98M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتادم. ۱۴ مرداد ۹۹ 🆔 @bayyenat110
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 تبلیغات صداوسیما، از مظاهر نفاق 💢 نسبت حکومت داری مسئولین ما به اهل بیت(ع)، افتخار یا ننگ اهل بیت(ع)⁉️ 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🎦 صدوسی‌ویکمین گفتگوی زندهٔ جبهه با حضور آیت‌الله حامد ، استاد اخلاق موضوع: 🔴 و 🌟 به همراه پرسش و پاسخ 🌟 ⏰ با کلیک بر روی یکی از نشانی‌های زیر👇🏻در ساعت ۱۸ امروز، ۱۷ مردادماه ۹۹، این برنامۀ شنیدنی را تماشا کنید⁦… 🛰 پخش زندۀ تصویری برنامه در گپ: 👉🏻 https://gap.im/jebheh 🛰 پخش زندۀ این برنامه و مشاهدۀ آرشیو برنامه‌های قبلی در روبیکا: ⁦⁩⁦👉🏻⁩⁦ https://rubika.ir/jebheh ، جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ██████████✊🏻 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼 🌼🌼 🌼 🌼 عن ابى الحسن -علیه السلام- قال: 🌼 ولاية على -علیه السلام- مكتوبة فى صحف جميع الانبياء ولن يبعث الله رسولا الا بنبوة محمد -ص- و وصية على(ع)... 🌼 ولايت على -علیه السلام- در كتب همه پيامبران ثبت شده است و هيچ پيامبرى مبعوث نشد، مگر با ميثاق نبوت محمد -صلی الله علیه و آله و سلم- و امامت علی(ع) 📚 سفينة البحار 2: 691 🌹 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ الْمَعْصومِینَ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🌹 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ کَمَالَ دِینِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلاَم 🌺 عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر، بر همه مسلمین جهان به ویژه شیعیان آن حضرت، مبارک باد. 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۳۷ ♻️ دين در دوران پيامبر كامل گرديد زيرا خداوند مي‌فرمايد الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ امروز دين شما را كامل كردم (سوره مائده ۳) در حالیکه مذهب شيعه بعد از وفات پيامبر پديد آمده است. 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۳۷ اين آيه در چه روزي و در شأن چه كسي نازل شده است؟ جواب: (از منابع اهل سنت) رازي در «تفسير كبير» خود ج۱، ص ۶۳۴ و نيشابوري در تفسيرش كه با حاشيه ابن‌جرير چاپ شده ج ۶، ص ۱۹۴ و شوكاني در تفسيرش ج۲، ص ۵۷ و القندوزي (حنفي مذهب) در كتابش «ينابيع‌الموده» ص ۱۲۰ و آلوسي در تفسيرش ج ۶ ص ۱۷۲ و سيوطي در «درالمنثور» همان را ذكر كرده و «تفسير المنار» منسوب به شيخ محمد عبده مطلب آلوسي را آورده است. همه گفته‌اند اين آيه در روز غدير خم –روز ۱۸ ذي‌حجه– در شأن علي‌بن‌ابي‌طالب -علیه السلام- بعد از آن‌كه حضرت رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- فرمود: من كنت مولاه فهذا عليٌ مولاه نازل شده است. براي نمونه يكي را ذكر مي‌كنيم: في «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۲۵۹) من طريق ابن‌مردويه و ابن‌عساكر الي ابن‌سعيد الخدري قال: لما نصب رسول‌الله علياً -عليه‌السلام- يوم غدير خم فنادي له بالولايه هبط جبرئيل بهذه الايه اليوم اكملت لكم دينكم... الخ و من طريقهما و طريق الخطيب الي ابي‌هريره قال: لما كان يوم غديرخم و هو يوم ثماني عشر من ذي‌الحجه قال‌النبي : «من كنت مولاه فعليُّ مولاه» فانزل‌الله: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ...: در درالمنثور ص ۲۹۵ از ابن‌مردويه و ابن‌عساكر تا ابن‌سعيد الخدري كه گفت: زماني كه رسول‌الله -ص- علي -ع- را در روز غدير خم به امامت و ولايت منصوب نمود در آن هنگام جبرئيل نازل شد و اين آيه را آورد: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ: امروز دين شما را كامل كردم و همچنين از همين طريق و از طريق خطيب تا ابي‌هريره گفت: روز غدير خم روز هجدهم ذي‌الحجه بود كه پيامبر فرمود: هر كه من مولاي اويم پس علي مولاي اوست» پس خداوند اين آيه را نازل فرمود: امروز دين شما را كامل كردم. خداوند دينش را با نصب علي -علیه السلام- به ولايت اكمال فرمود و طبري مورخ سني مذهب در كتابي كه مخصوص در اين باره نوشته است به نام «الولايه» مي‌گويد: «و كان اول من صافَقَ (دست دادن يعني بيعت) النبي و علياً، ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و الزبير و باقي المهاجرين و الانصار و باقي الناس الي أن صلّي ظهرين في وقت واحد و امته ذلك الي ان صلي‌العشائين و في وقت واحد و اوصلوا البيعه و المصافقه ثلاثاً: اولين كساني كه با پيامبر -ص- و علي -ع- بيعت كردند ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و زيبر و بقيه مهاجرين و انصار بودند و بقيه مردم بيعت كردند تا وقت نماز ظهر و عصر و پس از آن نيز بيعت با علي -ع- ادامه يافت تا وقت نماز مغرب و عشاء و پس از آن نيز مجدداً براي بار سوم ادامه يافت». در نتيجه به گفته اهل سنت به سبب معرفي ولايت علي‌بن‌ابي‌طالب -علیهما السلام- و بيعت مردم با ايشان اين آيه نازل شد: اليوم... يعني يوم غدير و به سبب نصب علي -ع- به ولايت دين كامل شد و أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ گرديد. اما شيعه در چه زماني به وجود آمد؟ علامه طباطبايي در كتاب «شيعه در اسلام» مي‌فرمايد: «نام شيعه علي -ع- و شيعه اهل بيت در سخنان پيغمبر اكرم -ص- بسيار ديده مي‌شود و در حاشيه همين كتاب ص ۲۸ آمده است از منابع اهل سنت در تفسير الدر المنثور ج ۶ ص ۳۷۹ و غايت‌المرام ص ۳۲۶ جابر مي‌گويد: نزد پيغمبر بوديم كه علي -ع- از دور نمايان شد پيغمبر -ص- فرمود: «سوگند به كسي كه جانم به دست اوست! اين شخص و شيعيانش در قيامت رستگار خواهند بود». ابن‌عباس مي‌گويد وقتي كه آيه إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ نازل شد پيغمبر -ص- به علي -ع- فرمود: «مصداق اين آيه تو و شيعيانت مي باشيد كه در قيامت خشنود خواهيد بود و خدا هم از شما راضي است». اين دو حديث و چندين حديث ديگر در كتاب تفسير سيوطي الدر المنثور و غايت المرام نقل شده است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110