9.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️وحدت و ارتباط عجیب فواحش و فسّاق در کشور‼️
📍ضرورت از خودگذشتگی همه ی مردم، بویژه بزرگان، در تصدّی منصب ها، برای حفظ اسلام عزیز
🔥حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️
🔴 #شبهه
♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین انسان ها را کسانی معرفی کرده که به خداوند دروغ میبندند (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ -21 انعام) کیست ستمکارتر از آن کسی که بر خدا دورغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟
♻️ من در اینجا به صورت بسیار مختصر چند آیه را بیان میکنم که آخوند ها به دروغ، دانسته یا ندانسته تفسیری خلاف منظور خداوند برای آن ارائه میکنند، تفاسیری که سرآغاز شرک در دین و کینه توزی در امت اسلام است:
۴.آیه خمس: میگویید کلمه (غنمتم) از استفتم (منافع مالی) است پس چرا آیات قبل و بعد مربوط به جنگ است؟ و چرا پیامبر اسلام و حضرت علی و خلفای بعدی (بنی امیه و بنی عباس) از مردم خمس منافع مال را نمیگرفته اند؟ و چرا تعداد زیادی از علمای شیعه در ابتدا مخالف این قضیه بوده اند؟
و چرا در من لا یحضر الفقیه که از کتب اربعه و اصلی شیعه است این حدیث آمده:
قال الصادق (علیه السلام): لیس الخمس الا فی الغنائم خاصه.
یعنی خمس نیست مگر در غنایم
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ
در این بحث چند سوال مطرح شده است:
پاسخ ۴: عقیده شیعیان آن است که خمس مخصوص در غنائم جنگی نیست و شامل همه فایده ها میشود و این مسئله در بحثهای فقهی باید بررسی شود و همیشه در این گونه مسائل میان فقهای شیعه یا سنی بحثهای اجتهادی مطرح بوده و هست.
اما در پاسخ به سؤال باید گفت فهم فقیه در اجتهاد به آیات و روایات غیر از بحثهای کلامی و تاریخی است و نیاز به علوم تخصصی دارد و تا کسی آن را تعلیم نگرفته باشد، نمیتواند بحث کند.
به هر حال شواهدی از تاریخ اهل سنت وجود دارد که حضرت علی -علیه السلام- در زمان حکومتشان، از غیر غنایم جنگی هم خمس گرفتهاند:
شاهد ۱: در سنن بیهقی نقل شده است که شخصی در زمان حکومت حضرت علی -علیه السلام- گنجی یافت و خدمت امام آمد و حضرت فرمودند: چهارپنجم آن مال توست و خمس آن مال ماست .
شاهد ۲: صحیح بخاری جلد ۴ صفحه ۲۵۰ و صحیح مسلم جلد ۱ صفحه ۳۵:
لما وقد عبد القیس لرسول الله فقالوا: ان بیننا و بینک المشرکین و انا لانصل الیک الا فی اشهر الحرم خمرنا بجهل الامره ان علمنا به دخلنا الجنة و ندعوا الیه من وائنا. قال: آمرکم باربع و انهاکم عن اربع آمرکم بالایمان بالله و هل تدرون ما الایمان؟ شهادة ان لا اله الا الله و اقام الصلاة و ایتاء الزکاة و تعطوا الخمس من المغنم.
توضیح: در این حدیث پیامبر -ص- از اهالی عبد القیس نخواسته است که غنیمتهای جنگی را پرداخت نمایند؛ زیرا آنان از خوف مشرکین نمیتوانستند نزد پیامبر -ص- بیایند؛ بنابراین جنگی در کار نبوده تا مقصود از غنیمت در حدیث، غنیمت جنگی باشد.
شاهد ۳: سیره ابن هشام جلد ۴ صفحه ۲۵۶ و فتوح البلدان جلد ۱ صفحه ۸۱:
بسم الله الرحمن الرحیم هذا عهد من النبی رسول الله لعمرو بن حزم حین بعثه الی الیمن امره بتقوی الله فی امره کله و ان یاخذ من المغانم خمس الله و ما کتب علی المومنین من الصدقه من العقاد عشر ما سقی البعل و سقت السماء و نصف العشر مما سقی الغرب (ای الدلوا العظیمیه)
شاهد ۴: طبقات الکبری، ابن سعد جلد ۱ صفحه ۳۰۴ و ۳۰۵:
کتب لنجادة الازدی و قومه و من تبعه: ما اقاموا الصلاة و آتو الزکاة و اطاعوا الله و رسوله و اعطوا من المغانم الخمس الله سهم النبی و فارقوا المشرکین فان لهم ذمة الله و ذمة محمد بن عبدالله
شاهد ۵: طبقات الکبری ابن سعد جلد ۱ صفحه ۲۷۰:
من محمد النبی للفجیع و من تبعه و اسلم و اقام الصلاة و آتی الزکاة و اطاع الله و رسوله و اعطی من المغانم خمس الله.
شاهد ۶: سیره ابن هشام جلد ۴ صفحه ۲۵۸:
کتب لملوک حمیر: و آتیتم الزکاة و اعطیتم من الغنائم خمس الله و سهم النبی و صفیه و ما کتب الله علی المومنین من الصدقة
شاهد ۷: اسد الغابه جلد ۳ صفحه ۳۴:
کتب لنبی ثعلبة بن عامر: من اسلم منهم و اقام الصلاة و آتی الزکاة و اعطی خمس المغنم و سهم النبی و الصفی
شاهد ۸: الطبقات الکبری جلد ۱ صفحه ۲۷۱:
کتب الی بعض افخاذ جهینه: من اسلم منهم و اقام الصلاة و آتی الزکاة و اطاع الله و رسوله و اعطی من الغنائم الخمس
شاهد ۹: موارد خمس در غیر غنائم جنگی
صحیح بخاری جلد ۲ صفحه ۵۴۴ باب ما یستخرج من البحر:
وقال الحسن فی العنبر و اللؤلؤ الخمس
یعنی حسن گفت که در عنبر و لؤلؤ (مروارید) خمس وجود دارد.
🔘 ادامه دارد...
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
📝حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸 قال على (عليه السلام):
🌸 لا يَفوزُ بِالجَنَّةِ اِلاّ مَن حَسُنَت سَريرَتُهُ و َخَلُصَت نيَّتُهُ؛
🌸 به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص168، ح 3325
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸ .mp3
3.77M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هشتم. رمضان المبارک ۱۴۴۱
🆔 @bayyenat110
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
🥀توضیحی برای حدیث مشهور امیرالمؤمنین -علیهالسّلام- در مورد انواع عبادت
🌺 حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷بخش دوم #پاسخ به #شبهه
آیه خمس و لغت غنم:
وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِن كُنتُمْ آمَنتُم بِاللَّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
«۴۱ انفال»
راغب: «غُنم» یعنی یافتن فایده
خلیل فراهیدی - العین – ماده غنم: الغنم الشیء بالفوز فی غیر مشقه و الاغتنام انتهاز الغنم. غنیمت به دست آوردن چیزی است بدون سختی و اغتنام به معنی استفاده از غنیمت است.
زهری تهذیب اللغه – ماده غنم: قال لیث: الغنم الفوز بالشیء والاغتنام انتهاز الغنم. لیث گفته است: غنم یعنی به دست آوردن چیزی و اغتنام استفاده از غنیمت است.
ابن فارس مقاییس اللغه – ماده غنم: غنم اصل صحیح واحد یدل علی افاده شیء لم یملک من قبل ثم یختص بما اخذ من المشرکین. غنم مصدری است که حروف اصلی آن صحیح است و معنای آن فایده بردن از چیزی است که قبل از آن مالکش نبوده است. سپس مخصوص شده به آنچه از مشرکین گرفته میشود.
ابن منظور لسان العرب – ماده غنم: الغنم الفوز بالشیء من غیر مشقه. به دست آوردن چیزی است بدون مشقت.
پس غنم در معنای لغوی قرآن، به معنای مطلق سود است نه منحصراً و اختصاصاً به غنائم جنگی. همانطور که آلوسی در تفسیر روح المعانی جلد ۱۰ صفحه ۲ غنم را به معنای سود دانسته است: غنم فی الاصل من الغنم بمعنی الربح. غنم در اصل به معنای سود و ربح به کار برده میشده است. بنابراین خمس در غیر غنیمت جنگی وجود داشته است.
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
📝حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹پيامبر اسلام -صلى الله عليه و آله- فرمودند:
🌹ما اَسَرَّ عَبْدٌ سَريرَةً اِلاّ اَلْبَسَهُ اللّهُ رِداءَها اِنْ خَيْرا فَخَيْرٌ وَ اِنْ شَرّا فَشَرٌّ؛
🌹هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را، همانند لباس ظاهر مى كند، با نيت خوب ظاهر خوب و با نيت بد ظاهر بد خواهد داشت.
📚نهج الفصاحه ،ص695 ،ح2616
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹ .mp3
3.72M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه نهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱
🆔 @bayyenat110
9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| قابل توجّه طلّاب و دانشجویان:
🍃افسانه لذّت علم و عبادت!
🔖 ماجرای جالب طلبه ی اهل علم و #عروس در حجله
🎙حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻
🌻پيامبر اکرم -صلى الله عليه و آله- فرمودند:
🌻نيَّةُ الْمُؤمِنِ خَيْرٌ مِنْ عَمَلِهِ وَ نيَّةُ الْكافِرِ شَرُّ مِنْ عَمَلِهِ وَ كُلُّ عامِلٍ يَعْمَلُ عَلى نيَّتِهِ؛
🌻نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل میكند.
📚(كافى(ط-الاسلامیه)، ج 2، ص 84 )
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰ .mp3
3.83M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه دهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱
🆔 @bayyenat110