🔴 #شبهه
🔅شيعيان نميتوانند ايمان و عدالت علي را ثابت كنند مگر آنكه سني شوند چون وقتي خوارج و كساني كه علي را كافر يا فاسق ميدانند به آنها بگويند كه ما قبول نداريم كه علي مؤمن بوده است بلكه او كافر و ظالم بوده است ـــ چنانكه شيعه در مورد ابوبكر و عمر ميگويند ـــ شيعه هر دليلي براي مؤمنبودن علي ارائه دهد آن دليل بر مؤمن بودن ابوبكر و عمر و عثمان نيز دلالت ميكند...
جواب:
شيعه ميگويد آيه مباهله در حق علي و فاطمه و حسن و حسين ميباشد و علي نفس پيامبر است و اين متواتر است پس هيچكس نگفته در روز مباهله حضرت رسول ، عمر يا ابوبكر يا عثمان... را برده است يا مثلا عايشه يا حفصه را.
شيعه ميگويد آيه ولايت در شأن علي ، متواتر است و بدون اختلاف همه ميگويند كه علي در حال ركوع انگشتري صدقه داده است و هيچكس چيز ديگري نگفته. آیا اهل سنت ميگويند ابوبكر و عمر و عثمان در حال ركوع زكات دادهاند؟
شيعه ميگويد در غدير حضرت علي به عنوان مولاي هر مؤمن و مؤمنه معرفي شده است پس آيا اهل سنت ميگويند كه عمر يا ابوبكر و عثمان به عنوان مولاي هر مؤمن خوانده و معرفي شدهاند و...
اين استدلالها بيشتر لطيفه است.
اگر دليل بياورند كه اسلام و هجرت و جهاد علي به تواتر ثابت است همانطور اسلام و هجرت و جهاد ابوبكر و عمر و عثمان نيز به تواتر نقل شده است و بلكه مسلمان بودن معاويه و خلفاي بنياميه و بنيعباس و نماز خواندن و روزهگرفتنشان و جهادشان عليه كفار به تواتر ثابت است! شيعه جواب ميگويد ما اسلام همه اين افراد را ميپذيريم و بارها گفتهايم كه حضرت رسول اكرم اسلام ابوسفيان را در مكه بعد از فتح آن و اسلام عبداللهبناُبيّبن ابيسلول را بعد از هجرت پذيرفت و حضرت رسول با او در جنگ مشورت كرد. او در شوراي حضرت رسول بود و در خيلي از جنگها شركت مينمود و پيامبر به عنوان يك مسلمان و جهادگر با او برخورد مينمود و پيامبر منافقين را رسوا نفرمود.
اما در مورد اين مشاهير اسلام كه شما نام برديد به تواتر كارهاي ديگري هم از آنها نقل شده است مثل داستان جسارت توهينآميز عمر در زمان وصيت حضرت رسول در وقت رحلت و يا... و ما شيعيان ميگوييم حتي قاتلين حسينبنعلي به تواتر ثابت شده كه نماز به جماعت ميخواندند به امامت عمربنسعد يا خوارج هم بسيار زاهد بودند يا ابنملجم قاتل حضرت علي همه ظاهراً مسلمان بودند و اهل نماز و...
آيا اين افراد نزد خداوند محترم بودند؟!
اگر هر كس ظاهراً نماز بخواند و يا... كافي است براي رفتن به بهشت و مقرب شدن! آيا منافق هم همين كارها را انجام نمي دهد؟
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🌸 قال علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء :
🌺 لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال:
سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ.
🌺 مؤمن، مؤمن واقعى نيست ، مگر آن كه سه خصلت در او باشد:
سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است.
اصـول کـافـى، ج ۳، ص ۳۳۹
تحف العقول ص ۴۴۳
🌸 میلاد عالم آل طاها صلی الله علیه و آله، هشتمین حجت سرمد
نگین درخشان امامت ، السلطان ابا الحسن ، حضرت رضا علیه آلاف التحیة و الثناء
مبارک باد🌹🌻🌼
✅ @bayyenat110
1.mp3
6.22M
🌸 توسل به حضرت رضا علیه السلام
🌺 سخنرانی حضرت استاد قبل از تشرّف به زیارت امام رضا (ع)
💠 کانال نشر آثار استاد وفــســے :
✅ @bayyenat110
🔶 پیامبر اکرم صلی الله وعلیه وآله :
🔷 مَن أحَبَّ أن يَلقَى اللَّهَ ضاحِكاً مُستَبشِراً فَليَتَوَلَّ عَلِيَّ ابنَ مُوسَى الرِّضا(ع).
🔷 كسى كه دوست دارد خندان و با روى گشاده خداوند را ديدار كند، بايد از محبّت و ولايت على بن موسى الرضّا (ع) بهره مند باشد.
📚 بحار الأنوار(ط-بیروت) ج 36 ، ص 296.
🆔 @bayyenat110
8.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ویژه\ببینید:
🌼 اخلاق خوب
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
🌸 کارگروه جهادرسانه ای قــلــم هاے شــڪــســتــه
🌺 ما حاضریم جان ناقابل خود را فدای اسلام و رهبری آن کنیم ولی حاضر نیستیم کدورتی بر قلب مولایمان نشیند.
🌷 حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🌸 امام صادق سلام الله علیه :
🌺 لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِياً في حالَينِ: إمّا عالِماً أو مُتَعَلِّماً.
🌺 دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
📚 امالی طوسی ص303
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📚 #معرفی_کتاب
«حقیقت» نام دومین تألیف عالم فرزانه ، حضرت استاد وفسی می باشد
نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه و همچنین دفاع از عرفان ناب و فلسفه ی الهی و مشرب ناب برخی از عرفای بزرگ اسلام ، انگیزه ای شد تا این کتاب در سال ۱۳۹۰ به دست مبارک حضرت استاد به زینت نگارش آراسته گردد.
این نگاشته ی گران بها به نیت چهارده معصوم -علیهم السلام- مشتمل بر چهارده بخش است که عبارتند از :
۱-مکتبی که مکتب نیست ۲-برهان ۳-نقد و بررسی مبانی مدعی ۴-علم فلسفه ۵-وحدت وجود (بحث تخصصی) ۶-بررسی مفهوم «حد» و «لاحد» ۷-علت و معلول و خلقت ۸-شناخت خداوند ۹-افسانه ی مجرّدات! ۱۰-خدای دیدنی! ۱۱-تحقیق چیست؟ ۱۲-راست پژوهان راستین ۱۳-تحلیل و نقد کتاب «دیدگاه محی الدین عربی درباره ی خلفا» ۱۴-گوهر حکمت
شیرین ترین و جذاب ترین قسمت های این کتاب را باید درمباحث سه بخش ششم(بررسی مفهوم «حد» و «لاحد») نهم(افسانه ی مجردات!) و دهم(خدای دیدنی!) جست و جو کرد.
یکی از نکات قابل توجه این اثر دفاع از مشرب ناب عارف بزرگ اسلام ، محی الدین ابن عربی (ره) است که البته سعی شده تا با بررسی عقاید وی ، ضمن رفع اتهامات ، جایگاه برجسته ی وی در مکتب تشیع بیش از پیش نمایان گردد.
شاید در دفاع از حکمت الهی-اسلامی ، کمتر مکتوبی را بتوان با این کتاب هم طراز دانست - قلم روان و همه فهم و همچنین دفاع در قالب پاسخ گویی به شبهات مطرحه ی قدیم و جدید ، از ویژگیهای این کتاب است.
شایسته است در آخر ، درباره ی وجه تسمیه ی این کتاب مطلبی را خاطر نشان گردیم و اینکه نام این کتاب الهام گرفته از بیتی از دیوان خواجه ی شیراز است :
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چون ندیدند «حقیقت» ره افسانه زدند
🔶امام هادى عليه السلام :
🔷 [اَلْمُؤْمِنُ] يُحْسِنُ وَ يَبْكي كَما أَنَّ الْمُنافِقُ يُسيىءُ وَ يَضْحَكُ؛
🔷 مؤمن خوبى مى كند و مى گريد، ولى منافق بدى مىكند و مى خندد.
📚 ارشاد القلوب(دیلمی) ج 1 ، ص 135 .
🆔 @bayyenat110