🌸 قال امیرالمؤمنین على عليه السلام :
🌺 اَلا اِنَّ فيهِ عِلمَ مايَأتى و َالحَديثَ عَنِ المَاضى و َدَواءَ دائِكُم و نَظمِ ما بَينَكُم؛
🌺 آگاه باشيد كه دانش آينده ، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است.
📚 نهج البلاغه، ص 223
🆔 @bayyenat110
14.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰گفت و گوی رادیویی با حضرت استاد حامد وفسی با موضوع :
✨«نظام ولایت فقیه، حكمرانی مسئولانه و پاسخگویی به ملت»
📆 یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
✅ @bayyenat110
بیّنات
📚 #معرفی_کتاب
بررسی مسئله حجاب شرعی از منظر قرآن ، احادیث ، آثار فقها و همچنین نقد و بررسی دیدگاه مخالفان حجاب ، بهانه ای شد تا حضرت آیت الله وفسی ، سومین کتاب خود را تحت عنوان «حجاب قرآنی» در سال ۱۳۹۲ به رشته ی تحریر مزیّن نماید.
این کتاب را که جنبه ی تخصصی (اجتهادی) آن ، برجسته می باشد ، حقیقتاً میتوان یکی از گران بها ترین آثار استاد فرزانه دانست
همانطور که در عرصه ی اجتماع ، مظلومیت مسئله ی حجاب درمواجهه ی با هجمه های خارجی و داخلی ، به شدت آزار دهنده و عیان است ، در میدان قلم و کتابت نیز برجای خود باقی است
شاید بتوان گفت بعد از کتاب «مسئله ی حجاب» اثر استاد متفکر شهید آیت الله مطهری ، از انقلاب پس از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ، هنوز کار قابل دفاعی در عرصه ی قلم ، برای حجاب که پرچم عفت و حیا و نماد دین داری در جامعه می باشد ، انجام نپذیرفته است
این اثر ارزشمند به نوعی پرکننده ی خلأ موجود و پاسخ گوی پرسش های فراوان نسل جوان درمورد مسئله ی حجاب است ان شاءالله
واما کتاب دارای هشت بخش به ترتیب زیر می باشد :
۱-مقدمات ورود به بحث حجاب در قرآن ۲-میزان ۳-حجاب از دیدگاه قرآن ۴-نگاهی به روایات درباره ی حجاب ۵-نگاهی اجمالی به بحث های فقهی درباره ی حجاب ۶-نظری به کتاب شهید مطهری و مسئله ی نظر به نامحرم ۷-اخلاق ۸-نقد چند اثر و پاسخ به شبهات
شایان ذکر است در این اثر گران سنگ ، سعی شده تا خلط در استنباط حکم حدود شرعی حجاب ، که برای بسیاری از فقهای بعد از علامه ی حلی (ره) تا امروز رخ داده ، بررسی و رفع گردد.
استاد وفسی در بخش اخلاق (بخش هفتم) باقلم هنرمندشان ، روح بانوان عفیف و مردان غیور را نوازش داده و مهیای جهادی عظیم می نماید
واما بخش آخر این اثر ، یکی از جذاب ترین قسمت های کتاب است که در آن نظرات افرادی چون محمد باقر بهبودی ، احمد قابل ، محسن کدیور و امیر ترکاشوند مورد نقد و بررسی واقع می گردد.
🌸 امام على عليه السلام :
🌺 عِلمُ الْمُنافِقِ في لِسانِهِ و َعِلْمُ الْمُؤْمِنِ في عَمَلِهِ؛
🌺 دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
📚 غررالحكم، ص463
🆔 @bayyenat110
13.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 شباهت دغدغه های نامزد های انتخاباتی ما با کفار
🔹فاصله ی فکری مسئولین با حضرت امام (ره)
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅شيعه ميگويد ابوبكر و عمر خلافت را از علي غصب كردند و عليه او توطئه نمودند تا او را از رسيدن به خلافت باز دارند...
ميگوييم اگر آنچه شما ميگوييد درست است پس چرا عمر علي را جزء افراد شورا قرار داد؟ اگر او را از شورا بيرون ميكرد چنانكه سعيدبنزيد را بيرون كرد يا كسي ديگر غير از او را تعيين ميكرد هيچ كس اعتراض نميكرد؟!
جواب:
۱. ما نميدانيم چرا و به چه نيتي عمر اينچنين كرد اما توجه به چند نكته خوب است يكي اينكه انتخاب ابوبكر در سقيفه همانطور كه عمر بعدها گفت كار شتابزدهايي بود و خيلي قابل دفاع نبود همانطور كه اهل سنت و وهابيها الاَن هم براي ساختن اجماع مسلمين و جريان سقيفه دچار مشكل هستند. عمربنخطاب گفت اين كار يك فلته است و فلته در لغت به معني كار شتابزده و نااستوار و بدون فكر ميباشد. عمربنخطاب درباره انتخاب ابوبكر در سقيفه گفت: «كانت بيعهالناس لابيبكر فلته من فلتات الجاهليه وقيالله المسلمين شرَّها فمن عاد اليها فاقتُلوه». ترجمه: بيعت مردم با ابوبكر قضيهاي با شتاب و بدون تفكر اساسي (فلته) به شيوه جاهليت بود. خداوند مسلمانان را از شرّ اين قضيه حفظ كند و هر كه اينگونه از اين به بعد رفتار كند او را بكشيد».
{ . اسناد: «صحيح بخاري»، ج 8 ص 208؛ «سيره ابنهشام»، ج 4 ص 308؛ «صواعق» ابنحجر، ص 8؛ «ملل ونحل» شهرستاني، ج1 ص 30؛ «تذكرهالخواص»، ص 61؛ «نهايه» ابناثير، ج 3 ص 238؛ «مسند احمد»، ج،1ص 55؛ «كنزالعمّال»، ج3 ص 139؛ «كامل» ابناثير، ج2 ص 135؛ «سيره حلبي»، ج3 ص 388؛ «انساب»بلاذري، ج5 ص 15؛ «شرح ابنابيالحديد»، ج2 ص 23 و ج6 ص 20؛ «تاريخ ابنكثير»، ج 5 ص 246؛ «تاريخ طبري»، ج3 ص .200}
۲. ابوبكر در پايان عمر از اينكه بيت فاطمه را گشوده است و اينكه چرا خلافت را به آن دو نفر واگذار نكرده راضي نبود و ميگفت دوست داشتم بيت فاطمه را نميگشودم و خلافت را به آن دو نفر ميدادم.
۳. انتخاب عمر به وسيله وصيتنامه ابوبكر كار را براي طرفداران خليفه و اثبات مقام او سختتر كرده است. اهل سنت نصب و وصيت ابوبكر را براي خلافت عمر چگونه ميتوانند توجيه كنند؟! در حاليكه او مريض بود و وقتي وصيت كرد در اثناء آن بيهوش شد و عثمان اسم عمر را نوشت و وقتي ابوبكر به هوش آمد و عثمان آن وصيت را براي ابوبكر خواند در اين جا عمر اعتراضي نكرد كه ابوبكر هذيان ميگويد اما همين عمر در زمان رحلت پيامبر وقتي حضرت رسول فرمود براي اينكه هرگز گمراه نشويد قلم و كاغذ بياوريد تا چيزي املاء كنم عمر نه تنها دستور پيامبر را اطاعت نكرد بلكه گفت اين مرد هذيان ميگويد و بين صحابه نزاعي درگرفت و پيامبر همه را از محضر خود اخراج كرد.
۴. در زمان آخر كار عمر، ابوعبيده جراح از دنيا رفته بود و ديگر عمر نميتوانست خلافت را به شخصيت سوم سقيفه بدهد .
۵. قوانيني كه عمر براي شورا قرار داده بود به نحوي بود كه هم نشان بدهد به شخصيت علي به عنوان اهل بيت و... اهميت داده است و هم خلافت را به عثمان واگذار كند زيرا گفت اگر يك نفر بود و با پنج نفر ديگر مخالفت كرد آن يك نفر را بكشيد و اگر دو نفر و چهار نفر بود آن دو را بكشيد و اگر سه نفر با سه نفر شد آن طرف كه عبدالرحمن بن عوف باشد حجت است حال بفرماييد كه اين شخصيت نسبت به پنج نفر ديگر چه مزيتي داشت كه طرف او حاكم باشد و آن طرف ديگر محكوم. در حالی که معلوم نيست چرا شخص عبدالرحمنبنعوف اين فضيلت را يافت كه گروه او حق باشد و او فرقان اسلام قرار گرفت با اين كه افرادي چون طلحه و زبير و عثمان هم بودند.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
🌻 امام على عليه السلام :
🌼 جالِسِ الْعُلَماءَ يَزْدَدْ عِلْمُكَ وَ يَحْسُنْ اَدَبُكَ و تَزكُ نَفسُكَ؛
🌼 با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
📚 غررالحکم و دررالکلم،ص341
🆔 @bayyenat110
23.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 امر به معروف و نهی از منکر عین قانون است
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
🌺 امتحان به ثروت و دارایی ، سخت تر از امتحان به فقر است...
🌹حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
🔶 امام صادق عليه السلام :
🔷 صِلَةُ الْأَرْحَامِ تُحَسِّنُ الْخُلُقَ وَ تُسَمِّحُ الْكَفَّ وَ تُطَيِّبُ النَّفْسَ وَ تَزِيدُ فِي الرِّزْقِ وَ تُنْسِئُ فِي الْأَجَلِ.
🔷 صله رحم، انسان را خوش اخلاق ، با سخاوت و پاكيزه جان مى نمايد و روزى را زياد مى كند و مرگ را به تأخير مى اندازد.
📚 كافى(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 151، ح 6.
🆔 @bayyenat110
11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 تفسیری جالب برای اعراض از لغو
🍃 بتکده ی قلبمان را تخریب کنیم!
🌿 حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110