6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب
#بخش_چهارم
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
بیّنات
🔴 #شبهه 🔅خداوند در قرآن اصحاب را ستوده است. (اعراف ۱۵۶-۱۵۷ ) «و رحمتم همه چيز را فراگرفته و آن را ب
🔴ادامه #شبهه :
🔅اما اينكه چرا همه اصحاب با ابوبكر بيعت كردند؟
جواب :
تاريخ گواه است كه همه بيعت نكردهاند و بهتدريج با مذاكرات و فشارهاي بسيار زياد و كشتن يكي از بزرگان صحابه مثل سعد رئيس انصار ـــ كه كشتهشدنش را به جنيان نسبت دادند ـــ و گشودن بيت فاطمه زهرا -سلام الله علیها - بعد از شش ماه از تمام صحابه بيعت گرفته شد نه اينكه صحابه خود بيعت كردند! و حضرت علي -علیه السلام- را مستضعف نمودند و ايشان مانند هارون صبر پيشه كرد. اما اينكه گفته شد: ابوبكر داراي قدرت نبود چطور با او بيعت كردند؟ جواب ما روشن است. قوم بنياسرائيل چرا از سامري تبعيت كردند با اينكه قدرتي نداشت؟ و اما از هارون جانشين حضرت موسي -علیه السلام- پيروي ننمودند با آنكه وظيفه الهيشان اطاعت از هارون بود و چرا سربازان اسلام در جنگ احد نافرماني نمودند و فرار كردند؟
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️
حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم :
«لایَحِلُّ لِعَینٍ مُؤمِنَهٍ تَرَی اللَّهَ یُعصَی فَتَطرِفَ حَتَّی تُغَیِّرَهُ»
برای چشم با ایمانی که عصیان خداوند رامی بیند ، روا نیست آن چشم به هم خورَد تا این که وضعیت را تغییر دهد.
📚(وسائل الشیعه، ج١٦، ص١٢٦)
🆔 @bayyenat110
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب
#بخش_پنجم
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️
حضرت رسول الله صلى الله عليه و آله وسلم :
«إذا عَظَّمَت اُمَّتيَ الدّنيا نُزِعَت مِنها هَيبَةُ الإسلام ، و إذا تَرَكَتِ الأمرَ بِالمَعروفِ و النَّهيَ عَنِ المُنكَرِ حُرِمَت بَرَكَةَ الوَحيِ .»
هرگاه دنيا در نظر امّت من بزرگ آيد، شكوه اسلام از آنان گرفته شود و هر گاه امر به معروف و نهى از منكر را وا گذارند، از بركت وحى محروم گردند.
📚(کنزالعمال حدیث٦٠٧٠)
🆔 @bayyenat110
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب
#بخش_ششم
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️
امام صادق عليه السلام :
«ما أقَرَّ قَومٌ بِالمُنكَرِ بَينَ أظهُرِهِم لا يُغيِّرونَهُ إلاّ أوشَكَ أن يَعُمَّهُمُ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بِعِقابٍ مِن عِندِهِ .»
هر گاه مردمى در برابر زشت كاريهايى كه در ميانشان صورت مى گيرد دم فرو بندند و آن را تغيير ندهند ، زود باشد كه خداوند عزّ و جلّ كيفر خود را شامل همه آنان سازد.
📚(بحار الأنوار ج٩٧ص٧٨حدیث٣٤)
🆔 @bayyenat110
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️حکمت بالای دست گرفتن علی اصغر -علیه السلام- توسط اباعبدالله علیه السلام
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110
بیّنات
🔴 #شبهه 🔅خداوند در قرآن اصحاب را ستوده است. (اعراف ۱۵۶-۱۵۷ ) «و رحمتم همه چيز را فراگرفته و آن را ب
🔴 ادامه #شبهه
🔅«شيعيان ميگويند اصحاب در دوران حيات پيامبر -صلی الله علیه و آله- مؤمن بودهاند اما بعد از وفات او مرتد شدهاند
عجيب است! ».
جواب :
شيعيان ميگويند همه اصحاب حقيقي رسول اكرم مرداني مقدس بودهاند و چه در قبل زمان حيات ايشان و چه در زمان رحلت. اما همه اطرافيان پيامبر -صلی الله علیه و آله- صحابه نبودهاند و منافقان هم در ميان آنها بودهاند و اطرافيان پيامبر -صلی الله علیه و آله- به جز چند نفر مرتد شدهاند، ارتداد به معناي بازگشت است و قبل از اين عرض كرديم كه در زمان رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- اولين اسمي كه پيدا شد «شيعه» بود و افرادي مثل سلمان و ابوذر و مقداد و عمار به اين اسم مشهور شدند ( حاضرالعالمالاسلامي، ج۱ ، ص ۱۸۸ ). و در رواياتي كه قبلا ذكر كرديم شيعه بودن از پيامبر -صلی الله علیه و آله- نقل شده بود ( در تفسير «الدرالمنثور»، ج۶ ، ص ۳۷۹ و «غايهالمرام» ص ۳۲۶ ، «غايهالمرام» به نقل از «شيعه در اسلام» علامه طباطبايي ، ص ۲۸ ).
مسلمانان در غدير با عليبنابيطالب -علیه السلام- بيعت كردند و اين بيعت از متواترات اسناد تاريخي و حديثي اهل سنت است ولي بعد از رحلت پيامبر - صلی الله علیه و آله - آن كساني كه بيعت كرده بودند از بيعت خود برگشتند پس مفهوم ارتداد در اين افراد ارتداد به معناي بازگشت از دين اسلام نيست بلكه از آنچه در غدير رخ داده بود بازگشتند و مرتد شدند زيرا حضرت علي با آنها رفتار مرتد از اسلام را نداشت.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفــســے
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️
حضرت رسول اکرم صلى الله عليه و آله وسلم :
« كَيفَ بِكُم إذا فَسَدَت نِساؤكُم ، و فَسَقَ شَبابُكُم ، و لَم تَأمُروا بِالمَعروفِ و لَم تَنهَوا عَنِ المُنكَرِ ؟ !... كَيفَ بِكُم إذا أمَرتُم بِالمُنكَرِ و نَهَيتُم عَنِ المَعروفِ ؟ ! ... كَيفَ بِكُم إذا رَأيتُمُ المَعروفَ مُنكَرا و المُنكَرَ مَعروفا ؟»
چه حالى خواهيد داشت آن گاه كه زنانتان فاسد شوند و جوانانتان نابكار شوند و شما امر به معروف و نهى از منكر نكنيد؟ ... چه حالى خواهيد داشت آن گاه كه به زشت كارى فرمان رانيد و از خوبيها باز داريد؟ ... چه حالى خواهيد داشت آن گاه كه خوب را زشت شمريد و زشت را نيكو؟
(تهذیب الاحکام ج٦ص١٧٧حدیث ٣٥٩)
🆔 @bayyenat110
11.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 انتقاد از نظام اسلامی از اوجب واجبات است
🔻تفاوت اساسی نظام سیاسی_اجتماعی اسلام با مسیحیّت
🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے
✅ @bayyenat110