📚صد تجربهٔ توییتری از صد توییتریست باتجربه
تجربهٔ9️⃣: زیاد بخوانید تا روایتگر بهتری شوید!
🧮 ۷۷ کلمه
📆 ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
👤محدثه الف
بسم الله الرحمن الرحیم
✅همانطور که رادیو سبب میشود تنها با شنیدن، دنیایی را با جزئیاتش تخیل کنید و اینگونه قوهٔ ادراکتان ورزیده شود، در فضای مجازی هم با خواندن میتوانید چنین فرایندی را خلق کنید.
✅روایت گری، یکی از ابعاد مهم فعالیت در بستر فضای مجازی است. باید بشود با کمترین واژهها آغاز کرد، روایت را به اوج رساند و بعد به سلامت و متفاوت و جذاب فرود آورد. تفاوت در منظرها، در این پرداختهاست که به روایتها عیار میبخشد.
#دوره_تجربیات_توییتری
#نقش_خواندن_در_خوب_نوشتن
🎯🎯🎯
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
📚صد تجربهٔ توییتری از صد توییتریست باتجربه
تجربهٔ 🔟: هرچه بیشتر با دیگران تعامل کنید، زودتر رشد میکنید.
🧮 ۱۲۰ کلمه
📆 ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
👤سید احمد هاشمی
بسم الله الرحمن الرحیم
✅برای اینکه کسی صفحهتان را دنبال کند، صفحهٔ کسی را دنبال نکنید. در این صورت تعداد افرادی که دنبال میکنید بسیار زیاد میشود و چون نمیتوانید با همهٔ آنها تعامل کافی برقرار کنید، کمکم از تایملاین بیشتر دنبال کنندگان خود حذف میشوید.
فقط با یک فهرست مشخص و محدود تعامل نداشته باشید و اگر تمایل به ایجاد فهرست دارید، چند فهرست بسازید تا دایرهٔ تعاملاتتان محدود به چند حساب کاربری نشود.
✅در الگوریتمهای جدید توییتر، هر توییتی که مِنشِنهای بیشتری داشته باشد، ایمپرشن بیشتری هم خواهد داشت. پس سعی کنید همهٔ منشنهای توییت خود را پاسخ بدهید. برای ارتباط با دیگران، مِنشِن دادن گزینۀ خوبی است؛ زیرا اگر نام مشخص و ویژهای داشته باشید، به خوبی در ذهن کاربران تثبیت میشود.
پی نوشت:
تایملاین: تایملاین یا خط زمان، ترکیب نمایش توییتهای دیگران به شماست که براساس آن، توییتها پشت سر هم وارد صفحۀ موبایل و یا کامپیوتر شما میشود.
ایمپرشن: تعداد دفعههایی که یک توییت در تایملاین دیگران نمایش داده میشود.
#دوره_تجربیات_توییتری
#تعامل_با_حسابهای_کاربری
🎯🎯🎯
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
😎 #توییت_فاخر
📌 تأثیر مطالبهگری
📆 ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
#ربا_جنگ_با_خدا
#مطالبه_گری
🎯🎯🎯
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
📚دورهٔ آموزش درستنویسی
پیشنیاز3️⃣ نویسنده کیست؟ نویسندگی چیست؟
🧮 ۳۱۰ کلمه
📆 ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
✅اگر جزو کسانی هستید که به هر دلیلی نویسندگی به کارتان میآید و تصمیم گرفتهاید نویسنده شوید، پیش از هر تلاشی برای نویسنده شدن باید تعریف درست و روشنی از آن داشته باشید. به بیان فنیتر، در این مرحله «چراییِ» نویسندگی برای شما روشن شده است، ولی پیش از پرسیدن دربارهٔ «چگونگیِ» آن، حتماً باید از «چیستی»اش آگاه شوید. اینکه بدانید به کدام نقطه باید برسید تا نویسنده به شمار آیید، بر انتخاب مسیر و برنامهریزی برای پیمودن آن اثرگذار است.
✅راستی، شما چه کسی را نویسنده میدانید؟ نکند شما هم گمان میکنید که نویسنده، باید با هر نوشتهٔ خود، خواننده را شگفتزده کند و او را به تحسین و اعجاب وادارد؟ اصلاً اینطور نیست. اگر کسی بتواند به همان راحتی که سخن میگوید، بنویسد، نویسنده است؛ حتی اگر دیگران، به سختی و با رنج فراوان بتوانند بهتر و یا خیلی بهتر از او بنویسند. در سادهترین و شاید بهترین تعریف، میتوان گفت «نویسنده کسی است که نوشتن برای او آسان است؛ اگرچه محصول کارش میانه باشد». یعنی اگر به جایی برسید که از نوشتن نهراسید، بلکه آن را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید، میتوانید خودتان را نویسنده بدانید. (۱)
✅البته برای نوشتن میتوان و باید سه سطح درستنویسی، سادهنویسی و زیبانویسی در نظر گرفت؛ ولی حقیقت آن است که بیشتر نویسندگان خوب کسانی هستند که درست و ساده مینویسند و همین درستی و سادگی است که نوشتهٔ آنها را برای خواننده، زیبا و دلچسب میکند. پس اجازه دهید تعریف بالا را کمی تغییر دهیم و اینطور بگوییم که «نویسنده کسی است که درست و ساده نوشتن برای او آسان است». اگر درست و ساده نوشتن برای کسی آسان و لذتبخش باشد، بسیار مینویسد و بسیارنویسی، خواه ناخواه به زیبانویسی میانجامد؛ چراکه کار نیکو کردن از پر کردن است. اینچنین است که یک نویسنده، به نویسندهٔ تمامعیار تبدیل میشود.
✅به این ترتیب، نخستین گام برای نویسنده شدن، تمرین درستنویسی است.
پانوشت:
۱. رضا بابایی، بهتر بنویسیم، ص ۱۷.
👤مرتضی رجائی/ کانال جَلوَت
https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
🎯🎯🎯
#آموزش_درستنویسی
#تعریف_نویسندگی
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
📚صد تجربهٔ توییتری از صد توییتریست باتجربه
تجربهٔ1️⃣1️⃣: برای جنگ روایتها آماده شوید!
(بخش1️⃣: چیستی جنگ روایتها)
🧮 ۱۳۰ کلمه
📆 ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
👤 معصومه نصیری
بسم الله الرحمن الرحیم
✅«جنگ روایتها» یکی از شاخههای «جنگ رسانهای» و زیرمجموعهٔ «جنگ نرم» است. در جنگ نرم، هر طرف به دنبال شکلدهی ترجیحات، سلایق، تفکرات و بینش افراد جامعهٔ مقابل است. تئوریسینهای غربی این جنگها، همچون «ژوزف نایک» آمریکایی»، معتقدند هرگاه بتوانیم طوری عمل کنیم که دولتمردان و مردم کشورهای دیگر آن طور فکر کنند که ما میخواهیم، جنگ را بردهایم. آنها به این منظور غولهای رسانهای خود را فعال میکنند.
✅آگاهی از این واقعیت ازاینرو برای ما مهم است که اگر بخواهیم در فضای رسانه و شبکههای اجتماعی درست عمل کنیم و اثرگذار باشیم، باید وارد جنگ روایتها شویم. ورود به میدان جنگ روایتها، چه در سطح دفاع و چه مهمتر از آن، در سطح تهاجم، نیازمند مهارت روایتسازی است. به این منظور باید مراحل مختلف جنگ روایتها را بشناسیم.
#دوره_تجربیات_توییتری
#جنگ_نرم
#جنگ_رسانه_ای
#جنگ_روایتها
#روایت_سازی
🎯🎯🎯
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
📚صد تجربهٔ توییتری از صد توییتریست باتجربه
تجربهٔ1️⃣1️⃣: برای جنگ روایتها آماده شوید!
(بخش2️⃣: سه مرحله اصلی جنگ روایتها)
🧮 ۱۳۰ کلمه
📆 ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
👤معصومه نصیری
بسم الله الرحمن الرحیم
✅جنگ روایتها در سه مرحلهٔ اصلی طراحی و اجرا میشود. نخست یک «اَبَر روایت» یا «روایت کلان» ایجاد میشود که باید همواره تکرار شود؛ مثل اینکه آمریکا قدرت نخست دنیاست و هیچ کشور دیگری توان مقابله با آن را ندارد. یا اینکه اگر ایران با آمریکا مذاکره نکند، جنگ بر کشور سایه خواهد انداخت.
✅در مرحلهٔ دوم، نوبت به خرده روایتها میرسد. مثلاً دشمن میکوشد به مردم ما بقبولاند که نظام سیاسی دینی سبب شده است که ایران در چهل سال پس از انقلاب پیشرفت نکند. یا اینکه ساخت موشک و فناوری صلحآمیز هستهای برای کشور دردسرساز است. همچنین برای غالب شدن خرده روایتها چند کار میکند: سیاه نمایی اوضاع کشور، برجستهسازی ضعفها، ایجاد دوقطبیسازیهای کاذب، شایعهپردازیهای رسانهای و غیره. مرحلهٔ سوم هم تولید محتوای لازم است.
#دوره_تجربیات_توییتری
#جنگ_نرم
#جنگ_رسانه_ای
#جنگ_روایتها
#روایت_سازی
🎯🎯🎯
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
📚صد تجربهٔ توییتری از صد توییتریست باتجربه
تجربهٔ1️⃣1️⃣: برای جنگ روایتها آماده شوید!
(بخش3️⃣: سه اصل مهم روایتسازی)
🧮 ۱۲۵ کلمه
📆 ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
👤معصومه نصیری
بسم الله الرحمن الرحیم
✅در کتاب «شبکهها و جنگهای شبکهای» توضیح داده شده که در جنگهای پیش روی جهان، برنده کسی نیست که قویترین بمبها را دارد؛ کسی است که بهترین روایتها را دارد و میتواند معناسازی کند. نخستین نکته برای موفقیت در جنگ روایتها این است که باید بتوانیم روایتهایی بسازیم که مبتنی بر تجربهٔ زیستهٔ افراد بیشتری در جامعهٔ هدف باشد؛ این سبب غلبهٔ روایت ما میشود.
✅در کنار این، دو نکتهٔ دیگر هم در ساختن یک روایت موفق اثرگذار است: یکی زمان و دیگری جذابیت. ما باید بتوانیم به سرعت و بدون از دست دادن وقت، اولین روایتها را برای افکار عمومی بسازیم و منتشر کنیم. همچنین، روایت را هنرمندانه و جذاب پردازش کنیم. در حقیقت در جنگ روایتها، واژهها هستند که حریف را از پا درمیآورند.
🎯🎯🎯
#دوره_تجربیات_توییتری
#جنگ_نرم
#جنگ_رسانه_ای
#جنگ_روایتها
#روایت_سازی
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
📚دورهٔ آموزش درستنویسی
پیشنیاز4️⃣ کارورزی و تجربهاندوزی؛ مهم ترین عامل اثرگذار بر درستنویسی
🧮 ۳۳۰ کلمه
⌛زمان مطالعه: ۲دقیقه
📆 ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
✅دانستیم که نخستین قدم برای نویسنده شدن، تمرین درستنویسی است. اما پیش از آغاز گفتوگو دربارهٔ درستنویسی، خوب است عوامل اثرگذار بر نویسنده شدن را بشناسیم.
✅همه میدانیم که زبان یک ابزار است برای انتقال پیام از یک فرستنده به یک گیرنده؛ ابزاری که گاهی به شکل گفتاری به کار گرفته میشود و گاهی به شکل نوشتاری. پس نوشتن، یک ابزار است برای انتقال محتوایی مشخص به یک فرد یا یک گروه مشخص. اینکه فرد یا گروه موردنظر چه کسانیاند و نیازمند چه محتوایی هستند و این محتوا با چه شیوهای باید به آنها منتقل شود، وابسته به «مخاطب شناسی» است؛ چیزی که باید در مراحل پایانی آموزش نویسندگی فراگرفته شود. محتوای موردنظر هم باید از راه «اطلاعات و مطالعات متنوع» و «تخصص علمی» نویسنده تأمین شود.
✅گذشته از سه عامل اثرگذار بر نویسندگی که در بالا به آنها اشاره شد، «ذوق» و «تجربه» هم نقش مهمی در نویسنده شدن یک فرد دارند. حقیقت آن است که درستنویسی برخلاف زیبانویسی یا حتی سادهنویسی، به ذوق یا استعداد خاصی نیاز ندارد؛ بلکه با مطالعهٔ چند مقاله یا یک کتاب معتبر دراینباره و مدتی تمرین و تجربهاندوزی، میتوان از بیشتر خطاهای زبانی و نگارشی در امان بود و درست و استوار نوشت.(۱) بنابراین، گفتوگو از چگونگی پرورش ذوق و استعداد نویسندگی را برای آغاز مرحلهٔ سادهنویسی میگذاریم و اکنون، اشارهای به نقش تجربه در نویسنده شدن میکنیم.
✅نوشتن از آن رو که «هنر» است، محتاج استعداد ویژه یا همان ذوق است؛ اما از آن رو که «فن» یا «صناعت» است، به تجربه نیاز دارد. کارورزی پیوسته، از بایستههای آموختن هر فنی است. تجربهٔ نویسندگی از دو راه به دست میآید: خواندن و نوشتن. هر بار نوشتن، هرچند کوتاه و ساده، تجربهای است نو و گامی است به جلو. در دورهٔ تجربهاندوزی، باید توجه داشته باشیم که مدتی باید برای پاره کردن و دور ریختن نوشت. راز زیبانویسی در آسانگیری و بسیارنویسی است. اگر به خودمان سخت بگیریم و خود را وادار به آفرینش متنهای مصنوعی و نفسگیر کنیم، خسته میشویم و نوشتن را کنار میگذاریم. (۲)
پانوشت:
۱. رضا بابایی، بهتر بنویسیم، ص۴۷.
۲. همان، ص۲۶-۲۴.
#آموزش_درستنویسی
#عوامل_اثرگذار_بر_نویسندگی
#نقش_تجربه_در_نویسندگی
مرتضی رجائی/ کانال جَلوَت👇
https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
🎯🎯🎯
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
سلام دوستان.
وقت به خیر و ارادت.🌹
اصلاً حواستون هست خیلی نرم و بیصدا دوره عمومی #آموزش_درست_نویسی رو شروع کردیم؟!
پس چرا هیچ واکنشی ندارید واقعاً؟!😮
اصلاً براتون مهمه؟!🤔
ما که داریم کارمون رو میکنیم؛
امیدواریم مطالب هم برای شما سودمند باشه.
💡فقط هر وقت تونستید مطالب کانال خودتون رو تو گروههایی که عضوید منتشر کنید تا جمع دوستانمون بزرگتر بشه.
ممنونم.
📚صد تجربهٔ توییتری از صد توییتریست باتجربه
تجربهٔ 2️⃣1️⃣: به توییتر فقط به دید یک ابزار نگاه کنید!
🧮 ۸۸ کلمه
⌛زمان مطالعه: ۳۰ ثانیه
📆 ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
👤حاجآقا صادق
بسم الله الرحمن الرحیم
✅توییتر یک ابزار است؛ پس:
اولاً یادمان باشد که به یک ابزار دل نبندیم، برای یک ابزار ظلم نکنیم و دل هیچکس را نشکنیم.
ثانیاً هدفمان را از بهکارگیری این ابزار بدانیم و هر روز آن را به خودمان یادآوری کنیم.
ثالثاً بدانیم که استفادهٔ درست و اثرگذار از این ابزار، قوانین نوشته و نانوشتهٔ فراوانی دارد. نمیگویم این قوانین را بیاموزیم و به آنها پایبند باشیم؛ چون بعضی از آنها مثل قوانین آزادی بیان توییتر، واقعاً ظالمانه است. ولی به هر حال باید این قوانین را بدانیم.
#دوره_تجربیات_توییتری
#نگاه_ابزاری_به_توییتر
#آگاهی_از_قوانین_توییتر
🎯🎯🎯
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan
📝شد غلامی که آب جوی آرَد
آب جوی آمد و غلام بِبُرد
🧮 ۲۲۰ کلمه
⌛ زمان مطالعه: ۲ دقیقه
📆 ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
بسم الله
🔰خیلی وقتتان را نمیگیرم، فقط آمدهام یک درخواست برادرانه بکنم و بروم؛ روی سخنم هم بیشتر با دوستان طلبه است.
برادران و البته خواهران، این روزها خیلیهایمان برای فعالیت تبلیغی در فضای مجازی احساس تکلیف میکنیم. خود من این روزها یادداشتهایی نوشتهام و از ضرورت فعالیت مؤثر و جریانساز طلاب در فضای مجازی گفتهام. ولی خواهش میکنم خوب در درون خود کنکاش کنیم و ببینیم اگر ممکن است شهوت دیده شدن و افزایش تعداد دنبالکنندگان بر ما غلبه کند، وارد این فضا نشویم. اگر فکر میکنیم شاید روزی برسد که در صفحهمان در فضای مجازی، با یک خوانندهٔ زن «لایو» بگذاریم، برای فعالیت مجازی احساس تکلیف نکنیم. به شما و خودم التماس میکنم، هر زمان احساس کردیم که داریم به بیراهه میرویم، صفحهمان را ببندیم و بار خود را سنگین نکنیم.
🔰پینوشت:
خدا را گواه میگیرم که قصدم سرزنش کسی نیست، که خوب میدانم به فرمودهٔ رسولالله صلی الله علیه و آله و سلم، اگر کسی برادر مؤمن خود را برای عیبی سرزنش کند، از دنیا نمیرود مگر به آن عیب مبتلا شود. خدایا پناه میبرم به تو از لغزش و وسوسههای شیطان و مبادا لحظهای دربارهٔ من ستارالعیوب نباشی و عاقبتم در دنیا با آبروریزی ختم شود.
نوشتهام فقط یک تلنگر پیشگیرانه بود؛ مخصوصاً از آن رو که این روزها برای فعالیت تبلیغی در فضای مجازی مینویسم.
#تبلیغ_مجازی
#لوازم_فعالیت_تبلیغی_مجازی
#قوت_تبلیغی
#ماه_مبارک_رمضان
📚📚📚
در جَلوَت باشید.👇
https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
📚دورهٔ آموزش درستنویسی
پیشنیاز5️⃣ درست چیست و نادرست کدام است؟
🧮 ۲۱۰ کلمه
⌛زمان مطالعه: ۲ دقیقه
📆 ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
✅پاسخ به پرسش بالا، آسان نیست؛ به ویژه اکنون که چند سالی است بازار گرایشهای زبانشناختی دربارهٔ درستنویسی رونق گرفته و قواعد دستوری را دراینباره چندان جدی نمیگیرند. از طرفی، بسیاری از نویسندگان صاحب سبک، این حق را به خود میدهند که دربارهٔ درستی و نادرستی کلمهها یا کاربردها اجتهاد کنند و حتی فتوای مشهور را نادیده بگیرند. با این همه، بیشتر نویسندگان بیش و کم پذیرفتهاند که زبان را باید پاکیزه نگه داشت. اما پرسش این است که چگونه؟
✅زبان نوعی حیات اجتماعی دارد و پیوسته در حال دگرگونی است. از همین رو است که ما امروزه به همان آسانی که کتاب و روزنامه میخوانیم، نمیتوانیم «کلیله و دمنه» یا حتی روزنامههای عصر مشروطه را بخوانیم. همانطور که اگر یکی از مقالههای منتشرشده در نشریههای فارسی این دوره، از راهی به دست «فردوسی» و «بیهقی» میرسید، آنها هم آسان و روان نمیتوانستند آن را بخوانند. حال که از تغییر گریزی نیست، از تصفیه هم گریزی نیست. سخن این است که برای پاکسازی زبان از چه صافیهایی باید سود برد.
✅کارشناسان زبان، برای جداسازی درست از نادرست در املا و انشای فارسی، چهار سَنجه (معیار) را پیش نهادهاند: نظم و نثر کهن فارسی، دستور زبان فارسی، زبان گفتاری، زبان نوشتاری روز. در ادامه، هر یک از این چهار سَنجه را اندکی خواهیم شناخت.
📕رضا بابایی، بهتر بنویسیم، ص۵۰-۴۹.
#آموزش_درستنویسی
#سنجههای_درستنویسی
👤 مرتضی رجائی/کانال جَلوَت👇
https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
🎯🎯🎯
در مجازیستان حرفهای شوید.👇
🆔️ @majazistaan
🌐 t.me/majazistaan