هدایت شده از سُها؛ کتاب و مجله
.
...ماجرا این نیست که آدمها روی امکانات شما حساب کنند. باید بدانند که اینجا یک راه همعهدی و برادری است، نه اینکه من یک طرف ماجرا میایستم و عدهای هم اینجا آدمهای خوبیاند و کار میکنند. بلکه باید مسئولیتی بر عهده بگیری. این راهِ «مسئولیت بر عهده گرفتن» است. اینطور نیست که من برای تو کاری میکنم. اصلاً از من کاری برنمیآید. من حق برادری نسبت به تو دارم. شاید اینها مقداری مبهم باشد. اینجا یک دیالوگ است که باید مراقب دو سر آن بود. یک طرف ماجرا این است که باید بدانی این فرد مهم است و نه تواناییهایش. یک طرف دیگر این است که او هم باید همین را بفهمد و متوجه شود که اینجا یک فرصت و وقت است. اینجا امکانات به آن معنی نیست. اینجا حضور همین آدمهایی است که به خاطر خدا دور هم جمع شدهاند تا مسیری را پیش ببرند. اینجا اینطور نیست که بگویی اینجا جای خوبی است که امکاناتشان را میدهند تا ما مصرف کنیم و بعد هم به منافع مادی میرسیم. طوری نیست که کسی بتواند مثلاً دنبال کار کارمندی باشد یا دنبال نسبتی باشد تا بیاید و کار مشخصی را انجام بدهد و در قبالش امکاناتی بگیرد و برود. باید کار را برای رسیدن به نتیجه بر عهده بگیرد. این باید روشن شود و این به مناسباتی برمیگردد که شما ایجاد میکنید.
📚 گفتارهایی درباره دانش بنیان
🖊 حجهالاسلام امیر نجاتبخش
#سها_کتاب_مجله
@soha_bookmag
هدایت شده از سُها؛ کتاب و مجله
کتاب دانشبنیان.pdf
2.75M
.
▫️ نسخه ویژه مطالعه با تلفن همراه
📚...کتاب دانش بنیان...
گفتارهایی درباره دانش بنیان
با نگاه به مجموعهی دانش بنیان بهیار صنعت
مولف: حجهالاسلام امیر نجاتبخش
#سرای_هنر_و_اندیشه
#سها_کتاب_مجله
@soha_bookmag
کربلا و رازی که شهدا متوجه ان شدند جلسه 10 اصلی _02.MP3
20.65M
.
🎙 روایت #جنگ_اقتصادی
▫️ سخنرانی مهندس نوید نجاتبخش
شام عاشورا، دهم محرمالحرام ۱۴۴۵
#روضه_سها
@soha_sima
هدایت شده از بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت سپاهان
مهندس نجات بخش.mp3
17.87M
سخنرانی مهندس نوید نجات بخش در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
تهران، ۱۷ آبان ۱۴۰۲
@behyaarstf_ir
شرایط انتقال تکنولوژی در ایران.MP3
22.9M
✅ شرایط انتقال تکنولوژی در ایران
*روایتی از اقتصاد ایران با نگاه به مسئله ی فناوری*
به دارالفنون به عنوان یک وسیله نگاه کردیم و به علم نگاه کالایی داشتیم و این باعث شد که ریشه نکند. به علم اگر به عنوان یک ثمر نگاه کنیم زود از اثر می افتد.در نگاهمان به علم در تاسیس دارالفنون تلاش نکردیم بنای علم را بگذاریم.
جای گرفتن علم در جهان امروز نیازمند یک شرایط اخلاقی، روحی و فکری است. در حالی که در پدیده هایی مثل دارالفنون فقط لوازم ظاهری مورد توجه قرار می گرفت بدون آن که نسبت ما به علم جدید مشخص شده باشد.
حجه الاسلام نجات بخش
#یک_قدم_تا_شهر
@behyaarstf_ir
مدیریت جریان1.MP3
24.43M
نگاهی بر مقدمه ی کتاب: *مدیریت جریان، تئوری فرآیندی شرکت های دانش بنیان*
شما با یک شرکت های تولیدی رو به رو هستید و به نظر باید به تفاوت آن با شرکت های دانش بنیان فکر کنیم. چون یکی از اشکالاتی که در کشور داریم وقتی از شرکت های دانش بنیان حرف می زنیم، همه به صورت عرفی یاد مدیریت در شرکت های صنعتی و حتی شرکت های تجاری می افتند که این ها هر کدام با دیگری متفاوت است و وقتی می خواهیم یک شرکت دانش بنیان بزنیم همه آن شرکت تجاری یا صنعتی مد نظرشان است.
حتی چارتی که به ذهنشان می آید، محاسبات مالی، حسابداری و ... همه بر اساس آن مناسبات است و شما چالش پیدا می کنید. چون در کشور ما، به این شرکت های مختلف یک جور نگاه می شود و یکی از چالش های اساسی خود مسائل اداری مالی و حسابداری می شود.
ارائه: حجت الاسلام نجات بخش
#یک_قدم_تا_شهر
@behyaarstf_ir
اقتصاد دانش بنیان.MP3
25.41M
🔹روایتی از اقتصاد دانش بنیان
نباید به دانش بنیان به صرف یک سری از تدابیر و سیاست ها نگاه شود و بگوییم شیوه ی های کار مختلف در اقتصاد تعریف شده و یکی از شیوه ها هم شیوه ی دانش بنیان است. به عنوان مثال یک سبک کار تولید انبوه و صنعتی داریم و یک سبک کار دانش بنیان؛ بلکه تلاش این است که بگوییم اقتصاد ما امروز نیاز به یک باز سازی دارد. مسئله این نیست که با فرض موجود یک راه حلی هم داریم و می گذاریم کنار اقتصاد موجود. اینجا نیاز به یک دگرگونی و تحول داریم تا کشور از این مشکلات و ویرانی اقتصادی که دارد عبور کند و بتواند بازسازی شود. باز سازی این اقتصاد به کمک اقتصاد دانش بنیان است.
ارائه حجت الاسلام نجات بخش
#یک_قدم_تا_شهر
@behyaarstf_ir
اقتصاد دانش بنیان زرین شهر.mp3
35.94M
🔹طرح بحث حجت الاسلام نجات بخش در جمع فعالان فرهنگی زرین شهر
🔹ما با وضعیتی پرسش برانگیز در حوزه ی اقتصاد رو به رو هستیم.
🔹یکی از اشکالاتی که ما در فهم رایج از اقتصاد تولید داریم، این است که نیروی انسانی را پشت سر امکانات قرار می دهیم. در واقع امکانات و تجهیزات را می آوریم و نیروی انسانی را اپراتور امکانات می کنیم.
🔹با دفاع مقدس می شود این مسئله را تبیین کرد. در دفاع مقدس وقتی عراق حمله می کند، ما در شکل کلاسیک جنگ امکاناتی داشتیم که در مقابل امکانات حزب بعث با پشتوانه بیش از ۴۰ کشور چیزی حساب نمی شد و بسیار کم بود و اگر می خواستیم به شکل کلاسیک کار کنیم که نیروی هوایی کار کند، توپخانه کار کند و نیروی زرهی کار کند و بعد نیروی انسانی وارد میدان شود، امکانات شما توان به شکست کشاندن امکانات طرف مقابل را نداشت و اینجا استراتژی جنگ عوض می شود. اول نیروی پیاده وارد می شود که همان نیروی بسیجی است و امکانات پشتیبانی کننده ی اوست.
@behyaarstf_ir
ارائه در جمع راویان پیشرفت.mp3
22.79M
#روایت_پیشرفت
🔹دفاع مقدس ناشی از یک احساس مسئولیت است، به این معنا که مردم و جوانان و نوجوانان نسبت به آنچه که پیش آمده یک احساس مسئولیت دارند و اگر آن زمان کسی از رزمنده ها به مسجد می آمد و با مردم می خواست سخنی بگوید، حرفش این نبود که ما یک سری عملیات های پیروز داشتیم و ناامید نباشید. بلکه می آمد در مساجد و درک خودش را از عالمی که درک کرده، می گفت تا دیگران هم وارد میدان شوند. میدانی که هم میدان به ثمر رسیدن خودِ انسان است و هم یک مسئله ی اجتماعی و ملی را حل می کند. ما امروز به این معنا به روایت پیشرفت باید نگاه کنیم. و به دنبال زبانی بگردیم که آن زبان احساس مسئولیت نسبت به آینده را در نسلی که باهاش رو به رو هستیم ایجاد کند و یک دعوت باشیم.
🔹دشواری کار روایت آنجا پیدا می شود که از یک جهت می خواهید انسان ها را دعوت کنید به یک عرصه ای که امکان عمل دارد و تمام نشده است. از طرفی بیان شما نباید بیان نا امید کننده باشد. ولی رسانه های دشمن می گویند ایرانی ها نمی توانند در جنگ کاری کنند، حال چگونه می توان سخنی داشت که در حالی مسئله را جلوی چشم می گذارد، آنها را ناامید نمی سازد و در آن دعوتی است. این نقطه ای است که روایت از خبر دادن، از گزارش دادن از سخنرانی جدا می شود.
ارائه توسط حجت السلام نجات بخش
۸ آذر ۱۴۰۲
@behyaarstf_ir
هدایت شده از •●اندیشکده ضُحىٰ●•
47.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم تعالی
دانشگاه ها همیشه مظهر فرصت های یک کشور بوده اند و از این رو همیشه خانه و مسکن نخبگان این مرز و
بوم ، اما دانشگاه های ما هیچ گاه رنگ و بوی یک خانه گرم را نداشته اند و همیشه صفا و صمیمیت را قربانیِ رونق احتمالی بازار علم و پژوهش کرده اند و زمانی که امکانات یک کشور مهم نباشند و برای دانشگاهیان فرصت حیات نباشد از تخصص ها نیز کاری ساخته نیست!
#ببینید
#اندیشکده_ضحی
▪️ @andishkade_zoha_ir
گفت و گو با شهرک سدید کرمان.mp3
39M
🔹ما اگر نتوانیم خودمان را با یک ملت تعریف کنیم و به محدوده ی شخصی خودمان نگاه کنیم و به منافع گروهی خود نگاه کنیم شاید این نحوه از حرکت دانش بنیان اشتباه به نظر رسد. چرا بهیار خودش را در این فضای از حرکت قرار داده، به این خاطر رفته است که اتفاقا اقتصاد درست شود، و نرفته که خودش هم از اقتصاد دور شود. ماجرا این است که مناسباتی در کشور است که بر اساس این مناسبات ارزش پول ملی مان کم می شود، تسلط نظام های سرمایه داری جهانی روی ما زیاد می شود و ...
🔹این جنگ اقتصادی را در مرحله ی اول باید ببینیم، شبیه زمان دفاع مقدس است. در دفاع مقدس کسی که از کرمان یا اصفهان می رود خوزستان به چه دلیل می رود، او که در خانه اش راحت است، پس چرا می رود؟
🔹گفت و گو با اهالی شهرک سدید کرمان در سرای هنر و اندیشه
@behyaarstf_ir