ـــ☫﷽☫ـــ
🕋 ذکر مخصوص امروز دوشنبه👇👇👇
🕋 یا قاضی الحاجات👈 ای برآورنده حاجت ها
🕋 ذکر خاص روز دوشنبه 👇👇
🕋 سبحان الله و الحمدالله ۱۰۰۰ مرتبه
🕋 ذکر روز دو شنبه موجب کثرت مال می شود. ذکر روز دوشنبه به اسم امام حسن(عليهالسلام) و امام حسین(عليهالسلام) است. روایت شده در این روز زیارت آن دو بزرگوار خوانده شود
🕋 خواندن دعای عهد و زیارت عاشورا فراموش نشود
📖 هـرروز انس با قرآن مجید
👇❀ موضوع ❀
✍ ﺳﭙﺎﺳﮕﺰﺍﺭﻱ ﺍﺯ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ، ﺍﺯ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭﺍﻟﺎﻳﻲ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ.
📖❀سوره لقمان/آیہ(۱٤)
اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ
بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ
🔺«١٤» ﻭَﻭَﺻَّﻴْﻨَﺎ ﺍﻟْﺈِﻧْﺴَﺎﻥَ ﺑِﻮَﺍﻟِﺪَﻳْﻪِ ﺣَﻤَﻠَﺘْﻪُ ﺃُﻣُّﻪُ ﻭَﻫْﻨﺎً ﻋَﻠَﻲ ﻭَﻫْﻦٍ ﻭَﻓِﺼَﺎﻟُﻪُ ﻓِﻲ ﻋَﺎﻣَﻴْﻦِ ﺃَﻥِ ﺍﺷْﻜُﺮْ ﻟِﻲ ﻭَﻟِﻮَﺍﻟِﺪَﻳْﻚَ ﺇِﻟَﻲَّ ﺍﻟْﻤَﺼِﻴﺮُ
🔻ﻭ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻛﺮﺩﻳﻢ، ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺣﻤﻞ ﻛﺮﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﺗﺮ ﻣﻲ ﺷﺪ، (ﻭ ﺷﻴﺮ ﺩﺍﺩﻥ) ﻭ ﺍﺯ ﺷﻴﺮ ﮔﺮﻓﺘﻨﺶ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ، (ﺑﻪ ﺍﻭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ) ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻦ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺕ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭ، ﻛﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ (ﻫﻤﻪ) ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ
❀ تفسیرنور❀📚
✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:👇👇
١- ﺍﺯ ﺳﺨﻦ ﺣﻖّ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻴﻢ، ﭼﻪ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻱ ﺑﻨﺪﻩ ﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ، «ﻟﻘﻤﺎﻥ» ﻭ ﭼﻪ ﻭﺻﻴّﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﺒﺤﺎﻥ. «ﻭﺻّﻴﻨﺎ»
٢- ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ، ﺩﺭ ﻫﺮ ﺭﺗﺒﻪ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻄﻲ ﻛﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﺪﻳﻮﻥ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻭﺻّﻴﻨﺎ ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ» («ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ»، ﺷﺎﻣﻞ ﻫﻤﻪ ﻱ ﻣﺮﺩم ﻣﻲ ﺷﻮﺩ)
٣- ﺍﺣﺘﺮﺍم ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ، ﺣﻘّﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺍﺳﻠﺎﻣﻲ، ﺣﺘّﻲ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻛﺎﻓﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﻧﻤﻮﺩ. «ﻭﺻّﻴﻨﺎ ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ ﺑﻮﺍﻟﺪﻳﻪ»
٤- ﺁﻥ ﻛﻪ ﺯﺣﻤﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﻣﻲ ﻛﺸﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻭﻳﮋﻩ ﺗﻘﺪﻳﺮ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻧﺎﻣﺶ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﻮﺩ. «ﻭﺍﻟﺪﻳﻪ - ﺍُﻣّﻪ»
٥ - ﺩﺭ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺳﺘﺪﻟﺎﻝ ﻧﻴﺰ ﻋﺎم ﺑﺎﺷﺪ. (ﭼﻮﻥ ﻣﺨﺎﻃﺐ، ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﻱ ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻱ ﻣﺮﺩم ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﺎﺩﺭ ﺩﺍﺭﺩ). «ﺣﻤﻠﺘﻪ ﺍُﻣّﻪ»
٦- ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻱ، ﻭﻇﻴﻔﻪ ﻱ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻓﺮﺩﻱ ﺍﺳﺖ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺳﭙﺎﺱ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺍﻭ، ﺷﺎﻧﻪ ﺧﺎﻟﻲ ﻛﻨﻴﻢ. (ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﻱ، ﺍﻣﺮﻱ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﻣﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴّﺖ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺣﺘﺮﺍم ﮔﺬﺍﺭﻳﻢ ﻭ ﺍﺯ ﺯﺣﻤﺎﺕ ﺍﻭ ﻗﺪﺭﺩﺍﻧﻲ ﻛﻨﻴﻢ). «ﺣﻤﻠﺘﻪ ﺍُﻣّﻪ»
٧- ﻳﺎﺩﻱ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﻛﻨﻴﻢ ﺗﺎ ﺭﻭﺣﻴّﻪ ﻱ ﺷﻜﺮﮔﺰﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﻣﺎ ﺯﻧﺪﻩ ﺷﻮﺩ. «ﺣﻤﻠﺘﻪ ﺍُﻣّﻪ»
٨ - ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﻱ ﻭ ﺷﻴﺮﺩﺍﺩﻥ، ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﭘﺪﻳﺪﺁﻭﺭﻧﺪﻩ ﻱ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺷﻜﻞ ﮔﻴﺮﻱ ﺷﺨﺼﻴّﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﺣﻤﻠﺔ ﺍُﻣّﻪ... ﻭ ﻓﺼﺎﻟﻪ»
٩- ﺟﺪﺍ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﻮﺩﻙ ﺍﺯ ﺷﻴﺮ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺧﻠﺎﻝ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺑﺎﺷﺪ. (ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﻓﺼﺎﻝ»، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺑﺎﺯﮔﺮﻓﺘﻦ ﻛﻮﺩﻙ ﺍﺯ ﺷﻴﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ «ﻓﻲ ﻋﺎﻣﻴﻦ»، ﻧﺸﺎﻥ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻟﺎﺑﻠﺎﻱ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻛﻮﺩﻙ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﻴﺮ ﮔﺮﻓﺖ، ﮔﺮﭼﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺗﻤﺎم ﺷﻮﺩ.)
١٠- ﺗﺤﻤّﻞ ﺳﺨﺘﻲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺠﺎم ﻭﻇﻴﻔﻪ، ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻱ ﭘﻴﺪﺍﻳﺶ ﺣﻘﻮﻕ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺿﻌﻒ ﻭ ﺧﺴﺘﮕﻲ ﺑﺎﺭ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴّﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺩﻭﺵ ﻣﻲ ﻛﺸﻨﺪ، ﺣﻖّ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺑﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ. «ﻭﻫﻨﺎً ﻋﻠﻲ ﻭﻫﻦ»
١١- ﺳﭙﺎﺳﮕﺰﺍﺭﻱ ﺍﺯ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ، ﺍﺯ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭﺍﻟﺎﻳﻲ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻥ ﺍﺷﻜﺮ ﻟﻲ ﻭ ﻟﻮﺍﻟﺪﻳﻚ» ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺷﻜﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺗﺸّﻜﺮ ﺍﺯ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ.
١٢- ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﻫﻤﻪ ﻱ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﺎﺳﭙﺎﺳﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﺑﺘﺮﺳﻴﻢ. «ﺍﻟﻲّ ﺍﻟﻤﺼﻴﺮ»
١٣- ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ، ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﻱ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻲّ ﺍﻟﻤﺼﻴﺮ»
١٤- ﺣﻖِّ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺑﺮ ﺣﻖّ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻣﻘﺪّم ﺍﺳﺖ. «ﺍﻥ ﺍﺷﻜﺮ ﻟﻲ ﻭ ﻟﻮﺍﻟﺪﻳﻚ» ﺗﺸﻜّﺮ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ، ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻏﺎﻓﻞ ﻧﻜﻨﺪ.
❀ حدیث روز 👇👇👇
🕋رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم :
🔺لايَشكُرُ اللّه َ مَن لا يَشكُرُ النّاسَ ؛
🔻خدا را سپاس نمى گزارد ، آن كه سپاسگزار مردم نباشد .
📚✍🏻كتاب من لايحضره الفقيه ، ج 4 ، ص 380 .
🌸 🕋🌸🕋
🤲اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَامهاو بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🕋🌸🕋🌸🕋
✋🏻 سـلام میدهیم به ارباب بی کفن:🚩
🚩اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ
🚩 اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🕋🌸🕋
__________________________________
🕋 امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شمسی 👈👈 و روز بیست و هفتم ماه شوال ۱۴۴۵ قمری
🕋🌸🕋 التماس دعا 🕋 1403/02/17
♨️در خیابانها و دانشگاههای تورنتو چه خبره؟
📌ظاهرا آقای #جاستین_ترودو فقط جیغ سلیطهها و عربده بیناموسها را از چندهزار کیلومتری میشنود!
📌اما بیخ گوشش، برای خرد شدن استخوان و اعتراضات معمولی شهروندان کانادایی، خود را به ناشنوایی میزند!
✍ محمد جوانی
https://eitaa.com/behzadzare
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥دخترم!
۳۰ سال است نخوابیده ام!
دخترم!
من باید بیدار بمانم تا بقیه راحت بخوابن!
دخترم!
من برای اینکه بیداربمانم در چشمانم نمک میریزم تا پلک نزنم که مبادا با پلک زدن من ...!!!
https://eitaa.com/behzadzare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رژیم #صهیونیستی ماه هاست تمام تلاش خود را برای ترور #یحیی_سنوار رهبر میدانی حماس میکند.
جا دارد یادی کنیم از این ویدیو که در آن میگوید:
🔹این روایت از #امام_علی(ع) را حفظ کردم:
از روزی که در آن مرگ تقدیرم نیست نمیهراسم و هیچ کس نمیتواند به من آسیبی برساند و اگر تقدیرم باشد نمیتوانم از آن جلوگیری کنم.
🇮🇷https://eitaa.com/behzadzare
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بمیرم واسه اشکای مردونهت😭
تو باید بمونی و در نبرد نهایی، جشن بگیری پیروزیتون رو
«طنز تلخی از زبان حال و تصویر سازی حقیقت» 👇
✋ تشکر مدیر #اینستاگرام از #ایرانیان:
🔹 مردم ایران شما در شرایط سخت اقتصادی کشورتان، سالیانه هزاران میلیاردتومان بابت خرید اینترنت خارجی و بخشی از آنرا بخاطر استفاده از اینستاگرام پرداخت میکنید که مبلغی از این پول به بنده میرسد. به ازای عضویت و فعالیت هر یک نفر از شما، چندصد دلار به ارزش شرکت بنده اضافه میشود. بیشترین درآمدم از فروش اطلاعات خصوصی شما عزیزان است. اینستاگرام با کمک شما روزبه روز قدرتمندتر شده و بزرگتر میشود.
🔹 تشکر ویژه ای دارم از نیروها، نهادها و قرارگاه های انقلابی دچار اختلال که با تلاش شبانه روزی و صرف هزینه های بالا، تعداد بالایی از افراد قشر مذهبی را به عضویت اینستا درآوردند و موجب شدند ما به اطلاعات ارزشمند افرادی که حتی در خواب هم نمیدیدیم، دسترسی پیدا کنیم و جامعه اطلاعاتی ما کاملتر شود و از طرفی به هدف مهم دیگرمان هم رسیدیم، یعنی تأثیرگذاری بر خانواده های این قشرمهم ایران، که حتی حاضر به دیدن ماهواره هم نبودند.
🔹 از رسانه های ایران بخصوص رسانه ملی، از آموزش و پرورش و دیگر عزیزان دل تشکر ویژه داریم.
🔹 در اینجا جا دارد از حامیان اصلی من و تمام ابزارهای خارجی، که رشد و توسعه یمان را در ایران، مدیون این عزیزان هستیم یعنی آقایان ابوالحسن فیروزآبادی، نصرالله جهانگرد و محمدجواد آذری جهرمی و سلبریتی ها از زحمات بی دریغشان تشکر کنم.
🔹همانطور که می دانید من به قوانین کشور شما چند میلیون ایرانی، کاری ندارم پس شما برای فعالیت در اینستاگرام، طبق قوانین من فعالیت کنید تا صفحاتتان را حذف نکنم.
🔹کلام آخر اینکه شما نخواهید توانست جایگزینی بومی برای اینستاگرام داشته باشید و دوستان امنیتی ما در ایران این اجازه را به شما نمیدهند پس با حرفهای افراد افراطی توجه نکنید که مثلا میگویند: حمایت از کالای ایرانی، رونق اقتصادی، تولید ملی، ما میتوانیم، حمایت از جوان ایرانی و..... و این را بدانید که قدرت تغییرات(سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...) کشورتان در دست ماست پس در ساخت آینده بهتر و ایجاد تغییرات اصلی در نظام ایران همچنان با فعالیتتان به ما اعتماد کنید و این را بدانید بالاخره تغییرات در ایران مشکلاتی را برای بعضی از خانواده ها خواهد داشت که شما از آنها بعنوان آسیبها نام می برید مانند: خودکشی ها، طلاقها، تجاوزها، خیانتها، بی قانونی ها، مشکلات اقتصادی و.... که پس از مدتی عادی میشود.
ضمناً از صبر و تحمل بی پایان #قوه_قضائیه و دیگر دستگاه ها و مسئولین ایرانی هم تشکر داریم.
https://eitaa.com/behzadzare
دانشجوی مشروطی
🔻نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۲ 🖊مهدی جمشیدی [چهارم]. بخش عمدهای از توطئه به سلبریتیهای سپرده شده ا
🔻نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۳
🖊مهدی جمشیدی
[هفتم]. برخی مواجهه با «کشف حجاب» را موجب «دوقطبیشدن جامعه» میدانند. اینان در واقع به هویّت جامعۀ ایران «بدبین» هستند؛ چون پیشفرض ناگفتهشان این است که بخش مهمی از جامعه، «ولنگار» و «لذّتپرست» و «اباحهگر» شدهاند و ارزشهای دینی - از جمله تعهد به حجاب در عرصۀ عمومی - را برنمیتابند. «دوقطبیشدن جامعه»، دروغ و برای مقاومتزدایی از جبهۀ انقلاب در برابر طرح «لیبرالسازی جامعۀ ایران» است. کسانی با اعداد و مفاهیم، به جان ذهنیّت مسئولان افتادند و این اندیشه را به آنها القا کردند که هر گونه تصرّف در جامعه، موجب دوقطبیشدن و شکاف و تنش خواهد شد. و اینکه باید از حجاب، عبور کردند و جامعه دیگر به وضع قبلی باز نخواهد گشت. هر کاری نیز، صوری و سطحی و بیاثر است و جز اسقاط تکلیف و بستن دهان متدینان نتیجهای نخواهد داد. حلقههای اطراف، به نام تحلیل اجتماعی، چنین برداشتی را از جامعه تلقین کردهاند. امّا دوگانهسازی از «اجرای شریعت/ دوقطبیشدن جامعه»، راهحل نیست و حاصلش چیزی بیش از «عرفیشدنِ تدریجیِ جمهوری اسلامی» نیست. کسانی سادهترین راهها را انتخاب میکنند و از کیسۀ شریعت خرج میکنند تا ضعفهای دیگر را بپوشانند. صورت پوستکنده و عریان حرف برخی این است که بخشی از جامعه، از شریعت عبور کرده و ما چارهای جز پذیرش واقعیّتهای فرهنگیِ جدید نداریم و باید مصالحه و مدارا کنیم و در بهترین حالت، حد وسط را بگیریم. در مقابل باید گفت که بدون شک، باید با کشف حجاب مواجهه داشت؛ هم «اکنون» و هم «خیابانی». این مواجهه، تلۀ امنیتی نیست، بلکه بیعملی، تبعات غیرقابلبازگشت خواهد داشت. اقلیّت تجدّدی و ولنگار، اگر رها شوند قدرتِ پیشروی بالایی دارند و تمام جامعه را از جهت ظهوراتِ بیرونی و تجلّی اجتماعی، خواهند بلعید. فقط این مواجهه، «ضمیمهها» و «پیوستها»ی مهمتر از متن دارد، از جمله جلوهگریِ اقتدارِ حاکمیّت. جریان سکولار باید احساس کند که حاکمیّت، اهل عقبنشینی نیست. لازمۀ قطعیِ بعدی، بهدستگرفتن روایت مسلّط هست. رهبر انقلاب به جای امتناع، گشایش میببییند و از بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگ سخن میگویند و ساختار فرهنگی را نیز ذهنیّتِ تغییرکردۀ بخشی از مردم میدانند. این یعنی نهفقط نباید عقب نشست و واقعیّت منفی و استحالهشده را نپذیرفت، بلکه باید آن را شکست و دگرگون کرد. آیتالله خامنهای، نگاه ارادهگرایانه دارد و همواره میگوید میشود و ممکن است و مقدور است و میتوانیم. او متفکّر امکان است نه امتناع. از جامعه هم نمیهراسد. چنان گفت عدّهای کمعمق و احساساتی در اغتشاش بودند. روایت ایشان از جامعه، انقباضی و تهدیدمحور نیست که مرعوب شوند. رهبر انقلاب با نظرسنجیهایی که با «هویّت دینیِ جامعۀ ایران»، همراه هستند مخالفت ندارد. مخالفت ایشان در آنجاست که نتایج نظرسنجیها، متضاد با منطق جامعۀ ایران و جهتگیری اسلامی و انقلابی آن است. ازاینرو، ایشان میگوید نظرسنجیها «ملاک» نیستند؛ یعنی باید آنها را به نشانههای بیرونیِ خودِ جامعه، «ارجاع» داد.
[هشتم]. جبهۀ نیروهای اجتماعی و غیرحاکمیّتیِ انقلاب، «بیسر» و «بهخودوانهاده» است. تا زمانی که علامه مصباح حضور داشت، بهرسمیّت شناخته نمیشد و محل رجوع نبود. اکنون کسی در سطح ایشان در میان نیست که بتواند نقش هدایت غیررسمی را ایفا کند. جبهۀ ما درهمریخته و مشوش هست و حداکثر این هست که تکّهها و پارههای متّحدی وجود دارند، امّا درعینحال، «نقشۀ کلّی» در میان نیست. وقتی وضع ما «جبههوار» نیست، انسجام و همافزایی هم در رقیقترین حالت است. نه تقسیمکار داریم و نه حمایت میشویم. بگذریم از اینکه اغلب افراد، متوسط هستند و توانایی حضور مستقیم در جنگ ترکیبی را ندارند. پیش از انقلاب، امام خمینی توصیه کرد که حداقل، اندکی با هم بنشینید و در کنار یکدیگر چای بنوشید تا قرابت و وحدتی حاصل شود. امروز این فوریّت، حیاتیتر شده است. گویا باید دستی از بیرون دراز شود و نیروهای پراکنده را مفصلبندی کند.
[نهم]. نظام به یک گروه چریکیِ پنجاه نفری از متفکّرانِ صریح و میدانی و معتبر نیاز دارد که در برابر واقعیّتها و روایتها، موضعگیری کنند و فضا را به دست گرفته و ذهنیّت جمعی را ساماندهی کنند. دشمن نیز چنین جبههای را طراحی کرده و از طریق نیروها و جریانهای غیررسمی، بازیسازی کند و حاکمیّت را در موضع انفعال و اضطرار قرار بدهد. با «روایتسازی» توانستند «کشف حجاب» را تحمیل کنند و اینک ما نیز با «روایتپردازی»، «حفظ حجاب» را بازمیگردانیم. قدرت «روایت»، صدها برابر قدرت «گشت ارشاد» است. من هرچه که در مسألهها عمیقتر میشوم، بیشتر به حکمت سخن رهبر انقلاب پی میبرم که گفتند: «تبیین، واجب فوری و قطعی است».
https://eitaa.com/behzadzare