eitaa logo
احکام تخصصی و به روز
1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
4هزار ویدیو
40 فایل
لینک کانال👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2102919389Ca8a381ab12 لینک گروه ادعیه https://eitaa.com/joinchat/889913605C377bc55dc5 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 وقف سهام 💠 سؤال: نظر به فتوای مقام معظم رهبری در جواز وقف سهام، آیا تبدیل موقوفه، مانند ملک و کارخانه به سهم جایز است؟ ✅ جواب: اگر در وقف نامه مجوز فروش یا تبدیل مزبور داده شده باشد، با رعایت مصلحت وقف اشکال ندارد. 🆔 رهبر
🔰 سیمای حضرت علی علیه السلام در قرآن کریم _سوره مدثر 📚 صفحه:۱
🔰 سیمای حضرت علی علیه السلام در قرآن کریم _سوره مدثر 📚 صفحه:۳
🔰 سیمای حضرت علی علیه السلام در قرآن کریم _سوره مدثر 📚 صفحه:۲
🔰 سیمای حضرت علی علیه السلام در قرآن کریم _سوره مدثر 📚 صفحه:۴
❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️ 🤔❓اگر شخصی بگوید زنان خیلی پرحرفند، این حرفش غیبت است؟ 🌺✍️ تحقیقات و مطالعات نشان داده که برترى زنان در توانایى كلامى، یكى از تفاوت‏هاى زن و مرد است دختران توانایى كلامى را با سرعت بیشتر و كیفیت بهترى در مقایسه با پسران كسب مى‏كنند، این توانایى‏ كلامى از زمانى كه كودكان شروع به صحبت مى‏كنند آغاز مى‏شود و این برترى دختران در طول زندگی ادامه دارد. 👌 لذا زنان بیشتر از مردان حرف مى‏زنند و قدرت گویندگى آنان نیز قوى‏تر است همچنین زن سریعتر تحت تأثیر احساسات خویش قرار مى‏گیرد و احساسات زن از مرد جوشانتر است به همین دلیل زن از مرد محتاطتر و پرحرف‏تر است و به گفت‏وگوى كلامى نیز بیش از مردان علاقه دارند 👌 زن در هر فرصت ممكن، با همسر و اعضاى خانواده، ارتباط كلامى و عاطفى برقرار می‌کند و‏ از صحبت‏ كردن با خانواده‌اش بیشتر لذت مى‏برد؛ بنابراین این یک توانایی است که در وجود زنان است و عیب محسوب نمی‌شود. ✍️ بنابراین اگر شخصی بگوید زنان خیلی پرحرفند غیبت نیست. 📚 امام، استفتائات ج2 ص619 س9 و13؛ آقا، رساله آموزشی ج2 درس17 تا 20؛ سیستانی، رساله ج1، م 2264 و 2266؛ تبریزی منهاج الصالحین ج1 م29؛ وحید، رساله م2078 و منهاج الصالحین ج2 م29؛ مكارم جامع المسائل و انوار الفقاهه، كتاب تجارت، العاشر- الأعمال المحرّمة التی قد یكتسب بها 14- الغیبة؛ بهجت، جامع المسائل ج‌2 ص 467‌ غیبت مؤمن؛ مطهری، مجموعه ‏آثار ج‏19 ص178؛ زهره خسروى، مبانى روان شناختى جنسیت ص50، افخم السادات، حسینى، دختران و نیازهاى پیش رو، ص 45
❤️محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دام ظله العالی❤️ با توجه به محل ابتلا بودن سوال زیر خواهشمند است نظر مبارک خود را بفرمایید. 🤔 ❓آیا پولی که مستاجر ناچار است برای اجاره خانه به موجر قرض (رهن) دهد خمس دارد؟ 🌺 ✍️ اگر مستاجر توان پرداخت اجاره کامل را ندارد یا {موجر} صاحب خانه (مبلغی کمتر از اجاره کامل را) نمی‌پذیرد، به مقدار پولی که (برای اجاره مسکن مطابق شأن باید طبق قرارداد اجاره ) به موجر قرض داده شود خمس تعلق نمی‌گیرد. 👌 تبصره: 1. مسکن مطابق شأن یعنی مسکن در حد نیاز و مناسب با وضع او، یعنی از نظر مردم اسراف و زیادروی نباشد. 2. اجاره کامل یعنی اجاره بدون قرض (رهن).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احکام تخصصی و به روز
لینک کانال. در ایتا👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3990683729C6536c5b1f2 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝 تقدیم به ساحت مقدس قدس عالم امکان مهدی صاحب الزمان(عجل االله تعالی فرج) 🌺🍀🌺🍀🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️ 🤔❓اگر شخصی بگوید آقایان معمولا فلان خصلت بد را دارن، این حرف غیبت است؟ 🌺✍️ چون در (عرف) نزد مردم کلمه معمولاً دلالت بر بعضی افراد نامشخص دارد نه همه افراد لذا غیبت محسوب نمی‌شود. 👌 تبصره: 🔹 اگر این جمله را به عنوان كنايه بر عيب فردي ذكر كنند که شنونده می‌شناسدش ولی نمی‌داند آن عیب را دارد مثلا در جمع خانوادگی مردی با همسرش بداخلاقی کند و خواهرزنش برای دلداری بگوید خواهر غصه نخور مردها معمولا بداخلاق هستند و با اشاره سر، دست یا چشم بفهماند منظورش مثلا شوهر خودش یا برادرش هست، غيبت محسوب مي‌شود. 🔸 اگر متكلم قصد بیان عیب شخصي را ندارد و شنونده خود به آن پي مي‌برد، غيبت نيست. 📚 امام، استفتائات، ج2 ص619 س9 و13؛ آقا، رساله آموزشی ج2 درس18؛ سیستانی، رساله ج1 م2264 و2266؛ تبریزی منهاج‌الصالحین ج1 م29 و استفتائات جديد ج2 س1010؛ وحید، رساله م2078 و منهاج‌الصالحین ج2 م29؛ مكارم استفتائات ج1 س552 وجامع المسائل و انوار الفقاهه، كتاب تجارت، العاشر- الأعمال المحرّمة التی قد یكتسب بها 14- الغیبة؛ بهجت، جامع المسائل ج‌2 ص 467‌ غیبت مؤمن.