1_575299123.mp3
5.56M
شرح و تفصیل کتاب سه دقیقه در قیامت توسط حجت الاسلام امینی خواه- قسمت اول
❤️پیشنهاد دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مازندران برگزار می نماید .
☀️ جلسه اول :
حجت الاسلام والمسلمین استاد کاظمی دام عزه
🔸موضوع : رازهای خوب زیستن و خوشبختی
از تمام طلاب مدارس علمیه استان مازندران جهت حضور در این جلسه آنلاین دعوت می شود.
🕙 : زمان :چهار شنبه ۲۶ آذر _ ساعت ۱۰ صبح
🪐آدرس محل حضور آنلاین
لطفا لینک رو بزنید وارد کلاس شوید 👇👇👇👇👇👇👇
https://el.esra.ir/ch/madrseyelmieyeamoladabiatarab
نکات:
1.بهتر است از مرور گر کروم استفاده کنید
2. برای ورود به جلسه، گزینه مهمان را بزنید ( نام کاربری و رمز عبور لازم نیست). بعد از ورود ، نام و نام خانوادگی خودتان را در گزینه مربوطه وارد نمائید
✅ معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه مازندران
شرح و بررسی کتاب سه دقیقه در قیامت، جلسه سوم.mp3
16.16M
3⃣ قسمت سوم
شرح و تفصیل کتاب سه دقیقه در قیامت توسط حجت الاسلام امینی خواه
عالی است. برای آشنایی با حوادث پس از مرگ
❤️حتما گوش کنید
02_se_daghighe_dar_ghiamat_aminikhaah.ir.mp3
10.04M
2⃣ قسمت دوم
شرح و تفصیل کتاب سه دقیقه در قیامت توسط حجت الاسلام امینی خواه
برای آشنایی با حوادث جهان پس از مرگ خیلی خوب است.
❤️حتما گوش کنید
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #انبیاء، صفحه322، آیات 1 تا 10
🗓1399/09/28
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
243.pdf
117.8K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_چهل_و_سه
✅برخی دعاهای قرآنی
✏️درخواست رهایی از لغزش ها
🗓1399/09/28
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
#جمعه_های_مهدوی
بيا توافقنامه امضا كنيم،
من رآكتور قلبم را به نامت ميكنم،
تو هم تحريم چشمانت را از من بردار …!مهدی جان میدانی آقاجان
خواب مانده ایم
ازهمان روز اول
همان روز در سقیفه
همان موقع کنار در خانه
میدانی اگر خواب نبودیم کار به پهلوی مادر نمیرسید
به خار در چشمان پدر نمیرسید
به جگرِ سوخته مجتبی
به ظهر عاشورا
به زندان
به زهر
به غربت یتیمی نمیرسید
اگرخواب نبودیم کار به انتظار شما نمیرسید…
اللهم عجل لولیک الفرج
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.ir
#جمعه_های_مهدوی
شماره 9
🌸ضرورت طرح مباحث مهدویت / بعد اعتقادی (قسمت هفتم) /شناخت امام، شناخت عِدل قرآن🌸
—————-👇👇👇
شناخت امام، شناخت عِدل قرآن (قسمت دوم)
امام باقر علیه السلام می فرماید: «ما خلت الدنیا منذ خلق الله السماوات و الارض من امام عدلٍ الی ان تقوم الساعه حجهً لله فیها علی خلقه؛ (1)
پروردگار عالم از زمانی که آسمان ها و زمین را آفریده هرگز جهان را خالی از امام عادلی که حجت خدا در زمین بر خلایق عالم است قرار نداده و تا قیامت هم خالی نخواهد گذاشت.»
پس جهان انسان ها از اول خلقت تاکنون و از حال تا قیامت هرگز از وجود چنین حجه الله که در حکم هسته مرکزی است به چنین انسان کامل و حجت الهی در کنار قرآن کریم خالی نخواهد بود. کوتاه سخن اینکه شناخت امام و حجت الهی چنان مهم است که در روایات فراوان بر آن تأکید و به مسلمین سفارش شده است که در این مسیر از خدای بزرگ استمداد کنند و پیوسته از او بخواهند که راه معرفت حجت های الهی بر آنان گشوده شود. از امام صادق علیه السلام نقل است که بهترین دعا برای دوران غیبت آخرین حجت الهی چنین است:
«اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک. اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عنی دینی.» (2)
مراد از کلمه حجت در این دعا شخص حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ چرا که دعا مربوط به زمان غیبت است و دعا کننده مؤمن و عارف به خدا و رسول خدا و حجت های خداوند متعال است، در این دعا، معرفت کامل تر و مددهای عرفانی و غیبی بیشتر را طلب می نماید و یا از خداوند متعال ثبات و بقای بر ولایت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را مسئلت می کند؛ زیرا بیم تزلزل فکری و خطر انحرافات عقیدتی در این عصر بسیار است و بر حسب بعضی روایات جز کسانی که خداوند دل آنها را به ایمان امتحان و آزمایش کرده باشد، بر عقیده به امامت آن حضرت ثابت نمی مانند.
ممکن است سؤال شود: چه ارتباطی بین ضلالت از دین و نشناختن حجت و امام است؟
در جواب باید گفت: یکی از فواید بزرگ نصب حجت و امام، منحرف نشدن از راه راست است که با وجود چنین مرجعی الهی و علامت یقینی، هر کس او را مقتدا قرار دهد و از او تخلّف نکند و پیشی نگیرد و از ارشادات و هدایت های او تخطّی ننماید، از دینش گمراه نخواهد شد و اگر در ایمان به امامت و معرفت به حجت لغزشی پیدا کند و ثابت نماند، از دین گمراه می شود؛ زیرا ضلالت در مقابل هدایت قرار دارد. در حقیقت ضلالت یعنی عدول از راه راست و منحرف شدن از آن، خواه کم باشد یا زیاد، خواه عمدی باشد و خواه قهری(3)
پی نوشت:
1.. مجلسی، بحارالانوار، ج23، ص23
2.. کافی، ج 1، ص 337، ح 5
3.. صافی گلپایگانی، معرفت حجت خدا، موسسه انتشارات حضرت معصومه(، چاپ قم، سال 1375ه.ش، ص58 و102، (البته با تصرف)
ادامه دارد...
#مهدویت
#معرفت
#حجت_خدا
#امام_زمان
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیت_الله_فاطمی_نیا
خدا توفیق بده یار رهبر باشیم
در محضر #خدا عرض میکنم: : امروز تضعیف رهبری بالاترین گناه هست
امروز تضعیف رهبری مثل سوراخ کردن کشتی 70 میلیون نفری است
#تضعیف_رهبری
#امام_خامنه_ای
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
✡️ امجد اولین جرقه را روشن کرد!
🔶 «از سال های آخر دهه ی اول انقلاب به بعد، دشمنان انقلاب و جبهه دشمن با استفاده از کارشناسان ایرانی یک سیاستی را طراحی کردند که از قم #آنتی_تز_انقلاب را درست کنند. همانطور که انقلاب از قم جوشید، یک ضد انقلاب هم از قم بوجود بیاورند» (بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جوانان قم 1389).
🔶 برنامه ریزی پیچیده و سنگین دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی امروزه از مسیر حوزه های علمیه و #آخوند_های_فاسد، #بی_بصیرت و #غرب_گرا می گذرد.
🔶 هدف دشمن در اجرای این استراتژی، قرار دادن #روحانیت در برابر انقلاب اسلامی و خصوصاً رهبر معظم انقلاب است.
🔶 از همین رو، دشمن با استفاده از علما و روحانیون بی بصیرت و زاویه دار با نظام و پیش گامی آنان، ابتدا بدنبال شکستن حرمت جایگاه ولایت فقیه و وجهه مقام معظم رهبری در اذهان مردم است. در مرحله بعد نیز با ایجاد اختلاف افکنی در سطح جامعه، و به وجود آوردن فتنه و جنگ داخلی، در پی رسیدن به هدف نهایی خود یعنی همان تغییر نظام جمهوری اسلامی است.
🔶 سخنان #محمود_امجد علیه رهبر معظم انقلاب، در راستای اجرای همین پروژه آنتیتز انقلاب است.
🔶 امجد، #آخوند_ساده_لوحی است که تحت تاثیر القائات فرزندش، در جریان #فتنه_88 مسیر سقوطش، آغاز شد. وی اکنون اولین جرقه این سیاست خبیثانه را روشن کرده است. به زودی امثال امجد ها وارد صحنه خواهند شد.
🔶 باید خود را برای مقابله با سنگین ترین حوادث پیش رو علیه انقلاب اسلامی آماده کنیم.
#مهدی_اندرزیان
#آنتی_تز_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹آرامش...
🌹اللهم الحقنا بالصالحین
#ناخدای_کشتی_انقلاب
@madare0120
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #انبیاء، صفحه323، آیات 11 تا 24
🗓1399/09/29
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
244.pdf
112.9K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_چهل_و_چهار
✅برخی دعاهای قرآنی
✏️در خواست اعتراف به گناه و طلب آمرزش
🗓1399/09/29
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
#شنبه_های_قرآنی
🌺سند زنده ای بر اعجاز قرآن🌺
سند زنده ای بر اعجاز قرآن
اَفَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْاآنَ وَ لَوْ کانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللّهِ لَوَجَدُوا فیهِ اخْتِلافا کَثیرا
آیادرباره قرآن نمی اندیشندکه اگر از ناحیه غیرخدا بود اختلاف فراوانی در آن می یافتند.(82 / آل عمران)
« تَدَبَّر » در اصل از ماده «دَبْر » به معنی پشت سر و عاقبت چیزی است ، بنابراین تَدَبُّر یعنی بررسی نتایج و عواقب و پشت و روی چیزی می باشد و تفاوت آن با « تَفَکُّر » ، این است که تفکّر مربوط به بررسی علل و خصوصیات یک موجود است، اما «تدبّر» مربوط به بررسی عواقب و نتایج آن است، از آیه فوق چند مطلب استفاده می شود :
1 مردم موظّفند که درباره اصول دین و مسائلی همانند صدق دعوی پیامبر صلی الله علیه و آله و حقّانیّت قرآن مطالعه و بررسی کنند و از تقلید و قضاوت های کورکورانه بپرهیزند .
2 قرآن ، برخلاف آن چه بعضی می پندارند ، برای همه قابل درک و فهم است زیرا اگر قابل درک و فهم نبود دستور به « تدبّر » در آن داده نمی شد .
3 یکی از دلایل حقّانیت قرآن و این که از طرف خدا نازل شده این است که در سراسر آن تضادّ و اختلاف نیست برای روشن شدن این حقیقت به توضیح زیر توجه فرمایید .
« روحیّات هر انسانی دائما در تغییر است قانون تکامل در شرایط عادی در صورتی که وضع استثنایی به وجود نیاید انسان و روحیّات افکار او را هم در برمی گیرد و دائما با گذشت روز و ماه و سال ، زبان و فکر و سخنان انسان ها را دگرگون می سازد ، اگر با دقّت نگاه کنیم هرگز نوشته های یک نفر نویسنده یکسان نیست بلکه آغاز و انجام یک کتاب نیز تفاوت دارد ، مخصوصا اگر کسی در کوران حوادث بزرگ قرار گرفته باشد حوادثی که پایه یک انقلاب فکری و اجتماعی و عقیده ای همه جانبه را پی ریزی کند او هر قدر بخواهد سخنان خود را یکسان و یکنواخت و عطف به سابق تحویل دهد قادر نیست ، به خصوص اگر او درس نخوانده و پرورش یافته یک محیط کاملاً عقب افتاده ای باشد .
امّا قرآن که در مدت 23 سال بر طبق احتیاجات و نیازمندی های تربیتی مردم در شرایط و ظروف کاملاً مختلف نازل شده ، کتابی است که درباره موضوعات کاملاً متنوّع سخن می گوید و مانند کتاب های معمولی که تنها یک بحث اجتماعی یا سیاسی یا فلسفی یا حقوقی یا تاریخی را تعقیب می کند نیست ، بلکه گاهی درباره توحید و اسرار آفرینش و زمانی درباره احکام و قوانین و آداب و سنن ، وقت دیگر درباره امّت های پیشین و سرگذشت تکان دهنده آنان و زمانی درباره مواعظ و نصایح و عبادات و رابطه بندگان با خدا سخن می گوید و به گفته دکتر گوستاولبون قرآن کتاب آسمانی مسلمانان منحصر به تعالیم و دستورهای مذهبی تنها نیست بلکه دستورهای سیاسی و اجتماعی مسلمانان نیز در آن درج است .
چنین کتاب با این مشخّصات عادتا ممکن نیست خالی از تضادّ و تناقض و مختلف گویی و نوسان های زیاد باشد ، امّا هنگامی که می بینیم با تمام این جهات همه آیات آن هماهنگ ، خالی از هر گونه تضادّ و اختلاف و ناموزونی است ، به خوبی می توانیم حدس بزنیم که این کتاب زاییده افکار انسان هانیست بلکه از ناحیه خداونداست چنان که خودقرآن این حقیقت را در آیه فوق بیان کرده است » .( کتاب « قرآن و آخرین پیامبر »، نوشته ناصر مکارم، صفحه 309.)
#قرآن
#اعجاز_قرآن
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸قرآن در سیره علما، شماره 17
#قرآن_در_سیره_علما
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
#شنبه_های_قرآنی / اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی)
❇️📚«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»
قسمت سوم / تحلیل آیت الله احمد عابدی ❇️
——————————-👇👇👇👇
تحلیل آیت الله احمد عابدی (استاد سطح خارج قم) درباره کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (قسمت اول):
🔅فضای فکری و فرهنگی پیدایش کتاب طرح کلی
کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و مطالبی که در این کتاب بیان شده برای زمانی است که پرچمدار اندیشه و تفکر اسلامی، مصر و الأزهر بود. شاید شما هیچکدام آن زمان نبودید. دو سه جمله میگویم که ببینید در چه حال و فضایی این کتاب نوشته شده است. حدوداً سالهای دههی پنجاه و حتی شاید ده سال قبلش، حدوداً دههی چهل، الأزهر در دنیا خیلی مهم بود و هر وقت صحبت از نظر اسلام در موضوعی مطرح میشد، میگفتند ببینیم الأزهر چه میگوید. تفسیر المیزان در آن شرایط نوشته شد. یک بار من عرض کردم اگر کسی خواست ببیند تفسیر المیزان چهموقع و در چه شرایطی نوشته شده است، سن من را در نظر بگیرد. من متولد سیونه هستم. سال ۱۳۳۹ یعنی در دههی چهل، شروع نگارش تفسیر المیزان است. فردی به علامه طباطبایی گفت: چرا شما در المیزان مدام «قیل» میگویید و یک نقل قول که میخواهید بکنید گویندهی آن نقل قول را نام نمیبرید، مدام «قیل فلان» میگویید، بعد هم جواب میدهید؟ علامه طباطبایی رضواناللهعلیه میفرماید: آن زمان که من این تفسیر را مینوشتم متأسفانه در دنیا شیعه به بیسوادی معروف و الأزهر بهعنوان عالم و دانشمند مطرح بود. آن موقع اگر من میخواستم بگویم الأزهر چه میگوید و جوابش این است اصلاً کسی باور نمیکرد. مجبور بودم که اسم نیاورم و با لفظ «قیل» مطرح کنم، مراد من هم از این «قیل» همان حرفهای رشید رضا، محمد عبده، سید قطب و دیگر دانشمندان الأزهر است.
آن زمان اینگونه بوده که هرکس میخواست بگوید علم یا فکر، اندیشه و تفکر، باید میگفت که الأزهر چه میگوید. این نه فقط در خارج از کشور ایران، بلکه داخل کشور هم همینگونه بود. بهعنوان مثال اگر همین کتابفروشیهای قم را که جستجو میکردید، نوع کتابهایی که در قم بود، کتابهای چاپ مصر و مروج فکر مصر بود. مثلاً بهترین و شاخصترین کتابها در آن زمان، همین دایرهالمعارف فرید وَجدی بود که آن زمان این کتاب خیلی مطرح بود یا مثلاً تفسیر «الجواهر» طنطاوی شاخص بود. این تفسیر الآن جایگاهی ندارد، فکر نمیکنم حتی یک نفر حداقلّ در کشور خودمان، الآن به این تفسیر مراجعه بکند. ولی اینقدر که الآن تفسیر حضرت آیتالله جوادی آملی حفظهالله یا تفسیر المیزان، بحمدالله در کشور جایگاه دارد؛ آنزمان این جایگاه را در ایران و در قم، تفسیر طنطاوی داشت. یعنی اینقدر تفکر مصر و الأزهر مهم بود که یک عالم حوزوی جلد اول تفسیر الجواهر را ترجمه کرد. این خیلی مسألهی مهمی بود. امروز اگر به یک نفر بگویید برای تفسیر به رأی یک مثال بزن، مثال خیلی روشن آن «الجواهر» طنطاوی است. یعنی چیزی را که ما امروز، تفسیر به رأی میگوییم و مصداق بارز تفسیر به رأی است، آن زمان به ترجمهاش روی آوردند. شرایط فکری، اینگونه بود.
آن زمان، در الأزهر دو تا مسأله خیلی مهم بود. یکی مسألهی زن و دیگری جهاد. شاید بیشترین کتابهایی که در الأزهر مینوشتند راجع به حقوق زن و نظام حقوق زن و مسائلی بود که از نظر دین اسلام مربوط به زن هست و دوم کتابهایی که راجع به جهاد است. سپس این کتابهای راجع به جهاد مبنای همین تفکر وهابیّت عربستان قرار گرفت، ولی آن زمان این فکر برای مصر بود. در مصر متأسفانه این فکر پدید آمد که مدام شیعه را کافر مطرح میکردند و میگفتند با شیعه بجنگید و شیعه را بکشید. اینها برای آن زمانِ الأزهر است.
در برابر الأزهر یک دانشگاه عینالشمس هم پدید آمد. دانشگاه عینالشمس درواقع تفکر روشنفکریِ مصر در برابر الأزهر بود. لذا اینهایی که توضیح دادم برای شرایط پیدایش این کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است و حضرت آقا در آن شرایط و آن زمان که فکر جامعه خودمان در قبضهی مصر بود، این کتاب را نوشت. یعنی اگر شما بخواهید دقیقاً ببینید این کتاب اشارههایش به کجاست؛ اشاره به آن حرفهاست و بدون اینکه هیچ کجا اسم ببرد آنها را جواب میدهد. اما عرض کردم مانند المیزان، که المیزان هم بدون اینکه اسم ببرد، آنها را تخطئه میکند و فکر صحیح را ارائه میکند. این نکتهی اول بود.
ادامه دارد...
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#امام_خامنه_ای
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شنبه_های_قرآنی
سخنران: آیت الله میرزا عبدالکریم حق شناس
قرآن و انسانیت
قرآن به بهترین طریق انسان ها را هدایت می کند. اگر قلب انسان که متصل به عالم ملکوت است بیمار شود جسم او نیز بیمار شده و انسان شکست می خورد. استغفار و تلاوت قرآن می تواند راهی برای رهایی از این بیماری های جسم و روح باشد. ارتباط انسان با قرآن او را از گناهان دور می کند و انسان با ایمان هیچ گاه دست به خطا نمی زند چرا که مجازات او در قیامت بسیار سنگین است.
#آیت_الله_حق_شناس
#قرآن
#انسانیت
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️tahzib-howzeh.ir
بیانیه آیتالله عبدالقائم شوشتری(از اساتید اخلاق) در دفاع از مقام معظم رهبری و محکومیت فضاسازی های اخیر علیه ایشان
آیتالله بهاالدینی بعد از عزل آقای #منتظری چه گفت؟
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
خدمت جوانان عزیز چند توصیه مهم دارم که ان شا الله مرضی خداوند متعال باشد
عرفان همان عمل به واجبات و ترک محرمات است و طریقت حقه اسلام همان عمل به شریعت مقدس است که ما را به حقیقت رهنمون میکند و عارف باید عاشق الله و آل الله باشد و در تمام امور و اعمال خود خالص و مخلص
عزیزان نایب عام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زمان غیبت کبری مراجع بزرگوار تقلید هستند البته با همان شرایطی که خود آن حضرت مرقوم نمودند.
که نظر این حقیر جدای از دیدگاه شخصی متأثر از کلام بزرگانی بوده است که محضرشان تلمذ نمودم که برخی معروف و برخی گمنام بودند متفقا اشاره آنها به #آیتاللهالعظمی_سیدعلی_حسینی_خامنه_ای بوده و هست.
جوانان عزیز باید #تاریخ را خواند و از آن #عبرت گرفت البته تاریخ کم ندارد از این عبرت ها امثال #طلحه و #زبیر و در عصر ما نویسنده کتاب ولایت فقیه که ۷۰۰ صفحه در تایید #ولایت_فقیه نگاشت و بعد از آن مقابل ولی فقیه ایستاد و میدانید که چه شد ...
تا آنجای که میدانم شاگردان مکتب علامه طباطبایی و آیت الله محمد تقی بهجت و آیت الله سیدرضا بهاالدینی که در محضرشان افتخار شاگردی و تلمذ داشتم آن شاگردان عارفانی انقلابی و بعضا شهیدانی بزرگوار بودند.
مختصرا عرض کنم که روزی خدمت آیت الله بها الدینی رسیدم در زمان #عزل_قائم_مقام و حقیر نگران شرایط آن روز ها بودم و آیت الله بها الدینی فرمودند نگران نباش امام زمان در زیر عبایش یاران و نوکرانی دارد در وقت و زمان معین و خاص بیرون می آیند و آقا صراحتا فرمودند آن فرد سید علی حسینی خامنه ای است.
در آخر جوانان عزیز از خط امام و رهبری و انقلاب جدا نشوید که این انقلاب ان شاء الله در امتداد ظهور خواهد بود و باز عرض میکنم که در این زمان به #عمارهایی نیاز هست که یار و یاور نظام، انقلاب و رهبری باشند.
و من الله التوفیق
عبدالقائم شوشتری
جمعه ۳جمادی الاول ۱۴۴۲
@rozaneebefarda