eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعوت از عموم خواهران فرهیخته کشور برای فعالیت عملیاتی ناظر به ظرفیتهای بانوان در سطح کشور ✅ گام به گام تا ماوی در خیمه ظهور 👇 🔻گام ۱: ظرفیت سنجی 🔻گام۲: آموزش عملیات و دوره های ارتقایی مجازی بر مبنای علاقمندیها و توانمندیهای اعلام شده تپسط خواهران 🔻گام۳: تعریف و انجام عملیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی بر مبنای توانمندی، دغدغه و علاقمندی افراد پس از آموزش 🔻گام ۴: معرفی افراد جهت همکاری با ارگانها و نهادهای انقلابی در راستای اهداف نظام 🌸همگام با هم در مسیر رهبر🌸 👈خواهران ارجمندی که در اینستاگرام و توییتر فعال هستند به علاوه خواهران علاقمند به فعالیت، در اسرع وقت به آی دی ذیل در تلگرام یا ایتا مراجعه نمایند: @Jalili_11 @banooyetamadonsaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸🍃🌸 سلام و روز بخیر به همراهان عزیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ، همراه شما هستیم با کتاب زیبای زندگی نامه سردار بزرگ اسلام و ایران . خوانش بخشی از این کتاب را باهم دنبال میکنیم 🌸🍃🌸🍃 در دوران اول زندگی مشترک، پدرم زندگی خیلی فقیرانه‌ای داشته است؛ اما آرام آرام دارای دام‌هایی می‌شود. به نحوی که بعضی وقتها یک یا دو چوپان داشته است. اولین ثمره زندگی آنها دختر می‌شود و به دنیا می‌آید به نام سکینه. که در سن سه سالگی به دلیل سیاه سرفه فوت می‌کند. پس از مدتی کوتاه ، خواهرم هاجر و به. برادرم حسین متولد می‌شود و سپس من در سال ۱۳۳۵ به دنیا آمدم. در زمستان بسیار سردی ، دچار مریضی سرخچه می‌شوم. پدر و مادرم امیدی به شفایم پیدا نمی‌کنند. از کلیه داروهای محلی بهره می‌گیرند. اما افاقه نمی‌کند. بنا به قول پدرم، در حالی که برف تا بالای زانو بود مرا بر پشت مادرم می‌بندند و به سمت رابر (شهری کوهستانی در ۱۷۵کیلومتری کرمان) جهت معاینه دکتر می‌برند. به هر صورت پس از مدتی، مشیت خداوند اینگونه می‌شود که زنده بمانم. 🍃🌸🍃🌸 خرید اینترنتی کتاب از چیزی نمی ترسیدم - خرید آنلاین https://nivaar.ir/%D8%A7%D8%B2-%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%85 🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺 فقط با لینک به اشتراک بگذارید
برای خواندن کتاب نیاز نیست جملات آن را حفظ کنید. وقتی مطالعه می‌کنید مطالب آن در ناخودآگاه شما باقی می‌ماند. از طرفی خودآگاه از ناخودآگاه نشأت می‌گیرد و بر اساس آن عمل می‌کند. بنابراین خواندن کتاب به تدریج در عملکرد و رفتار شما تأثیر می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا به فرد بهتری تبدیل شوید. 🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ سلام امام زمانم ﷽ 🌸🍂 خوشاصبحی‌ڪہ‌خیرَش‌را‌تو‌باشی ردیفِ نابِ شعرش را تو باشی خوشا روزے ڪہ تا وقٺِ غروبش دعایے خوب و ذڪرش را تو باشی 🌸🍂 ⚡️اَللّهُــمَّ‌عَجـِّـل‌لِوَلیِّــکَ‌الفَــــرَج ⚡️ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💕امام على عليه‏ السلام : ✨💫 النَّظيفُ مِنَ الثِّيابِ يُذهِبُ الهَمَّ و الحُزنَ؛ لباس پاكيزه اندوه را مى‏ زدايد. 💫✨ كافى : ج ۶ ، ص ۴۴۴ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋 1⃣ فرزند ما از ما جدا نیست؛ اوخود ما است .... اما در اندازه ای کوچکتر.💯 قسمت ( ۱ ) بچه 👼🏻که بودم مادرم 🧕🏻برایم جوجه🐣 می‌خرید؛ از همین جوجه‌های رنگی؛دانه‌ای ۵ تومان. اولش فکر نمی‌کردم بزرگ کردنشان کار چندان سختی باشد؛ اما بعد فهمیدم پرورش جوجه‌ها فوت‌وفن خودش را دارد. چند جوجه از بین رفتند تا توانستم جوجه‌داری را یاد بگیرم . پیرزن‌ها 👵🏻و پیرمردهای 👴🏼محله‌مان از دستم عاصی شده بودند؛ از بس که به سراغشان می‌رفتم و از تجربه‌هایشان می‌پرسیدم. یک بار که دوستم گفت کتابی 📒درباره جوجه‌ها در یک کتاب‌فروشی دیده، سر از پا نشناختم. به سراغ کتاب‌فروش رفتم. کتاب گران بود💰 ؛ اما قیمتش برایم مهم نبود. من دغدغه بزرگ کردن جوجه‌هایم را داشتم . من باید فقط، راه پرورش جسم جوجه‌هایم را یاد می‌گرفتم. جوجه‌های من عاشق 💗نمی‌شدند، با رفیق ناباب🧟‍♂ نمی‌گشتند. آنها علاقه‌ای به بازی‌های کامپیوتری 💻نداشتند. با دود و دم🚬 غریبه بودند و اعتیاد در کمین‌شان نبود. جوجه‌های طلایی من افسرده😞 نمی‌شدند و من غصه بی‌خدایی آنها را نمی‌خوردم. آنها همه پرورشگاهی بودند. در دستگاه به دنیا آمده بودند و هیچ کدام پدر و مادرشان را نمی‌شناختند تا بخواهند به والدینشان 🤵🏻🧕🏻بی‌احترامی کنند. ادب در میان این جوجه‌ها معنایی نداشت. نمی‌توانستند حرف بزنند تا چه برسد به حرف زشت. آنها فقط یک کلمه بلد بودند: جیک جیک🐥🎶. 🖌نویسنده : محسن عباسی ولدی 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر میخواهید بدانید یك انسان چقدر ارزش دارد.. ببینید بہ چہ چیزے عشق مے‌ورزد توجہ‌تان بہ هرچہ باشد قیمتتان همان است :)♥️ علامہ ‌جعفرے...✨ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخیزڪھ فجـرانقـلاباسـت‌امـروز بیگانھ صفـت، خانھ خـراب‌اسـت‌امـروز دهه‌فجر‌گرامی‌باد✨ | 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
❓ پرسش: همانطور که گفتيد خداوند از هر شخص به اندازه ي توانايي هاي او تکليف مي خواهد چرا خداوند من را امام و معصوم نکرد تا به اندازه‌ي توانايي که داده به من تکليفم کند؟ 💯پاسخ: این توانایی ها و ظرفیت ها که بر اساس آن خدا از انسان تکلیف می خواهد و به تبع آن عصمت یک امر اعطایی خالص نیست و این گونه نیست که خدا آنها را گتره و بی حساب به کسی بدهد. بلکه خدای تعالی بر اساس علمی که دارد می‌داند که چه کسی در دنیا چگونه عمل می‌کند و این علم خدا به عملکرد انسان ها در قبل از خلقت آنها موجب اعطای برخی از ظرفیت های خاص به آنها شده است: خداوند متعال به قابلیت ممتاز پیامبران و امامان، براى تحصیل مقامات معنوى و شایستگى آنان براى بر عهده گرفتن مسئولیت هدایت جامعه علم دارد. در حقیقت همان قابلیت و شایستگى آنان - که بخش عمده اش ناشى از افعال اختیارى ایشان است - از قبل نزد خداوند معلوم است و همین قابلیت مبتنى بر اختیار موجب گزینش آنان مى شود. ادامه 👇👇👇
آیات و روایات فراوانى بر این دو واقعیت گواهى مى دهد: 🌹«وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بِآیاتِنا یُوقِنُونَ»؛ سجده (۳۲)، آیه ۲۴.؛ «و چون شکیبایى کردند و به آیات ما یقین داشتند، برخى از آنان را پیشوایانى قرار دادیم که به فرمان ما[ مردم را ]هدایت مى کردند» 🌹«اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ»؛ انعام (۶)، آیه ۱۲۴.؛ «خداوند بهتر مى داند رسالتش را کجا قرار دهد». در اوایل دعاى ندبه به مجموع این واقعیت نورانى اشاره شده است: 🌸«وَ لا اضْمِحْلالَ بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیْهِمُ الزُّهْدَ فِى دَرَجَاتِ هَذِهِ الدُّنْیَا الدَّنِیَّةِ وَ زُخْرُفِهَا وَ زِبْرِجِهَا فَشَرَطُوا لَکَ ذَلِکَ وَ عَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفَاءَ بِهِ فَقَبِلْتَهُمْ وَ قَرَّبْتَهُمْ وَ قَدَّمْتَ لَهُمُ الذِّکْرَ الْعَلِیَّ وَ الثَّنَاءَ الْجَلِیَّ وَ أَهْبَطْتَ عَلَیْهِمْ مَلائِکَتَکَ وَ کَرَّمْتَهُمْ بِوَحْیِکَ وَ رَفَدْتَهُمْ بِعِلْمِکَ»؛ «[ آنان را برگزیدى ] ... و این بعد از آن بود که بر ایشان شرط کردى نسبت به دنیا و زینت زیورهاى آن زهد بورزند. آنان نیز این شرط را پذیرفتند و دانستى که آنان به آن شرط وفا دارند. پس آنها را پذیرفتى و به خود نزدیک ساختى و یاد بلند و ستایش ارجمند را براى ایشان پیش فرستادى و فرشتگانت را بر آنان فرو فرستادى و به وحى خود، آنان را گرامى داشتى و آنان را به بخشش علم خود، میهمان کردى ...» . البته این امتیاز (علم و عصمت موهبتى)، پایه و شرط اولیه امامت است و معصومان با اراده خویش و تلاش و عبادت، به مقامات عالى ترى از علم و عصمت دست مى یابند؛ چنان که در قرآن مجید از زبان پیامبرصلى الله علیه وآله مى خوانیم: «وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِى عِلْماً»؛ طه (۲۰)، آیه ۱۱۴.؛ «و بگو: پروردگارا! بر دانشم بیفزاى». همین عبادت ها و صبر و جهادهاى بیشتر - که با اختیار و اراده انجام مى شود - موجب برترى برخى از پیامبران، بر برخى دیگر مى گردد: «تِلْکَ الرُّسُلُ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى بَعْضٍ»؛ بقره (۲)، آیه ۲۵۳.؛ «برخى از آن پیامبران را بر برخى دیگر برترى بخشیدیم ...» . دسترسى به مقام «عصمت» و راه یابى به مقامات «علمى و معنوى»، به پیامبران و امامان اختصاص ندارد و براى همگان میسر است؛ چنان که حضرت زینب علیها السلام تا مرز عصمت پیش رفت و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام به مقامات عالى معنوى دست یافت. بسیارى از علما و اولیا «تالى تلو معصوم» (نزدیکان به مرز عصمت) خوانده مى شوند. اینکه مسئله عصمت عمدتاً در مورد پیامبران و امامان مطرح مى شود، به لحاظ لزوم عصمت در آنان است. به عبارت دیگر شرط امامت و نبوت، عصمت است و خداوند فاقدان این ویژگى را براى این دو منصب بر نمى گزیند. بنابراین هیچ غیر معصومى، به نبوت و امامت نمى رسد، ولى این به معناى آن نیست که هر کس امام یا نبى نباشد، از هیچ درجه اى از عصمت بهره مند نخواهد بود. فیاضیت مطلقه الهى، ایجاب مى کند که هر کس قابلیت و استعداد کمالى را دارد، هم شرایط لازم براى به فعلیت رسیدن آن کمال، در اختیار او قرار داده شود. (که قبلا گفتیم این ظرفیت و استعداد می تواند اکتسابی باشد) به عبارت دیگر از ناحیه خداوند، هیچ گونه قصور و بخلى در این باره نیست. بنابراین اگر واقعاً ما قابلیت دریافت علم لدنى را دارا بوده و با داشتن آن حقیقتاً از عصمت برخوردار مى شدیم، خداوند آن علم را به ما عطا مى کرد. اما اگر اندکى دقت کنیم؛ این ادعا که اگر ما هم علم معصومان را داشتیم، معصوم مى شدیم، ادعایى بیش نیست. دلیل بر این مطلب آن است که، در بسیارى از موارد ما بر خلاف علم و آگاهى خود عمل مى کنیم. در روایتى نیز آمده است: «من عمل بما علم علّمه اللَّه علم مالا یعلم» آیا ما به همین تکلیف هایی که از ما خواسته شده کامل عمل می کنیم که حال به دنبال تکالیف بالاتر باشیم !!؟ 🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🐄سوره بقره 🌻آیات ۱۷۱ تا ۱۷۵ 📝ترجمه استاد حسین انصاریان 1⃣7⃣1⃣ وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لَا يَسْمَعُ إِلَّا دُعَاءً وَنِدَاءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَعْقِلُونَ داستان [دعوت کننده] کافران [به ایمان]، مانند کسی است که به حیوانی [برای رهاندنش از خطر] بانگ می زند، ولی آن حیوان جز آوا و صدا [آن هم آوا و صدایی که مفهومش را درک نمی کند] نمی شنود. [کافران، در حقیقت] کر و لال و کورند، به همین سبب [درباره حقایق] اندیشه نمی کنند. 2⃣7⃣1⃣ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ ای اهل ایمان! از انواع میوه ها و خوردنی های پاکیزه ای که روزی شما کرده ایم، بخورید و خدا را سپاس گزارید، اگر فقط او را می پرستید. 3⃣7⃣1⃣ إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَيْرِ اللَّهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ جز این نیست که خدا [برای مصون ماندن شما از زیان های جسمی و روحی] مردار و خون و گوشت خوک و حیوانی را که [هنگام ذبح] نام غیر خدا بر آن برده شده، بر شما حرام کرده. پس کسی که [برای نجات جانش از خطر] به خوردن آنها ناچار شود، در حالی که خواهان لذت نباشد و از حدّ لازم تجاوز نکند، گناهی بر او نیست؛ زیرا خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.
4⃣7⃣1⃣ إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ قطعاً کسانی که آنچه را خدا از کتاب [تورات و انجیل به عنوان حلال و حرام] نازل کرده [به سود خود، از بی سوادان یهود و نصاری] پنهان می کنند، و در برابر این پنهان کاری بهای اندکی به دست می آورند، جز آتش به شکم های خود نمی ریزند. و خدا روز قیامت با آنان سخن نمی گوید، و [از گناهان و زشتی ها] پاکشان نمی کند، و برای آنان عذابی دردناک است. 5⃣7⃣1⃣ أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَى وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَمَا أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ اینانند که گمراهی را به جای هدایت، و عذاب را به عوض آمرزش خریده اند، شگفتا! چه شکیبایند بر آتش.