eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
اهمیت وشرافت مادری از منظر حضرت امام خمینی ره 💠 رهبر کبیر انقلاب در مورد اهمیت و شرافت مادری فرموده است: ✨«حقوق مادران را نمی توان شمرد و نمی توان به حق ادا کرد. یک شب مادر نسبت به فرزندش از سال ها عمر پدر متعهد ارزنده تر است. تجسم عطوفت و رحمت در دیدگان نورانی مادر، با رقه ی رحمت و عطوفت ربّ العالمین است. خداوند تبارک و تعالی قلب وجان مادران را با نور رحمت ربوبیّت خود آمیخته، به گونه ای که وصف آن را کسی نمی تواند بکند.... اینکه در حدیث آمده که: بهشت زیر قدم های مادران است، یک حقیقت است. و اینکه با این تعبیر لطیف آمده است، برای بزرگی عظمت آن و هشیاری به فرزندان است که سعادت و جنت را در زیر قدم آنان و خاک پای مبارک آنان جست وجو کنید و حرمت آنان را نزدیک حرمت حق تعالی نگه دارید و رضا و خشنودی پروردگار سبحان را در رضا و خشنودی مادران جست وجو کنید».✨ 📚صحیفه امام جلد۱۶ ص۲۲۵ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۹ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ فروردین ۱۴۰۰
🔸در دعای ندبه می خوانیم: ✨«أَتَرانا نَحُفُّ بِکَ وَ أَنْتَ تَأُمُّ الْمَلَأَ، وَ قَدْ مَلَأْتَ الْأَرْضَ عَدْلاً؟ وَ أَذَقْتَ أَعْداءَکَ هَواناً وَ عِقاباً؛ آیا خواهیم دید که ما به گرد تو حلقه زده و تو با سپاه تمام روى زمین را پر از عدل و داد کرده باشى؟ و دشمنانت را کیفر خوارى و عقاب بچشانى»، ✅ اگر ازدیاد نسل و تربیت نسل مهدوی در جامعه ما محور نباشد، در زمان ظهور، افرادی برای حلقه زدن و گرد آمدن اطراف امام زمان (عج) وجود نخواهد داشت. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۹ فروردین ۱۴۰۰
۹ فروردین ۱۴۰۰
⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️ 🌼 پرسش: معني و منظور از اضطرار و مضطر و مصلحت و مصلحت الهي چيست؟ 🌼 پاسخ: واژه اضطرار از باب افتعال به معنای بی‌اختیار‌، مجبور، ناگریز و نیاز به‌کار می‌رود. حالت اضطراری حالت غیرطبیعی و بحرانی است که شخص بدان گرفتار می‌شود. به عنوان نمونه کمبودهای غذایی موجب اضطراری است که شخص ممکن است هنگام گرفتارشدن در مخمصه نیاز، اقداماتی را انجام دهد که در حالت عادی مجاز به انجام آن نیست، مانند خوردن مردار در حالت اضطراری که احتمال مرگ است. البته حالت اضطراری به عنوان حالت فوق‌العاده احکام ثانوی را اقتضا می‌کند که غیر از احکام اولی است؛ این‌گونه است که حرام، مباح نه حلال می‌شود؛ یعنی شخص به میزان نیاز در یک محدوده معین و محدود، مجاز به انجام حرامی چون مردارخوری می‌شود؛ زیرا «الضرورات تبیح بقدرها؛ ضرورت به اندازه ضرورت چیزی را مباح و مجاز می‌سازد.» مضطر کسی است که به اضطرار افتاده است. اما مصلحت: مصلحت واژه گرفته شده از صلح است. صلح ضد فساد (لسان العرب، ج 7، ص 384) به معنای فاقد نقص و خلل است. به این معنا که چیزی با چیزی چنان تناسب و سازگار است که خلل و نقصی را موجب نمی‌شود. اینکه گفته می‌شود صلح برقرار شد به معنای از میان رفتن فسادی است که موجب نفرت و بیزاری دو طرف شده و تناسب و سازگاری را از میان برده است. از همین رو در تعریف صلح نیز گفته اند: صلح، از بين بردن نفرت بين مردم است.(مفردات الفاظ قرآن کریم، ص 489، «صلح») امر نیک و خیر را از همین رو عمل صالح گفته‌اند چون دارای تناسب و سازگاری با خلق و خوی انسان و موافق طبیعت و نیز حکمت آفرینش است و انسان نسبت به آن بیزار نیست و نفرتی ندارد. پس مصالح انسانی هر آن چیزی است که برای انسان مفید و سازنده و با او و هدفش سازگار است وانسان از آن نفرتی ندارد و نقص و فسادی را موجب نمی‌شود. از همین رو همواره مصلحت با مفسده به کار می‌رود و مثلا گفته می‌شود که احکام در اسلام بر اساس مصالح و مفاسدی است که در متعلقات حکم وجود دارد. خداوند بر اساس این عنصر است که مصالح انسانی را تعیین و مشخص می‌کند. از آیات قرآنی به دست می‌آید که انسان گاه چیزی را مصلحت می‌داند که مفسده است و چیزی را مفسده می‌شمارد که برای او مصلحت است؛ چنانکه می‌فرماید: وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ؛ و بسا چیزی را خوش نمی‌دارید و آن برای شما خوب است، و بسا چیزی را دوست می‌دارید و آن برای شما بد است، و خدا می‌داند و شما نمی‌دانید.(بقره، آیه 216) علت این گرایش اشتباه و خطا در انسان در جهل او نسبت به لوازم قریب و بعید هر چیزی است. از آنجایی که انسان لوازم همه امور را نمی‌شناسد یا نمی‌داند یا غافل است و نیز به خاطر آنکه عواقب هر چیزی را نمی‌شناسد، به امور و چیزهایی گرایش می‌یابد که برای او مفسده است و تنها به گمان و خیال مصلحت، خواهان آن می‌شود و هنگامی که به دست آورد در آن زمان است که تازه در می‌یابد که اشتباه و خطا کرده و آن چیز جز مفسده برای او ثمری ندارد. بر اساس دیدگاه شیعه همه احکام الهی بر اساس مصالح و مفاسد واقعی نهفته در متعلق آنها وضع شده اند. البته در مواردی مصالح و مفاسد با یکدیگر تزاحم می کنند. مثلا خوردن گوشت خوک به خاطر مفسده ای که دارد حرام است و حفظ جان نیز مصلحتی است که باید رعایت شود. اکنون اگر برای حفظ جان به خوردن گوشت خوک حاجت شد قواعدی در دین وجود دارد که بر اساس اهمیت ملاک ها تکلیف را روشن می سازد. مثلا چون از نظر شارع مصلحت حفظ جان اهم از رعایت مصلحت ترک خوردن گوشت خوک است، در چنین شرایطی اجازه خوردن آن را می دهد، زیرا عدم تجویز آن مفسده بزرگتری دارد و آن از بین رفتن نفس محترمه است. بنابراین مصلحت آنگونه که در شریعت تبیین شده عین حقیقت است و برای رفع تزاحم بین مصالح و مفاسد واقعیه در شریعت اسلامی قواعدی قرار داده شده که نقش حاکم و کنترل کننده دیگر قوانین را دارند، از طرف دیگر در مواردی که تشخیص اهم و مهم و رفع تزاحم بین مصالح و مفاسد نیازمند دقت های کارشناختی است امام معصوم و در غیبت او ولی فقیه چنین رسالتی را بر عهده دارد بنابراین می توان گفت خود دین مرز مصلحت را مشخص کرده است گاهی به صورت قواعد کلی مانند قاعده «لاضرر و لا ضرار فی الاسلام» در اسلام ضرربینی و ضرر رسانی وجود ندارد. و یا قاعده «حرج» که هر آنچه موجب سختی خارج از طاقت انسان باشد در اسلام نیست. و یا مصلحتی باید باشد که توسط امام معصوم و یا فقیه جامع الشرایط تشخیص داده شود که رعایت آن به مصلحت مسلمانان و جامعه اسلامی است. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۹ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ فروردین ۱۴۰۰
السلام علیک یا صاحب الزمان عج https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
🔅وصف منتظران ظهور 🌸 حضرت امام سجاد علیه‌السلام فرمودند: إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ الْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ وَالْمُنْتَظِرِينَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَتَعَالَى أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَالْأَفْهَامِ وَالْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَيْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ وَجَعَلَهُمْ فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِينَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص بِالسَّيْفِ أُولَئِكَ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَشِيعَتُنَا صِدْقاً وَالدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ سِرّاً وَجَهْراً؛ همانا کسانی که در زمان غیبت او (امام زمان) هستند و به امامت او اعتقاد دارند و منتظر ظهور اویند، بهتر از مردم هر زمانی‌اند؛ چراکه خداوند تبارک و تعالی عقل و فهم و معرفتی به آنها داده که غیبت نزد آنها همچون مشاهده و حضور است و آنها را در آن زمان همچون کسانی که در پیش روی رسول خدا ص با شمشیر جهاد می‌کردند، قرار داده است؛ آنان‌اند که مخلصان حقیقی و شیعیان واقعی ما و دعوت‌کنندگان به خدا در آشکار و نهان‌اند. 📚 كمال الدين و تمام النعمة، ج۱، ص۳۲۰. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|اگر اتفاقا (عج) را دیدم... 🔺بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) در رابطه با حضرت ولی عصر (عج) https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
30.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای فرج با تصاویر ی از سامرا خدایا حضرت مهدی عج را برسان https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
یف ⚜الاحبار⚜ ✨ إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فيها هُدىً وَ نُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذينَ أَسْلَمُوا لِلَّذينَ هادُوا وَ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ كِتابِ اللهِ وَ كانُوا عَلَيْهِ شُهَداءَ فَلا تَخْشَوُا النَّاسَ وَ اخْشَوْنِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتي ثَمَناً قَليلاً وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ 💫 ما تورات را نازل‌ كرديم در‌حالى‌كه در آن، هدايت و نورى بود؛ و پيامبران، كه در برابر فرمان خدا تسليم‌ بودند، با آن براى يهود حكم مى‌كردند؛ و [همچنين] علما و دانشمندان [الهى] بر اساس كتاب خداوند كه به آن‌ها سپرده ‌شده و بر آن گواه بودند، داورى ‌مى‌نمودند. بنابراين،از مردم نترسيد، و از [نافرمانى] من بترسيد؛ و آيات مرا به بهاى ناچيزى نفروشيد. و آن‌ها كه به آنچه خدا نازل ‌كرده حكم نمى‌كنند، كافرند. 🔹 سوره مبارکه مائده آیه ۴۴ ☀️ "أحبار"، به معنی عالِم و فقیه می باشد و از القاب حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) است. عالِم، از «حِبر» يعني علم و اعمال حسنة خود در قلوب و نفوس خلق، اثری بر جای می گذارد تا دیگران به آن اقتدا کرده و هدایت شوند. خداوند عزوجل در شريفه ۴۴ سوره مائده از پیشوایان دین به أحبار یاد کرده است. در نزد مسیحیان، أحبار به جانشین حضرت مسیح (علیه السلام) و در نزد یهودیان به رئیس و رهبرِ کهنة (رئیسِ بزرگان دینی یهود) اطلاق میشود. 📘 بحارالأنوار، ج۹، ص۲۲ ✨يَا مَوْلايَ إِماماً وَهادِياً وَوَلِيَّاً وَمُرْشِداً لَا أَبْتَغِي بِكَ بَدَلاً، وَلَا أَتَّخِذُ مِنْ دُونِكَ وَلِيّاً 💫 ای مولایم برای پیشوا بودن و راهنما و سرپرست و رهبری، دیگری را به جای تو نجویم و به غیر تو سرپرستی نگیرم. 📗 مفاتیح الجنان، زیارت حضرت صاحب الامر ▫️ ای که برق نگهت نور جهان افروزی ▫️ گر کنی عزم، زمین را به زمان می دوزی ▫️ دگر از معدن علمت که نگویم چیزی ▫️ علما نزد تو مشغول سوادآموزی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ارتباط امام حسین ع و آقا امام زمان عج https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸از امام (عج) چه بخواهیم؟ اگر از ولی چیزی خواستیم از ولی غیر او را خواستن ظلم است انتظار ما از حجت مسئله توسل را می سازد ما از ولی متوسل به چه چیزی شدیم آیا به حیات جدیدی، به نگاه جدیدی، به برخورد جدیدی، به ظرفیت جدیدی، [متوسل شدیم؟!] . ما از این که دست به زنجیرهای ما بگذارند رنج می بریم از این که زنجیرها را بتکانند از ما، ناراحت هستیم از این که بت ها را از ما می گیرند می آشوبیم خواسته های ما محدوده اگر از ولی چیزی خواستیم از ولی غیر او را خواستن ظلم است https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
⭕️ وقتی به مشکلی مثل اعتیاد نگاه می‌کنیم ریشه در راحت طلبی داره. همچنین بیکاری، طلاق، هرزگی، بی‌نمازی، بی‌حجابی، بالارفتن سن ازدواج، کم فرزندی، فسادهای اقتصادی و سیاسی و... به همین علت هست. ✅ اگه کسی می‌خواد یه کار فرهنگی عمیق و خیلی خوب برای حجاب کنه، بیاد "کارگاه‌های آموزش مبارزه با راحت طلبی" برگزار کنه. چه در فضای حقیقی و چه در مجازی. ✔️ کسی که اهل مبارزه با راحت طلبی بشه، داشتن براش کار سختی نیست و حتی خودش هم به استقبال حجاب خواهد رفت. 💢 متأسفانه خیلی از مسئولین فرهنگی کشور در زمینه‌های تربیتی دارن راه رو اشتباه میرن. در هر موضوعی صحبت می‌کنن غیر از راحت طلبی. 🙄 ⭕️ بابا اون کسی که کار خلافی انجام میده در درجه اول نتونسته راحت طلبی خودش رو درست کنه، بعد شما هی میای سراغ زدن شاخ و برگ‌ها و مسائل حاشیه‌ای! اکثر فعالان فرهنگی کشور، موندن که راه رهایی از این وضعیت فرهنگی در کشور چیه؟! ✅ خیلی ساده: با تمام توان، برای ترویج فرهنگ مبارزه با راحت طلبی تلاش کنید...👌🏻 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۰ فروردین ۱۴۰۰
❣ چــه شود که رُخ خـــــود بـه مـــــن نمـائی⁉️ بـه تبسّمی، گـــِــرهی ز دل♥️ گـشائی 🌸🍃 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۱ فروردین ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰
🔵 🙄 🔷❓ حکم صورت آرایش شده چیست؟🤔 ========= 🌺 پیامبر اکرم صلّی الله عليه و آله: ⬇️ بهترين زنان شما، زني است که براي شوهرش آرايش و خودنمايي کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند.🤗 ❇️ بحارالانوار، ج 103، ص 235 ------------------- پاسخ:⬇️ ✅ زن باید صورت آرایش شده یا دارای گریم آرایشی را از نامحرم بپوشاند.👌 ✔️ توجه: ↘️ ⭕️ 1. آرایش زن به قصد نشان دادن به نامحرم حرام است.🔥 ⭕️ 2. ملاک در حرمت آرایش، لذت بردن نامحرم نیست؛ ❌و زن باید آرایش چهره خود را از نامحرم بپوشاند.👌 -------------- ✔️ «احکام مصور پوشش بانوان»، اطلس تاریخ شیعه، 1391، ص 68. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۱ فروردین ۱۴۰۰
🚿غسل و وضو با وجود ناخن مصنوعی💅 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
۱۱ فروردین ۱۴۰۰