فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂🌦
💔 بعضی دردهای بی درمونمون از اینجاها آب می خوره،حواسمون باشه‼️
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
✴️❇️✴️❇️✴️
🔰حضرت #امام_صادق علیہ السلام:
🔹 #گناهے كہ نعمت ها را تغيير میدهد:
👈 #تجاوز بہ #حقوق_ديگران است.
🔹 گناهے كہ پشيمانے مےآورد:
👈 #قتل است.
🔹 گناهے كہ گرفتارے ايجاد میكند:
👈 #ظلم است.
🔹 گناهے كه #آبرو مےبَرد:
👈 #شرابخوارے است.
🔹 گناهے كہ جلوے روزے را مےگيرد:
👈 #زناست.
🔹 گناهے كہ مرگ را شتاب مےبخشد:
👈 #قطع_رابطہ با خويشان است.
🔹 گناهے كہ مانع استجابت دعا مےشود و زندگے را تيره و تار میكند 👈 #نافرمانے از پدر مادرست
📔 علل الشرايع ،ج۲، ص۵۸۴
#گناه
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
❣سلام امام زمانم
السَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليفَةَ رَسُولِ الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ...
سلام بر تو ای گل نرگسِ گلستان رسول الله.
ای که با ظهورت مشام جهان از عطر محمدی آکنده خواهد شد.
صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها
اللهم عجل لولیک الفرج
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# کلیپ - تصویری
نشانههای ظهور امام زمان عج در آخرالزمان
آیت الله مجتهدی تهرانی (ره)
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
💥 اگر کسی از یک حَبّهقند نگذشت، چطور میتواند از یک کلهقند بگذرد؟!
◀️ «انسانی که با دنیا تسویهحساب کرده، میتواند اهل سبقت نسبت به آخرت باشد و اِلّا کسی که هزار هوس دنیایی در دلش هست، این هوسها کِی میگذارند که آدم اهل سبقت باشد؟ یک هوسش مانع میشود؛ یک آرزویش مانع میشود.
◀️ آنهایی که با همهچیز تسویهحساب کردند اهل سبقتاند. آنهایی که یک عمر تمرین کردند و از لذتهای کوچک گذشتند و اهل ایثار در کوچکها بودند، در همۀ هستی خودشان هم میتوانند اهل ایثار و سبقت باشند و در پیشِ روی سیدالشهدا(ع) خونشان را بدهند و دون الحسین(ع) شهید بشوند.
◀️ یک عزیزی تشبیه زیبایی داشت، میفرمود اگر کسی از یک حبه قند نگذشت چطور از یک کلهقند میگذرد؟! اگر از یک کلهقند نگذشت چطور از کارخانۀ قند میگذرد؟
تمرین میخواهد! آدم در آن روزی که باید در مقابل یک حبۀ قند مقاوم باشد و نیست، چطور از خود انتظار دارد که وقتی کارخانۀ قند پیشنهاد شد گذشت کند؟ انسانی که با هوسهای کوچکش درگیر نیست و زیر پای هوسهای کوچکش قرار دارد و در چنگال هوسهای کوچکش اسیر است و تمرین نکرده که عبور کند، چطور میتواند در صحنهای که همۀ آمال و آرزویش میآید، اهل سبقت و سرعت باشد و کوتاه نیاید؟
◀️ آن کسانی که در کمک کردن به دین و در یاری کردن اولیاء خدا اهل سبقت و جلودار بودند، این خصوصیت را داشتند که اهل سبقتها و سرعتها و معرفتها و توجه به غنیمتها و فوزها بودند و از این غنیمتها و فوزها غافل نبودند و در پشتسر، تمرینهای مستمر اینها برای سبقت جستن و جلوداری در نصرت دین خدا و اولیاء الهی بوده است.»
#استاد_میرباقری
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
✍امام علی علیه السلام:
دوستی و محبت را از دلها بپرسید، چرا که دلها گواهانی رشوه ناپذیرند
📚غررالحکم
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
اينکه هر اتفاقي ميفته ميگن قسمت نبوده ويا قسمت بوده که اتفاقه افتاده ،منظور چيه؟؟آيا نميشه از اين موضوع برداشت کرد سرنوشت و تقدير دست خداست و نميشه تغييرش داد؟؟ويا اينکه خداوند در قرآن به شيطان ميگه جهنم رو از تو وکساني که از تو پيروي کنن پر ميکنم دليل بر اين نيست که خداوند هر کس را که بخواهد به بهشت ميبرد و هرکس را بخواهد به جهنم ميبرد؟؟
🌼 پاسخ:
خیر؛ اینگونه نیست که خداوند، بهشتی یا جهنمی بودن انسانها از ازل مقدر شده باشد و خود انسان در آن نقشی نداشته باشد چرا که اولا این امر با عدالت خداوند ناسازگار است و ثانیا با مختار بودن خود انسان نیز منافات دارد. خداوند از ازل، بهشتی با جهنمی بودن انسانها را مقدر نمی کند بلکه تنها به آن علم دارد. خداوند تعیین نمی کند چه کسی اهل بهشت و چه کسی اهل جهنم باشد؟ آیه شریفه "یهدی من یشاء و یضل من یشاء" (هدایت می کند هر که را بخواهد و گمراه می کند هر را بخواهد) به این معناست که هدایت می کند هر که را که او هدایت بخواهد و گمراه می کند هر که را او خود نیز گمراهی را بخواهد و بر آن اصرار داشته باشد. سرنوشت هر انسانی به دست خود اوست. انسان می تواند با اختیار، خود را سعادتمند یا شقاوتمند کند خداوند زمینه ی هدایت را برای همه ی انسان ها فراهم کرده است إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا؛ ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به او نمودیم حال خواهد (هدایت پذیرد و) شکر (این نعمت) گوید و خواهد (آن نعمت را) کفران کند. (انسان: 3)
این انسان است که می تواند با آزادی و اختیار، هدایت را بپذیرد یا ضلالت را. در واقع سرنوشت، همان احتمالات پیش روی انسانهاست هر انسانی احتمالات بیشماری پیش روی خود دارد در شغل، ازدواج، محل زندگی، ثروتمند یا فقیر شدن و غیره. خداوند برای اراده و اختیار انسانها نقش تعیین کننده ای قرار داده است برای مثال شما می توانید فردا محل زندگی خود را تغییر دهید اگر دانشگاه می روید تصمیم بگیرید از همین فردا دیگر به دانشگاه نروید این یعنی اراده و اختیار شما نقش مهمی در تعیین سرنوشت خود شما دارد به همین شکل اراده انسان نقش تعیین کننده ای در بهشتی با جهنمی شدن او دارد. در اعتقادات شیعه چیزی به نام "قسمت" به این معنا که چیزی از ازل برای انسان مقدر و حتمی شده باشد بدون اینکه اراده و اختیار او در آن تاثیر داشته باشد وجود ندارد. بله؛ قسمت به یک معنا قابل پذیرش است به این معنا که در اثر یک کار خیر و عمل نیک انسان یا دعای خیر دیگران، خداوند "زمینه" ی امور خیر را برای انسان فراهم کند مانند ازدواج خوب، خرید خانه ی خوب، خرید خودروی خوب و غیره. همچنین به جهت عمل بد خود انسان یا ظلم او در حق دیگران، خداوند زمینه ی امور شر و ناخوشایند را برای او فراهم کند مثلا یک عمل بد او باعث شود از وسعت روزی محروم شود یا توفیق زیارت از او گرفته شود معلوم است که در این موارد، خداوند تنها زمینه را فراهم می کند و در عین حال اختیار خود انسان باقی است برای مثال یک دعای خیر پدر باعث می شود خداوند توفیق زیارت را نصیب او کند او با اختیار خود بر خودرو سوار می شود و به سمت مشهد -مثلا- حرکت می کند این یعنی قسمت بود برود. معلوم می شود تنها اراده و خواست خود انسان برای تحقق خواسته ها کافی نیست بلکه باید سایر "شرایط" نیز فراهم باشد "مانعی" هم پیش نیاید اراده و اختیار انسان، بخشی از اسباب و علل است نه همه ی آن. پس ممکن است به خاطر یک کار خوب، خداوند سایر شرایط را فراهم کند و شخص بتواند آن کار را با اختیار خود انجام دهد این یعنی قسمت بوده است و ممکن است در اثر یک کار بد، مانعی برای او پیش بیاید و موفق به انجام آن کار خوب نشود این یعنی قسمت نبوده است. قسمت بودن یا نبودن فقط به معنای فراهم شدن سایر شرایط و برطرف شدن موانع قابل پذیرش است بدون اینکه نقش اراده و اختیار انسان را از بین ببرد. شیطان نیز به سوء اختیار خود از فرمان خدا سرپیچی کرد و پیروان او نیز به سوء اختیار خود از او پیروی می کنند در نتیجه استحقاق جهنم را دارند آنها نیز می توانند مانند سایر مومنین به خدا ایمان بیاورند و از دستورات او پیروی کنند در نتیجه استحقاق بهشت داشته باشند. خداوند در قرآن می فرماید: خدا ایمان را برای شما می پسندد و کفر و فسق و عصیان را برای شما ناپسند می شمارد؛ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ (حجرات: 7)
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
﴾🌱﴿
«مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ»
که خداوند تو را رها نکرده🦋'!
قشنگهنه؟🙂♥️
#آیه_های_نورانی✨
#اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🌸
╔═✨═🌙═✨═╗
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#پاےدرسدلღ
✍خیلی نگو من گناهکارم. هی نگو من گنهکارم. این را ادامه نده تا خودت هم به این یقین برسی.
🌷 روی صفات خوب و کارهای خوبت کار کن تا روی اونها به یقین برسی.معصیت را به یقین نرسان. ایمان را به شک تبدیل نکن. تاثیر زبان اینست که اگر چهار مرتبه بگویی بیچاره ام و عادت کنی، اوضاع خیلی بی ریخت می شود...
🌺همیشه بگویید #الحمدلله، شکر خدا. بلکه بتوانی دلت را هم با زبانت همراه کنی. اگر پکر هستی دو مرتبه همراه با دلت بگو الحمدلله. آن وقت غمت را از بین می برد...
#حاج_محمد_اسمعیل_دولابی
📚 مصباح الهدی
┅═ 🌿🌸🌸🌿 ═┅
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
آيا خداوند نگران بنده مومن اش مي شود؟
🌼 پاسخ:
در اثبات توجه و مهربانی خداوند نسبت به بنده اش، همین بس که بدانیم خداوند متعال، خود کمال مطلق است و هر فضلی که در مخلوقات او به صورت محدود مشاهده می نمائیم در وجود او با کمال بی منتهایش وجود دارد.مثلا اگر مهر و علاقه و نگرانی برخاسته از این مهر عظیم مادر نسبت به فرزند پرورش یافته در دامان او را در عالم خارج می بینیم، باید بدانیم که قطعا حد اعلای این صفت در وجود پروردگار عالم وجود دارد.
خدائی که خالق کل عالم هستی بوده و چرخه جهان را در جهت رشد و تعالی انسان تنظیم نموده است و همه غرائز و کشش های درونی لازم را نیز در نهاد همه افراد، متناسب با نقش آنها در این هدف بزرگ قرار داده است و همین مهر و عاطفه مادری را در نهاد مادر به ودیعه می گذارد تا خواب شیرین خویش را برای تربیت و پرورش فرزندش رها کند و بی منت بنده ای را که در قالب فرزند به او می سپارد به نیکی در بستر رشد و هدایت قرار دهد؛ قطعا چنین پروردگاری نسبت به همه بندگان خود دریائی بیکران از رحمت و محبت و شفقت است که کمال قدر و منزلت و حدود آن برای هیچ کس قابل درک نیست.
دوست بزرگوار به دلایل متعدد، توجه و مهربانی و رحمت خداوند نسبت به بندگانش برتر از مهربانی و دلسوزی هر انسان مهربانی مانند مادر نسبت به فرزندش می باشد؛ چرا که خدای متعال در بخشیدن و توجه کردن به بندگان خودش و هدایت آنها به مسیر سعادت به همین میزان که در مادر ارضاء حس مادری مطرح است هم، محتاج بندگان خود نیست و صرفا از روی کرم و کمال بی منتهای خود، می بخشد
و نه تعداد بندگانش باعث کاهش توجه و عنایت او به دیگر بندگان می شود و نه گذشت زمان و رشد و نمو آنها و رسیدن بنده گانش به مقصد کمال ذره ای از رحمت او می کاهد، بلکه با تعالی آنها، روز به روز بر لطف و عنایت ویژه الوهیش افزوده می گردد.
اما توجه به یک نکته ضروری می نماید و آن نکته این است که: نگرانی ما انسان ها نسبت به دیگران، نوعی انفعال است که برخاسته از نقص و جهل به مصلحت و عدم قدرت بر عوض کردن شرائط است؛ اما هیچ کدام از این محدودیت ها در خداوند متعال راه ندارد. چرا که او نه منفعل می شود و نه محدودیت علمی و قدرتی دارد. پس می تواند با علم و قدرت بی نهایت خود، همه شرایط سخت را عوض کند؛ اما اگر او بدی و شرّی را از بنده اش رفع نمی کند، حتما مصلحت فردی و اجتماعی برای بندگان در آن سختی وجود داشته است که در جای خود این مصالح توضیح داده شده است.
محبت مادر به قدری زیاد است که بسیاری از مادران وقتی بین صلاح فرزند و عاطفه مادری تزاحمی ایجاد می گردد نمی توانند مصلحت فرزند را بر عاطفه مادری ترجیح دهند و دلسوزی بیش از حد در برخی مواقع، مانع رفتن فرزند به مسیری که حقیقتا به صلاح اوست می شود، لکن در خواسته ها و اوامر الهی به همین قدر هم چیزی از مصلحت بندگان فروگذار نمی شود.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#مجموعه_استوری فرهنگ جبهه
#در_محضر_شهادت
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
ناگهان سوت خمپاره آمد و با صدای مهیبی منفجر شد .گرد و خاک همه جا را تیره کرد. بهنام چشم چرخاند و دید که مصیب ترکش خورده و خون از محل جراحت بیرون می ریزد. با عجله بلوزش را تکه تکه کرد و زخم های مصیب را پانسمان کرد .و فریاد میزد باید برسانیمش مسج جامع. بهنام خم شد تا مصیب را روی کول او سوار کنند .گفت خودم میبرمش. مصیب سنگین بود و جثه ریز و استخوانی بهنام طاقت تحمل مصیب را نداشت. در پناه یک دیوار او را زمین گذاشت و گفت الان برمیگردم. خانه های خالی را جستجو کرد و یک فرغون که چرخش لاستیک نداشت پیدا کرد. به زحمت مصیب را روی فرغون گذاشت.مصیب سرش را بلند کرد و به زحمت لبخند زد و پرسید بهنام این آمبولانس را از کجا آوردی ؟بهنام که از زور و تقلا خیس عرق شده بود، با خنده جواب داد: مگر یادت رفته وقتی تو مسابقات کشتی اول شدم این جایزه را دادند... مصیب خندید پس چرا فقط یک چرخ دارد؟ عراقیها گشنه بودن سه تا چرخ دیگرش را کوفت کردند.. چرخ فلزی فرغون با صدای بلند قیژ قیژ می کرد . مصیب با درد خندید حتما این هم آژیرش است! بهنام گفت فقط قول بده وقتی خوب شدی کرایه مرا بدهی..
به مسجد جامع رسیدند بهنام به مصیب نگاه کرد . لبخند بر لب چشمانش باز مانده بود. فرغون از دست بهنام افتاد .با ناباوری جلو رفت با چشمان رو به آسمان شهید شده بود .بغض بهنام ترکید...
برگرفته از کتاب داستان بهنام
#هفته_بسیج #در_محضر_شهادت
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌷 شهید مجید شهریاری (۱۳۴۵ زنجان– ۸ آذر ۱۳۸۹ تهران) فیزیکدان و دانشمند هستهای، در ۸ آذر ۱۳۸۹، به دست عوامل رژیم صهیونیستی ترور و به شهادت رسید.
✅ او در سال ۱۳۷۷ دکترای خود را در رشته علوم و تکنولوژی فناوری هستهای از دانشگاه امیر کبیر دریافت کرد و در سال ۱۳۸۰ به دانشگاه شهید بهشتی پیوست و در سال ۸۵ با راهاندازی دانشکده مهندسی هستهای دانشگاه شهید بهشتی به عضویت هیئت علمی آن درآمد.
✅ برگزاری دورههایی چون «کارگاه آموزشی آشنائی با کدهای محاسباتی رآکتورهای هستهای» از جمله سوابق شهریاری بودهاست. یکی از طرحهای مهم شهریاری، طراحیهای تئوریک مربوط به ساخت نسل جدید رآکتورهای هستهای است که بازتاب زیادی نیز در مراکز علمی جهان داشت. او از جمله کارشناسان ارشد مبارزه با کرم رایانهای استاکسنت بود.
🌹شهدا یاد کنیم با ذکر صلوات🌹
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
⭕️ بزرگراه آسمان
✳️ اینجا کوچهای بنبست در روستای "کوم له" شهرستان لنگرود است.
✳️ در این کوچه ۹ شهید از رزمندگان دفاع مقدس زیسته و تربیت شدهاند و برای همین در این کوچه هم خانواده ۳ شهید هست و هم خانواده ۲ شهید آن هم در حالی که کمتر از ۱۰ خانه در این کوچه وجود دارد!
✳️ این کوچه بنبست "بزرگراهی به آسمان" است و ارزش آن به برکت شهدایی که در آن نفس کشیده و به ملکوت رسیدهاند، از همه دنیای رنگین دنیاطلبان بیشتر است. این کوچه در آسمانها مشهور است و زیارتگاه فرشتگانی است که از نور و عطر ۹ شهید آن سرمست و مدهوشند!
✳️ این کوچه سند حقانیت امام و انقلاب اوست، سند برتری امت خمینی بر یاران رسول الله است و تضمین اتصال قیام روح خدا به صبح ظهور ...
@pas_kouchehaie_enghelab
📍مناظره شیخ مفید با قاضی عبدالجبار (سنی)
در عصر شیخ مفید(ره)، یکی از علمای بزرگ اهل تسنّن، در بغداد مجلس درسی داشت، و به نام «قاضی عبدالجبّار» خوانده میشد، روزی قاضی عبدالجبّار در مجلس درس خود نشسته بود، شاگردانش از سنّی و شیعه حاضر بودند، در آن روز شیخ مفید(ره) نیز به آن مجلس وارد شد و دم در نشست، قاضی تا آن روز شیخ مفید را ندیده بود، ولی وصفش را شنیده بود.
پس از لحظهای، شیخ مفید به قاضی رو کرد و گفت: «آیا اجازه میدهی، در حضور این دانشمندان، سؤالی از شما کنم؟»
قاضی: بپرس
شیخ مفید: این حدیثی که شیعیان روایت میکنند که پیامبرـ صلّی اللّه علیه وآله ـ در صحرای غدیر، درباره علیـ علیه السّلام ـ فرمود:
«مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ: هر کس که من مولای اویم، پس علی مولای اوست»
آیا این حدیث صحیح است و یا اینکه شیعه آن را به دروغ ساخته است؟
قاضی: این روایت،صحیح است.
شیخ مفید: منظور از کلمه «مولی» در این روایت چیست؟
قاضی: منظور، آقائی و اولویّت است.
شیخ مفید: اگر چنین است پس طبق فرموده پیامبرـ صلّی اللّه علیه وآله ـ، علیـ علیه السّلام ـ آقائی و اولویّت بر دیگران دارد، بنابراین، این همه اختلاف و دشمنیها بین شیعه و سنّی برای چیست؟
قاضی: ای برادر! این حدیث (غدیر) روایت (و مطلب نقل شده) است، ولی خلافت ابوبکر، «درایت» و امری مسلّم است، و آدم عاقل، به خاطر روایتی، درایت را ترک نمیکند!!
شیخ مفید: شما درباره این حدیث چه میگویید که پیامبرـ صلّی اللّه علیه وآله ـ، در شأن علیـ علیه السّلام ـ فرمود:
«یَا عَلیُّ حَرْبُکَ حَرْبِی وَ سِلْمُکَ سِلمِی»: «ای علی! جنگ تو،جنگ من است، و صلح تو، صلح من است»
قاضی: این حدیث،صحیح است.
شیخ مفید: بنابراین آنانکه جنگ جَمَل را به راه انداختند مانند طلحه و زبیر و عایشه و...و با علی ـ علیه السّلام ـ جنگیدند، طبق حدیث فوق و اعتراف شما به صحّت آن، باید (با شخص رسول خداـ صلّی اللّه علیه وآله ـ جنگیده باشند) و کافر باشند.
قاضی: ای برادر! آنها (طلحه و زبیر و ...) توبه کردند.
شیخ مفید: جنگ جمل، درایت و قطعی است، ولی در اینکه پدید آورندگان جنگ، توبه کردهاند، روایت و شنیدنی است، و به گفته تو نباید درایت را فدای روایت کرد، و مرد عاقل به خاطر روایت، درایت را ترک نمیکند.
قاضی، در پاسخ این سؤال فرومانده، پس از ساعتی درنگ ، سرش را بلند کرد و گفت : «تو کیستی؟»
شیخ مفید: من خادم شما محمّدبن محمّدبن نعمان هستم.
قاضی هماندم برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر جای خود نشانید و به او گفت: «اَنْتَ الْمُفِیدُ حقّاً»: «تو در حقیقت، مفید (فایده بخش) هستی»
علمای مجلس از رفتار قاضی رنجیده خاطر شدند و همهمه کردند، قاضی به آنها گفت: من در پاسخ این شیخ (مفید)، درمانده شدم، اگر هر یک از شما پاسخی دارد، برخیزد و بیان کند.
هیچ کس برنخواست، به این ترتیب، شیخ مفید،پیروز شد و لقب «مفید» در این مجلس، برای او بر سر زبانهای مردم افتاد.
📍مجالس المؤمنین، ج 1، ص 200 و 201 (مجلس پنجم)
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐