eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
گوش بودن برای مردم: از سال ۷۷ به‌صورت میدانی وارد فعالیت‌های تربیتی شدم؛ آن‌هم با نوجوانان و جوانان. یکی از مهمترین راهبردهای تربیتی ما که برای متربیان جاذبه‌ی فوق‌العاده‌ای داشت، «تکریمِ مخاطب» بود؛ مسئولیت‌دادن، احترام‌کردن، مهرورزیدن و تشکرکردن بخشی از آن تکریم‌ها بود. اما تجربه‌ی شخصی خودم که بعد از گذشت ۲۴ سال از آن دوران، کماکان اثر حیرت‌انگیزی دارد، «گوش‌شدن برای مخاطب» بود؛ به‌ویژه اگر نوجوان و جوان باشد. بسیاری از کسانی‌که برای مشورت می‌آمدند، بیش از آن‌که بشنوند، می‌گفتند؛ و چه عجیب آرام می‌شدند و با احساس رضایت می‌رفتند! بعدها در سیره‌ی پیامبرِمهربانی‌ها دیدم که قرآن ایشان را «أُذُن» معرفی کرده‌است. ایشان شنونده‌ی فعالی بودند که برای سخنان افراد حرمت قایل‌بودند و چقدر این امر باعث جذب آنها و مانع ایجاد تنش درجامعه می شد. «گوش‌دادن» به سخنان مردم توسط بزرگان هر جامعه‌ای، جدا از آن‌که بارهای سنگین زندگی‌شان را سبک می‌کند، تکریم شخصیت آنان است. آن‌گاه ملتی که «باکرامت» شد، هیچ‌گاه کرامتش را در برابر سختی‌ها و کمبودها به حراج نمی‌گذارد. اتفاقات این روزها قطعاً دلایلی دارد که از نگاه نگارنده یکی از مهمترین آنها «گوش‌نبودن» بسیاری از بزرگان ماست؛ بسیاری از پدرها و مادرها در رتبه‌ی نخستِ ناشنوایان‌اند؛ چراکه اگر تعدادی از ایشان، «اقتصاد خانواده» را بهانه نمی‌کردند برای نپرداختن به «اعتقاد خانواده» و حداقل روزی نیم‌ساعت برای «گوش‌شدن» وقت می‌گذاشتند، امروز حال نوجوان و جوانمان بسیار بهتر بود. بعد از آنان، همه‌ی مدعیانِ تربیت و مدیریت باید به‌خاطر «گوش‌نشدن»شان، برای دنیا و آخرت‌شان پاسخی درخور آماده کنند. یکی از مهمترین اقشاری که باید به تاسی از امام جامعه بیشترین شنیدن را نسبت به مردم می‌داشت، «مدیران»اند. چگونه می‌شود که «رهبرجامعه» با آن همه مشغله‌‌های تمدنی و جهانی و اسلامی و ایرانی، بر خود فرض می‌دانند که در مناسبت‌های عدیده همچون ماه مبارک برای استادان و دانشجویان و کارآفرینان و کارگران و معلمان و هنرمندان و شاعران و ورزشکاران، «گوش» شوند، آن‌گاه مدیران کشور در دوره‌های مختلف حاکمیت، این شأن را برای خود، کسرشأن بدانند؟! وزرا و وکلا و ائمه‌جمعه و جماعات و استانداران و چند هزار مدیرکلی که در کشور هستند، اگر بر خود واجب می‌کردند که اقلا ماهی یکبار در میان مردم حاضرشوند و فقط «شنونده» باشند، قطعاً بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگیِ این روزها را نمی‌داشتیم. خدا نگذرد از صاحبانِ آن تفکری که مردم را «رعیت» فرض‌کردند و خود را «ارباب» و ناگوارتر آن‌که اگر مدیری میان مردم می‌رفت تا حرف‌شان رابشنود، برچسب عوام‌زدگی و عوامفریبی نثارش می‌کردند. یکی از وظایف مکتبی امت که در اصل هشتم قانون اساسی به صراحت بر آن تأکید شده، «شنواکردن» مدیرانی است که نمی‌خواهند برای مردم‌شان «گوش» شوند و این محقق نمی‌شود مگر با مطالبه‌ی قانونی از آنان در بسترهایی چون مسجد و حوزه و دانشگاه. اوایل انقلاب بود. در صفوف به‌هم‌فشرده‌ی نمازجمعه، شخصی به کناردستی‌اش گفت:«دوران عجیبی شده؛ آن شخص که در صف جلو کنار مردم نشسته یکی از وزرای دولت‌است.» کناردستی پاسخش داد: «من هم یکی از وزرای دولتم!» نسیمِ خوشِ مردمی‌بودن و گوش‌شنواداشتن، از دولت آقای رئیسی آرام آرام به مشام می‌رسد. امید آن‌که خناسان و حسودان و نفوذیان و دشمنان نتوانند این دولت را هم مثل بعضی از دولت‌ها «ناشنوا» کنند. @abas_babaeii ╭┅──🌹🌹 @rkhanjani
الله اکبر ✊ الله اکبر ✊ الله اکبر ✊
هدایت شده از  بسوی خدا
الله اکبر ✊ الله اکبر ✊ الله اکبر ✊
✨️« أَ لَمْ يَجِدْكَ يَتيماً فَآوى‏ * وَ وَجَدَكَ ضَالاًّ فَهَدى‏* وَ وَجَدَكَ عائِلاً فَأَغْنى‏» آيا او تو را يتيم نيافت و پناه داد؛ و تو را گمشده يافت و هدايت كرد؛ و تو را نيازمند يافت و بى نیاز نمود. (سوره مبارکه ضحی،‌ آيات ۶ تا ۸) 🖊خداوند عزوجل در آیات سوره مبارکه ضحی، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) را یگانه ای معرفی می نماید که مثل و مانندی ندارد؛ آن وجود مقدسی که حق معرفتش در میان مردم، شناخته نشده (گمشده) بود، اما خداوند عزوجل مردم را به سوی آن حضرت هدایت نمود و پناه داد. 🟢چنانکه حضرت السلطان علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در تبیین حقیقت معنای آيات فوق فرمودند: «أَ لَمْ یَجِدْکَ یَتِیماً فَآوَی قَالَ: (علیه السلام)» فَرْداً لَا مِثْلَ لَکَ فِی الْمَخْلُوقِینَ فَآوَی النَّاسَ إِلَیْکَ «آیا تو را یتیم نيافت و پناه داد» یعنی آیا خداوند تو را بی‌همتایی نیافت که مانند تو در میان جهانیان وجود ندارد، پس مردمان را به دورت جمع نمود؟ 📗بحارالأنوار، ج۱۶، ص۱۳۸؛ تفسیر نور الثقلین ج۵ ص۵۹۵.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آشتی با خدا ۲.pdf
191.3K
🌿🌿آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین 🔸استاد طاهر زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_36327580.mp3
8.72M
چهارده نکته کلیدی درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🎤 حجت الاسلام رفیعی صلی الله علیه و آله 〰〰〰〰〰〰〰〰
👌انسان های ❤️از خودشان دارند و ⁉️انسان های از .... 👌اگر کسی 🌱🌸 خوبی‌های تو را کرد ، 🌱🌸 تو بودن را فراموش نکن ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
〰✨🕊🌸༼༼ ﷽ ༽༽🌸🕊✨〰 آیا زدن واقعیت دارد❓آیا دود کردن و شکستن در رفع اثر چشم زخم موثر است❓ ⭕️💠💠💠💠💠⭕️ ✅ ✍مساله چشم زخم از جمله مسائلی است که در قرآن و روایات مورد توجه قرار گرفته است . 💠خداوند می فرماید: « نزدیک است کافران هنگامی که آیات قرآن را می شنوند تو را با چشمان خود هلاک کنند و می گویند او دیوانه است»🍃قلم52 💠حضرت علی می فرماید: « چشم زخم حق است و تعویذ نیز حق است و سحر نیز حق است و فال ( نیک ) نیز حق است اما فال بد حق نیست»(1) 💠بسیاری از مردم معتقدند در بعضی از چشم ها اثر مخصوصی است که وقتی از روی اعجاب به چیزی می نگرند ممکن است آن را از بین ببرند یا در هم بشکنند و اگر انسان است بیمار یا دیوانه کند . 📌این مساله از نظر عقلی امر محالی نیست چه اینکه بسیاری از دانشمندان امروز معتقدند در بعضی از چشم ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته شده که کارایی زیادی دارد حتی با تمرین و ممارست می توان آن را پرورش داد .خواب مغناطیسی از طریق همین نیروی مغناطیسی چشمها است .در دنیایی که اشعه لیزر که شعاعی است نامرئی می تواند کاری کند که از هیچ سلاح مخربی ساخته نیست پذیرش نیرویی در بعضی از چشمها که از طریق امواج مخصوص در طرف مقابل اثر بگذارد چیز عجیبی نخواهد بود .بسیاری نقل می کنند که با چشم خود افرادی را دیده اند که دارای این نیروی مرموز چشم بوده اند و افراد یا حیوانات یا اشیایی را از طریق چشم زدن از کار انداخته اند .لذا نه تنها نباید اصراری در انکار این امور داشت باید امکان وجود آن را از نظر عقل و علم پذیرفت.(2) 💠پیامبر گرامی فرمود: « چشم زدن حق است و شتر و گاو را به تنور کند»(3) 📌وفرمود: « چشم زخم مرد را به گور کند»(4) 💠امام صادق فرمود: « اگر گورها را بشکافند خواهید دید که بیشتر مرده های شما برای چشم زخم مرده اند زیرا اثر چشم درست است» 📌البته قبول چشم زخم به این معنی نیست که برای رفع آن به کارهای خرافی و عوامانه مانند تخم مرغ شکستن و ... پناه برد زیرا این امور تاثیری در رفع چشم زخم ندارد و کارهایی مانند تخم مرغ شکستن در کنار اثر نداشتن مستلزم تهمت زدن به مومنین و ایذای آنان نیز می باشد . 💠اما دعاها و توسلاتی از اهل بیت در دفع چشم زخم وارد شده است که به فرمان خداوند می تواند جلوی تاثیر نیروی مغناطیسی چشمها را بگیرد؛ 1⃣یاد کردن خداوند؛ 📌امام صادق فرمود: « هرکس از سیرت و صورت برادر مسلمانش خشنود شد خدا را یاد کند زیرا وقتی خداوند را یاد کند ضرری به برادر مومنش نمی رسد» 2⃣گفتن تبارک الله احسن الخالقین ؛ 💠امام صادق فرمود: « کسی که چیزی از برادرش او را متعجب ساخت این جمله را بگوید زیرا چشم زخم حق است» 3⃣گفتن سه مرتبه « لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» 📌چنان که فرمود: «چشم زدن درست است و تو از آن بر خودت و از خودت بر دیگران در امان نیستی و اگر از آن نگرانی سه بار بگو لا حول و لا قوه ...» 4⃣گفتن جمله « آمنت بالله و صلی الله علی محمد و آله» 5⃣ خواندن این تعویذ: « اعیذ فلان بن فلان بکلمات الله التامه من شر کل شیطان و هامه و من شر کل عین لامه» 💠یا این تعویذ: « اللهم یا ذا السلطان العظیم و المن القدیم و الوجه الکریم ذا الکلمات التامات و الدعوات المستجابات عاف فلان بن فلان من انفس الجن و اعین الناس»(5) 6⃣تکبیر گفتن؛ 7⃣نوشتن و همراه داشتن سوره حمد و توحید و ناس و فلق و آیه الکرسی و در جلد شیشه نهادن به دستور امام رضا علیه السلام 8⃣خواندن و نوشتن سوره حمد و ناس و فلق و توحید و آیه الکرسی و این جمله :« اللهم انت ربی لا اله الا انت علیک توکلت و انت رب العرش العظیم حسبی الله و نعم الوکیل ما شاء الله کان و ما لم یشا لم یکن اشهد ان الله علی کل شی ء قدیر ...»(6) 9⃣خواندن آیه « و ان یکاد الذین کفروا...»(7) 📚(1)نهج البلاغه حکمت 400 📚(2)تفسیر نمونه ج24 ص427 📚(3)بحار الانوار ج60 ص17 📚(4)بحار الانوار ج60 ص20 📚(5)بحار الانوار ج92 ص132 📚(6)بحار الانوار ج92 ص128 📚(7)همان ص132 ⠀ ⠀ོ ⛅️⠀⠀ོ ⠀🌥⠀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جواز نگاه به زنان بی حجاب و نفی حجاب اجباری !!!!! 🤔 : ❓در این چند روز اشخاصی مثل مهدی نصیری که متاسفانه در پوشش افراد متدین و حوزوی به نفی قانونگذاری و الزام در حوزه حجاب و پوشش می پردازند و به روایتی از امام صادق(ع) استناد میکنند که در آن روایت بیان شده است که چنانچه زنی به اختیار خود حجابش را کنار گذاشت و ملتزم به حیا و عفت نیست، نگاه به او بلا اشکال است , آیا این روایت و مطلب درباره زنی که به اختیار خود و با اصرار به پوشش اسلامی التزام و تقید ندارد، میتواند دلیل و مستمسکی برای نفی قانون گذاری و نظارت حکومت اسلامی در عرصه حجاب باشد !!!! 💠💠 👌روایت مورد استناد نقل ذیل از امام صادق علیه السلام است که فرمود : " نگاه كردن به موهاى زنان تهامه و باديه نشينان و روستاييان و كافران اهل ذمه اشكالى ندارد؛ چون اينان اگر نهى شوند دست نمى‏كشند و نگاه كردن به مو و بدن زن ديوانه و زن كم عقل، در صورتى كه عمدى نباشد، مانعى ندارد. " "ُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى رُءُوسِ أَهْلِ التِّهَامَةِ وَ الْأَعْرَابِ وَ أَهْلِ السَّوَادِ وَ الْعُلُوجِ لِأَنَّهُمْ إِذَا نُهُوا لَا يَنْتَهُونَ قَالَ وَ الْمَجْنُونَةِ وَ الْمَغْلُوبَةِ عَلَى عَقْلِهَا وَ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى شَعْرِهَا وَ جَسَدِهَا مَا لَمْ يَتَعَمَّدْ ذَلِكَ. " 📚الکافی ج ٥ ص ٥٢٤ 👌این روایت به اصلاح متاخرین از علمای رجالی صحیح نیست , زیرا در سند آن عباد بن صهیب وجود دارد که از اهلسنت بوده و روایات مردودی در مدح خلفا و تایید مذهب اهلسنت از او نقل شده است : " يبعّد كونه عامّيّا رواياته‏ ... " 📚مستدركات علم رجال الحديث، ج‏4، ص: 334 ❕از نظر دلالتی هم این روایت ارتباطی با نفی حجاب اجباری ندارد , در این روایت برای جواز نگاه کردن به موی زنان نامحرمی علت آورده شده است که آنان اگر نهی شوند , پرهیز نمی کنند و حجاب خود را اصلاح نمی کنند , فقها از این علت آوردن یک حکم کلی استفاده کرده اند که نگاه کردن به مو و بدن زنان بی حجابی که اگر نهی شوند , پرهیز نمی کنند , بدون قصد لذت و شهوت اشکالی ندارد و این استدلال از باب قیاس منصوص العله است . 📚شرح اصول فقه، ج‏3، ص: 318 ❕امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد : ١ _ مرحله قلبی ٢ _ مرحله زبانی ٣ _ مرحله عملی که وظیفه حکومت اسلامی است . ❕مثلا در محله ای افرادی شراب و مواد مخدر می فروشند و جوانان مردم را به فساد و اعتیاد می کشانند , افراد محله می روند و مجرمین را نهی از منکر می کنند اما این نهی منکر فایده ای ندارد , در این هنگام دیگر مردم وظیفه ای ندارند و حکومت اسلامی موظف است که از باب مرحله سوم نهی از منکر با جبر و اجبار بساط این شراب و مواد فروشی را برچیند . ▫️در مورد روایت مورد اشکال هم مطلب همین گونه است . اگر زنان بی حجابی بودند که با سر و سینه لخت در جامعه رفت و آمد می کردند , مردم می روند و آنان را نهی از منکر می کنند , اگر آن زنان بی حجاب به نهی مردم گوش ندادند , در این صورت مردم وظیفه ای ندارند , و نگاه بدون شهوت و لذتشان هم به چنین زنانی بی اشکال است , در اینجا حکومت اسلامی وارد عمل می شد و از باب مرحله سوم نهی از منکر , با زنان بی حجابی که مروج هرزگی هستند برخورد می کند . ❕بنابراین روایت مذکور هیچ منافاتی با قانون حجاب اجباری ندارد و تنها بیان کننده جواز نگاه بدون لذت به چنین زنانی است که در مرحله سوم حکومت اسلامی از باب عمل نهی از منکر عملی وارد میدان شده و این زنان را ملزم به رعایت پوشش می کند . 🔸مثلا چنین زنانی خارج از چشم حکومت اسلامی بی حجابی می کنند و مردم عادی نیز در راهها با چنین افرادی برخورد می کنند , در این هنگام نگاه افتادن غیر عمدی و بدون شهوت مردم به آنان بی اشکال است , اما حکومت اسلامی موظف است که اگر از این زنان بی حجاب مطلع شود با آنان برخورد کند . ▫️ جواز نگاه بدون شهوت مردم یک مساله است و برخورد حکومت اسلامی با آنان مساله ای دیگر است و نمی توان گفت که چون مردم جواز نگاه بدون لذت دارند پس حکومت وظیفه ای برای اجبار ندارد , زیرا رفت و آمد چنین زنانی با سر و سینه لخت ممکن است موجب اغوای جوانان و ایجاد هرزگی شود و چنین نیست که جوانان بتوانند به چنین زنانی نگاه بدون شهوت و تحریک داشته باشند . ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💐صفات (ص) در کلام امامان علیهم السلام ـ در وصف پيامبر(ص) : براى ستمى كه بر خودش مى‌رفت، انتقام نمى‌گرفت، مگر آن گاه كه حرمت هاى خداوند هتك مى‌شد. در اين هنگام، براى خداى ـتبارك و تعالى ـ خشم مى‌گرفت. ▫️مكارم الأخلاق : ج ۱ ص ۶۱ 🔸 وقتى جنگ شدّت مى‌گرفت و دو سپاه به جان هم مى‌افتادند، ما خود را در پناه پيامبر خدا قرار مى‌داديم و هيچ كس به دشمن نزديك تر از ايشان نبود. ▫️مكارم الأخلاق : ج ۱ ص ۵۳ : اخلاق پيامبر خدا، [تجسّمِ] اين سخن خداوند عز و جل بود : «عفو را پيشه كن و به نيكى‌، فرمان بده و از جاهلان، روى‌گردان». ▫️تنبيه الخواطر : ج ۱ ص ۸۹ 🔸از جمله خطاب هايى كه خداوند متعال به پيامبرش صلى‌الله عليه و آله نمود، اين بود كه فرمود : «اى محمّد ! «همانا تو بر خُلقى عظيم هستى»، يعنى بخشندگى و خوش خويى‌. ▫️عيون أخبار الرضا : ج ۲ ص ۵۰ 🔸پيامبر خدا، نگاه هاى خود را ميان اصحابش تقسيم مى‌كرد و به اين و آن، يكسان مى‌نگريست. ▫️الكافی : ج ۸ ص ۲۶۸ ح ۳۹۳ 🔸 پيامبر صلى‌الله عليه و آله از زمانى كه خداوند عز و جل او را بر انگيخت، در حال تكيه دادن غذا نخورد، و خوش نداشت كه مانند پادشاهان باشد ؛ امّا ما نمى‌توانيم اين كار را بكنيم. ▫️الكافی : ج ۶ ص ۲۷۲ ح ۸ 📚 پيامبر اعظم از نگاه قرآن و اهل بیت ص ۱۵۲ ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نسیم فقاهت و توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایگاه ومنزلت چادر از نظر مقام معظم رهبری چادر مرز اعتقادی ماست @rkhanjani
❣️❣️ 🔅السَّلامُ عَلَيْكَ يا غَوْثَ الْمُسْتَغيثينَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که دستگیر درماندگانی. 🌱بشتاب ای پناه عالم که زمین و زمان درمانده شده! 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها
🌹🍁🌹🍁 🌹دعای روز سه شنبه 🌹بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌹الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ الْحَمْدُ حَقُّهُ كَمَا يَسْتَحِقُّهُ حَمْدا كَثِيرا وَ أَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلا مَا رَحِمَ رَبِّي 🌹وَ أَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ الشَّيْطَانِ الَّذِي يَزِيدُنِي ذَنْبا إِلَى ذَنْبِي وَ أَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ كُلِّ جَبَّارٍ فَاجِرٍ وَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ وَ عَدُوٍّ قَاهِرٍ 🌹 اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ جُنْدِكَ فَإِنَّ جُنْدَكَ هُمُ الْغَالِبُونَ وَ اجْعَلْنِي مِنْ حِزْبِكَ فَإِنَّ حِزْبَكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَوْلِيَائِكَ فَإِنَّ أَوْلِيَاءَكَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ 🌹اللَّهُمَّ أَصْلِحْ لِي دِينِي فَإِنَّهُ عِصْمَةُ أَمْرِي وَ أَصْلِحْ لِي آخِرَتِي فَإِنَّهَا دَارُ مَقَرِّي وَ إِلَيْهَا مِنْ مُجَاوَرَةِ اللِّئَامِ مَفَرِّي وَ اجْعَلِ الْحَيَاةَ زِيَادَةً لِي فِي كُلِّ خَيْرٍ وَ الْوَفَاةَ رَاحَةً لِي مِنْ كُلِّ شَرٍ 🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ تَمَامِ عِدَّةِ الْمُرْسَلِينَ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ وَ أَصْحَابِهِ الْمُنْتَجَبِينَ 🌹وَ هَبْ لِي فِي الثُّلَثَاءِ ثَلاثا لا تَدَعْ لِي ذَنْبا إِلا غَفَرْتَهُ وَ لا غَمّا إِلا أَذْهَبْتَهُ وَ لا عَدُوّا إِلا دَفَعْتَهُ بِبِسْمِ اللَّهِ خَيْرِ الْأَسْمَاءِ بِسْمِ اللَّهِ رَب الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ أَسْتَدْفِعُ كُلَّ مکروه أَوَّلُهُ سَخَطُهُ وَ أَسْتَجْلِبُ كُلَّ مَحْبُوبٍ أَوَّلُهُ رِضَاهُ فَاخْتِمْ لِي مِنْكَ بِالْغُفْرَانِ يَا وَلِيَّ الْإِحْسَان
🔻 زبان پاک و پاکیزه 🔻 قال الصادق علیه السلام : «يَا إِسْحَاقُ! صَانِعِ الْمُنَافِقَ بِلِسَانِکَ وَ أَخْلِصْ وُدَّکَ لِلْمُؤْمِن» ✅ اي اسحاق! با منافق تعامل زباني داشته باش و دوستي‌ ات را براي مؤمن خالص کن. (من لایحضره الفقيه، ج4، ص404)  🌸 امام صادق علیه السلام می فرماید : با آدم منافقی که رو برو می شوی که زبانش با قلبش یکی نیست با او مصانعه کن . یعنی مثل خودش رفتار کن و با او مدارا کن . چون می خواهی از شرّ او و ضرر او ایمن بمانی و با او رو راست و صاف نباشی . ✅ گاهی منافق با زبانش با تو به نفاق می پردازد و گاهی هم یک دروغی را در ذهن تو جا می اندازد ، اما وقتی که با مؤمن مواجه می شوی، محبت خالصت را برای او قرار بده ، لازمه محبّت خالص این است که خیر او را بخواهی پشت سر و جلویش با او یکی باشی و اگر یک یهودی آمد با شما مجالست کرد با او خوب برخورد کن. زبان پاک و پاکیزه با دوست و دشمن چیزی است که اسلام به ما دستور داده است. [ شرح حدیث از (حفظه الله) در مقدمه درس خارج آذر96] ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امام جمعه قاین: صدا وسیما به چه قیمتی با تبلیغات رنگارنگ اشتهای مردم را تحریک می کند و برای کسانی که معیشت خوبی ندارند جز آهی باقی نمی‌گذارد!
مداحی_آنلاین_آزمون_الهی_استاد_عالی.mp3
2.7M
# کلیپ - صوتی آزمون الهی حجت الاسلام عالی   ⊰ • ⃟♥️྅ ⊰ • ⃟♥️྅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جواز نگاه به زنان بی حجاب و نفی حجاب اجباری !!!!! 🤔 : ❓در این چند روز اشخاصی مثل مهدی نصیری که متاسفانه در پوشش افراد متدین و حوزوی به نفی قانونگذاری و الزام در حوزه حجاب و پوشش می پردازند و به روایتی از امام صادق(ع) استناد میکنند که در آن روایت بیان شده است که چنانچه زنی به اختیار خود حجابش را کنار گذاشت و ملتزم به حیا و عفت نیست، نگاه به او بلا اشکال است , آیا این روایت و مطلب درباره زنی که به اختیار خود و با اصرار به پوشش اسلامی التزام و تقید ندارد، میتواند دلیل و مستمسکی برای نفی قانون گذاری و نظارت حکومت اسلامی در عرصه حجاب باشد !!!! 💠💠 👌روایت مورد استناد نقل ذیل از امام صادق علیه السلام است که فرمود : " نگاه كردن به موهاى زنان تهامه و باديه نشينان و روستاييان و كافران اهل ذمه اشكالى ندارد؛ چون اينان اگر نهى شوند دست نمى‏كشند و نگاه كردن به مو و بدن زن ديوانه و زن كم عقل، در صورتى كه عمدى نباشد، مانعى ندارد. " "ُ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى رُءُوسِ أَهْلِ التِّهَامَةِ وَ الْأَعْرَابِ وَ أَهْلِ السَّوَادِ وَ الْعُلُوجِ لِأَنَّهُمْ إِذَا نُهُوا لَا يَنْتَهُونَ قَالَ وَ الْمَجْنُونَةِ وَ الْمَغْلُوبَةِ عَلَى عَقْلِهَا وَ لَا بَأْسَ بِالنَّظَرِ إِلَى شَعْرِهَا وَ جَسَدِهَا مَا لَمْ يَتَعَمَّدْ ذَلِكَ. " 📚الکافی ج ٥ ص ٥٢٤ 👌این روایت به اصلاح متاخرین از علمای رجالی صحیح نیست , زیرا در سند آن عباد بن صهیب وجود دارد که از اهلسنت بوده و روایات مردودی در مدح خلفا و تایید مذهب اهلسنت از او نقل شده است : " يبعّد كونه عامّيّا رواياته‏ ... " 📚مستدركات علم رجال الحديث، ج‏4، ص: 334 ❕از نظر دلالتی هم این روایت ارتباطی با نفی حجاب اجباری ندارد , در این روایت برای جواز نگاه کردن به موی زنان نامحرمی علت آورده شده است که آنان اگر نهی شوند , پرهیز نمی کنند و حجاب خود را اصلاح نمی کنند , فقها از این علت آوردن یک حکم کلی استفاده کرده اند که نگاه کردن به مو و بدن زنان بی حجابی که اگر نهی شوند , پرهیز نمی کنند , بدون قصد لذت و شهوت اشکالی ندارد و این استدلال از باب قیاس منصوص العله است . 📚شرح اصول فقه، ج‏3، ص: 318 ❕امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد : ١ _ مرحله قلبی ٢ _ مرحله زبانی ٣ _ مرحله عملی که وظیفه حکومت اسلامی است . ❕مثلا در محله ای افرادی شراب و مواد مخدر می فروشند و جوانان مردم را به فساد و اعتیاد می کشانند , افراد محله می روند و مجرمین را نهی از منکر می کنند اما این نهی منکر فایده ای ندارد , در این هنگام دیگر مردم وظیفه ای ندارند و حکومت اسلامی موظف است که از باب مرحله سوم نهی از منکر با جبر و اجبار بساط این شراب و مواد فروشی را برچیند . ▫️در مورد روایت مورد اشکال هم مطلب همین گونه است . اگر زنان بی حجابی بودند که با سر و سینه لخت در جامعه رفت و آمد می کردند , مردم می روند و آنان را نهی از منکر می کنند , اگر آن زنان بی حجاب به نهی مردم گوش ندادند , در این صورت مردم وظیفه ای ندارند , و نگاه بدون شهوت و لذتشان هم به چنین زنانی بی اشکال است , در اینجا حکومت اسلامی وارد عمل می شد و از باب مرحله سوم نهی از منکر , با زنان بی حجابی که مروج هرزگی هستند برخورد می کند . ❕بنابراین روایت مذکور هیچ منافاتی با قانون حجاب اجباری ندارد و تنها بیان کننده جواز نگاه بدون لذت به چنین زنانی است که در مرحله سوم حکومت اسلامی از باب عمل نهی از منکر عملی وارد میدان شده و این زنان را ملزم به رعایت پوشش می کند . 🔸مثلا چنین زنانی خارج از چشم حکومت اسلامی بی حجابی می کنند و مردم عادی نیز در راهها با چنین افرادی برخورد می کنند , در این هنگام نگاه افتادن غیر عمدی و بدون شهوت مردم به آنان بی اشکال است , اما حکومت اسلامی موظف است که اگر از این زنان بی حجاب مطلع شود با آنان برخورد کند . ▫️ جواز نگاه بدون شهوت مردم یک مساله است و برخورد حکومت اسلامی با آنان مساله ای دیگر است و نمی توان گفت که چون مردم جواز نگاه بدون لذت دارند پس حکومت وظیفه ای برای اجبار ندارد , زیرا رفت و آمد چنین زنانی با سر و سینه لخت ممکن است موجب اغوای جوانان و ایجاد هرزگی شود و چنین نیست که جوانان بتوانند به چنین زنانی نگاه بدون شهوت و تحریک داشته باشند . 🔴 ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮