eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
✅جامع ترين دعا در شب قدر ✍اسـتاد فاطمی نيا:از پيامبر اكرم (ص) سوال كردند شب قدر چه چيزی از خدا بخواهيم؟ حضرت فرمودند عافيت طلب كنيد. در عافيت همه چيز وجود دارد بيماری ضد عافيت است ، قرض و گرفتاری ضد عافيت است ، فرزند ناصالح ضد عافيت است بی‌آبرويی ضد عافيت است همه‌ی حوائج خود را همراه عافيت بخواهيد. «اللهم عافنا في جميع الامور» https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه ما در امر انتخاب رییس جمهور مسئولیم تا افراد ناباب وارد نشوند که تباه کنند کشور را https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش: سلام فلسفه روزه گرفتن و نماز خواندن چيست چرا بايد نماز بخوانيم وروزه بگيريم از نظر علمي ثابت کنيد پاسخ: اين گونه امور، از مسائل فرعي ديني هستند كه علت و دليل و فلسفه اصلي آن ها تعيين ميزان تسليم و تبعيت ما در برابر فرامين الهي است. نمي توان به راحتي به علت و فلسفه خاص اين اعمال و دستورات رسيد. اما وقتي معيار كشف دستورات شرعي را قرآن و سنت دانستيم و فقها از طريق اين منابع به چنين نظري رسيده اند، همين امر قانع كننده ترين دستور براي ما خواهد بود. در واقع منطقي ترين دليل ما بر پذيرش حكم، آن است كه اين دستور به عنوان تكليفي ديني از مجاري منطقي و قابل اعتماد شريعت به ما رسيده، در نتيجه عمل به اين دستور همانند هر دستور ديگر تعبدي شرعي، لازم و منطقي و معقول است. اگر معيار منطقي بودن يك حكم را يافتن علل طبيعي و بهداشتي و انطباق آن با يافته هاي علوم تجربي بدانيم، چه بسا نتوان براي بسياري از دستورات قطعي دين دليلي از اين دست يافت. چرا که بسياري از احکام اثر جمساني و دنيوي ندارد و صرفا اثرش روحاني و آخرتي است. و از سوي ديگر نيز علوم بشري ناقص است و نمي تواند فلسفه تمام احکام را کشف کند. البته منكر اين امر نيستيم كه در اين خصوص هماهنگي هاي بسياري بين يافته هاي علوم تجربي با دستورات ديني وجود دارد و چه بسا در آينده نكات بيش تري در اين خصوص به دست بيايد. اما اين بدان معنا نيست كه در همه زمينه ها نكات خاص علمي و تجربي وجود داشته باشد و حكم شرعي منطبق بر اين يافته ها بيان شده باشد. با اين وجود، چند فلسفه نماز و روزه که در منابع ديني
به آنها اشاره شده را ذکر مي کنيم: نماز و اسرار تربيتى آن 1- نماز موجب ياد خداست: ياد خدا بهترين وسيله براى خويشتن دارى و کنترل غرايز سرکش و جلوگيرى از روح طغيان است. «نمازگزار» همواره به ياد خدا مى باشد، خدايى که از تمام کارهاى کوچک و بزرگ ما آگاه است، خدايى که از آنچه در زواياى روان ما وجود دارد و يا از انديشه ما مى گذرد، مطّلع و باخبر است و کمترين اثر ياد خدا اين است که به خودکامگى انسان و هوس هاى وى اعتدال مى بخشد، چنان که غفلت از ياد خدا و بى خبرى از پاداش ها و کيفرهاى او، موجب تيرگى عقل و خرد و کم فروغى آن مى شود. انسان غافل از خدا در عاقبت اعمال و کردار خود نمى انديشد و براى ارضاى تمايلات و غرايز سرکش خود حد و مرزى را نمى شناسد و اين نماز است که او را در شبانه روز پنج بار به ياد خدا مى اندازد و تيرگى غفلت را از روح و روانش پاک مى سازد. به راستى، انسان که پايه حکومت غرايز در کانون وجود او مستحکم است، بهترين راه براى کنترل غرايز و خواست هاى مرزنشناس او همان ياد خدا، ياد کيفرهاى خطاکاران و حساب هاى دقيق و اشتباه ناپذير آن مى باشد. از اين نظر قرآن يکى از اسرار نماز را ياد خدا معرّفى مى کند: «اَقِمِ الصَّلوةَ لِذِکْرى؛[طه/14] نماز را براى ياد من بپا دار!» 2- دورى از گناه: نمازگزار ناچار است که براى صحّت و قبولى نماز خود، از بسيارى از گناهان اجتناب ورزد; مثلا، يکى از شرايط نماز مشروع بودن و مباح بودن تمامى وسايلى است که در آن به کار مى رود، مانند آب وضو و غسل، جامه اى که با آن نماز مى گزارد و مکان نمازگزار، اين موضوع سبب مى شود که گِرد حرام نرود و در کار و کسب خود از هر نوع حرام اجتناب نمايد; زيرا بسيار مشکل است که يک فرد تنها در امور مربوط به نماز به حلال بودن آنها مقيّد شود و در موارد ديگر بى پروا باشد. گويا آيه زير به همين نکته اشاره مى کند و مى فرمايد: «اِنَّ الصَّلوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْکَرِ[عنکبوت/45] که نماز (انسان را) از زشتى ها و گناه باز مى دارد». بالاخص اگر نمازگزار متوجّه باشد که شرط قبولى نماز در پيشگاه خداوند اين است که نمازگزار زکات و حقوق مستمندان را بپردازد; غيبت نکند; از تکبّر و حسد بپرهيزد; از مشروبات الکلى اجتناب نمايد و با حضور قلب و توجّه و نيّت پاک به درگاه خدا روآورد و به اين ترتيب نمازگزار حقيقى ناگزير است تمام اين امور را رعايت کند. روى همين جهات، پيامبر گرامى ما(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: نماز چون نهر آب صافى است که انسان خود را در آن شست و شو مى دهد؛ اگر کسى در شبانه روز پنج مرتبه خود را با آب پاک شست و شو دهد، هرگز بدن او آلوده و کثيف نمى شود. همچنين کسى که در شبانه روز پنج مرتبه نماز بخواند و قلب خود را در اين چشمه صاف معنوى شست و شو دهد، هرگز آلودگى گناه بر دل و جان او نمى شيند. 3- نظافت و بهداشت: از آن جا که نمازگزار در برخى از مواقع همه بدن را بايد به عنوان «غسل» بشويد و معمولا در شبانه روز چند بار وضو بگيرد و پيش از غسل و وضو تمام بدن را از هر نوع کثافت و آلودگى پاک سازد; ناچار يک فرد تميز و نظيف خواهد بود. از اين نظر نماز به بهداشت و موضوع نظافت که يک امر حياتى است کمک مى کند. 4- انضباط و وقت شناسى: نمازهاى اسلامى هر کدام براى خود وقت مخصوص و معيّنى دارد و فرد نمازگزار بايد نمازهاى خود را در آن اوقات بخواند، لذا اين عبادت اسلام به انضباط و وقت شناسى کمک مؤثّرى مى کند. بالاخص که نمازگزار بايد براى اداى فريضه صبح پيش از طلوع آفتاب از خواب برخيزد، طبعاً يک چنين فردى گذشته از اين که از هواى پاک و نسيم صبحگاهان استفاده مى نمايد، به موقع فعّاليّت هاى مثبت زندگى را آغاز مى کند. آثار فردى و تربيتى نماز به آنچه که گفته شد منحصر نيست; ولى اين نمونه مى تواند نشانه اسرار بزرگ اين عبادت بزرگ اسلامى باشد. اسرار اجتماعى نماز نماز در اوقات معيّن نمودارى از وحدت و يگانگى ملّت بزرگ اسلام است; زيرا همه مسلمان ها در وقت هاى مخصوصى رو به قبله ايستاده و با آداب خاصّى خداوند جهان را مى پرستند، اين خود نمونه بزرگى از اتّحاد و يگانگى ملّتى است که اسلام همه را به وسيله آن عبادت متّحد و متشکّل نموده است. هرگاه اين نمازها به صورت جماعت برگزار گردد، روح وحدت و اتّحاد و مساوات و برابرى، از صف هاى منظّم و فشرده نمازگزاران نمايان خواهد بود و اهمّيّت اين اتّحاد و يگانگى معنوى نيازى به توضيح ندارد. گرچه اسرار و فوايد اجتماعى و تربيتى نماز منحصر به اينها نيست، ولى همين قدر روشنگر عظمت و اسرار خطير اين فريضه الهى مى باشد. براي اطلاعات بيشتر رجوع کنيد به : 1. اسرار عبادات، آيت الله جوادي آملي 2. اسرار نماز ، حضرت امام خميني ره 3. پرتوي از اسرار نماز، محسن حجة الاسلام قرائتي گوشه اى از اسرار روزه يکى از عبادت هاى اسلامى روزه است، يکى از آثار تربيتى روزه اين است که به «حکومت
عادت و شهوت» بر انسان پايان مى دهد و انسان را از بردگى تمنّيات نفسانى رها مى سازد. خطرناک ترين و بدترين حکومت ها، حکومت عادت بد و بندگى نفس است; چه بسا يک اعتياد کوچک - مانند اعتياد به سيگار - به عزّت نفس انسانى لطمه جبران ناپذير وارد مى سازد تا چه رسد به اعتيادهاى ديگر! انسان آزاد کسى است که هيچ نوع عادت نامطلوبى بر او حکومت نکند و با اراده آهنين خود حکومت هر نوع عادتى را سرکوب سازد و يک چنين آزادگى و کمال روحى به مقاومت و پايدارى نيازمند است که روزه پديد آورنده آن است. گذشته از اين، روزه زنده کننده عواطف انسانى است. افراد ثروتمند و متمکّن که در طول سال بر سر سفره هاى رنگين مى نشينند و از افراد گرسنه که در طول سال بسان روزه داران تا شب گرسنه مى مانند بى خبرند، با روزه گرفتن و گرسنگى سراسر روز به ياد چنين افرادى افتاده و از درد دل آنها آگاه مى شوند و در نتيجه روح و روان آنها تجلّيگاه عالى ترين عواطف انسانى مى گردد و به فکر کم کردن فاصله طبقاتى و برطرف ساختن نيازمندى هاى طبقه مستمند مى افتند. چه خوب است که طبقه مرّفه از طريق اين عبادت طعم گرسنگى و تشنگى را بچشند، سپس به فکر رفع نيازمندى طبقه اى افتند که هرگاه به همان حال بمانند و آتش خشم آنها شعله ور گردد، همه چيز را مى سوزاند و زندگى را نابود مى سازد! روزه ماه رمضان نمودارى از مساوات و اتّحاد است; زيرا در اين ماه تمام طبقات - اعمّ از مرفّه و غير مرفّه - به تمنيّات نفسانى پشت پا زده و هماهنگ مى گردند. براي اطلاعات بيشتر رجوع کنيد به : 1. اسرار عبادات، آيت الله جوادي آملي https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
اقرار می کنم به گناه و بعید نیست منکر شود خدا و بگوید کجا؟چه بود؟... https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
✅✅✅مراجعه به دندانپزشکی در حال روزه 💠 سؤال: با توجه به اینکه مراجعه به دندانپزشکی در حال روزه در صورتی که شخص اطمینان داشته باشد چیزی از گلویش پایین نمی رود، اشکال ندارد، بفرمایید: 1⃣ اولاً آبی که هنگام عملیات_دندانپزشکی وارد دهان می شود حکم آبی را دارد که برای خنک شدن دهان وارد دهان کرده است (که اگر بی اختیار فرو رود باید به احتیاط واجب روزه را قضا کند) و یا حکم آبی را دارد که هنگام وضو برای نماز واجب، مضمضه می کند که قضا ندارد؟ 2⃣ثانیاً آیا بین آب و غیر آب (اعم از مایعات و غیر مایعات) تفاوتی وجود دارد؟ ✅ جواب: اولا در مورد آب بنابر احتیاط واجب باید قضای روزه را به جا آورد. ✅ ثانیا وجوب قضا، مخصوص به آب است بنابر این اگر غیر آب بی اختیار فرو رود روزه باطل نمی شود. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
📖 وَما قَصُرْنا عَنْهُ فَبَلِّغْناهُ 🔆 خدایا برسان ما را به آن‌چه که در رسیدن به آن کوتاهی کردیم. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🌌 صدای بال ملائک می آید، اگر چشم دل بگشایی با انابه و توبه، نسیم فرح‌بخش بندگی از پنجرهٔ شب، تو را می‌خواند. 💠 شبی به وسعت هزار ماه و راه هزار ماه را به یک شب رفتن؛ اگر دستت در دستان امام زمان ارواحنا فداه گره بخورد و تو چه می‌دانی شب قدر چيست؟ بگذار این راز سَر به مُهر بماند اگر فردای آن، روز تولد دوباره‌ات باشد. 🔸 نگاه مهربانش را احساس می‌کنی که مانند پدری شفیق، چشم به دعاهای فرزندانش دوخته است. امشب یک پویش جهانی لازم است. یک صدا، فقط تو را بخواهیم: ⭕️ «اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب» 💐 ؛ ویژهٔ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹اعمال شب ۲۳رمضان🌹 ♻️اعمال شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان ♻️ ✳️اول: غسل است كه بهتر است مقارن غروب آفتاب باشد. ✳️دوم: دو ركعت نماز است كه در هر ركعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحيد بخواند و بعد از فراغ از نماز، هفتاد مرتبه اسْتَغْفِرُ الله وَ اَتُوبُ اِلَيْهِ بگويد. ✳️سوم: زيارت امام حسين (عليه السلام). ✳️چهارم: احياىِ اين شب هاست. هر كسى كه اين شب ها را احيا كند گناهان او آمرزيده شود، هرچند به عدد ستارگان آسمان و سنگينى كوه ها و كيل درياها باشد. ✳️پنجم: قرآن مجيد را بگشايد و بگذارد مقابل خود و بگويد: « اللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِكِتابِكَ الْمُنْزَلِ وَما فيهِ، وَفيهِ اسْمُكَ الاَْكْبَرُ، وَاَسْمآؤُكَ الْحُسْنى، وَما يُخافُ وَيُرْجى اَنْ تَجْعَلَنى مِنْ عُتَقآئِكَ مِنَ النّارِ. » خدايا از تو خواهم به حق كتاب فرستاده شده ات و آنچه در آنست كه در آن است نام بزرگت و نامهاى نيكويت و آنچه بدانها ترس و اميد شود كه قرارم دهى از زمره آزاد شدگانت از دوزخ. پس هر حاجت دارد بخواهد. ✳️ششم: قرآن را بر سر بگيرد و بگويد: «اللّهُمَّ بِحَقِّ هذَا الْقُرْآنِ،وَبِحَقِّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ بِهِ، وَبِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِن مَدَحْتَهُ فيهِ، وَبِحَقِّكَ عَلَيْهِمْ فَلا اَحَدَ اَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ» خدايا به حق اين قرآن و به حق آنكس كه او را بدان فرستادى و به حق هر مؤمنى كه در اين قرآن مدحش كرده اى و به حقى كه تو بر ايشان دارى زيرا كسى نيست كه حق تو را بهتر از خودت بشناسد. پس بگويد: ده مرتبه «بِكَ يا اَللهُ» ده مرتبه «بِمُحَمَّد» ده مرتبه «بِعَلىٍّ» ده مرتبه «بِفاطِمَةَ» ده مرتبه «بِالْحَسَنِ» ده مرتبه «بِالحُسَيْنِ» ده مرتبه «بِعَلىِّ بن الحُسَيْنِ» ده مرتبه «بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ» ده مرتبه «بِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد» ده مرتبه «بِمُوسَى بْنِ جَعْفَر» ده مرتبه «بِعَلىِّ بْنِ مُوسى» ده مرتبه «بِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ» ده مرتبه «بِعَلىِّ بْنِ مُحَمَّد» ده مرتبه «بِالحَسَنِ بْنِ عَلِىٍّ» ده مرتبه «بِالْحُجَّةِ» پس از آن، هر خواسته اى كه دارد، طلب كند. ✳️ هفتم : صد رکعت نماز (پنجاه نماز دو رکعتي) ✳️ هشتم: خواندن دعاي جوشن کبير ✳️ نهم : خواندن سوره هاى * عنكبوت *روم *حم -دخان *سوره قدر (هزار مرتبه) ✳️ دهم : زياد خواندن دعاى اللهم كن لوليّك... ✳️ یازدهم: غیر از غسل اول شب یک غسل نیز در آخر شب انجام شود. *التماس دعا* https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️ مهم‌ترین روزیِ شب قدر این است که انسان بتواند در جبهه مؤمنین قرار بگیرد. از حضرت بخواهیم که ما را در جبهه کفار و منافقین قرار ندهد. 🔹 در همه شب‌ها باب رحمت الهی باز است، ولی شب قدر رزق خاصی دارد که با تمام سال متفاوت است. 🔹 در شب قدر که است رزق خاص و ویژه‌ای برای مؤمنین قرار داده می شود. 🔹 درهایی که در شب قدر به روی مؤمنین باز می‌شود هیچ زمان دیگری باز نمی‌شود. 🔹 اگر خدای متعال محبت اهل بیت (علیهم‌السلام) را روزیِ انسان کند آن فرد به خیرِ دنیا و آخرت رسیده است. 🔹 رزق‌های خاص مثل رزق همراهیِ یاران امام حسین (علیه السلام) در و در مسیر ایشان، در چنین شب‌هایی مقدر می‌شود. 🔹 مهم‌ترین روزیِ این شب‌ها این است که انسان بتواند در قرار بگیرد. از حضرت بخواهیم که ما را در جبهه کفار و منافقین قرار ندهد. امشب شبی است که این امر را از خدا بخواهیم که در صف یاران حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) و در زمره مقربین قرار گیریم. 🔹 باید از خدا بخواهیم موانعی که انسان را از خودش و اولیائش جدا می‌کند را از مسیرمان بردارد. اگر کسی می‌خواهد همراه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) باشد باید از دنیا بزرگ‌تر شود و دل بکَنَد؛ چون جلوه‌های دنیا انسان را از ولی خدا جدا می‌کند. مؤمن باید با دنیا تصفیه‌حساب کند و دنیا و مادیات در نگاهش کوچک باشد تا بتواند به مقام معیت امام زمانش برسد. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
4_5794229573172333235.pdf
694.3K
📜 متن دعای جوشن کبیر
⚡️ امام معصوم(ع) در شب قدر مأمور می‌شود که منزلتی از قرآن را در عالَم جاری کند. «حضرت رسول(ص) برای هدايت مردم دو چيز آوردند: يكی كتاب الهی و ديگری هم (ع). قرآن از طريق امام(ع) در عالَم و جامعه و باطن انسان جريان پيدا می‌كند. اگر فردی بخواهد به حقيقت قرآن برسد، از طريق امام(ع) می‌رسد. جامعه و عالَمِ تكوين هم همين‌گونه است. امام(ع) طريق جريان هدايت قرآن است و امام(ع) است كه قرآن را در عالَم جاری می‌كند. امام است كه در شب قدر، آن منزلتی از قرآن كه بايد در عالَم جاری بشود، به ايشان می‌رسد و حضرت مأمور به تحقق و جريان قرآن در عالَم می‌شوند كه كدام كلمه از قرآن و کدام انوار بايد جاری بشود». https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 معنای احیا و شب‌زنده‌داری چیست؟ شب را سه گونه می‌توان به صبح رساند... در ببان شهید مطهری 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 🔆 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔴امام خامنه ای : ♦️هر چیز را از خدا بخواهید؛ حتّی بند کفش را، حتّی قوت روزانه خود را یکی از عللِ این‌که گفته‌اند حاجات کوچک را هم از خدا بخواهید، این است که به حقارت و تهیدستی خودمان توجّه پیدا کنیم. ♦️اگر خدای متعال کمک نكند، همان بندِ کفش هم به دست ما نخواهد رسید. شاید در راه جیبتان را زدند یا پولتان گم شد و یا مغازه بسته بود و یا حادثه‌ای پیش آمد. ♦️بنابراین، هر چیز را از خدا بخواهید؛ حتّی بند کفش را، حتّی کوچکترین اشیا را و حتّی قوت روزانه خود را. بگذارید این منِ دروغینِ عظمت یافته در سینه ما - که میگوییم «من» و خیال میکنیم مجمع نیروها ما هستیم - بشکند. این «من» انسانها را بیچاره میکند. https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفت علوی 🔸️ما چه کنیم ابن ملجم نشویم؟ ابن ملجم از دوستداران علی بود. ممکن است یک کسی دوازده هزار ختم قرآن بخواند اما به روی امیر المؤمنین هم شمشیر بکشد. این قرآن خواندن ها وقتی ارزش دارد که بر اساس معرفت باشد اگر شناخت صحیح نباشد، حالا قرآن را خواندی، حفظ هم کردی، این هنر نیست؛ این وقتی مفید واقع می‌شود که آن معرفت را قبلا کسب کرده باشد، یعنی می‌بایست یک دورانی را گذرانده باشد، معلوماتی را کسب کرده باشد، آموزش دیده باشد، تا این معرفت، برایش حاصل شده باشد. 🔹️کلید همه سعادت ها در شناخت و معرفت است؛ اگر این پیدا شد، می تواند آدم را به طرف کمالات دیگر حرکت بدهد. علامه ی مصباح یزدی رضوان اللّه تعالی علیه ۹۲/۱۲/۱۱ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙 در ماه علی، امام علی (ع) را از بیان خودشان بشناسیم. 🔸 وَ اللّهِ لَقَدْ رَقَعْتُ مِدْرَعَتى هذِهِ حَتَّى اسْتَحْيَيْتُ مِنْ راقِعِها. وَ لَقَدْ قالَ لى قائِلٌ: اَلاتَنْبِذُها عَنْكَ؟ فَقُلْتُ: اغْرُبْ عَنّى فَعِنْدَ الصَّباح ِ يُحْمَدُ الْقَــوْمُ السُّــرى. 🔹 به خدا سوگند آنقدر این پیراهن پشمینه خود را وصله زده ام که از وصله کننده اش حیا مى کنم. و کسى به من گفت: این لباس کهنه را دور نمى اندازى؟ گفتم: از من کناره گیر، که به وقت صبح از رهروان شب تمجید و ستایش مى شود. ✍ خطبه 159 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0