eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
عهداً؛ مالک شفاعت نيستند مگر تنها کساني که نزد خدا عهدي داشته باشند.» (مريم، 87) اگر کسی ظاهر بین باشد می گوید در قرآن تعارض است . در حالی که که این ها قابل جمع است آنجا که می گوید شفاعت نیست منظور شفاعت بی حساب و کتاب است آنجا که می گوید شفاعت فقط مخصوص خداست با آنجا که می گوید شفاعت به اذن خدا ست نیز کاملا قابل جمع است چرا که کسی که مالک چیزی است می تواند به کس دیگری در مورد ملک خود اذن دهد و فردی که باذن مالک اصلی کاری را انجام می دهد در واقع این کارش به همان صاحب اذن منتسب است. در تمامی مواردی که ادعای تناقض شده می توان راه حل های ساده ای پیدا کرد که اهل نظر در قرآن این راه ها را به راحتی می یابند از این گذشته خود خدا قرآن را دارای آیات محکم و متشابه معرفی کرده که مفسرین قرآن می توانند متشابهات قرآن را به محکمات آن برگردانند. «هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ ۖ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ ۗ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ ۗ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبَابِ»[۱] اوست آن‏كه اين كتاب را بر تو فروفرستاد. بخشى از آن، آيات محکم است كه اصل و اساس اين كتاب است و بخش ديگر آيات متشابه است. ولی كسانى كه در دل‏هايشان انحرافى هست، و آنان كه در دلشان ميل به باطل است از پى متشابه رفتهاند به انگیزه اینکه در دین فتنه انگیزی کنند و به بهانه جستجو کردن تأويل (خاستگاه) آن. در حالى ‏كه هيچ‏كس جز خدا خاستگاه آنها را نمى ‏داند. و امّا كسانى كه در شناخت معارف الهى پايدارند، مى‏ گويند: ما به قرآن ايمان آورده‏ ايم، زيرا قرآن - چه آيات روشن و استوار آن و چه متشابهاتش- همه از جانب پروردگار ماست. و اين حقيقت را جز صاحبان خرد درنمى‏ يابند. از این آیه بر می آید که بعضى از آيات، آيات مادر، اساسى و مرجع هستند که معنای صریح و روشن دارند و بخشى ديگر متشابه که اهل فتنه می‌توانند معانی و مراد دیگری غیر معنای حقیقی آنها را دنبال کنند. حال اینکه با توجه به مرجع بودن دسته نخست این آیات نیازمند ارجاع بدانها هستند و نظر استقلالى به آنها انسان را از مسير صحيح فهم قرآن منحرف مى ‏سازد. در مورد آیاتی که اشاره کردید که یک جا خدا می فرماید پیامبرش بشری بیش نیست و در آیه دیگر می فرماید او جز به وحی نطق نمی کند این دو آیه نیز کاملا قابل جمع است: در 110 سوره کهف می فرماید: قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ خطاب به پیامبر می فرماید به مردم بگو من مانند شما بشری هستم که وحی به من می شود وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ و هرگز به هوای نفس سخن نمی‌گوید. سخن او هیچ غیر وحی خدا نیست. این دو آیه کاملا قابل جمع است حرف پیامبر هر چه می گوید از روی وحی است چرا که به او وحی می شود درست است که فرمود او بشری مثل شماست اما در ادامه هم فرمود یک فرقی با شما دارد که به او وحی می شود. پس گر چه او مانند شما انسان و آدمیزاده است اما یک فرقی با شما دارد که وحی به او می شود و مانند انسان ها از روی هوای نفس سخن نمی گوید ما ینطق عن الهوی چرا که سخن او منشا دیگری داردبه نام وحی . نه تنها این دو آیه با هم تعارض و تناقض ندارند بلکه همدیگر را تفسیر می کنند. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴به روز باشیم پهلوان حسن یزدانی با شکست مقتدرانه ی دیوید تیلور آمریکایی، نام یاعلی را که بر دوبنده ی او نقش بسته بود را جهانی کرد... 🏴 🏳🏳🏳🚩 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«وَ مَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا بقیه الله 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
💌 فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و شکر نعمت من به جای آرید و کفران نعمت من نکنید. 📖 بقره آیه ۱۵۲ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
در زمان یکى از اولیاى حق، مردى بود که عمرش را به بطالت و هوسرانى ولهو و لعب گذرانده بود، نزدیک مرگ پرونده خود را ملاحظه کرد، گذشته عمر را به بازبینى نشست و از عمق دل آهى کشید و بر چهره تاریک اشکى چکید و به عنوان توبه و عذرخواهى از حریم مبارک دوست عرضه داشت : 《یا مَنْ لَهُ الدُّنْیا وَالآخِرَهُ اِرْحَم مَن لَیْسَ لَهُ الدُّنْیا وَالآخِرَهُ 》. پس از مرگ، اهل شهر به مردنش شادى کردند و او را در بیرون شهر در خاکدانى انداخته، خس و خاشاک به رویش ریختند! آن مرد الهى در خواب دید به او گفتند : او را غسل بده و کفن کن و در کنار اتقیا به خاک بسپار. عرضه داشت: او به بدکارى معروف بود ، چه چیز او را به نزد تو عزیز کرد و به دایره عفو و مغفرت رساند؟ جواب شنید : خود را مفلس و تهیدست دید، به درگاه ما نالید، به او رحمت آوردیم. کدام غمگین از ما خلاصى خواست او را خلاص نکردیم، کدام درد زده به ما نالید او را شفا ندادیم. 📚برگرفته از کتاب عرفان اسلامی اثر استاد انصاریان 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔻احترام نظامی مقام معظم رهبری 🔹تصویری از احترام نظامی رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🖤💔🖤💔🖤 🌧️🌱عمری است دخیلم...... 😔 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: چرا خدا بين بنده هاش فرق ميزاره؟ چرا مشکلات فقط براي خونواده من پايان نداره؟؟؟؟؟ 🌼 پاسخ: در مورد پرسش شما، توجه به چند نکته ضروري است: اولا: مشکلات، مخصوص خانواده شما نيست، و همه بندگان کمابيش دچار مشکلات گوناگون در زندگي هستند. ثانيا: کسي که دنيا را مزرعه آخرت مي داند، به نيکي دريافته که اين دنيا، محل آسايش و استراحت نيست. بلکه ميداني براي عمل و تلاش است. فرض کنيد که مسابقه اي برگزار شده، و شرکت کنندگان بايد مسيري بيست کيلومتري را بدوند، يک نفر با رنج و زحمت زياد با سرعت به سمت انتهاي مسير مي شتابد. در راه مي بيند که يک عده نشسته اند و مشغول خوردن غذا هستند، عده ديگري نشسته اند و با يکديگر گفتگو مي کنند و ... آيا اين دونده، هرگز خود را بدبخت و بيچاره مي خواند؟ يا مسرور است که متوجه بهترين عمل شده و مشغول انجام آن است؟ با اين نگاه آنچه در ابتدا اسم بدبختي به آن داده ايم، بستري براي رشد و تعالي مي شود، تا آنجا که بدترين محيط ها، عالي ترين ثمرات را به بار مي نشاند: (تحريم/11) «و نيز خداى تعالى براى كسانى كه ايمان آوردند مثلى مى‌‏زند و آن داستان همسر فرعون است كه گفت: پروردگارا نزد خودت برايم خانه‌‏اى در بهشت بنا كن و مرا از فرعون و عمل او نجات بده و از مردم ستمكار برهان.» و خداي تعالي نيز بندگان را متفاوت آفريده و هر کدام از آنها را به شکلي مورد آزمايش و امتحان قرار مي دهد: در حديثي قدسي از قول خداي تعالي آمده است:
بعضى را كور و بعضى را بينا، بعضى را كوتاه قد و برخى را بلند قد، بعضى را زيبا و بعضى را زشت، بعضى را عالم و برخى را جاهل، بعضى را فقير و بعضى را غنى كردم، بعضى را مطيع و برخى را عاصى، برخى را بيمار و عده‏اى را سالم، بعضى را زمين ‏گير و برخى بدون عيب هستند. همه اين كارها لازمه خلقت بود. براى اين كه آن شخص سالم و بى ‏عيب به آن شخص معيوب نگاه كند و به خاطر سلامتى‌‏اش به من شكر و حمد بگويد. و يا آن كه عيب‏دار است به شخص سالم نگاه كند به من متوسل شود تا به او هم سلامتى بدهم. و همچنين به بلاى من صبر كند تا به او پاداش خوب بدهم. يا اين كه شخص غنى به فقير نگاه كند به خاطر ثروتى كه به وى داده‏ام به من حمد نمايد، و يا شخص فقير با ديدن شخص غنى از من ثروت بخواهد و يا اين كه مؤمن به كافر نگاه كند به خاطر هدايتى كه داده‌‏ام به من حمد و سپاس گويد... (الجواهر السنية-كليات حديث قدسى ص 18.) ثالثا: بسيارى از مشکلات و ناملايماتى که گرفتار آن هستيم ساخته و پرداخته خود ماست. قرآن مجيد در آيه 79 سوره نساء در اين رابطه مى فرمايد: « آنچه از نيکي ها به تو مى رسد، از طرف خداست؛ و آنچه از بدى به تو مى رسد، از سوى خود توست». از آنجا که مقدّمات و زمينه هاى خوبي ها را پروردگار فراهم مى کند، بدين جهت خداوند نيکي ها را به خود اسناد مى دهد. و چون مشکلات و سختيها بر اثر سوء اختيار خود ماست، و لهذا آنها را به خود ما نسبت مى دهد. مثلا انسانى که بدون مطالعه کافى، و بى آنکه با کسى مشورت نمايد، کار و کسبى فراهم مى کند و پس از مدّتى بر اثر کم تجربگى، و ناآگاهى به فنون کار ورشکست مى شود، و فرياد اعتراضش گوش فلک را کر مى کند، مشکل اين شخص از سوء تدبير و انديشه خود او نشأت گرفته است، و لذا نبايد جز خويشتن کسى را ملامت کند. رابعا: به شهادت قرآن مجيد، و حوادث تاريخى و تجربيّات عينى، بخشى از مشکلات و رنجها و بلايا، نتيجه گناهان و معصيتهاست، که به لطف خداوند، در همين دنيا دامنگير ما مى شود؛ اما بعضي از انسان هاي فاسق دچار سنت استدراج مي شوند و خداوند متعال تمام عذاب آنها را به آخرت موکول مي کند. در آیه ۳۶ سوره روم نیز آمده است: «وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً فَرِحُوا بِهَا وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ إِذَا هُمْ یَقْنَطُونَ؛ و هنگامى که رحمتى به مردم بچشانیم، از آن خوشحال مى شوند؛ و هر گاه رنج و مصیبتى بخاطر اعمالى که انجام داده اند به آنان برسد، ناگهان مأیوس مى شوند!». 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر بدرالدجی امشب سه جا دارد عزا گاهی می‌گوید پدر گاهی حسن(ع) گاهی رضا(ع) تسلیت یا فاطمه (س) 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فن بیان ✅ چگونه خودمان را معرفی کنیم؟ - از اصول مهم در ارتباطات لبخند و ارتباط چشمی است، پس در ابتدای آشنایی حتما از این دو ابزار فوق العاده استفاده کنید. - با فرد مقابلتان دست بدهید، البته اگر هم سن شما یا کوچک تر است، برای دست دادن به بزرگترها، مقامات بالاتر، و یا حتی مشتری پیش قدم نشوید. - زمان معرفی اسم وفامیل خودتان، حتما با صدای رسا این کار را انجام دهید، خیلی اوقات دیده می شود در یک ارتباط دو نفره مخاطب مجبور می شود یکبار دیگر نام فرد را بپرسد. در معرفی های کاری بهتر است سمت خودتان را هم بیان کنید، بعنوان مثال "من گودرزی هستم، مدیر مسئول انتشارات آرامیس" - اگر فرد دیگری شما را معرفی کرد، بعنوان مثال، دوستتان شما را به همکارش معرفی می کند، حتما از فرد معرفی کننده (دوستتان) تشکر کنید. - اگر قرار است شما دوستتان(یا هر فرد دیگری) را به مخاطب معرفی کنید، حتماً پیش از معرفی و گفتن نام او، از وی تعریف و تمجید کنید. بعنوان مثال: "ایشون، دوست خوبم و یه مهندس درجه یک برق ، آقای حسینی مدیر و موسس شرکت برق نیرو هستند". این کار علاوه بر احترام گذاشتن به دوستتان، جایگاه شما را هم نزد دوستتان بالاتر خواهد برد. - پسندیده هست در معرفی ابتدا کوچک تر ها به بزرگ ترها معرفی بشوند. افردای که سن کمتری دارند به فردی که سن بیشتری دارد معرفی می شود. همین امر در محیط کسب وکار هم وجود دارد، ابتدا افرادی که جایگاه پایین تری دارند باید به فردی که رده بالاتری دارد معرفی شود. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط
@dars_akhlaq(3).mp3
854.1K
💐 علامه استاد حسن زاده آملی (ره) 🔴 موضوع : خودت رو آلوده نکن، ابد در پیش داریم.. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم‌میگیره حتی‌آقام‌شعر‌قدم‌قدم‌نداره..🖤🚶🏾‍♂ علیه السلام 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حجت الاسلام پناهیان: 📃ابهت امام حسن علیه‌السلام... (ع) 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ پیامبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند یا رحلت کردند؟ 🎤 پاسخ حجت الاسلام را بشنوید. 👌 بسیار شنیدنی 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🏴مدارا با مردم ... ✍پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: {من حرم الرفق ، فقد حرم الخیر کله}. هرکس مدارا نداشته باشد، از زندگی خیر و خوشی نمی‌بیند.  💥تردیدی نیست که افراد در زندگی ، در راه‌ها و کارها ، دچار لغزش و اشتباه می‌شوند و چیزهایی بر سر راهشان قرار می‌گیرد . آری، انسان ، در جامعهٔ آرمانی و با انسان‌های معصوم ، زندگی نمی‌کند . هرکس نسبت به دیگران ، در هر درجه از مراقبت و تعهد شناسی باشد ، ممکن است دچار خطا و لغزش شود ، و در دوستی‌ها و ارتباط‌ها ، دچار کوتاهی یا زیاده‌روی گردد ؛ چنانکه دیگران نسبت به او نیز چنین‌اند . این دست مسائل ، نباید در روابط خانوادگی و گروهی و اجتماعی تأثیری منفی داشته باشد ، چون جریانی است همگانی و همه جایی و هر کس که از دیگران لغزش‌هایی می‌بیند ، خود نیز ممکن است در برابر دیگران به همان لغزش‌ها دچار گردد . 👌اینجا است که اصل "تحمل خطاها و لغزش‌ها" پیش می‌آید ، و در تحکیم روابط ، نقش آفرین است ، پس این آموزش که یاد شد ، در روابط اجتماعی ، آموزشی حیاتی است و رویگردانی از آن ، موجب تنهایی انسان می‌شود ، زیرا معاشرتی که در آن هیچگاه لغزش روی ندهد و ناهنجاری رخ ننماید ، اندک است . پس اینگونه انسان‌های زودرنج و نازک بین ، از واقعیت ها و عینیت های حیات انسانی بدورند ، و باید از آن فاصله بگیرند ، مگر به رعایت اصل مهم تحمل روی آورند . 📚 كتاب الحیات ، استاد حکیمی ، ج ٩ ، ص 64٩ 🏴رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: شيطان از خداي متعال چه خواست؟ 🌼 پاسخ: در مورد شش چيزي كه شيطان از خداوند در عوض شش هزار سال عبادت در خواست كرد روايتي از ساحت مقدّس امام صادق ـ عليه السلام ـ وارد شده كه فرمودند: اوّل كسي كه قياس كرد و كبر و غرور ورزيد ابليس بود و اين كبر اول معصيتي بودكه انجام شد. ابليس به خدا عرض كرد خدايا مرا از سجده كردن بر آدم معاف كن در عوض من تو را عبادت مي كنم، عبادتي كه هيچ ملك مقرّبي و هيچ نبي مرسلي تو را اين گونه عبادت نكرده باشد. خداوند در جواب فرمود: من احتياجي به عبادت تو ندارم به گونه اي كه تو مي خواهي. ابليس بر آدم سجده نكرد و خدا او را از درگاه الهي اخراج كرده. ابليس سوال كرد خداوندا اين چگونه با عدل تو سازگار است؟ پس ثواب اعمال من چه مي شود؟ خداوند فرمود: براي ثواب اعمالت و عبادت هاي خودت هر چه مي خواهي از من طلب كن. ابليس شش چيز طلب كرد: 1ـ باقي ماندن تا روز قيامت و خدا فرمود به تو عطا مي كنم. تو تا وقت معلومي زنده خواهي بود. 2ـ مسلّط بودن بر بني آدم كه خداوند فرمود: تو را مسلط كردم بر آن ها. 3ـ جاري شدن در رگ هاي بني آدم مانند خون كه خداوند فرمود قبول كردم. 4ـ ابليس گفت: هيچ فرزندي بر بني آدم نده الاّ اين كه براي من دو فرزند در مقابل آن يكي قرار دهي. 5ـ من آن ها (فرزندان بني آدم) را ببينم، ولي آن ها مرا نبينند. 6ـ به هر صورتي كه خواستم بتوانم براي فرزندان بني آدم در آيم. خداوند اين 6 درخواست را پاسخ داد و قبول كرد. سپس ابليس دوباره درخواست كرد: خدايا! اختيارات بيشتري به من عطا كن. خداوند فرمود:
براي تو و فرزندان تو در قلب هاي بني آدم جايگاه هايي قرار مي دهم. آنگاه ابليس گفت: خدايا! ديگر كافي است و قسم خورد كه خدايا! به عزّت خودت سوگند مي خوردم كه همة فرزندان بني آدم را گمراه كنم، مگر آنهايي كه بندگان مخلص تو باشند. از هر طرفي به سوي آن ها مي روم. از جلو آن ها، از پشت سر و از طرف چپ و راست و اكثر آن ها را شاكر نمي بيني. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐