«این همان است که قبلا به ما روزی داده شده بود. (ولی اینها چقدر از آنها بهتر و عالیتر است.).......»
اهل بهشت، از میوههای مختلف بهرمند هستند.
لهم فیها فـکهة و لهم ما یدعون. «برای آنها در بهشت میوه بسیار لذت بخشی است، و هر چه بخواهند در اختیار آنان خواهد بود.»
متکـین فیها یدعون فیها بفـکهة کثیرة و شراب. «در حالی که در آن بر تختها تکیه کرده اند و میوههای بسیار و نوشیدنیها در اختیار آنان است.»
یدعون فیها بکل فـکهة ءامنین. «آنها در آنجا هر نوع میوهای را بخواهند در اختیارشان قرار می گیرد، و در نهایت امنیت به سر می برند.»
مثل الجنة التی وعد المتقون... ولهم فیها من کل الثمرت... «توصیف بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده، چنین است.... . و برای آنها در آن از همه انواع میوهها وجود دارد....»
و فـکهة مما یتخیرون. «و میوههایی از هر نوع که انتخاب کنند.»
وفـکهة کثیرة. «و میوههای فراوان.»
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از این عالم چیزی به من نمیرسد، مگر آنچه خداوند مقدر کرده است...
✍استاد عالی
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
کارگردان «شهر گربهها»: به احترام مردم فیلم را اصلاح میکنم
سیدجواد هاشمی: فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.
🔹بعد از اصلاح برخی پلانها و انجام مراحل فنی، نسخه جدید فیلم در اختیار سالنهای سینما قرار خواهد گرفت.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#اعتقادی
✅پرسش: تفاوت روح و جان، و روح و نفْس در چیست؟
✍️پاسخ: روح و جان به یك معنا است. واژه روح، عربی و واژه جان، فارسی است. آن چه میان دانشمندان اختلاف است درباره روح و نفس است كه آیا این دو یك چیزند یا دو حقیقت میباشند. خداوند متعال میفرماید:
🔅(وَ یَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی); و درباره روح از تو میپرسند، بگو: روح از[سنخ] امر پروردگار من است.
🔸كلمه «روح» در لغت، به معنای نفس و مبدأ حیات است كه موجود جاندار به وسیله آن، قادر بر احساس و حركت میشود.
🔹قرآن كریم در برخی آیات، روح و نفس را یكی میداند و با اشاره به قبض ارواح توسط فرشتگان، میفرماید:
🔅 (اَللَّهُ یتَوَفَّی الأَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا وَ الَّتِی لَمْ تَمُتْ فِی مَنَامِهَا فَیمْسِكُ الَّتِی قَضَی عَلَیهَا الْمَوْتَ وَ یرْسِلُ الاُخْرَی إِلَی أَجَلٍ مُّسَمًّی إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیاتٍ لِّقَوْم یتَفَكَّرُونَ); خداوند ارواح را هنگام مرگ، به تمامی باز میستاند و ارواحی را كه نمردهاند، هنگام خواب میگیرد; سپس ارواح كسانی كه فرمان مرگشان را صادر كرده است، نگه میدارد و ارواح دیگری را [كه باید زنده بمانند] باز میگرداند، تا زمانی معین. در این امر نشانههای روشنی است برای كسانی كه اندیشه میكنند!
🔸خداوند در آیه فوق، با تعبیر «تَوَفّی» درباره قبض روح و جان انسانها سخن میگوید و روح و نفس را به یك معنا گرفته است.
🔹روح در تمام موجودات زنده موجود است، ولی مراتب آن متفاوت است.
🔸مرتبهای از روح كه در گیاهان وجود دارد، «روح نباتی» نام دارد و مرتبهای از روح كه در حیوانها موجود است، روح حیوانی نام دارد. مرتبهای از روح كه در انسان وجود دارد، نفْس ناطِقِه انسانی نام دارد. انسان دارای مراتبی از روح است كه اگر بُعد حیوانی پیدا كند، «نفس اَمّاره بِالسوء» میشود و اگر بُعد انسانی به آن داده شود، «نفس لَوّامه» یا «مطمئنه» یا «راضیه» و «مرضیه» و... میگردد. در امامان معصوم روحی وجود دارد كه به آن «نفس قُدسیه» گفته میشود، كه نسبت آن به نفس ناطقه انسانی همانند نسبت نفس ناطقه انسانی به نفس سیاله حیوانی است.
🔹روح حیوانی و نباتی به مجموعهای از رشد، تغذیه، تولید مثل، حس و حركت اطلاق میشود. انسان نیز دارای روح حیوانی و نباتی است.
🔸افزون بر آن، روحِ انسان مستقل است و گاهی به این بدن مادی تعلق میگیرد و گاه از آن جدا میشود. «روح» انسانها نیز مراتبی دارد. برخی از انسانها
دارای روح شریف و قوی هستند و بعضی نیز از روحی ضعیف در بُعد انسانیت برخوردارند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
•🔗🦋•
#السلام_ایها_غریب
#السلامعلیڪیابقیھاللہ•••|🤍
✦..!💔🥺
روزها بی تو گذشت و غربتت تایید شد
چون دعای فرج ما همه با تردید شد
بارها نامه نوشتم که بیا اما حیف...
معصیت کردہام و غیبت تو تمدید شد
🔵توصیه امام زمان به خواندن صحیفه سجادیه
🌕 محدث عظیم و سالک وارسته، مرحوم مجلسی(پدر علامه مجلسی) می فرماید: «در اوایل جوانی مایل بودم نماز شب بخوانم، اما نماز قضا بر عهده ام بود و به همین دلیل احتیاط می کردم و نمی خواندم. خدمت شیخ بهائی عرض نمودم که فرمود: نماز قضا بخوان. اما من با خودم می گفتم نماز شب، خصوصیات خاص خود را دارد و با نمازهای واجب فرق می کند.
🔹 یک شب بالای پشت بام خانه ام در خواب و بیداری بودم که امام زمان را در بازار خربزه فروش های اصفهان در کنار مسجد جامع دیدم. با شوق و شعف، نزد او رفتم و سئوالاتی کردم که از جمله آن، خواندن نماز شب بود. فرمود: بخوان!
عرض کردم: یابن رسول الله، همیشه دستم به شما نمی رسد. کتابی به من بدهید که به آن عمل کنم.
فرمود: برو از آقا محمد تاج، کتاب بگیر.
گویا در خواب، او را می شناختم؛ رفتم کتاب را از او گرفتم. مشغول خواندن بودم و می گریستم که از خواب بیدار شدم. از ذهنم گذشت که شاید «محمد تاج» همان شیخ بهایی است و منظور امام از «تاج» این است که شیخ بهایی، ریاست شریعت را در آن دوره به عهده دارد.
🔹 نماز صبح را خواندم و خدمت ایشان رفتم. دیدم شیخ با سید گلپایگانی مشغول مقابله صحیفه سجادیه است. ماجرا را برایش نقل کردم. فرمود: ان شاءالله به چیزی که می خواهی می رسی.
بعد ناگهان یاد جایی که امام را در آن ملاقات کرده بودم، افتادم و به کنار مسجد جامع رفتم. در آنجا آقا حسن تاج را دیدم که از آشنایان قدیم ما بود. مرا که دید، گفت: ملا محمد تقی! بیا برویم خانه، یک سری کتاب به تو بدهم.
🔹 مرا به خانه اش برد. در اتاقی را باز کرد و گفت: هر کتابی را که می خواهی بردار. کتابی را برداشتم؛ ناگهان دیدم همان کتابی است که در خواب دیده بودم؛ صحیفه سجادیه.
به گریه افتادم. برخاستم و بیرون آمدم. گفت: باز هم بردار. گفتم: همین بس است.
پس شروع نمودم به تصحیح و مقابله و آموزش صحیفه سجادیه به مردم؛ و چنان شد که از برکت این کتاب، بسیاری از اهل اصفهان مستجاب الدعوه شدند.»(۱)
🔹 مرحوم علامه مجلسی (نویسنده کتاب بحارالانوار) می فرماید: «پدرم چهل سال از عمر خود را صرف ترویج صحیفه کرد و انتشار این کتاب، توسط او باعث شد که اکنون هیچ خانه ای بدون صحیفه نباشد. این حکایت بزرگ مرا بر آن داشت که بر صحیفه شرح فارسی بنویسم تا عوام و خواص از آن بهره مند شوند.»(۲)
📚 (۱) . امام شناسی، ج ۱۵، ص ۴۹
📚 (۲) . بحارالانوار، ج ۱۱۰ ، ص ۵۱
#توصیه_های_امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یک توسل مجرب به امام زمان
🎙#شیخ_جعفر_ناصری
4_5771371082913155178.mp3
10.36M
🌼یا اباصالح پس کی میایی،
🌼اللهم عجل لولیک الفرج،
🌼 پرسش:
هر لحظه ممکن هس امام زمان ظهور کنن خب بعذش چي ميشه!؟يعني دنيا تموم ميشه!؟
من خيلي ميترسم چيکار کنم
🌼 پاسخ:
اتفاقاتى که در دوره ظهور امام مهدى(عج) مىافتد، بسيار است. با بهره مندى از روايات اهل بيت(ع) تنها به بيان چند رخداد مهم اشاره مى کنيم:
1- اعلان ظهور: اولين حادثهاى که بعد از ظهور امام زمان(ع) شکل مىگيرد، اعلام ظهور امام زمان(ع) است. ظهور حضرت به وسيله منادى آسمانى اعلام مىگردد، آن گاه حضرت در حالى که به کعبه تکيه داده است، با دعوت به حق، ظهور خود را اعلام مىدارد.(1) دعوت حضرت هم به منظور اعلام ظهور حضرت است و هم به منظور فراخوان عمومى جهت پذيرش حکومت جهانى صورت مىگيرد.(2)
2- رجعت و بازگشت برخى از مؤمنان صالح و پيامبران الهى مانند حضرت عيسى(ع) که در رکاب حضرت مهدى(عج) خواهند بود و در قيام و مبارزه او با ستمگران شرکت دارند.
3- مبارزات امام زمان(عج): يکى از حوادث مهم که بعد از ظهور امام زمان(ع) به وجود مىآيد، مبارزه امام با دشمنان و مخالفان ظهور است. برخى از افراد و گروهها حکومت عدالت گستر امام زمان(ع) را بر نمىتابند و با حضرت به جنگ مىپردازند. مخالفان امام را افراد و گروههاى مختلف تشکيل مىدهند(3) و سياست امام در برابر آنها متفاوت است. امام زمان(ع) نخست همگان را به دين و صلح فرا مىخواند و با مدارا با آنها رفتار مىنمايد. امّا دشمنان دعوت امام را ناديده مىگيرند و به جنگ با امام مىپردازند. امام با بهرهگيرى از همه قدرت و امکانات، با دشمنان برخورد مىکند، و جنگ سختى به وقوع مىپيوندد.(4)
از جمله جنگ امام زمان(عج) با دجال(5) و سفيانى.(6)
4- پيروزى امام زمان(عج): در اين درگيرىها سرانجام حضرت پيروز مىشود. در برخى روايات از پيروزى امام بر شرق و غرب،(7)، جنوب و قبله(8) گزارش شده است.
5- تشکيل حکومت جهانى و برچيده شدن مرزهاى جغرافيايى: امام مهدى(عج) حکومت جهانى تشکيل مىدهد و مرزهاى جغرافيايى را بر مى چيند. اين حکومت همان حکومت آرمانى موعود است که از آن در روايات گاهى به مدينه »فاضله« سخن گفته شده است.(9) گاهى به جامعه مطلوب و گاهى به «دولت کريمه» ياد شده است.
حکومت جهانى امام زمان(ع) از مؤلّفه ها و شاخصه هايى برخوردار است که تحقق هر کدام از آنها مىتواند يکى از حوادث بعد از ظهور امام زمان(ع) محسوب شوند، از جمله:
أ) گسترش عدالت:
يکى از ويژگىهاى حکومت امام زمان(ع) عدالت است. عدالت عنصر گم شدهاى است که همگان دنبال آن هستند. اين گمشده در حکومت امام زمان تحقق پيدا مىکند.
ب) گزينش کارگزاران شايسته:
طبيعى است که حکومت آرمانى امام زمان(ع) که رهبرى آن را امام مصلح و پارسا بر عهده دارد، کارگزاران آن نيز از صالحان و پارسايان خواهند بود.
6- رشد آگاهى و دانش: يکى از حوادث بسيار مهم رشد دانش و صنعت در عصر امام زمان(ع) است. دوره ظهور دوران گسترش علم و دانايى است و مدينه فاضله اسلامى «مدينة العلم» است. (10)
7- رشد عقل و خرد ورزى: در اين دوره بشر به حاکميت عقلانيت نايل مىگردد. (11)
8- رفاه اقتصادى و معيشتى: به فرموده پيامبر اسلام(ص) در دوره حضور حضرت مهدى(عج) مردم به نعمت هايى نايل مى گردند که در هيچ زمانى سابقه ندارد. براى همگان برکات الهى از آسمان نازل مى شود و زمين چيزى از روييدنى هاى خود را پنهان نمىکند.(12) طبق روايات رسيده از امام صادق(ع) در اين دوره فقيرى يافت نمىشود تا مردم زکات اموالشان را به او بدهند.(13)
9- برقرارى امنيت اجتماعى: در اين دوره امنيت اجتماعى به نحو کامل برقرار مىگردد. به گونهاى که اگر زنى به تنهايى بخواهد از عراق به شام مسافرت نمايد، در مورد امنيتش هيچ ترس و دلهره اى ندارد.(14)
10- رشد تربيتى و شکوفايى فرهنگى و اخلاقى: در اين دوره افراد به رشد تربيتى و اخلاقى و جامعه به بالاترين درجه تعالى و شکوفايى نايل مى گردند.(15)
براي اطلاع بيشتر در اين مورد به کتاب عصر زندگى و چگونگى آينده انسان و اسلام، پژوهشى در انقلاب جهانى حضرت مهدى(عج)، تأليف محمد حکيمى مراجعه نماييد.
در مورد بعد از ظهور حضرت مهدى(عج)؛ يعنى مدتى که حضرت مهدى (عج) حکومت مىکند، نيز بعد از آن دوره تا برپايى قيامت، نمى توان پاسخ قاطع و روشنى از روايات به دست آورد، چرا که در لابلاى روايات مدت حکومت حضرت مهدى(عج) نوزده سال و چند ماه،(16) هفتاد سال،(17) سيصد و نه سال،(18) آمده است.
در روايتى ذکر شده که بعد از حضرت مهدى(عج) فردى از اهل بيت سيصد و نه سال حکومت خواهد کرد.(19) و بعد قيامت برپا خواهد شد، يا يکايک امامان(ع) رجعت و حکومت مى کنند و سپس قيامت بر پا خواهد شد(20) و...
برخى از پژوهشگران اسلامى بيان داشته اند: در مورد مدت حکومت حضرت مهدى(عج) اگر چه برخى روايات حد معيّنى را بيان کردهاند و دوران حکومت حضرت را به هفت يا نه سال محدود نمودهاند، ليکن اين گونه روايات در منابع اهل سنّت ذکر شده، امّا عدهاى بدون تحقيق اين گونه روايات را در کتابهاى شيعى وارد نمودهاند. هيچ روايت صحيح السندى از امامان(ع) نرسيده است که دوران حکومت حضرت مهدى(عج) را محدود کرده باشد. اين گونه روايات علاوه بر ضعف سند، با روح آيات و محتواى روايات متواترى (که وعده دادهاند با ظهور و قيامت حضرت، زحمات انبيا به ثمر مىرسد: و جهان پر از عدل مىگردد) منافات دارد.(21)
مقام معظم رهبرى در اين باره مىفرمايد: «بعضى خيال مىکنند دوران ظهور حضرت بقية اللَّه آخر دنيا است. من عرض مىکنم دوران ظهور بقية اللَّه(ع) اوّل دنيا است. اوّل شروع حرکت انسان در صراط مستقيم است، با مانع کمتر يا بدون مانع، با سرعت بيشتر، با فراهم بودن همه امکانات براى اين حرکت. اگر صراط مستقيم الهى را مثل يک جاده وسيع، مستقيم و هموارى فرض کنيم، همه انبيا در اين چند هزار سال گذشته آمدهاند تا بشر را از کوره راهها به اين جاده برسانند. وقتى به اين جاده رسيد، مسير تندتر، عمومى تر، موفقتر، بى ضايعات يا کم ضايعاتتر خواهد بود.
دوره ظهور، دورهاى است که بشريت مى تواند نفس راحتى بکشد. مىتواند راه خدا را طى کند. مىتواند از همه استعدادهاى موجود در عالم طبيعت و در وجود انسان به شکل بهينه استفاده کند».(22)
روايات تعيين کننده دوران حکومت امام زمان(ع) با دستهاى ديگر از روايات که با روح تعاليم قرآنى بيشتر توافق دارد، در تزاحم و تعارض است. مفضل بن عمر مىگويد: به امام صادق(ع) عرض کردم: مدت خلافت حضرت قائم(ع) چه مقدار است. حضرت در جوابم آيات 105 تا 108 سوره هود را تا «عطاء غير مجذوذ» ت
لاوت فرمود، سپس در توضيح آيه فرمود: منظور از «عطاء غير مجذوذ» اين است که آن نعمت و عطا از ايشان بريده نمى شود بلکه نعمتى است دايمى و مُلْکى است که نهايت ندارد و حکمى است که منقطع نمى گردد و امرى است که باطل نمى شود، مگر به اراده و مشيّت حق تعالى و از آن اراده و مشيّت کسى جز ذات او، آگاه نيست.(23)
آيات مذکور بيانگر طولانى بودن نعمتهاى الهى براى اهل بهشت است. امام صادق(ع) با تلاوت آن و سپس تفسير و تأويلش فرمود: »همان گونه که نعمتهاى الهى از اهل بهشت منقطع نمىگردد مگر به اراده خداوند، مدت خلافت حضرت قائم نيز بسيار طولانى است و از پايان آن کسى جز خداوند آگاهى ندارد».
«من خيلي ميترسم»: يکي از نشانه هاي شيعه واقعي، انتظار فرج است نه ترس از آن. بنابراين بايد امام زمان ع را بشناسيم و در مسير اهداف او حرکت کنيم و پيرو دستورات او پدران طاهرينش باشيم.
پي نوشت ها:
1. نجم الدّين طبسى، چشم اندازى به حکومت مهدى، ص 64 - 65.
2. احقاق الحق، ج 13، ص 324.
3. نعمانى، کتاب الغيبه، ص 231؛ اثبات الهداة، ج 3، ص 539؛ بحارالانوار، ج 52، ص 353.
4. نجم الدين طبسى، همان، ص 138.
5. صافى گلپايگانى، منتخب الاثر، ص 60.
6. همان.
7. صافى، همان، ص 470 - 471.
8. نجم الدّين طبسى، همان، ص 119.
9. مجله حوزه، ويژه امام زمان، ص 134 به بعد.
10. لطف اللَّه صافى، منتخب الاثر، ص 607.
11. بحارالانوار، ج 75، ص 51.
12. همان، ج 51، ص 78.
13. همان، ج 52، ص 337.
14. منتخب الاثر، ص 474.
15. بحارالأنوار، ج 52، ص 336.
16.محمد بن ابراهيم نعمانى، کتاب الغيبة، ص 331.
17. مهدى موعود، ص 767.
18. همان، ص 767.
19. نعمانى، همان، ص 332.
20. مهدى موعود، ص 851 به بعد.
21. گفتمان مهدويّت، ص 126.
22. سخنرانى مقام معظم رهبرى در مدرسه فيضيه (حضور ولايت).
23. حسن بن محمد ولى اروميهاى، مهدى موعود، ج 2، ص 355 و 412.
🌺
☘🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ «اعلام خطر!»‼️
🛑 سالهاست دنیا در وضعیت قرمز بهسر میبرد، آیا وقت آن نرسیده است که از این وضعیت بیرون بیاییم‼️😔
روزمون ࢪو با سلام بہ
امام زمان شࢪوع ڪنیم ↯ 👀
✨ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَ تُكَبِّرُ✨
سلام بر تو وقتي كه
تهليل و تكبير مي گويي!🌱
#اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🌸
____•🦋•___________
YEKNET.IR - zamine - hafteghi - 1400.08.11 - poyanfar.mp3
8.12M
⏯ #زمینه احساسی #امام_زمان(عج)
🍃شیعهی تو غریب و منم یه بچه شیعه ام
🍃اشکی بده سبک کنم سنگینی رو سینمو
🎤 #محمدحسین_پویانفر
┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈
#استاد_پناهیان✨
براۍاینکهفردایتمثلدیروزنشود ،
ازامروز بهترینبهرهراببر.😃
بهترینبهرهامروزتاسفبراۍ
دیروزنیست ؛ توبهازدیروزاست.🍃
فرقتاسفو توبهایناستکهوقتۍ
درتوبهتاسفمیخورۍدر
آغوشگرمخداهستۍ😍
واوتورانوازشمیکندو
براتگذشتهراجبرانمیکند🦋
اماانساندرتاسفتنهاست
وهیچکمکۍبهاونمیرسد . . .
╔═✨💖✨═════╗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• شخصی که اعتراض میکرد و میگفت
امام زمان کمکم نمیکنه
#استاد_عالی #حجت_الاسلام_عالی
#امام_زمان
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
حاج آقا قرهی:
چه کنیم تا از دست شیطان در امنیّت باشیم و در پردهای از عصمت قرار گیریم و شیطان نتواند ما را فریب دهد. پیغمبر اکرم، محمّد مصطفی(ص) یک نسخه به ما میدهند، میفرمایند: «ثلاثة عصموا من ابلیس»، این سه دسته از اغوای شیطان در امان هستند. چه کسانی؟
۱. «الذّاکرون للّه»، آنها که دائم یاد خدا هستند، نه یاد عملشان.
۲. «و الباکون من خشیة اللّه»، آنهایی که از خشیت خدا گریه میکنند و میترسند که نکند از خدا دور شوند و نکند این اعمال باعث شود که از خدا دور شوند.
۳. «و المستغفرون بالاسحار»، خیلی جالب است، اولیاء خدا این همه اعمال دارند، هیچ کدام از آنها را هم نمیبینند و از دوری از خدا میترسند، امّا با این حال مدام در سحرگاهان و در دل شب، به استغفار و انابه میپردازند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐