لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_تراشیون
✅ از جمله حقوق فرزندان،#تقویت_اراده آنهاست.
#تربیت_فرزند
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
سيد اولاد پيغمبر بودن از پدر به فرزند ميرسد و نه از مادر. پيغمبر هم پسري نداشته. چگونه ما اينهمه سيد اولاد پيغمبر داريم!؟
🌼 پاسخ:
اشکال شما در اين است که بر خلاف مستندات فقهي،سيد بودن را به فرزندان پيامبر(صلي الله عليه و آله) اختصاص داده و گمان کرده ايد که سيد بودن از حضرت محمد(صلي الله عليه و آله) شروع مي شود.حال آنکه :
سيادت عنواني است براي مردان و زناني كه در طول نسب خويش به حضرت هاشم بن عبد مناف (جدّ رسول الله) ميرسند. هر كس سلسله نسب او به هاشم بن عبد مناف يا فرزندان او برسد، سيد محسوب ميشود.[عروة الوثقي، ج 2، كتاب الخمس فصل 2، مسئله 3.]
اصطلاحاً به فرزندان هاشم، بني هاشم ميگويند. برخي از اينان به عموهاي پيامبر مثل ابوطالب و ابولهب، عباس و حمزه ميرسند. بنابراين فرزندان عباس عموي پيامبر كه اصطلاحاً به آنان بني عباس ميگويند، سيد محسوب ميشوند. فرزندان ابوطالب به نامهاي طالب و عقيل و جعفر طيار و علي(علیه السلام) و نسل آنان (تا كنون هر چه هستند) سيدند. پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) از جهت پسرانش (طيب و طاهر و قاسم و ابراهيم) چون در كودكي از دنيا رفتند، نسلي ندارد و فقط از طريق حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نسلش ادامه پيدا كرد كه فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نامهاي حسن و حسين و زينب و ام كلثوم(علیهم السلام) از طريق پدرشان علي(علیه السلام) سيد بودند.
تمامي ائمه معصومين و فرزندانشان از طريق علي(علیه السلام) به هاشم ميرسند و سيد هستند.
بنابراين سيادت تنها انتساب به پيامبر نيست، بلكه از جهت انتساب به طالب و علي و عقيل و جعفر (فرزندان ابوطالب) و انتساب به عباس و حمزه (عموهاي پيامبر(صلی الله علیه و آله) نيز سيادت حاصل شده و حضرت علي(علیه السلام) سيد بوده است و فرزندان او نيز سيد هستند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
زمانی سید بحر العلوم (رحمه الله ) درس را تعطیل نمودد، آقا سید جواد (صاحب مفتاح الکرامه ) از ایشان که استاد او و استاد همین آقا (یعنی حجت الاسلاه ظفتی) هم بود. می پرسد: چرا درس را تعطیل کرده اید؟
می فرماید : اخر شب از مدرسه می گذشتم ديدم طلاب خوابیده اند و برای #نماز_شب و #تهجد بیدار نیستند. آری. سید بحر العلوم از شدت ناراحتی به اصطلاح قهر کرده و برای تنبیه ، درس را تعطیل کرده بود که چرا مستحب به این مهمی را به جا نمی آوردند .
🌺آیت الله بهجت(ره)
🌙 #نماز_شب
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🖤 #امام_حسین علیهالسلام فرمودند:
🍃 هر کس که رنج و اندوهی را از مؤمنی برطرف سازد، خداوند متعال غمهای دنیا و آخرت را از او دور میسازد.
📖 اعلام الدین، ج۱
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ تفاوت زن در اسلام و غرب از نگاه يك تازه مسلمان غربي
و لا يَخافونَ لَومَةَ لائِم ۚ
(در راه دین) از نکوهش
و ملامت احدی باک ندارند
مائده ۵۴
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
تبدیل فرزندآوری به فرهنگ
❇️ درجامعه ما بین تعداد فرزند دلخواه و فرزند موجود در خانواده، فاصله قابل توجهی وجود دارد که به طور ناخواسته در اثر تنگناهایی از جمله مشکلات اقتصادی، معضلات فرهنگی و اجتماعی رخ داده است.
👈 در این بین «معضلات فرهنگی» مسئله ای ریشه دار است و به اواخر دهه ۶۰ با شعارهای «فرزند کمتر زندگی بهتر» یا «ایست، دو فرزند کافیست» که خود نوعی حرکت فرهنگی محسوب می شد بر می گردد.
❌ در آن دوران اعمال قوانینی چون عدم پوشش بیمه فرزند چهارم به بالا با جدیت در دستور کار دولتمردان قرار گرفت و همین امور سبب شد تا در کوتاه ترین مدت زمان ممکن، یعنی اوایل دهه ۷۰ به بالاترین سطح اهداف کاهش جمعیت برسیم!
‼️ در اینجا باید طی بازنگری های مجدد، این سیاست گذاری جمعیتی متوقف می شد اما متاسفانه این روند تاکنون تداوم یافته و باعث شده که آمار موالید در کشور برای چهارمین سال متوالی رشد منفی داشته است.
❇️ واضح است که وقتی در برهه ای از زمان برای کاهش جمعیت «فرزندآوری» به عنوان یک ضد فرهنگ تبلیغ شد حالا که احساس نیاز به افزایش جمعیت وجود دارد برای تشویق مردم به فرزندآوری باید از همین روش یعنی تعریف «فرزندآوری به عنوان یک فرهنگ» استفاده کنیم.
#فرزند_آوری
#فرهنگ
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سرنوشت غارتگر لباسِ #امـام_حـسین علیـهالسـلام... ‼️😱
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
آيا ابليس و شيطان ميتوانند بر انبيا و يا انسانهاي معمولي وحتي کافر تسلط ملموس داشته باشد؟في المثل:مومن را هل دهد از بالا بيفتد پايين.
يا کافر را بکشاند ببرد به سمت معاصي يا درب منزل مومن را قفل کند درحاليکه قفل نبود.
🌼 پاسخ:
شیطان و ابلیس جز و وسوسه کاری نمی توانند انجام دهند و هیچ تسلط و اجباری و اکراهی بر انسان نمی توانند داشته باشند. بلکه خوب را بد جلوه می دهند ، زشت را زیبا، وسوسه می کنند و...
این که چه کاری صورت بپذیرد فقط اراده و اختیار انسان است . البته اگر این سوء اختیار ما و پیروی از شیطان ادامه پیدا کند کار به جایی می رسد که شیطان در دل ما خانه می کند و حتی به جای ما می بیند به جای ما فکر می کند و تمام کار انسان به دست او می افتد ولی باز این انسان است که عمل می کند و شیطان نمی تواند انسان را مجبور کند.
اتَّخَذُوا الشَّیْطَانَ لِامْرِهِمْ مِلاکاً، وَاتَّخَذَهُمْ لَهُ أَشْرَاکاً. فَبَاضَ وَ فَرَّخَ فِى صُدُورِهِمْ. وَ دَبَّ وَ دَرَجَ فِى حُجُورِهِمْ. فَنَظَرَ بِأَعْیُنِهِمْ وَ نَطَقَ بأَلسِنَتِهِم. یعنی عده ای شیطان را پشتوانه خود گرفتند و او از آنان دامها بافت، در سینه هاشان جاى گرفت و در کنارشان پرورش یافت. پس آنچه مى دیدند، شیطان به آنها مى نمود و آنچه مى گفتند سخن او بود.
آیت الله جوادی آملی(حفظه الله تعالی) در توضیح بیان نورانی امام علی(ع) می گویند: شیطان اول فریب مى دهد و پس از آن کم کم وارد حرم دل مى شود. وقتی انسان حرم دل را براى پذیرش شیطان باز کرد؛ آن وقت شیطان بر او احاطه مى یابد.
به این ترتیب است که شیطان درون قلب به تخم گذارى مى پردازد: «باضَ و فَرَّخَ» باضَ یعنى تخم گذارى کرد؛ اول تخم مى گذارد و بعد آنها را به جوجه شیطان تبدیل می کند.
این جوجۀ شیطان ها در دل انسان به جنب و جوش می پردازند. انسان وقتى به این جا رسید هر چه مىخواهد راهش را به سمت و سوی صحیح برگرداند، نمى تواند؛ چرا؟ براى این که شیطان آمد، آشیانه ساخت، تخم گذارى کرد و تخم ها را به جوجه تبدیل نمود و این جوجه ها با گناهان ما که حکم غذا را برای شیطان دارد بزرگ تر و گردن کلفت تر می شوند.
بعد از این، کم کم صاحب خانه را منزوى و در یک گوشه اسیر مى کنند، دست و پایش را مى بندند، بعد: فَنَظَرَ بِأَعْیُنِهِمْ وَ نَطَقَ بأَلسِنَتِهِمْ، یعنی با زبان اینها حرف مى زنند، آن وقت انسان بیچاره نمىداند که گویندۀ شیطان است.
کار شیطان فقط ترساندن و تشویق نمودن است؛ و انسان موجود مختاری است که می تواند تحت تأثیر کار شیطان قرار بگیرد یا نگیرد.
آیاتی چند در این رابطه:
۱- « إِنَّ عِبادی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطانٌ إِلاَّ مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْغاوین؛ همانا تو را بر بندگان من تسلّطی نیست؛ مگر گمراهانى که از تو پیروى مى کنند»، ( سوره حجر، آیه۴۲).
۲- « إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَى الَّذینَ آمَنُوا وَ عَلى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ؛ همانا چنین است که او (شیطان)، بر کسانى که ایمان دارند و به پروردگارشان توکّل مى کنند، تسلّطى ندارد»، ( سوره نحل، آیه۹۹).
۳- « إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذینَ هُمْ بِهِ مُشْرِکُون ؛ تسلّط او (شیطان) فقط و فقط بر کسانى است که او را به سرپرستى خود برگزیده اند، و بر آنها که نسبت به او (خدا) شرک مى ورزند»، ( سوره نحل، آیه۱۰۰).
از این سه آیه ی شریفه استفاده می شود که اگر کسی با اختیار خود، مهار خود را به دست شیطان ندهد، شیطان هیچ تسلّطی بر او ندارد. اعتراف خود شیطان نیز در روز قیامت شنیدنی است؛ خداوند متعال می فرماید:« وَ قالَ الشَّیْطانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ وَ ما کانَ لِیَ عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لی فَلا تَلُومُونی وَ لُومُوا أَنْفُسَکُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِیَّ؛ و شیطان، هنگامى که کار تمام مى شود(بعد از حسابرسی آخرت)، مى گوید: خداوند به شما وعده ی حق داد، و من به شما وعده دادم، و تخلّف کردم. من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اینکه دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید. بنابر این ، مرا سرزنش نکنید، خود را سرزنش کنید! نه من فریادرس شما هستم، و نه شما فریا درس من ... »، (سوره إبراهیم، آیه۲۲).
شیطان فقط می تواند دربعضی از انسانها ایجاد وسوسه بکند وتوجه اورا به سمت کسی جلب کند ولی اگر انسانی اهل تقوی باشد چنین قدرتی را نیز ندارد!
خداوند در قرآن کریم می فرماید: إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُون؛ پرهیزکاران هنگامی که گرفتار وسوس های شیطان می شوند، به یاد خدا و پاداش و کیفر او می افتند و در پر تو یاد او حق را می بینند و بینا می گردند. وسوسه های نفس و شیطان همانند میکروب های بیماری زا هستند که در همه وجود دارند، ولی در بنیه ها و جسم های ضعیف می توانند فعالیت کنند. اما آن هایی که جسم سالم و نیرومند و قوی دارند ،بر میکروب ها غلبه می کنند و این در حالی است که گنهکاران برادران شیطان و در دام او گرفتارند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
مداحی_آنلاین_چهار_اثر_محبت_به_اهل.MP3
2.64M
# کلیپ - صوتی
چهار اثر محبت به اهل بیت(ع)
حجت الاسلام رفیعی
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#رهبر_معظم_انقلاب
🔹 شهید سیّدعلى اندرزگو، چریک مبارز مسلمان، فرزند على بود، همنام على بود، همراه و همگام على هم بود. من لازم مىدانم به امت مسلمان سفارش بکنم سعى کنید این چهرههاى عزیز و ناشناخته را بهتر بشناسید. این مرد مسلمان مبارز در طول چهارده سال که مشغول مبارزه بود، چهارده سال زندگى مخفى با نهایت شدّت، دستگاه جهنّمى ساواکِ شاه بدبخت را آنچنان حیران و سرگشته کرده بود که کارش معجزآسا مىنمود. براى خدا مبارزه کرد، براى خدا از پیوستن به گروههاى مدّعى سر باز زد، براى خدا خطر ساواک و خطر بعضى از گروههایى که مایل بودند او را به طرف خود جذب کنند و حاضر نمىشد به آنها جذب بشود، این خطرها را براى خدا تحمل کرد و براى خدا هم شهید شد.
۱۳۵۹/۰۵/۱۰
#شهادت_سیدعلی_اندرزگو
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
براۍرسیدنبهعرفانکامل ؛
دوراهودومکانبیشتروجودندارد "
یادرحرماباعبدالله
یادرمجلساباعبدالله . . .
- علامهطباطبایی
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔴 گره های کور زندگی از کجاست؟!
✍آیت الله العظمی جوادی آملی : از برخی روایات و آیات قرآن کریم اینچنین برمیآید که برخیها در همه شئون زندگی موفق می شوند؛ یعنی به هر راهی که وارد شوند، به آنها خیر میرسد و راه برایشان باز است؛ امّا بعضیها طوری هستند ـ مثل گِرههای کور ـ که به هر سَمتی که بخواهند حرکت کنند راه بسته است. افرادی که در جامعه زندگی میکنند، این دو حال را در خودشان مشاهده میکنند.
خدای سبحان فرمود: «کسی که باتقوا باشد هرگز در زندگی نمیماند و یک زندگی آبرومند تا آخر عمر دارد»؛ این جمله نورانی دو پیام را به همراه دارد: یکی اینکه مردان باتقوا هرگز گرفتار گِره کور در زندگی خود نمیشوند که نتوانند خروجی را تشخیص دهند و راه برایشان باز است؛ دوم اینکه گرچه کسب و کار دارند، ولی خداوند از آن راهی هم که آنها امید ندارند به آنها روزی میدهد.
💥طبق بیان قرآن، کسی که با خدا رابطه ندارد، گاهی کارش به صورت یک گِره کور درمیآید؛ به هر کاری دست میزند موفق نمیشود و در آن کار میماند و راه خروجی از مشکل پیش آمده را هم نمی یابد؛ میبینید بعضیها همین گِره را در زندگی دارند و می گویند ما دست به هر کاری میزنیم مشکل ما حل نمیشود، برای اینکه این افراد نام خدا و یاد خدا را کنار گذاشته اند و نمیدانند که از همین جا دارند آسیب میبیند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
📺سخنرانی استاد عالی
✍️موضوع: صبر کنید ...
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
چرا به کعبه خانه خدا ميگويند مگه خدا خانه داره يا جسمه.واينکه چرا بيت الله الحرام ميگويند ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد؟
🌼 پاسخ:
خداوند جسم نیست تا خانه داشته باشد به همین جهت انتساب کعبه به خدا به معنای تعظیم و تکریم این مکان و بیان جایگاه والای آن نزد خداوند است. امام باقر (ع) در ضمن روایتی در توضیح اینکه چرا خداوند درباره ی روح انسان می فرماید: از روح خود در او دمیدم (1) در حالیکه خداوند روح ندارد؟ می فرماید: منتسب کردن روح انسان به خود از باب اجلال و تعظیم است همچنانکه کعبه را خانه ی خود معرفی می کند.(2) شیخ مفید (ره) نیز در این مورد می فرماید: دلیل اضافه کردن خانه یا روح به خداوند از باب تعظیم و اکرام آنهاست به نحوی که این جایگاه و اکرام به روح یا مکان دیگر تعلق نمی گیرد (3) كعبه اولين عبادتگاه روي زمين است، خانه خدا، كريمترين خانههاي دنياست، خداوند بهوسيله كعبه بندگانش را به بندگي فراخواند، كعبه وسيله بخشش گنهكاران است، كعبه دست خدا روي زمينِ خداست و خدا با آن با بندگانش مصافحه ميكند، چنان كه بندگان او هم با كعبه دست به دست خدا ميدهند و با او مصافحه ميكنند.
علت نام گذاری خانه خدا به بیت الله الحرام به سه دلیل می تواند باشد:
1- ایمنی داشتن کسانی که وارد مسجدالحرام می شوند؛ خدای متعال در مورد مسجد الحرام می فرماید: وَمَنْ دَخَلَهُ كَانَ آمِنا؛ و هر که در آنجا (مسجدالحرام) داخل شود ایمن باشد. (4)
2-حرمت داشتن كعبه؛ كعبه حرمت و احترام ويژهاي دارد
خداي سبحان به احترام حرمت كعبه محدوده آن را حرم و انسانهايي كه قصد ورود به آن را دارند، مُحرم اعلام كرد پس هم حرمت مكه و هم تحريم احرام به لحاظ حرمت کعبه است. امام صادق (ع)فرمود:وَ حُرِّمَ الْمَسْجِدُ لِعِلَّةِ الْكَعْبَةِ وَ حُرِّمَ الْحَرَمُ لِعِلَّةِ الْمَسْجِدِ وَ وَجَبَ الاْحْرَامُ لِعِلَّةِ الْحَرَمِ؛ مسجدالحرام به خاطر كعبه حرمت داده شد و حرمت حرم به علت مسجد الحرام است و احرام به علت حرم واجب شد. (5) يكي از ويژگيهايي كه مختص مكه معظمه است و روي زمين هيچ منطقه ديگري اين خصيصه را ندارد، وجوب احرام است. هر كس هر زمان بخواهد وارد مكه شود، بايد نخست به ميقات وارد شده، در آنجا احرام بندد و سپس به مكه وارد شود. او در اين صورت محرم است و مادام كه اعمال مخصوص را انجام ندهد، از احرام خارج نميشود. اين حكم اختصاصي و انحصاري مكه، علتي دارد. علت آن حرمت انحصاري كعبه است و به همين خاطر خداوند قانون احرام را مقرر نمود.
3- حرام بودن داخل شدن مشرکان در محدوده ی حرم؛ راوی از امام صادق (ع) سوال می کند: لِمَ سُمِّيَ بَيْتُ اللَّهِ الْحَرَامَ قَالَ لِأَنَّهُ حُرِّمَ عَلَى الْمُشْرِكِينَ أَنْ يَدْخُلُوهُ؛ علت نام گذاری بیت الله الحرام به این نام چیست؟ حضرت فرمود: زیرا بر مشرکان حرام است در آنجا داخل شوند. (6)
پی نوشت:
1- نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي؛ از روح خود در او بدمیدم.(ص: 72)
2- كلينى، محمد بن يعقوب، كافي (ط - دار الحديث) - قم، چاپ: اول، ق1429،ج1 ، ص328.
3- مفيد، محمد بن محمد، تصحيح اعتقادات الإمامية - ايران ؛ قم، چاپ: دوم، 1414ق. ص32.
4- آل عمران: 97.
5- خالد البرقي، احمد بن محمد، المحاسن، سيد مهدي رجايي (تحقيق)، قم، مجمع جهاني اهل البيت، 1413 ه . ق، ج 2، ص 55.
6- ابن بابويه، محمد بن على، علل الشرائع - قم، چاپ: اول، 1385ش / 1966م. ج2 ؛ ص398.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐