eitaa logo
ثانیه شمار ظهور
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
سوره بقره آیات ۱۸۱ تا ۱۸۵ ترجمه استاد حسین انصاریان 🍃🌸🍃🌸 1⃣8⃣1⃣ فَمَنْ بَدَّلَهُ بَعْدَمَا سَمِعَهُ فَإِنَّمَا إِثْمُهُ عَلَى الَّذِينَ يُبَدِّلُونَهُ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ پس کسانی که بعد از شنیدن وصیت، آن را تغییر دهند، گناهش فقط بر عهده آنانی است که تغییرش می دهند؛ یقیناً خدا شنوا و داناست. 2⃣8⃣1⃣ فَمَنْ خَافَ مِنْ مُوصٍ جَنَفًا أَوْ إِثْمًا فَأَصْلَحَ بَيْنَهُمْ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ پس کسی که از انحراف وصیت کننده [در مورد حقوق ورثه] یا از گناه او [که به کار نامشروع و ناحقّی وصیت کند] بترسد، و میان ورثه [با تغییر دادن وصیت بر اساس احکام دین] اصلاح دهد، گناهی بر او نیست؛ یقیناً خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. 3⃣8⃣1⃣ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید.
4⃣8⃣1⃣ أَيَّامًا مَعْدُودَاتٍ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ وَأَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ [در] روزهایی چند [روزه بگیرید]؛ پس هر که از شما بیمار یا در سفر باشد [به تعداد روزه های فوت شده] از روزهای دیگر [را روزه بگیرد]؛ و بر آنان که روزه گرفتن طاقت فرساست، طعام دادن به یک نیازمند [به جای هر روز] کفاره آن است. و هر که به خواست خودش افزون بر کفاره واجب، بر طعام نیازمند بیفزاید، برایش بهتر است و روزه گرفتن [هر چند دشوار و سخت باشد] اگر [فضیلت و ثوابش را] بدانید برای شما بهتر است. 5⃣8⃣1⃣ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ[این است] ماه رمضان که قرآن در آن نازل شده، قرآنی که سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن و آشکار از هدایت می باشد، و مایه جدایی [حق از باطل] است. پس کسی که در این ماه [در وطنش] حاضر باشد باید آن را روزه بدارد، و آنکه بیمار یا در سفر است، تعدادی از روزهای غیر ماه رمضان را [به تعداد روزه های فوت شده، روزه بدارد]. خدا آسانی و راحت شما را می خواهد نه دشواری و مشقت شما را. و [قضای روزه] برای این است: شما روزه هایی را [که به خاطر عذر شرعی افطار کرده اید] کامل کنید، و خدا را بر اینکه شما را هدایت فرموده بزرگ شمارید، و نیز برای این که سپاس گزاری کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: آياخدا خود مستقيم دريا کوه جنگل خورشيد ماه وغيره را بوجود آورد؟اگر نه چرا؟ 🌼 پاسخ: در باره اين که فرايند خلقت و تصرف خداوند در موجودات جهان چگونه است؟ بايد گفت: در نگاه فلسفي به طور کلي اين دخل وتصرف هاي خدا در زمين وهمه عالم از رهگذر وسايط انجام مي شود زيرا غير از فيض نخست، ساير مخلوقات همه با واسطه خلق شده‌اند . وسايط در برخي بيش تر و در برخي کم تر است و بحث از سلسله علل، در فلسفه مطرح است. و همه يکسان مخلوق محسوب مي‌شوند، يعني نقش و تأثيرگذاري خالقيت خدا نسبت به همه يکسان است، به خصوص بر اساس مبناي حکمت متعاليه، عالم و جهان هستي از آغاز تا انجام همه عين ربط، عين فقر و نياز نسبت به مبدأ هستي هستند. بنابر اين در اصل تأثيرگذاري و تصرف خدا در زمين و همه عالم و اينکه مؤثر حقيقي در عالم جز خدا نيست، تفاوت بين مخلوقات نخواهد بود. در تبيين اين مسله بايد گفت: در اين رابطه به طور کلي، سه رويکرد مطرح است: 1. حکماي مشّاء بر آنند که ذات حق تعالي که علت است، چون واحد و بسيط است، به حکم قاعده الواحد (از واحد جز يک چيز صادر نمي شود ) در مرتبه اول، جز معلولِ واحدِ بسيط که عقلِ اول است، از او صادر نيافته ،بعد به واسطه دو حيثيت در عقل اول ، معلول دوم به وجود آمده، به همين ترتيب ادامه مي يابد تا انواع گوناگون از کثرت به وجود آمده اند. 2. رويکرد ديگر از آن حکماي اشراق است ، آن ها تحليل حکماي مشا را در پديد آمدن کثرت و موجودات عالم قبول ندارند ، و معتقدند از ذات احديت نخست سلسله عقول قاهره به ترتيب صادر گرديده و اين نظام طولي آفرينش است . اما نظام عرضي از نظام طولي برخاسته است. بدين ترتيب پديد آمدن کثرت در عالم و اين همه انواع موجودات در عالم جسماني را اين گونه تحليل مي کنند . (2) 3. و در آموزه هاي ديني نيز در اين رابط نکته هاي بسياري آمده مثلا در روايتي از رسول خدا (ص) نقل شده : «اولين چيزي که خدا آفريد، نور پيامبر ختمي است که خدا روي او را آفريد، سپس همه چيز را از نور وجود او خلق کرد، آن گاه نور او را چند قسمت کرد، عرش، کرسي، حاملان عرش و ساکنان کرسي را آفريد، سپس نور او را مدتي که خود مي‌داند در مقام حبّ نگاه داشت، سپس از آن قلم،‌لوح، بهشت را آفريد، سپس مدتي آن نور را در مقام خوف نگاه داشت، آن گاه ملائکه، خورشيد و ماه را از او آفريد، سپس آن نور را در مقام رجا نگاه داشت، آن گاه عقل، علم، حلم، عصمت و توفيق را از آن آفريد، بعد مدتي آن نور را در مقام حيا نگاه داشت .سپس با هيبت خود به آن نور نگريست . از تجليات آن ارواح انبيا و اوليا، شهدا و صالحان را آفريد». (3) اين خلاصه بحث نخستين مخلوق است که در روايات و عرفان اسلامي مطرح شده است. (4) بنابر اين انسان کامل و فرشتگان مي توانند به عنوان واسطه فيض و مأمور الهي تحت تدبير حق تعالي در برخي امور مؤثر باشند . (5) از همين باب در قرآن کريم از مدبران امر ياد شده : «فالمدبرات امراً؛ (6) قسم به فرشتگاني که تدبير امور مي کنند!». از اين گونه آيات به دست مي آيد که برخي فرشتگان به عنوان مأموران الهي امور نظام هستي را عهده دارند. اين نوعي مأموريت و انجام وظيفه است. اولياي الهي و انسان کامل نيز کارهاي شان از همين باب است. بنابر اين با وصف نقش انسان کامل در واسطه فيض بودن در وجود و ايجاد همه عوالم خلقت، خداوند علت غير مباشر در آفرينش هستي است. در نظام خلقت بر اساس مباني فلسفي علل بسياري وجود دارد . (7) بنا بر اين فرايند تصرف و دخالت و نقش خدا در زمين و همه عالم با هر يک از رويکرد هاي ياد شده به آساني قابل درک است. پي‌نوشت‌ها: 1. آموزش فلسفه، نشر سازمان تبليغات اسلامي، 1368ش. ج 2، ص 29، ص 342. 2. الهي قمشه اي ،حکمت الهينشر انتشارات قزوين، 1363ش. ،ح 1 ،ص 300 - 302. 3. محي الدين عربي، فتوحات مکيه، نشر دار الصادر ، بيروت، بي تا. ج 2، باب 6، ص 227. 4. محمد باقر مجلسي، بحار،نشر دار الاحيا التراث العربي، بيروت، 1403 ق. ج 25، ص 21، حديث 37. 5. محمد امين صادقي، پيامبر اعظم در نگاه عرفاني امام خميني، انتشارات مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني، 1386ش. ص132، 6. انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، قم، 1388ش. 7.ذاريات (51) آيه 4. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و روز بخیر به یاران . در آستانه سالروز پیروزی هستیم. امیدواریم به مدد الهی و با توجه به فرمایشات قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام و اطاعت از جزو یاری‌گران این ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و خون‌های ریخته‌ی علما و شهدا باشیم. 🌱🌷🌱🌷🌱🌷 در این ایام درنظر گرفتیم کتاب زیبایی درباره زندگینامه یکی از انقلابیون بزرگ جهان اسلام یعنی را به شما معرفی کنیم. بنده به شخصه همیشه گمان می‌کردم امام موسی صدر ، با موفقیت‌های فراوان و بدون هیچ مشکلی توانسته در لبنان تغییراتی ایجاد کند. حسن خواندن این کتاب این بود که دانستم در مسیر تحولاتی که در لبنان ایجاد کرده، چقدر سختی‌ها و مخالفت‌ها و شکست‌ها را تجربه کرده ولی همچون اجداد طاهرینش ، از پا ننشسته و همچنان به تلاش خود ادامه داده است. در این هفته ، این کتاب را باهم مطالعه می‌کنیم. 🌱🌷🌱🌷🌱 نام کتاب : عصایت را به میله‌های زندان بزن موسی (زندگینامه امام موسی صدر) نویسنده : فرشته مرادی ، حسن هوشمند ناشر : موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر قیمت : ۷ هزار تومان 🍃🌸🍃🌸 لینک خرید اینترنتی کتاب 📥 موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر http://imamsadr.ir/product/3383/ 📥اپلیکیشن فیدیبو https://fidibo.com 📥پاتوق کتاب فردا https://bookroom.ir 📥شهر کتاب آنلاین https://shahreketabonline.com 🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط با لینک به اشتراک بگذارید
💚 آیا هنـوز مانده دلـم را صدا ڪنے؟ نوبت نشد ڪہ داددلـم را دوا ڪنے؟ از شَر نَفس، خستہ ام پناهم نمےدهے؟ پاسخ بہ التمـاس نگاهـم نمےدهے؟ ‌‌‌‌‌❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🌹🍃 می دانی ﭼﺮﺍ ﻧﯿﻠﻮﻓﺮ در ﻣﺮﺩﺍﺏ ﮔﻞ می دهد؟ تا ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﺪ ؛ در ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻫﻢ ﻣﯿﺸود " ﺧـــــﻮﺏ "ﺑﻮﺩ... میشود " زیبـــــا "بود... و" ﺍﻣـــــﯿﺪ "ﺩاشت. "ﻧﯿﻠﻮﻓﺮ ﻣﺮﺩﺍﺏ" ﻓﺪﺍﮐﺎﺭﺗﺮﯾﻦ ﮔﻞ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺳﺖ.🥰 "در شرایط بد زندگی نیلوفر مرداب باش" https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔴 💠 اگر گاهی همسرمان در خواندن نماز می‌کند بهترین روش این است که با روش زبانی به او تذکر ندهیم. 💠 بلکه در اوقات نماز، با آرامش و مهربانی، سجاده زیبا پهن کنیم، خود را با عطر دلخواه همسرمان کنیم، لباس سفید و مخصوص نماز بپوشیم، با زیبایی و طمانینه و در معرض دید همسرمان (البته بدون قصد ریا) بخوانیم. 💠 با نماز زیبا، در درون همسرمان و اشتهای به نماز ایجاد خواهد شد. 💠 قبل و بعد از نماز، خوش اخلاقی خود را زیاد کنیم تا اثر ما، بیشتر شود. 💠 به هیچ عنوان بابت همسرمان در نماز، با او نکنیم چرا که اثر عکس دارد. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 نمیدونم تا حالا درمورد قنوط چیزی شنیدین یا نه... ❗️قنوط ب معنی ناامیدی از رحمت خداست... ولی این ناامیدی با ناامیدی ک دیشب گفتم فرق داره.. الان میگیم چ فرقی داره: ❓ببینید بچه ها کسی ک ناامیده این ناامیدی تنها در قلبشه....ولی اگه این ناامیدی انقد شدید بشه ک دیگه قشنگ از ظاهر طرف معلوم باشه... یا اینکه دو کلمه باهاش حرف میزنی قشنگ از حرفاش ناامیدی میباره...😥 ⭕️کسایی ک گرفتار قنوط شدن(نا امیدی خیلی خیلی شدید)درواقع سوءظن ب خدا دارن... چون تا یه چیزی میشه میگن👈اصلا خدا بی خیال ما شده...😣 من هرکار خوبی هم انجام بدم اصلا خدا ک از من قبول نمیکنه..😞 ❌پس کسی ک دچار قنوط میشه دیگه کلا از رحمت خدا ناامیده. ❗️قنوط خیلی از ناامیدی بدتره.... قنوط قابل آمرزش نیست. نتیجه: ✅ما باید ب خدا حسن ظن داشته باشیم ک اگه گناه کردیم خدا میبخشه،و اگه کار خیری انجام دادیم از ما قبول میکنه....اگه خواسته ای داشته باشیم برآورده میکنه ❤️به امید ظهور آقا امام زمان که صد البته وقتش نزدیکه❤️ 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 حضرت امام على عليه السلام إِنَّ الدُّنْيَا مَشْغَلَةٌ عَنْ غَيْرِهَا وَ لَمْ يُصِبْ صَاحِبُهَا مِنْهَا شَيْئاً إِلَّا فَتَحَتْ لَهُ حِرْصاً عَلَيْهَا وَ لَهَجاً بِهَا  وَ لَنْ يَسْتَغْنِيَ صَاحِبُهَا بِمَا نَالَ فِيهَا عَمَّا لَمْ يَبْلُغْهُ مِنْهَا  براستى كه دنيا آدمى را به كلّى سرگرم خود مى سازد و دنياپرست به چيزى از آن نرسد، مگر آن كه باب حرص و شيفتگى به آن بر رويش گشوده شود و به آنچه از اين دنيا دست يافته اكتفا نمى كند تا در پى چيزى كه بدست نياورده نرود. نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 423 ، نامه 49 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 ما برای به پرچمداری حضرت حجت 🎙 امام خمینی(رحمت الله علیه): ◻️ مسئولان ما باید بدانند که محدود به ایران نیست. 🔸 انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(ارواحنا فداه) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. ⛔️ مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای را از ای که بر عهده دارند منصرف کند، و را به دنبال دارد. ⏮ باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمایند ولی این بدان معنا نیست که آنها را از که ایجاد است، منصرف کند. 📚 صحیفه نور، جلد ۲۱، صفحه ۱۰۸. ‌‌‌‌‌‌https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
💔 در غیبت او رمز عبور است دعا یارے گرِ امڪان حضور است دعا همراهِ سلاحِ اعتقاد و ایمان در بینِ مهماتِ ظهور است دعا سلام آرزوے قلبـ❤️ـم صبحت بخیر زندگیم https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
Farahmand-Doaa-Ahd_SoftGozar.com.mp3
9.72M
فایل صوتی دعای عهد 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 کتاب ، در بیست و دومین همایشِ کتاب سال حوزه (۱۶ بهمن ۱۳‌۹۹)، به عنوان اثر شناخته شد. 📚 نشر تمدن نوین اسلامی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🖼 📌 کوفیان مدرن زمانهٔ عجیبی است. امام گذشته را عاشقند اما امام حاضر را نه! می‌دانی چرا؟ امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسیر می‌کنند اما امام زمان را باید اطاعت کنند و فرمان ببرند. 👤 (کتاب روایت فتح) 🌷 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: ببخشيد چرا بعضيا بايد مريض به دنيا بيان يا مشکل جسمي بدي داشته باشن؟! مثلا اينا ک اتيسم دارن، چه گناهي دارن آخه؟! مگه خدا رحيم و رئوف نيست پس چرا؟! من خودم خدا رو شکر تو بستگان ندارم ولي وقتي ميبينم خيلي حالم بد ميشه 🌼 پاسخ: 1. خداوند، عالم هستي را بر اساس نظام علت و معلول (اسباب و مسببات) استوار كرده است. هيچ پديده ‏اي بدون علت به وجود نمي‏آيد، هر آنچه در عالم هستي محقق مي‏شود، ناشي از علت و سبب خاصي است. آتش علت سوزاندن است، پيدايش درخت ميوه معلول قرار گرفتن نهال درون خاك با شرايط و كيفيت خاص و آب و هواي مناسب است. پيدايش انسان سالم و زيبا نيز معلول اموري است، همچون شرايط خاص هنگام انعقاد نطفه، كيفيت تغذيه مادر در هنگام بارداري، نوع مواد و غذاها و داروهاي مصرفي هنگام بارداري، حركات فيزيكي مادر در هنگام بارداري و... هر يك از امور فوق در پيدايش نوزاد سالم و زيبا مؤثر است. بينا و نابينا تولد يافتن يك فرد لازمه حتمي مجموعة عواملي است كه در به وجود آمدن وي مؤثر بوده ‏اند. 2. اراده‏ حكيمانه‏ ي خداوند كه تحقق هر پديده‏ اي را معلول علت خاصي قرار داده، موجب قوام زندگي موجودات و از جمله انسان است. اگر اصل علّيت بر جهان هستي حكمفرما نبود، هيچ كاري نمي‏توانستيم انجام دهيم و هيچ تصميمي براي انجام كاري نمي‏توانستيم بگيريم. در آن صورت، پديد آمدن هر چيزي از هر امر نامربوطي ممكن و محتمل بود. به تعبير معروف، اگر قانون عليت نبود، سنگ روي سنگ نمي ‏ايستاد. 3. لازمه‏ نظام علت و معلولي حاكم بر جهان هستي، تحقق پديده‏ ها به دنبال علت آن هاست. يعني همان گونه كه بر اساس نظام علت و معلولی
استفاده‏ بيمار عفوني از آنتي‏بيوتيك موجب سلامت يافتن و بهبود بيمار است، استفاده از اين دارو در هنگام بارداري روي جنين اثر مي‏گذارد و موجب اخلال در آن و ناقص‏ الخلقه شدن نوزاد خواهد شد. همان گونه كه قانون جاذبه زمين موجب آسايش انسان ها و ساختن بناهاي بلند و زندگي و حركت روي كره زمين است، قانون جاذبه باعث مي‏شود كه اگر كسي از ارتفاع بپرد، با زمين برخورد كند و بميرد. همان طور كه آتش علت سوزاندن است و براي انسان منافعي مانند روشن كردن كوره ‏هاي ذوب آهن و يا پختن غذا دارد، اگر آتش به خانه يا بدن انسان برسد علت و سبب سوزاندن و از بين رفتن آن ها مي‏شود و... 4. اينكه همه‏ آنچه را در جهان هستي رخ مي‏دهد، به خداوند استناد مي‏دهيم، از جمله تولد نوزاد را بدين جهت است كه خداوند جهان را بر اساس نظام علت و معلول و اسباب و مسببات استوار كرده، به علّت، وجود و قدرت تأثيرگذاري داده است . هر آن و هر لحظه وجودِ علت و قدرت تأثيرگذاري آن، از خداوند و وابسته و قائم به اوست. بنابراين پيدايش افراد ناقص الخلقه مستند به علل و اسباب خاص آن است . کاملاً همخوان با حکمت الهي است زيرا اگر قرار باشد همه رفتارها واعمال ما به نتايج خوب ومطلوب ختم شوند، ساختار عالم به هم مي خورد . ارزش نيکي وخير از بدي و اشتباه شناخته نمي شود ؛يا بايد بپذيريم قوانين منظم و معيني در عالم وجود داشته باشد و معلول ها نتيجه علت هاي شان باشند و يا همه چيز در عالم متغير و بدون پيش بيني خواهد بود. در نتيجه انتظار اينکه خداوند نتيجه علت هايي را که به تولد يک نوزاد معلول منجر مي شود،به تولد نوزادي سالم دگرگون کرده يا اساسا موجب مرگ آن کودک گردد، نامعقول است، زيرا هم با اصل عليت منافات دارد و هم با حکمت هاي الهي، چون اين کار، مانع شدن از امکان رشد و بالندگي و رسيدن به کمال ممکن،در يک انسان است. بنابراين روشن شد که وجود چنين ساختار علّي و معلولي ضروري اين عالم بوده ، در نتيچه چنين تفاوت و تبعيض شديدي در داشته ها و ساختار وجودي افراد وجود خواهد داشت. و اگر گفته شود: دنيا محلي براي آزمودن انسان ها و تجلي كمالات دروني آن ها و رسيدن آن ها به كمالي است كه امكان رسيدن به آن را داشتند تا در آخرت نتيجه اين تلاش ها و تكامل به افراد داده شود و آن ها زندگي واقعي و حقيقي خود را در آن جهان داشته باشند. اما تفاوت هاي موجود بين افراد يقينا نتايج مختلفي را رقم خواهد زد . يك فرد ناقص امكان رسيدن به درجاتي از كمال و رشد كه براي يك فرد كاملا سالم فراهم است ندارد. بايد بگوييم که: به هيچ وجه اين گونه نيست. تفاوت ها به شكلي كاملا دقيق و حساب شده مورد محاسبه قرار مي گيرد. انسان ها از اين جهت وضعيتي كاملا مساوي را پيش رو دارند. به اين شكل كه ميزان توانايي هاي ذاتي و روحي و جسمي و تفاوت هاي محيطي و زماني و مكاني افراد و همه عواملي كه ممكن است به شكلي در سعادت و رشد فرد موثر باشد، به شكلي دقيق حساب شده و بر اساس ميزان فرصت افراد براي رسيدن به موفقيت براي آنان مسئوليت و تكليف در نظر گرفته مي شود. در نتيجه فردي كامل براي رسيدن به كمال و سعادتي كه از او انتظار مي رود، به مراتب تلاشي بيش تر نسبت به فردي كه داراي نقص و ناتواني هاي گوناگون و يا مشكلات محيطي و فرهنگي و تربيتي و... است، بايد به خرج دهد تا در نتيجه با هم برابر باشند. در نهايت همه اين تفاوت ها در نحوه چيدمان مسئوليت ها و تكاليف و ميزان تاثيرگذاري اعمال آن ها در تحقق كمال انساني شان و در نحوه محاسبه اعمال و پاداش دهي در قيامت به شكلي رقم مي خورد كه عدالتي بي بديل حاصل مي شود. در عين حال فردي كه دردنيا دچار مصدوميت و معلوليت هايي هم بود، از اجر و پاداش عظيم تحمل اين درد و رنج نيز بهره مند خواهد بود، تا جايي كه افراد ديگر به حال او غبطه خواهند خورد؛ پس يک فرد معلول هم مي تواند به اندازه توان خود به وظايف و مسئوليت هاي انساني خويش پرداخته، كمال انساني خود را به دست آورده، آخرت آبادي را براي خود فراهم آورد. به علاوه که مي تواند در سايه تلاش و کوشش هايش، دنياي زيبايي را نيز براي خود به وجود آورد، چنان که بسياري از معلولان چنين کرده اند. البته همه آنچه گفته شد، در خصوص افراد ناقص الخلقه جسمي و داراي توانايي عقلي قابل قبول است. اگر فردي از توانايي عقلي مناسبي برخوردار نبود، تكليفي نداشته ،و سعادت او با برخي آزمون ها در برزخ يا قيامت برايش رقم مي خورد. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋 3⃣ فرزند ما از ما جدا نیست؛ اوخود ما است .... اما در اندازه ای کوچکتر.💯 قسمت ( ۳ ) نمی دانم چه کنم ؟😰 مانده ام با این ‌کاسه چه کنمی که همیشه پر از پرسش است و خالی از پاسخ. لج باز است انگار که از لج بازی لذت می برد.😔 هنوز در چیدن جمله مشکل دارد ؛ اما یکی از جمله هایی که خوب ادا میکند این است:《حوصله ام سر رفته😖》. پای تلوزیون🖥 که می نشیند ، زلزله🏚 هم بیاید ، تکان نمی خورد . از تنهایی می ترسد و همیشه به من چسبیده ؛ مثل اینکه یکی از اعضای بدنم شده.😑 با هیچ کدام از بچه‌های فامیل سازش ندارد . اگر روزی چند بار با خواهرش دعوا نکند ، روزش شب نمی‌شود. غذا نمی‌خورد. به قدری حرص غذا نخوردنش را می‌خورم که دیگر میل به غذا ندارم. ن حرف گوش میکند و نه احترامم را نگه میدارد. هر قدر نصیحتش میکنم ، انگار که کم تر اثر میکند . به نمازش بی اعتنایی می کند ، گوشت تنم آب می شود. چند روز پیش در کوچه پشت سرش بودم. خودش خبر نداشت . با دوستش که حرف می زد ؛ به قدری حرف ناجور زد که با شنیدن آن، دلم گرفت و همان جا نشستم و یک دل سیر گریه کردم😭. دیروز بلوتوث ها و پیامک هایی را در تلفن همراهش📱 دیدم که دوست داشتم زمین دهان باز کند و مرا ببلعد.😥 💢این ها مشکلات فرزندان ما در سنین مختلف است که دغدغه بسیاری از پدران و مادرانی است که نگران تربیت فرزند خویش بوده و به دنبال راه کاری برای تربیت صحیح می‌گردند. 🖌نویسنده : محسن عباسی ولدی 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا