عمر میگذرد
و من بیش تر میفهمم
که هیچ چیز در دنیا
ارزش گریه کردن را ندارد !
ما آدم ها مدام چیزهایی را که اسمشان
را مصیبت و بدبختی میگذاریم
در سرزمین افکارمان میچرخانیم و
دور میکنیم و همین باعث میشود در
صدسالگی حسرتِ لذت نبردن از زندگی
را بخوریم !
شاید کلمه ی رها کردن و فرار کردن برای
چنین لحظاتی به وجود آمده اند ...
از غصه هایت فرار کن
در ناکجا آبادِ درونت رهایش کن؛
و به دنبال هر چیز که شادت میکند
روانه شو ...
زندگی اگر چیزهای زیادی برای گریه
کردن دارد،
چیزهایی هم برای لبخند زدن دارد
فقط کافیست از ته دلت بخواهی که
زندگی را زندگی کنی ..
• Al •
🌺🌿🌸🌿🌺🌿🌸🌿🌺
@beugarafi
هدایت شده از همسرانه
1.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎عشق اتفاقی نیست، یک مهارته!
🤔«هر کسی لازم باشه خودش میمونه، تقلا چرا؟»
👈این جمله قشنگه، اما یه فریبِ بزرگه! ❌
👈 خیلی از رابطههای عالی، نه به خاطرِ کمبودِ عشق، بلکه فقط به خاطر «بلد نبودنِ روشِ درست»، از هم پاشیدن. عشق مثل باغبانیه؛ بدونِ مهارت، بهترین گلها هم خشک میشن.
😎وقتش نرسیده یاد بگیری چطور به جای «صبر کردن برای معجزه»، خودت معمارِ رابطهت باشی؟
[ برای یادگیریِ رازهای ماندگاری، اینجا کلیک کن]👉
❤️@Hamsar❤️
ابومشعر بلخی گوید که:
بر من شش چیز واجب است:
دو بر زبان و دو بر تن و دو بر دل.
آنچه بر زبان است،
ذکر خدای و سخن نیکو!
آنچه بر تن است،
طاعت خدای و رنج خود از
مردم برداشتن!
و آنچه بر دل است، بزرگ داشتن
امر حق و شفقت بر خلق!
اگر به هوا پری، مگسی باشی.
اگر بر روی آب روی، خسی باشی.
دل به دست آر، تا کسی باشی.
🌱خواجه عبدالله انصاری
🌺✨🌸✨🌺✨🌸✨🌺
@beugarafi
امروز افکارت را
روی اندیشه های زیبا متمرکز کن
به خواسته هایت نگاهی دوباره بیانداز
ببین اگر هنوز برایت مهم هستند
آنگاه عاشقانه از خدا طلب کن
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
@beugarafi
❤️ عمری عاشقی
پرده اول: عهد ازلی (در آغوش پیامبر)
مصطفی میرفت و غرقِ نور بود
چشمِ بد از ساحتِ او دور بود
دید طفلی خاکِ رَه میبوید او
رازِ عشقی در دلش میجوید او
خم شد و بوسید رویِ ماهِ او
بُد نمایان در نگاهش راهِ او
او حبیب است، عاقبت در کربلا
جان دهد در راهِ دین در نینوا
پرتوِ مهرِ حسین در او دمید
در نگاهش نورِ عاشورا پدید
بوسه زد بر چهرهٔ زیبایِ او
تا ببوید عطرِ جان از بویِ او
پیر شد در کودکی از عشقِ یار
شد تمامِ عمرِ او در انتظار
منتظر تا بشنود پیغامِ یار
تا کند در راهِ او جان را نثار
عهدِ ثانی بسته شد در آسمان
تا بماند جاودان در این جهان
عشقِ او شد تار و پودِ این حبیب
بیحسینِ فاطمه، او شد غریب
(ادامه دارد ...)
🏷 #محرم #کربلا #حبیب_بن_مظاهر
🌸🍃🌸🍃
#سوادزندگی
اشتباهات و تصمیمات گـذشته
نباید به شما حبس ابد بدهند
این خود شما هستید
که باید خودتـان را ببخشید
و بپذیرید
و حکم به آزادی
و رهایی خودتـان بدهید....
@beugarafi
❤️ عمری عاشقی
پردهٔ دوم: رازِ دار و نیزه
شهرِ کوفه در میانِ جهل و دود
معدنِ مکر و نفاق و فتنه بود
میثمِ تمّار با پیرِ حبیب
باز میگفتند از رازی عجیب
گفت با میثم حبیبِ رهنما:
«میشوی بر دارِ نخلی جانفدا
چوبِ نخلی میشود دارِ تو یار
میکنی جان را در این مکتب نثار»
میثمِ تمّار گفتا با حبیب:
«میبرند این سَر به کوفه عنقریب
چشمِ کوفه میزند خنده به تو
میدرخشد رویِ نیزه ماهِ نو»
ناگهان آمد رُشَیدِ رازدار
عالمِ سِرّ و بلایا در دیار
علمشان از مکتبِ شیرِ خداست
سینهٔ آنان به این سِر آشناست
رازهایِ آن دو عاشق را شنفت
مُهرِ تأییدی بر آن اسرار گفت
رازِ دیگر را رُشَید افشا نمود
چشمشان را رو به فرداها گشود
گفت با میثم: «زبانت میبُرند
حقپرستان اینچنین جان میخرند»
با لبی خندان به آن شیرِ نجیب
اینچنین گفتا: «دلاور ای حبیب
قاتلِ تو، آنکه سر را میبَرَد
در قبالش سکّه و زر میخَرَد»
علمِ حیدر گنجِ پنهانِ دل است
جانِ عاشق با شهادت کامل است
رازِ خون بر دار و نیزه زنده است
نورِ حق تا حشر از آن تابنده است
(ادامه دارد ...)
🏷 #محرم #کربلا #حبیب_بن_مظاهر
حکیمی گفت :
برای هر کس سه دوست هست،
دوستی که به او می گوید : من همراه توأم تا زمان مرگ ، و او مال است ..
دوستی می گوید: من با توأم تا لب قبر ، و او فرزند است ...
و دوستی می گوید : من با توأم چه زنده باشی و چه مرده ، و او عمل است !
.🌺✨🌸✨🌺✨🌸✨🌺
@beugarafi
کاش روزگار را خیاط ها مینوشتند
روزهای خوبش را بلند میدوختند
دلتنگی هایش را درز میگرفتند
رویش را خنده دوزی میکردند
بغضهایش را تو
و همه جایش را دور دوزی میکردند
که یک عمر بپوشی و آخ هم نگویند
تمامش را یک رو
آنقدر با دقت و تمیز میدوختند
که بر تن بنشیند و به دلخواه باشد
🌺✨🌺✨🌺✨🌺✨🌺
@beugarafi
هميشه اين جمله را با خودت تكرار كن:
«من مستحق آرامشم»
ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ
منوط به ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻧﮑﻦ
و ﺑﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ
ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺑﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﻧﮑﻦ
ﻣﺎ ﺁینه ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ،ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﻢ.
ﻣُﺸﮏ ﺭﺍ ﮔﻔﺘﻨﺪ:
ﺗﻮ ﺭﺍ ﯾﮏ ﻋﯿﺐ ﻫﺴﺖ،
ﺑﺎ ﻫﺮ ﮐﻪ ﻧﺸﯿﻨﯽ،
ﺍﺯ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺷﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﻫﯽ.
ﮔﻔﺖ: ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻧﻨﮕﺮﻡ ﺑﺎ ﮐﯽ ﺍﻡ!
ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﻨﮕﺮﻡ ﮐﻪ ﻣﻦ ﮐﯽ ﺍﻡ.
ﻭ ﺍﯾﻦ يعنى رسيدن به آرامشى بى انتها.
زندگیتون پراز
تصمیم های درست و آرامشی طولانی
*🎀 گیلدا خانم 🎀*
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
@beugarafi
سلام روزتـــون قشـنـگـــــ🌸
لـبتـون خـنـــــدون
همراهتـون دعـای خـیر
روز خوبی داشته باشید🌸
صبحتون بخیر و شادی
🌸🍃
@beugarafi
اگر بخواهی به هر چیزی که به تو گفته میشود واکنشی عاطفی نشان بدهی،
به رنج بـردن ادامه خواهی داد قدرتِ حقیقی در عقب رفتن و مشاهدهگر بـودن است، قدرت، در خودداری است.
اگر اجازه بدهی کلماتِ دیگران تو را کنترل کند، هرچیز دیگری هم تو را زیر سلطه خواهد گـرفت. نفس بکش و بگذار و بگذر.
*Masoud*
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
@beugarafi