eitaa logo
بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
489 ویدیو
59 فایل
کانال رسمی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین: @yasajjad138 وب‌سایت: Bfanis.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای چهل و چهار 27.MP3
2.36M
📢بشنوید 📌شرح دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه ✅جلسه بیست و هفتم «وَ أَنْ نُخَلّصَ أَمْوَالَنَا مِنَ التّبِعَاتِ، وَ أَنْ نُطَهّرَهَا بِإِخْرَاجِ الزّكَوَاتِ، وَ أَنْ نُرَاجِعَ مَنْ هَاجَرَنَا» 🔰مشکل اساسی ما این است که اموال ما پاک و خالص نیست. در ماه مبارک رمضان ما باید به اموالمان نگاهی دقیقتر داشته باشیم. 🎙 حجت الاسلام والمسلمین دکتر وزیری‌فرد 🔸مسئول محترم دفتر قم بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🕌بیت المقدّس، پایتخت فلسطین 📌حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «فلسطین به توفیق الهی و باذن‌الله تعالی از دست دشمنان خلاص خواهد شد؛ بیت المقدّس پایتخت فلسطین است و آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا و کوچک‌تر از آمریکا و اذناب آمریکا، در قبال حقیقت و سنّت الهی در مورد فلسطین هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.» ۱۳۹۷/۰۲/۲۷ 🌺فرا رسیدن گرامی باد🌺 ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
دعای چهل و چهار 28.MP3
2.41M
📢بشنوید 📌شرح دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه ✅جلسه بیست و هشتم «اللّهُمّ صَلّ عَلَي مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ إِذَا كَانَ لَكَ فِي كُلّ لَيْلَةٍ مِنْ لَيَالِي شَهْرِنَا هَذَا رِقَابٌ يُعْتِقُهَا عَفْوُكَ، أَوْ يَهَبُهَا صَفْحُكَ فَاجْعَلْ رِقَابَنَا مِنْ تِلْكَ الرّقَابِ، وَ اجْعَلْنَا لِشَهْرِنَا مِنْ خَيْرِ أَهْلٍ وَ أَصْحَابٍ» 🤲 خدایا اگر بناست ببخشی و عفو کنی(که خودت وعده داده ای و تخلف نمی کنی) ، ما را از جمله ی عفوشوندگان قرار بده و ما را ببخش همانگونه که دیگران را میبخشی. 🎙 حجت الاسلام والمسلمین دکتر وزیری‌فرد 🔸مسئول محترم دفتر قم بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
وداع با ماه خدا 1.MP3
3.04M
📢بشنوید 📌دعای چهل و پنجم وداع با ماه مبارک رمضان ✅جلسه بیست و نهم «أَنْتَ الّذِي فَتَحْتَ لِعِبَادِكَ بَاباً إِلَي عَفْوِكَ، وَ سَمّيْتَهُ التّوْبَةَ، وَ جَعَلْتَ عَلَي ذَلِكَ الْبَابِ دَلِيلًا مِنْ وَحْيِكَ لِئَلّا يَضِلّوا عَنْهُ، فَقُلْتَ تَبَارَكَ اسْمُكَ تُوبُوا إِلَي اللّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً عَسَي رَبّكُمْ أَنْ يُكَفّرَ عَنْكُمْ سَيّئَاتِكُمْ وَ يُدْخِلَكُمْ جَنَاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ» ♨️ما اگر بخواهیم در ماه مبارک رمضان از عفو پروردگار بهره مند شویم، نیاز است از باب توبه وارد شویم. 🎙 حجت الاسلام والمسلمین دکتر وزیری‌فرد 🔸مسئول محترم دفتر قم بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
وداع با ماه خدا 2.MP3
2.83M
📢بشنوید 📌دعای چهل و پنجم وداع با ماه مبارک رمضان ✅جلسه سی ام «وَ أَنْتَ الّذِي زِدْتَ فِي السّوْمِ عَلَي نَفْسِكَ لِعِبَادِكَ، تُرِيدُ رِبْحَهُمْ فِي مُتَاجَرَتِهِمْ لَكَ، فَنَحْنُ قَائِلُونَ السّلَامُ عَلَيْكَ يَا شَهْرَ اللّهِ الْأَكْبَرَ، وَ يَا عِيدَ أَوْلِيَائِهِ... اللّهُمّ فَلَكَ الْحَمْدُ إِقْرَاراً بِالْإِسَاءَةِ، وَ اعْتِرَافاً بِالْإِضَاعَةِ، وَ لَكَ مِنْ قُلُوبِنَا عَقْدُ النّدَمِ» 🔰انسان در ماه مبارک رمضان با خداوند متعال معامله میکند. و این خدا تبارک و تعالی است که در معامله با بنده خود همواره جانب انصاف را دارد ولی این ما هستیم که در معامله همیشه سود خود را در نظر داریم. 🎙 حجت الاسلام والمسلمین دکتر وزیری‌فرد 🔸مسئول محترم دفتر قم بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
💠 عید حقیقی مومنان!! 📌مقام معظم رهبری(مدظله العالی): 🔹گذراندن ماه رمضان با عبادت، با روزه‌داری، با توسل و ذکر و خشوع و ورود در روز عید فطر، برای مؤمن یک عید به معنای حقیقی است. این عید از جنس جشن‌های مادی دنیوی نیست؛ این عیدِ رحمت خداست؛ این عیدِ مغفرت الهی است؛ این عیدِ شکر و سپاس مردمی است که موفق شده‌اند ماه رمضان را با عبادت حق و با ورود در ضیافت پُرشکوه الهی به سلامت و عافیت بگذرانند و در ماه رمضان در حد وسع و توان و امکان خود، از ذکر و دعا و توسل و خشوع و روزه و نماز بهره ببرند. این عیدِ مسلمانانی است که پایان یک دوره‌ی عبادت و ریاضت را با امید مغفرت و پاداش الهی به روز فطر رسانده‌اند. ۱۳۸۴/۰۸/۱۳ 💐🌺 عيد سعيد فطر مبارک باد 🌺💐 ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🔲این پروژه عقیم است ◻️متاسفانه گاه فشارها و فضاسازی ها و جنگ روانی دشمن آنقدر شدید میشود که حتی علاقمندان مخلص به رهبری هم دچار انفعال می شوند و از سر دلسوزی تلاش می کنند شبهه ی استبداد را از دامن پاک رهبری بزدایند. اخیرا برخی پیشنهاد داده اند رهبری هم خوبست با خبرنگاران مصاحبه داشته باشند. ◻️اما آیا اکنون وقت مصاحبه خبرنگاران با رهبری است؟ این را از خود رهبری بپرسیم. ایشان در آخرین دیدار رمضانی با دانشجویان چنین می‌گویند: (سؤالهایی که شد، خب سؤالهای فراوانی است؛ اگر بخواهیم حتّی بعضی از این سؤالها را جواب بدهیم، وقت زیادی را از ما خواهد گرفت. شاید این توقّع من به‌جا باشد که دوستان ما -نمایندگی در دانشگاه‌ها و بعضی از بخشهای مرتبط با دانشجویان و دانشگاه‌ها در دفتر- متعهّد بشوند این سؤالها را پاسخ بدهند. این سؤالها جوابهای روشنی دارد، کما اینکه بعضی از ابهامها و شبهه‌هایی که مطرح میشود، توضیحهای قابل قبولی دارد و میتوان اینها را مطرح کرد و میتوان [درباره‌ی آنها] گفتگو کرد برخی از اشکالاتی که به دستگاه‌ها در بیانات شما عزیزان وجود داشت، اشکالات واردی نیست؛ بعضی وارد است لکن بعضی هم وارد نیست. وارد نبودن اشکال هم به خاطر این است که از شرایط موجود آن موضوع اطّلاع زیادی ندارید؛ از این جهت است که این اشکال طبعاً به ذهن می‌آید؛ و هر کسی در این وضع باشد، این اشکال را دارد. به هر حال میتواند این سؤالها، این ابهامها، این اشکالها در گفتگوهای رو در رو برطرف بشود. سؤال شد که نظر این بنده‌ِی حقیر درباره‌ی جزء جزء حرفهایی که زده میشود یا پیشنهادهایی که داده میشود چیست. خب، برخی از اینها البتّه در اظهارات عمومی بنده قابل فهمیدن است؛ فرض بفرمایید که حالا در زمینه‌ی مسائل عدالت‌خواهی گله میکنید که چرا یک گروهی به تندروی‌های برخی از کسانی که در زمینه‌ی عدالت‌خواهی بحث میکنند، اعتراض دارند؛ خب خود شما هم اعتراض داشتید به بعضی از تندروی‌هایی که در این زمینه انجام میگیرد. نظر من در مورد مسائل مربوط به عدالت‌خواهی نظر روشنی است و مفصّل در این زمینه‌ها صحبت کرده‌ام، بحث کرده‌ام. در برخی از مسائل دیگر هم میتوان اظهار نظرهایی را کرد که باز آن هم به نظر من به عهده‌ی همین دوستانی است که در دفتر ما یا در نمایندگی دانشگاه‌ها مرتبط با بخشهای دانشگاهی و دانشجویی هستند. من البتّه دیگر وارد بحث نمیشوم؛ چون اگر بخواهیم در زمینه‌ی این مسائلی که گفته شد صحبت کنیم، بحثهای طولانی‌ای را در پیش خواهیم داشت.) آنچه دشمن از این پیشنهاد می خواهد القای غیر مستقیم اینست که سرنخ همه ی مشکلات از سوی رهبری است. این مصاحبه انجام بشود یا نشود آنها سود خود را خواهند برد ◻️اما پیشنهاد ما : در زمینه مسائل انقلاب این فهرست از افراد دراولویت مصاحبه قرار دارند روسای سه قوه(راستی چرا آقای علی لاریجانی بدون یک رودررویی شفاف با خبرنگاران بار قوه مقننه را زمین گذاشت و رفت) تک تک نمایندگان و وزرا همه مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همه اعضای شوراهای عالی در کشور همه مسئولان دستگاههای حوزوی و دانشگاهی به طور ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی که در این سی سال هر کدام جایی بوده اند بگویند برای حل مشکلات چه کرده اند یا چه ارائه داده اند پیشنهاد می شود سوال های مصاحبه با این عزیزان از بند بند بیانات رهبری خطاب به ایشان و مطالبات رهبری از ایشان در طول این سی سال انتخاب شود ◻️ آنگاه اگر این سوال‌ها پرسیده شد و جواب های قانع کننده و عذر آور داده شد آنگاه نوبت رهبری است درباره سهم خود پاسخ دهد ◻️ما در حسن نیت این پیشنهاد دهندگان تردید نداریم اما متاسفانه توجه نمی شود این پیشنهاد در راستای توجه اذهان در همه ی مشکلات به رهبری است. خطی که دشمن مدتها ست آن را دنبال می کنند ◻️بنابراین برخی علاقمندان رهبری از عملیات روانی دشمن نهراسند و برخی فرصت طلبانِ پروژه فشار اجتماعی بر رهبری ذوق زده نشوند . این پروژه عقیم است ✍🏻یادداشتی از حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖ ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
✳️کاری که امام(ره) با رزمندگان کرد! آدم هایی که روزی شاید سر یک کلمه دعوا راه می‌انداختند، بعدا چطور انسان‌های از خود گذشته‌ای شدند؟! خیال می کنید همه این‌هایی که درجبهه فداکاری کردند، در خانه متدینینِ نماز شب خوان بزرگ شده بودند؟! نه و که امام درست کرد با آن‌ها این کار را کرد. امام این کارها را کرد و برای همین هم هست که نسبت به علمای گذاشته این فضیلت را دارد. بقیه در گذشته عالمِ عابد بودند و خودشان را از جهنم نجات دادند، ولی امام، ملتی را، امتی را، مردمی را از سراسر دنیا از جهنم نجات داد و به بهشت برد و الآن هم می‌برد. 🆔:@rasmevafa 📌گفتاری از حجت الاسلام والمسلمین دکتر وزیری فرد ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
💠اهل زهد! چه کسی می‌تواند همه مردم را با هم برادر کند؟ کسی که اهل است. امام خمینی (ره) در بالاترین حدّ مرجعیت بود، اما دنبال مرجعیت نبود. نقل شده است که از ایشان درخواست رساله کردند؛ ایشان گفت: «بروید خودتان چاپ کنید، طلبه تا طلبه است هیچ چیز ندارد.» این ساده نیست که در پاسخ به مطالبه رساله و اعلم دانستن، هیچ تلاشی برای تثبیت مرجعیت نکند و بدون هیچ هراسی از فراری شدنِ مقلدان، بگوید: «شما تشخیص می‌دهید، خودتان با خرج خودتان چاپ کنید» امام به این امور توجهی ندارد و کار را به دست خدا می‌سپارد. این‌ها نمونه‌هایی از رفتار زاهدانه است. مرجعیتی که در پی دنیاگرایی و مطرح کردن خود باشد، نمی‌تواند مردم را هدایت کند. 📚برگرفته از کتاب ✍️اثری از حجت الاسلام والمسلمین دکتر وزیری فرد 🆔: @rasmevafa ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
💠مکتب امام خمینی 📌مقام معظم رهبری(مدظله العالی): «امام عزیز ما از چشم ما ناپدید شد؛ جسم او از میان ما رفت؛ و لیکن حقیقت امام، فکر امام، روح امام، درس امام و مکتب امام در میان ملت ما و در میان امت اسلامی باقی ماند. این شجره ‏ی طیبه- همچنانی که در این آیه‏ ی شریفه تلاوت شد- شاخ و برگ بر سرتاسر فضای زندگی امت اسلامی گسترانید؛ روز به روز ریشه‏ دارتر شد؛ روز به روز مستحکم‏ تر شد. این کلمه‏ ی طیبه و شجره‏ ی طیبه‏ ی «جمهوری اسلامی» است که محصول آن، بیداری در دنیای اسلام و مجد و عظمت و پیشرفت در کشور ما و میان مردم ما بود. ملت ما از این شجره‏ طیبه، میوه ‏های شیرینی را چید که برای یک ملت، این ثمرات شیرین، حیاتی است.» ۱۳۸۵/۰۳/۱۴ ◼️سالگرد ارتحال بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) گرامی باد◼️ ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🔰 روحیه تحول‌خواهی از دیرزمان در امام بزرگوار وجود داشت 🔺 رهبر انقلاب، امروز: امام خمینی بزرگ‌ترین تحوّلات را در زمان خودشان در حوزه‌های متعدّدی و در عرصه‌های متنوّع زیادی ایجاد کردند. 🔹 اولاً روحیه‌ی تحوّل‌خواهی از دیرزمان در این بزرگوار وجود داشته است، ایشان یک انسان تحوّل‌خواه بودند. نشانه‌ی آن عبارت است از همان یادداشتی و نوشته‌ای که ایشان تقریباً در دوران جوانی، در دهه‌ی سی از عمرشان، در دفتر مرحوم وزیریِ یزدی نوشتند که عین آن نوشته و دستخط را مرحوم وزیری به من نشان دادند، من دیدم بعد هم چاپ شده در اختیار خیلی‌ها قرار گرفته. در آن نوشته، ایشان با آیه‌ی شریفه‌ی «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقوموا للّه مثنی و فردی» دعوت میکنند عموم را به قیام للّه. یک چنین روحیه‌ای در ایشان وجود داشت. 🔺 میدانی وارد مسئله‌ی تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّل‌آفرینیِ روحی در یک مجموعه‌ای از طلّاب جوان در قم، تا تحوّل‌آفرینیِ وسیع در عموم ملّت ایران. ۹۹/۳/۱۴ 💻 @Khamenei_ir ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🔰 امروز ملت ایران به دنبال تشکیل تمدّن نوین اسلامی هستند 🔺 رهبر انقلاب، امروز: یک تحوّلِ دیگر تحوّل در نگاه به آینده بود. در آن دورانی که نهضت شروع شد و امام وارد میدان شدند، با همه‌ی شعارهایی که بعضی از احزاب و گروه‌ها و گروهکها و مانند اینها میدادند که خیلی هم محدود و کوچک بودند، در نگاه مردم آینده‌ای دیده نمیشد؛ یعنی مردم یک افق آینده‌ای در مقابل چشم نداشتند. این تبدیل شد به ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ یعنی شما امروز به ملّت ایران که نگاه کنید، این دست مبارک امام است که این حالت را به وجود آورده است؛ مردم دنبال این هستند که تمدّن نوین اسلامی را تشکیل بدهند و به وجود بیاورند، اتّحاد عظیم اسلامی را به وجود بیاورند، امّت اسلامی را تشکیل بدهند. ۹۹/۳/۱۴ 💻 @Khamenei_ir ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🔰 امام باعث شد نگاه مردم به دین به کلی متحول شود 🔺 رهبر انقلاب، امروز: یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود. مردم دین را فقط وسیله‌ای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی یا حدّاکثر احوال شخصی میدانستند؛ فقط همین مسئله یا نماز و روزه و وظایف مالی و ازدواج و طلاق؛ در همین حدود؛ وظیفه‌ی دین و مسئولیّت دین و رسالت دین را محدود به این چیزها میدانستند. امام برای دین رسالتِ نظام‌سازی و تمدّن‌سازی و جامعه‌سازی و انسان‌سازی و مانند اینها را تعریف کرد، نگاه مردم به دین بکلّی متحوّل شد. ۹۹/۳/۱۴ 💻 @Khamenei_ir ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📌مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹ ✅قسمت اول 🔰محور بحث امروز، لزوم تحول در جامعه و مقابله با تحجر یعنی ایستادگی بر مشهورات غلط بود. امام خمینی امام تحول بود. محورها و مباحث تحول خواهی امام 1⃣ مبحث اول: امام که خود شخص متحول شده بود، ابتدا در حوزه در میان جمعی از حوزویان تحولی ایجاد کرد سپس این تحول را در میان مردم گسترش داد. 2⃣ مبحث دوم:محورهای تحول خواهی امام ۱. تحول ملت در توجه به مسائل مهم خود ۲.تحول در نگاه به خود و جامعه تبدیل احساس حقارت به احساس توانایی و عزت ۳.تحول در مطالبات اساسی مردم از مطالبات حقیر کوچک محلی و محدود به استقلال، آزادی، نه شرقی، نه غربی و مطالبات بزرگ انسانی و جهانی ۴. تحول در نگاه به دین از حوزه مسائل فردی به رسالت دین در نظام سازی، جامعه سازی، انسان سازی، تمدن سازی ۵. تحول در نگاه به آینده. نتیجه این تحول این بود که مردم امروز به ایجاد تمدن نوین اسلامی نگاه می کنند. ایجاد اتحاد عظیم اسلامی و تشکیل امت اسلامی ۶. تحول در مبانی معرفتی کاربردی. امام نظام سازی را و دیگر مسائل مورد نیاز برای اداره جامعه را به طور روشمند و قانونمند یعنی به همان روش فقه جواهری و به دور از بدعت و با استفاده صحیح از مباحث متعارف فقه وارد فقه نمود. ۷. تحول در جمع بین تعبد و نوگرایی. امام نوگرا در عین حال به شدت پایبند تعبد بود به خلاف بعضی روحانیون نوگرا که اگرچه به طور فردی متعبد بودند اما در مسائل اجتماعی این تعبد را نداشتند ۸. تحول در نگاه جوانان. امام اعتماد و تکیه عجیبی به جوانان داشتند و آنان را در مناصب مختلف گمارد در عین حال از ظرفیت‌های غیر جوان هم استفاده کردند. ۹. تحول در نگاه به ابر قدرت ها امام نشان داد ابرقدرتها شکست پذیر هستند. 3⃣ مبحث سوم: ارزیابی تحول بعد از امام اینها که از خصوصیات امام بود، برای درس گرفتن در جامعه امروز ماست. ما اگرچه در این ۳۰ سال حرکت تحولی داشته‌ایم اما چون هر جامعه زنده و پویایی، همچنان احتیاج به تحول داریم ما در مواردی تحول یافته ایم در علم امروز ما در دنیا مطرح هستیم. در عرصه دفاعی، توانایی های ما نزدیک به حد بازدارندگی است. در عرصه سیاست، امروز چهره نظام یک چهره با ابهت و قدرتمند در دنیاست. در برخی از زیرساخت ها هم تحول پیدا شده اما فعلیت نیافته در مواردی تحول مهمی نداشته‌ایم در مواردی عقب‌گرد ناپسند داشتیم ✍🏻یادداشتی از حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📌مروری بر بیانات ۱۴ خرداد ۹۹ ✅قسمت دوم ادامه: 4⃣مبحث چهارم: الزامات تحول ۱. تحول خواهی، لزوماً به معنای اعتراض نیست تحول یعنی گرایش مستمر به بهتر شدن. یعنی میل به شتاب داشتن و اجتناب از تحجر و با فشاری بر مشهورات غلط ۲. تحول نیازمند پشتوانه فکری است. در هر زمینه ای ابتدا باید اندیشه مدون و شکل یافته داشت و این با اتکا به دارایی های معنوی یعنی احکام و مقررات اسلامی، آیات قرآن و کلمات اهل بیت میسر است. کسانی از انقلابیون که در ابتدا پشتوانه فکری نداشتند، امروز تبدیل به فسیل هایی شده اند مانند فسیل های کجرو در زمان شاه. ۳. تحول را با استحاله فکری نباید اشتباه گرفت. این منجر به مرگ تمدنی می شود مانند اندیشه تجدد در زمان شاه. ۴. تحول لزوما دفعی نیست. اگر هدف، درست انتخاب شد و راه طولانی بود، باید صبر کرد. اتکاء به یک دست هدایتگر قابل اطمینان این تحول تدریجی را به جلو می برد. ۵.تحول را با کارهای سطحی نباید اشتباه گرفت. کارهای متهورانه، عجولانه گاه برای فرونشاندن هوس، یک کار انجام می شود تحول یک کار عمقی است. سرعت را با شتاب‌زدگی نباید اشتباه گرفت. 5⃣ مبحث پنجم: فهرستی مثالی ازعرصه و موضوعات تحول ۱. در اقتصاد باید بند ناف کشور را از نفت قطع کرد ۲. بودجه بندی؛ بودجه باید ناظر به موضوع، مسئله و عملکرد باشد یعنی بودجه باید عملیاتی باشد عده ای این را می‌گویند اما عمل نمی‌شود. ۳. آموزش فایده محور، عمقی و کاربردی در دانشگاه، دبیرستان و حتی در دبستان، آموزش‌ها باید عمقی و کاربردی و نه حفظی باشد. درس هایی که هیچ فایده‌ای برای یک فرد تا آخر عمر او نخواهد داشت، اگر همین برنامه تحول آموزش و پرورش اجرا شود این تحول پیش خواهد آمد. ۴. حل مشکلات اجتماعی چون اعتیاد و عدالت ۵. توجه به مسئله خانواده و جمعیت و مسئله دهشتناک پیر شدن جامعه 6⃣مبحث ششم شرط تحول شرط مهم تحول، نترسیدن است. دشمن غیر از مقابله سخت افزاری در بخش نرم افزاری نیز تلاش می‌کند تصمیمات مهم و درست کشور را زیر سوال ببرد این فضای مجازی با برخورد های تیز و آزاردهنده را نباید ملاحظه کرد. ملاحظه دشمن را هم نباید کرد. ✍🏻یادداشتی از حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🔴 یادبود مجاهد جانباز شهید حجت الاسلام سید «مهدی تقوی» از شهدای جنایت تروریستی مجلس (17 خرداد 96) 📌 مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین علی ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ♻️باز نشر بمناسبت سالگرد شهادت حجت الاسلام سید مهدی تقوی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
♨️عده‌ای باید دل به آتش بزنند و بسوزند تا این مسیر ادامه پیدا کند. 🔸اگر شما به دل بدهید و تلاش کنید انقلاب شما را می کند. اگر کسی با انقلاب فاصله بگیرد تاریکی های او یکی پس از دیگری اضافه می شود. وقتی وارد شدید به سمت نور مدیریت می شوید. اگر دل به انقلاب دادید و به صحنه آمدید انقلاب دست شما را می گیرد. 🔹ما از انقلاب پاسداری می کنیم یا انقلاب از ما پاسداری می کند؟ ما انقلاب را رشد می دهیم یا انقلاب ما را رشد می دهد؟ ما باید بمانیم تا انقلاب بماند یا انقلاب باید بماند تا ما بمانیم؟ ما اگر از انقلاب پیاده شویم انقلاب به راه خودش ادامه می دهد و کسی دیگر سوار آن می شود و ما جا می مانیم. اگر ما انقلاب را ترک کنیم غرق خواهیم شد. چون انقلاب کشتی نجات است. 💠ما هرچه داریم از انقلاب است و ما همیشه بدهکار انقلاب هستیم. ما باید با عملکردمان عامه مردم را جذب انقلاب بکنیم. 📌گزیده ای از سخنان شهید ترور، حجت الاسلام سید مهدی تقوی ⬅️برای مطالعه متن کامل: 🌐:mshrgh.ir/734859 ♻️باز نشر بمناسبت سالگرد شهادت حجت الاسلام سید مهدی تقوی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🌐 امّت دولت ساز ❓. شاید فکر کنیم که یک تعارضی وجود دارد. از یک طرف می‌گوییم تا دولت اسلامی نشود، مردم اسلامی نمی‌شوند، اما دولت را چه‌کسی باید اسلامی کند؟ غیر از مردم ؟! 🔹 این‌جاست که مطلب مهم دیگری بابش مفتوح می‌شود. این کار زمین‌مانده‌ی انقلاب است. اگر خواص اهل حق وسط میدان بیایند، کم‌کم مردم هم پای کار خواهند آمد. ما از این خواص تحت عنوان «امت دولت‌ساز» یاد می‌کنیم. 🔹ما یک امتی داشتیم که انقلاب را به پیروزی رساند. طبیعتا منظور از امت، همه‌ی ملت نیستند؛ امت کسانی هستند که چسبیده به ولی هستند. سلمان‌ها، ابوذرها، عمارها. این‌هایی که پای ولایت ایستاده‌اند. یک امت، انقلاب‌ساز بودند؛ یک امت، نظام‌ساز بودند؛ اما هنوز امت دولت‌ساز گرد هم نیامده‌اند. 🔹خواص اهل حقی که برای دولت‌سازی تلاش کنند، هنوز گم هستند. این همان باری است که بر دوش ماست که سنگینی می‌کند و برای برداشتن این بار، آقا می‌گویند دوباره انقلاب را بشناسید؛ خودتان را تربیت کنید برای برداشتن این بار. این‌جا عرصه‌ی جهاد و شهادتی است که بزرگ‌تر و ارزش‌مندتر از دفاع مقدس است. در دفاع مقدس چند نفر جبهه رفتند؟ تقریبا 1 میلیون نفر برای جنگ در صحنه بودند. جهاد دیگر باید امروز بشود، جنسش از جنس تشکیل دولت اسلامی است. 🔴. درس گفتاری از مجاهد جانباز شهید حجت الاسلام سید مهدی تقوی در دوره آموزشی "فرآیند انقلاب اسلامی" ♻️باز نشر بمناسبت سالگرد شهادت حجت الاسلام سید مهدی تقوی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
✳️جست‌وجو‌گر حقایق انقلاب 🔸جست‌وجوگري و پشتكار، از ديگر خصوصيات و ويژگي‌هاي بارز شهيد تقوي بود. بنده شهادت مي‌دهم در همين فصل آخر زندگي‌اش، جست‌وجوگر حقايق انقلاب اسلامي بود و به‌دنبال اين حقايق سر از پا نمي‌شناخت. اين هنرهايي كه عرض كردم همه‌كس ندارند و به تعبير امام راحل، هنر آن است كه در هياهوهاي سياسي و خودنمايي‌هاي شيطاني براي خدا و انقلاب به جهاد برخيزد و خود را فداي هدف كند، نه هوا، اين هنر مردان خداست. از اين جهت عرض كردم كه اين شهيد، يك شهيد هنرمند به اين معنا بود. 🔹هنر شهيد اين بود كه در اين مقطع انقلاب اسلامي، حقيقت انقلاب اسلامي را دريافت؛ ميدان جهاد براي انقلاب اسلامي را پيدا كرد و به‌موقع وارد شد و پافشاري كرد و پشتكار داشت و خودش را دائما براي اين مرحله ساخت؛ خودش را براي اين مرحله آماده كرد. اين را ما از حالات و رفتار ايشان مي‌ديديم. 💢دغدغه ايشان براي خودسازي جهت فداكاري در راه انقلاب اسلامي، اين عاقبت را براي ايشان رقم زد كه به شهادت ختم شود. اين راه پرافتخار همه‌ كساني است كه پويندگان و رزمندگان اين راه باشند. 🎙قسمتی از مصاحبه روزنامه همشهری با حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در تاریخ28 تیر 1396 ⬅️برای مطالعه متن کامل: 🌐:hamshahrionline.ir/x5cTx ♻️باز نشر بمناسبت سالگرد شهادت حجت الاسلام سید مهدی تقوی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🔲 تحول خواهی و مهدویت ◻️گروهی میگویند ما برای ظهور کاری نمی توانیم بکنیم. آقا خودش باید بیاید. معلوم هم نیست آقا کی بیاید. بنابراین هر کس باید مراقب خودش باشد و به وظایف فردی دینی خودش عمل کند ◻️ گروهی دیگر می گویند ظهور آنقدر نزدیک است که لازم نیست خود را و جامعه را خیلی بزحمت بیندازیم. فقط آماده باشیم آقا که آمد آن موقع کار ما تازه شروع می‌شود ◻️ گروهی دیگر می گویند ما وظیفه داریم جامعه و مردم و جهان را آماده ظهور نماییم ◀️ مشی گروه اول زندگی عادی دینی ، شیوه گروه دوم زندگی رویاپردازنه دینی و روش گروه سوم زندگی انقلابی است ◻️تنها گروه سوم تحول خواه و تحول برانگیز هستند ✍🏻یادداشتی از حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖ ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
﷽ 📺 پخش زنده 🔶️گفتارهایی پیرامون تحول معنوی🔶️ با‌سخنرانی: 🔷️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری ♦️مسئول دفتر تبریز بنیاد فرهنگ‌واندیشه انقلاب اسلامی 🗓 سه شنبه ۲۰ خرداد ماه 🕣 ساعت ۱۹:۳۰ 🌐 لینک پخش زنده: https://www.aparat.com/tahavol_manavi/live ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
🔲 نوبت خائنین ◻️شرکت سهامی واماندگان و جاماندگان انقلاب و خوارج جدید، به دنبال تغییر میدان اصلی مبارزه بامفاسد هستند. ◻️آملی لاریجانی ستیزی، با پوشش عدالت خواهی یک میدان انحرافی برای انصراف اذهان از پاکسازی امثال طبری ها از قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌ها و انتقام گیری از رهبری و خالی کردن پشت سید ابراهیم رئیسی است. ◻️احساساتی نشوید. هرکس به نوبه خود جواب سهمش را در کوتاهی ها اگر داشته باشد به انقلاب خواهد پرداخت. فعلاً نوبت صف طولانی خائنین است. ✍🏻یادداشتی از حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖ ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
رابطه علم و عمل.mp3
2.44M
🎙 بدون هیچ خیری ندارد. علم بدون عمل هیچ شرافتی ندارد. کسی که به علمش عمل کند، در و دیوار و همه موجودات معلمش خواهند بود. 🆔:@rasmevafa 📌 حجت الاسلام والمسلمین دکتر وزیری فرد ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📌در باره مبارزه با مفاسد ✅بخش اول 🔰فساد سیستمی ▪️یک اشکال در مباحثات حوزوی آن است که معمولاً مباحث مبنایی ما را از ابعاد اجتماعی و آثار یک موضوع در افکار عمومی غافل می کند . تعبیر فساد سیستمی از سوی یکی از آقایان ناشی از عدم دقت و نفی آن توسط رهبری، مبتنی بر اشراف ایشان بر واقعیات و برای خنثی کردن یاس در افکار عمومی بود. فارق عملی میان فساد سیستمی و غیر سیستمی آن است که اولی اصلاح ناپذیر و نیازمند انقلاب و دومی اصلاح پذیر است. ❓مطلب دیگر اینکه آیا در قوه قضاییه «شبکه‌ای از قضات درگیر فساد هستند»؟ اگر بگوییم تعدادی از قضات درگیر فساد هستند با واقع مطابقت بیشتری داشت چون باز شبکه تعریف خود را دارد که وارد آن نمی شویم . ▪️مثال مهم مطرح در این روزها، پرونده ی طبری است . بررسی این موضوع به اندازه اطلاع می تواند مفید باشد. کار طبری در قوه بیشتر کارچاق کنی بود یعنی تلاش می‌کرد با یک عنوان وجیه مشکلات قضات و مسئولان قضایی را حل کند و در قبال این، توصیه و سفارش هایی می کرد. مطلعین میگویند قضات هم معمولاً چون طبری منتسب به دفتر آقای آملی بود تصور می کردند این سفارش از طرف ایشان است و به این ترتیب فساد در قوه قضاییه اثر می کرد طبری آدم بسیار هفت خط و قالتاقی بود و با وجود مخالفت دو رئیس دفتر قوه با او یعنی مرحوم مروی و خلفی خود را حفظ کرده بود. ▪️بازهم مطلعین می گویند دستگاه‌های نظارتی با اینکه می دانستند او فساد می کند اما به خاطر زرنگی های او که این روزها در دادگاه هم مشاهده می‌کنیم نمی‌توانستند برای دو رئیس قوه، مرحوم شاهرودی و آقای آملی فسادش را اثبات کنند البته این نافی مسئولیت این دو رییس نیست اما حرف چیز دیگری است. ضمنا گفته می شود آقای آملی این اواخر با برخی مسئولان نظارتی خارج از قوه به این توافق رسیده بودند که طبری احضار و بازجویی شود و رویش تحقیق انجام شود و همچنین از قوه منفک گردد. متاسفانه این واقعیات در هیاهوی ضد انقلاب و اصلاح طلب ها و افراد زخم خورده از قوه قضاییه و دیگران گم است. ▪️در عین حال باید گفت امید مردم تاکنون به تحقق عدالت قضایی زیاد نبوده است. رهبری در دوران مرحوم شاهرودی چندسال مکرراً فرمودند قوه قضاییه اسلامی شدنش به حجم کار و امثال آن نیست این قوه وقتی اسلامی است که مردم به آن امید پیدا کننداین مطلب ربهری را می توان با تعبیر شاخص امید به عدالت نام برد. مردم در زندگی روزمره مستقیماً با دادگاه ارتباط دارند اگر در آنجا قاطعیت در احقاق حق ببینند دیگر هیچ ضد انقلاب و رادیوی خارجی نمی‌تواند ذهنشان را تغییر بدهد لذا ملاک اصلی در ارزیابی قوه قضاییه افکار عمومی است چنانچه امروز می ‌بینیم در افکار عمومی وضعیت قوه قضاییه کمی بهتر شده است البته توجه به افکار عمومی و رفتار اقناعی در این حوزه یکی دیگر از وظایف مسئولان دستگاه‌هاست که در این زمینه همگی و تقریباً بدون استثنا ضعف دارند و در نتیجه نظام با این همه خدمات معمولاً مظلوم واقع می شود. 💢یک نکته اینکه فساد حتی به صورت موردی و غیر سیستمی و لکه ای و حتی نقطه ای در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست اما مبارزه با فساد با داد و فریاد و اظهارات احساسی و خالی از دقت و انصاف عملی نخواهد شد و تبدیل به یک مبارزه تبلیغاتی با فساد به شیوه های کمونیستی خواهد شد. تنها عدالت و عدالت راهگشا خواهد بود ولو به مذاق عدالت خواهان داغ یا شهرت طلب در این روز ها خوش نیاید. 🔰نقش ساختارها در فساد ▪️ساختارهای ما بعد از انقلاب عمدتاً اصلاح نشده‌اند و همین ساختار ها فساد پذیر هستند حتی ساختارهایی که بعد از انقلاب ایجاد کرده ایم اینها هم به دلیل نداشتن یک الگوی صحیح اسلامی از ساختار های قبل از انقلاب متاثر شده اند. بنابراین پس از روی کار آمدن افراد صالح باید به اصلاح ساختارها پرداخت این همان مسیر تحقق دولت اسلامی است. ادامه دارد... ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS
📌در باره مبارزه با مفاسد ✅بخش دوم 🔰ارزیابی مبارزه با فساد ❓یک سوال مرتبط با این بحث این است که آیا ما در مبارزه با فساد موفق بوده ایم؟ این سوال را باید تجزیه کرد به اینکه آیا ما در اصلاح ساختارها و روی کار آوردن افراد صالح برسر ساختارها پیشرفت کرده‌ایم؟ 🔺پاسخ اجمالاً منفی است یعنی نه روند صالح گزینی در انتخابات ما پیشرفتی قابل قبول داشته و نه طبیعتاً روند اصلاح ساختارها راه خوبی را طی کرده. نتیجه اش این است که فساد اقتصادی بیشتر شده. ❓اما سوال دوم این است که دستگاه قضایی ما آیا در برخورد با فساد پیشرفت کرده؟ 🔺پاسخ مثبت است. اگر شما نگاهی به کارنامه مرحوم آقای اردبیلی، آقای یزدی، آقای شاهرودی، آقای آملی و آقای رئیسی بیاندازید، روند را پله پله رو به پیشرفت می بینید اما عمدتا به سه دلیل این روند رو به پیشرفت اثر مناسب نداشته است. 1️⃣ اول فساد پروری رو به تزاید در دستگاه ها 2️⃣ دوم ناکارآمدی مجالس در بعد نظارتی 3️⃣ سوم نبود ساختارهای نظارتی مردمی ⬅️در نتیجه پاسخ کلی سوال اول این است که ما در مبارزه با مفاسد موفق نبودیم. شاهدش هم افزایش حجم فساد در کشور است اما اینجا باید به دلایل و ریشه ها هم توجه کرد. ▪️به این ترتیب معلوم می شود یک مبارزه موفق با مفاسد نیازمند تحول در انتخاب افراد صالح یعنی تحول در صالح گزینی ونیز تحول در ساختار هاست. در اینجا ارزیابی کلی رهبر معظم انقلاب از سی سال اخیر قابل توجه و استفاده است. ایشان موضوع تحول را از جهت پیشرفت در چهار دسته ارزیابی کرده اند: 1️⃣دسته اول مواردی که ما حقیقتاً تحول و پیشرفت داشته ایم مثل عرصه علم و دفاع و عزت بین المللی 2️⃣دسته دوم مواردی که زیرساخت های خوبی ایجاد کرده ایم اما هنوز در بهره برداری به فعلیت نرسیده است . 3️⃣دسته سوم ما در موارد مهمی تحوّل نداشته‌ایم. 4️⃣ دسته چهارم در مواردی متاسفانه عقب گرد داشته‌ایم . خوب است همین دسته بندی مورد توجه و مباحثه و گمانه زنی قرار گیرد(البته موضوع فراتر از بحث فساد است) در این زمینه مراجعه به دیگر بیانات رهبری برای اینکه به اشتباه نیافتیم بهترین راهنماست. ♨️نکته ی پایانی ▪️بجای عجز و لابه و جزع و فزع کردن و سیاه نمایی و یاس آفرینی، بررسی بحث فساد، ابعاد و ریشه ها و ارزیابی وضعیت آن نیازمند گفتگو و تأمل تخصصی و گسترده است. ▪️در این زمینه حتماً ما نیازمند مبانی اسلامی و به تعبیر حضرت آقا پشتوانه فکری و اندیشه متقن و شکل یافته با بهره‌گیری از منابع اسلامی هستیم. بنابراین در این زمینه هم باید به مسئله از بعد دانش های تخصصی روز نگاه کرد و هم از بعد حوزوی لذا یکی از وظایف حتمی و فوری حوزه انقلابی پرداختن صحیح و علمی و دقیق به مسئله عدالت و مبارزه مفاسد است ▪️توصیه چهارم رهبری در بیانیه گام دوم نیز همین است خواندن این توصیه در فضای ملتهب و احساسی کنونی نیز مفید است. پایان ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS