eitaa logo
هیئت بی‌بی رقیه(س) اراک
282 دنبال‌کننده
10هزار عکس
5.7هزار ویدیو
96 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اے معطّر از عطرِ خدا یا حسین ع❤️ اے هم قدَرے و هم قضا یا حسین ع❤️ تو نورِ یقینِ همہ ے دلهایے❤️ ما را برسان بہ ڪربلا یا حسین ع❤️ سلام ارباب خوبم😔✋ دلتنگ ڪربلا هستیم😢👉 ‍ سلام برصاحب جمعه💚 سلام برفرزندرسول خدا سلام برفرزندنبأعظیم علی💚 سلام برفرزندصراط مستقیم سلام برمنتقم خون مقتول ڪربلا💚 سلام برمضطریڪه دعاے خلق پریشان رااجابت میڪند 👉
‍ بر چهرۀ پر ز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات تا امر فرج شود مهیّا ، بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات
♻ زیارت یکی از نشانه های مؤمن می باشد . 🌷 امام عليه السلام فرمودند: ⬇ نشانه‌های مؤمن پنج چيز است: 👈اوّل: نماز پنجاه و يك ركعت ( نماز هاي واجب و نافله در طول شبانه روز) 👈دوّم : حضرت سيّد الشّهداء عليه السّلام 👈سوّم : انگشتر در دست راست نمودن 👈چهارم : پيشاني بر خاک گذاردن 👈پنجم : بلند گفتن بسم‌ الله ‌الرّحمن الرّحيم 📗 وسائل الشيعه ، ج ۵ ، ص ٨١ 💖 اللهم صل علی امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب علیه السلام
🏴🕯آمدن جابر بن عبد الله انصاری در اربعین به کربلا و کیفیت زیارت او در كتاب بشارة المصطفی آمده است: عطیه عوفی می‌گوید، به همراه جابر بن عبدالله انصاری به منظور زیارت قبر امام حسین(ع) وارد كربلا شدیم. جابر نزدیك شریعه فرات رفت. غسل كرد و لباس‌های نیكو پوشید ... سپس به طرف قبر مطهر حركت كردیم. جابر هیچ قدمی را بر نمی‌داشت، الا اینكه ذكر خدا می‌گفت. تا به نزدیك قبر رسیدیم. سپس به من گفت مرا به قبر برسان. من دست او را روی قبر گذاشتم. جابر روی قبر افتاد و غش كرد. سپس من مقداری آب روی صورتش پاشیدم وقتی به هوش آمد سه بار گفت: یا حسین. سپس گفت: ای حسین چرا جواب مرا نمی‌دهی؟! سپس به خودش گفت: چگونه می‌توانی جواب دهی در حالی كه رگ های گلوی تو را بریده‌اند و بین سر و بدنت جدایی افتاده است. شهادت می‌دهم كه تو فرزند خاتم النبین و سید المؤمنین ... و پنجمین فرد از " اصحاب کساء " هستی ...درود و سلام و رضوان الهی بر تو باد. سپس به اطراف قبر امام حسین(ع) حركت كرد و گفت: السلام علیكم ایتها الارواح التی حلت بفناء الحسین ... اشهد انكم اقمتم الصلاة و آتیتم الزكاة و امرتم بالمعروف و نهیتم عن المنكر...» 📚منبع: بشارة المصطفی؛ ص ۱۲۶ ✼═══┅🔶🍁🔶┅═══✼
🏴🕯اربعین و حضور قافله اهل بیت علیهم السلام در کربلا اهل بيت عليهم السلام به سفر خود ادامه دادند تا به دو راهى جاده عراق و مدينه رسيدند، چون به اين مكان رسيدند، از امير كاروان خواستند تا آنان را به كربلا ببرد، و او آنان را به سوى كربلا حركت داد. چون به كربلا رسيدند، جابر بن عبد الله انصارى را ديدند كه با تنى چند از بنى هاشم و خاندان پيامبر براى زيارت حسين عليه السلام آمده بودند، همزمان با آنان به كربلا وارد شدند و سخت گريستند و ناله و زارى كردند و بر صورت خود سيلى زده و ناله ‏هاى جانسوز سر دادند و زنان روستاهاى مجاور نيز به آنان پيوستند(۱) زينب عليها السلام در ميان جمع زنان آمد و گريبان چاك زد و با صوتى حزين كه ‏دلها را جريحه ‏دار مى ‏كرد مى ‏گفت: «وا اخاه! وا حسيناه! وا حبيب رسول الله و ابن مكة و منا! و ابن فاطمة الزهراء! و ابن علي المرتضى! آه ثم آه!» پس بيهوش گرديد. آنگاه ام كلثوم لطمه به صورت زد و با صدايى بلند مى ‏گفت: امروز محمد مصطفى و على مرتضى و فاطمه زهرا از دنيا رفته ‏اند و ديگر زنان نيز سيلى به صورت زده و گريه و شيون مى‏كردند. سكينه چون چنين ديد، فرياد زد: وا محمداه! وا جداه! چه سخت است بر تو تحمل آنچه با اهل بيت تو كرده ‏اند، آنان را از دم تيغ گذراندند و بعد عريانشان نمودند! (۲) 📚منابع: (۱): اللهوف؛ ص ۸۲ (۲): الدمعة الساكبة؛ ج ۵؛ ص ۱۶۲ ✼═══┅🔶🍁
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اربعین آمد ،صدای کاروان آید به گوش کشتگان کربلا آیند یکدم گو به هوش کاروان از شام می آید ولیکن آشناست مهر در دلهای خفته گوییا آید به جوش گفت با اصغر حسین،این کاروان زینب است رو به استقبال عمه،در دلش تاب و تب است قاسمم،عباس من،برخیز اکبر یکدمی یادگار فاطمه آمد که پایان شب است هرکسی در کربلا دنبال یار خویش بود هر کسی با لاله ای سرگرم کار خویش بود زینب اما لاله هایش بی سر و بی دست بود در پی آن پیکر ناز نگار خویش بود زینب آمد ،لیک او بس تازیانه خورده بود در اسارت،کنج ویرانه رقیه مرده بود روز عاشورا که او را با اسیران برده اند از حسین خویش،زینب جان و هم دل برده بود اربعین آمد ،دوباره زینب آمد کربلا تا کند اسرار آن شام اسارت برملا گفت با ایشان سخن آن پیکر پاک حسین "آمدی جانم به قربانت ،ولی حالا چرا؟" 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 💠 💠 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
💠زیارت اربعین: السَّلامُ عَلَى وَلِیِّ اللهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِیلِ اللهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِیِّ اللهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ السَّلامُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ اللهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِیُّکَ وَ ابْنُ وَلِیِّکَ وَ صَفِیُّکَ وَ ابْنُ صَفِیِّکَ الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّدا مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِدا مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِدا مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِی هوَاهُ وَ أَسْخَطَکَ وَ أَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِکَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِیکَ صَابِرا مُحْتَسِبا حَتَّى سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَ اسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ اللهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْنا وَبِیلا وَ عَذِّبْهُمْ عَذَابا أَلِیما السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیَاءِ أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللهِ وَ ابْنُ أَمِینِهِ عِشْتَ سَعِیدا وَ مَضَیْتَ حَمِیدا وَ مُتَّ فَقِیدا مَظْلُوما شَهِیدا وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ وَ مُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللهِ وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتَّى أَتَاکَ الْیَقِینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَ لَعَنَ اللهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اللهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُورا فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجَاهِلِیَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّینِ وَ أَرْکَانِ الْمُسْلِمِینَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهَادِی الْمَهْدِیُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْیَا وَ أَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِیَابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِینِی وَ خَوَاتِیمِ عَمَلِی وَ قَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى یَأْذَنَ اللهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لا مَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِکُمْ وَ أَجْسَادِکُمْ [أَجْسَامِکُمْ‏] وَ شَاهِدِکُمْ وَ غَائِبِکُمْ وَ ظَاهِرِکُمْ وَ بَاطِنِکُمْ آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ پس دو ركعت نماز مى‌كنى و دعا مى‌كنى به آنچه مى‌خواهى. 📗مفاتیح‌الجنان 💠 💠 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌹آیت الله جوادی آملی: نگویید جا مانده‌ایم! کسی که قلب و روحش رفته جامانده نیست. جامانده کسی ست که عشق و شور و طلب زیارت اربعین، به ذهنش هم نمی‌رسد و علاقه‌ای ندارد. اگر به هر دلیلی اشتیاق رفتن هست و شرایطش نیست، خیری بوده و ثواب نیت را برده‌اید. ✍شاکر باشید و نگویید جامانده ایم.
🔰طلب آمرزش حضرت زهرا(س) برای زوار امام حسین(ع) 🔸امام صادق(ع): حضرت فاطمه علیها السّلام نزد زوّار قبر فرزندش حسین(ع) حاضر شده و طلب آمرزش براى گناهان ایشان مى‏نماید. 🔸عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: «إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ ص تَحْضُرُ لِزُوَّارِ قَبْرِ ابْنِهَا الْحُسَیْنِ ع فَتَسْتَغْفِرُ لَهُمْ ذُنُوبَهُمْ.» 🔻کامل الزیارات، ص 118
1_32762339.mp3
824.5K
🎙 روضه اربعین استاد رفیعی
☄‍ امام سجاد عليه السلام فرمودند: از دوستى با پنج كس بپرهيز: 🔵‍ 〖دروغگو〗: زيرا او به منزله سراب است ، دور را نزديك و نزديك را دور جلوه مى دهد. 🔵‍ 〖فاسق〗 : زيرا او تو را به يك لقمه يا كمتر از آن مى فروشد. 🔵‍ 〖بخيل〗: زيرا او در هنگام حاجت به مال ، تو را خوار و ذليل مى گرداند. 🔵‍ 〖احمق 〗: زيرا او به جاى نفع ، به تو ضرر مى رساند. 🔵‍ 〖قاطع رحم〗: كسى كه با خويشان و دوستان قطع رابطه كرده باشد. زيرا در سه آيه مورد لعن واقع شده است . 📚مجموعه ورام، ج ۲، ص ۱۵ ═══✼🍃🌹🍃✼══
یازینب: ✨﷽✨ ✅ما پس از زیارت اربعین، در آغاز یک «زندگیِ نو» هستیم. «نو شدن و شروع تازه» بعد از زیارت کربلا باید یک «رسم» شود؛ مثل رسم آغاز سال نو ✍ما پس از زیارت اربعین و بازگشت از کربلا، در آغاز یک زندگیِ نو هستیم، چون طبق روایات، به زائر امام‌حسین(ع) فرموده‌اند: آنچه در گذشته بود، بخشیده شد، عمل خودت را از سر بگیر، و زندگیِ تازه‌ای آغاز کن (کامل‌الزیارات/132) اما در بین ما رسم نیست که مسئلۀ مغفرت کامل در زیارت امام‌حسین(ع) را خیلی جدّی بگیریم. این باید در بین ما تبدیل به یک رسم بشود که بگوییم «من تازه از کربلا آمده‌ام و تصمیم گرفته‌ام دیگر غیبت نکنم، نمازم را درست کنم و... الان که همۀ گناهان گذشته‌ام پاک شده است، چرا دوباره پرونده‌ام را خراب کنم؟!» همان‌طور که در آغاز سال شمسی «نو شدن» یک رسم است، بعد از زیارت امام‌حسین(ع) هم باید این «نو شدن و شروع تازه» یک رسم بشود. باید به زائران اباعبدالله(ع) تبریک بگوییم به‌خاطر اینکه زندگیِ تازه‌ای را شروع کرده‌اند. حتی می‌شود به زائرانی که از کربلا برمی‌گردند، یک پیامک-شبیه پیامک‌های تبلیغاتی- بزنند و بگویند: «زندگیِ تازۀ شما مبارک باشد، در این شروع نو برای زندگی‌تان، چه برنامه‌هایی دارید؟» بنده اگر جای خبرنگارانی بودم که موقع بازگشت زائران از کربلا، با آنها مصاحبه می‌کنند، این سؤال را هم از زائران می‌پرسیدم: «شما در این زندگیِ تازه‌ای که آغاز کرده‌اید، چه برنامه‌ها و نقشه‌هایی دارید؟» 📚بیانات استاد پناهیان 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖