eitaa logo
روشنگری‌ آخرالزمان
5.3هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
43.5هزار ویدیو
633 فایل
هرآنچه که یک منتظر ظهور باید بداند سئوال ، پیشنهاد ، انتقاد خودرا در گروه هایمان مطرح فرمائید: https://eitaa.com/joinchat/2167734418C3f5169aabe گروه جهاد تبیین و افشاگری☝ نشر مطالب کانال ما بدون قیدوشرطی آزاد است(درراستای جهادتبیین)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔴🔴🔴حتما ببینید و فرزندان را تنها نگذارید.... 🔥هویت های ساختگی جنسی، بلای جدید غرب برای جوامع ⏪️ سالهاست که غرب برای جا انداختن روابط جنسی خارج از چارچوب برنامه ریزی کرده است: 😔😔 از ساخت فیلمهای هالیوودی تا انیمیشن و کارتونهای کودکانه،جلب حمایت سازمانهای به اصطلاح بین المللی مثل who و apa تا نمادسازی و تبلیغ این موارد در فوتبال و تعیین جرم برای مخالفان و لغو پروانه روانشناسان و مشاوران مخالف گرایش های جنسی غیرمعمول و خلاصه هر کاری که بشود برای ترویج این بدفرهنگی انجام داد.
بعد از بازی دیشب آرژانتین خبرنگار به مسی گفت؛ به چی فکر می‌کنی؟! گفت خونوادم،آخه اونا از همه چی برام مهمترن،این جمله مسی تقدیم به اونایی که بجای ازدواج ترجیح میدن پدرِسگ و مادرِسگ بشن فصل قیام و بیداری منتظر بیداری ماست✌️
33.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️روایتی کوتاه از یک جلسه مهم 📍بین اعضای کمیسیون پزشکی قانونی، پدر و وکلای مهسا چه گذشت‌؟ 📍علت سکته و مشاهده خون‌ریزی گوش مهسا در بیمارستان و غسالخانه چه بود؟ 📍افشاگری و اعتراف به دروغ‌هایی که کشور را به آشوب کشید... پدر_فتنه 🔎قضاوت با شما 🧠علوم و جنگ شناختی @CWarfare فصل قیام و بیداری منتظر بیداری ماست✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دروغ پرهزینه 📍چرا بعد گذشت ده‌ها روز از مرگ عده‌ای اعترافات پدرش را ندیده‌اند و هنوز قائل به کشته شدن او بواسطه ضربات پلیس هستند؟ 📍آیا مسئولان، مردم و خانواده‌های داغدار نباید علیه دروغ‌های اقامه شکایت کنند؟ 📍آیا تشویش اذهان عمومی، اختلال در امنیت کشور، افترا و تبلیغ علیه نظام، ارتباط و تهیه خوراک مداوم برای رسانه‌های معاند جرم نیست؟ 📍آیا نباید با اعمال مجازات متناسب با جرم، بازدارندگی در موارد مشابه ایجاد کرد؟ 🔍قضاوت با شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای علم 😎
‏همون نماینده‌ای که توی مجلس نطق کرد دلارحمایتی گندم رو حذف کنید چون دلار نداریم، دیروز نطق کرده که چرا دولت خودروی خارجی وارد نمیکنه؟! دلار برای نون مردم نیست ولی برای ماشین هست👌
عاشقان WHO برای قوم لوط تعظیم کنند😄
‏آقای رئیسی عاقبت اعتماد به لیبرال‌ها، ‎ و عدم تغییر بانیان اقتصادی وضع‌موجود رو دیدید؟ آقای رئیسی فیلم جلسه اساتید اقتصاداسلامی ‎ فروردین‌ماه امسال رو منتشر کنید تا بر همه آشکار بشه دلسوزان اقتصاد ایران به شما چه گفتند و آن‌هایی که کنار شما نشستند چه کردند... از آن جلسه و محتوای اون در هیچ خبرگزاری و رسانه دولتی هیچ خبری منتشر نشد👌
تقصیر روحانی نیست
‏امروز رتبه ما (که از دارندگان انرژی در جهانیم) در مصرف انرژی دنیا ۴۲ ام است، اما هلدینگ رسانه‌ای ‎ و نظام‌کارشناسی دروغ‌گویِ تصمیم‌ساز در کشور مدام مردم ما را پُرمصرف‌ترین مردم دنیا می‌نامند تا به نام جعلی جهانی‌سازی "گران‌سازی" کنند
اقتصادسیاسی مسئله ارز، گرانی و تورم: اول باید مدیران دولت سیزدهم بپذیرند که سیاست‌هایشان، همان سیاست‌های دولت قبل است. نتیجه هم همان نتیجه است. تصور دوستان این بود که این بار، می‌توانند از مرغ نئولیبرال، تخم طلا بگیرند. کما این که هر دولتی را به این نتیجه می‌رسانند که این مرغ، تخم طلا می‌دهد. همان افسانه جک و لوبیای سحر آمیز. اما به موسم تخم‌گذاری که می‌رسد، می‌بینند که مرغشان با مرغ همسایه تفاوتی ندارد. اما رسانه آن‌قدر قدرتمند است که برای همین اعضا و همین دولت، درخت لوبیایی می‌شود تا بالای ابرها تا بروند و مرغی بیاورند و چنگی بزنند و تخم طلایی به چنگ آورند. حال آن‌که چنگی می‌شود بر صورت اقتصاد کشور و صورت نحیف مستضعفان. دولت تنها یک راه دارد: باید باور کند که لوبیا (رسانه) بوته‌ای بیش نیست. باید باور کند، که مرغ نئولیبرالیسم، تخم طلا نمی‌گذارد و اینقدر برای این مرغ هزینه نکند. باید باور کند که مرغ‌های مردم با هزینه کمتر، همان تخم مرغ را می‌دهند و مسئله، دقیقا تخم مرغ و نیازهای اساسی مردم است. باید به عموم مردم، گندم داد تا مرغ‌هایشان را پرورش دهند. اگر دولت بفهمد، مرغ لیبرالیسم را به صاحبانش پس می‌دهد و به مردمش اتکا می‌کند. اقتصاد واقعی، جمع تخم مرغ‌های مردم همین کشور است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
✅ واکنش آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله پیرامون اعدام اغتشاشگران 🔹 آیت الله سیفی مازندرانی از علما حوزه علمیه، ماهیت محاربه، صدق عنوان محارب و مجوز مجازات اعدام از نظر شرع و قانون تشریح کرد. 🔴 کسانی که مدعی راه امام هستند و وابسته به بیت امام میدانند چگونه کسانی را عَلَم میکنند که در مقابل این حکمی که قوه قضائیه صادر و اجرا کرده است موضع مخالف بگیرند، البته بعضی از این موارد قتل انجام داده اند، در صورتی که فتوای امام در غیر موارد قتل و جرح هم حکم محارب را دارد و مجازات قتل یا موارد دیگر مجازات محارب را دارد. 🔴 فتوای مشهور فقها همان فتوایی است که امام راحل اختیار کرده است به اینکه برای حاکم اسلامی، شارع این اختیار را قرار داده است که بین مجازاتهای که در آیه آمده است حق انتخاب دارد. همانطور که در روایت صحیحه آمد که اولیاء مقتول هم ببخشند حاکم باید حکم قتل یا مجازات محارب را اجرا کند و حق عفو ندارد. 🔴 بعضی از مشاهیر گفته اند که اگر این شخص کسی را نکشته باشد حکمش فقط نفی بلد است، اما این حرف غلط است و از روی بیسوادی است و هنوز تحریر الوسیله امام راحل را نیز نفهمیده اند، اینکه بگویند که این اعترافها تحت فشار است و بی اعتبار است، این حرفها هم دروغ است و کسی که این حرفها را بزند از عدالت ساقط است، و اینکه گفته شود که کسی را فقط بخاطر بستن راه مردم اعدام کردن این هم افترا است و باید دادگاه ویژه ورود کند و با این موضع گیریها مقابله کند. 🔴 ملت قهرمان ایران نباید به ترویج بی حجابی و عدم امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، به هیچ قمیتی راضی باشند و مسئولین در درجه اول این امر مهم هستند، شاید هم این مسئول انقلابی خطا کرده و فرض اضطرار بوده است و جای حمل بر صحت داشته باشد باید حمل کرد، اما به نظر بنده اینجا حمل بر صحت ندارد. 🔴 مسئولین سه قوه از فدائیان نظام هستند و افراد عادل هستند و تلاش می کنند و همینطور مدیران و نمایندگان و وزراء در سطح عالی هم اینگونه هستند، البته ممکن است مدیرانی میانی و سطح پایین تر، در مسئولیتهای مختلفی، ممکن است افرادی باشند که پستها را اشغال کرده اند و به مردم خدمت نمی کنند و منشأ عقده مردم شده اند، اما راهش این است که سلب امنیت از جامعه کنند و سطح آشغال آتش بزنند و ...؛ باید مردم بیایند عریضه بنویسند و به قوه قضائیه نامه بنویسند و از طرق قانونی پیگیری کنند، نداریم اینکه مسئولی خطا کند و جرمش ثابت شود و مسئولین قوه قضائیه نسبت به آن بی اعتنا باشند. البته باید نظارت جدی تر شود. متن کامل + https://hawzahnews.com/xc25P @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
recording-20221213-082344.mp3
9.67M
💎 فقه محاربه و إفساد فی الارض 🎤 آیت‌الله کعبی ⌛️سه شنبه ۲۳/ ۹/ ۱۴۰۱ فقه محاربه و افساد فی الارض جلسه درس خارج دیروز آیه الله کعبی بررسی بحث محاربه، بغی و افساد در ارض از دیدگاه حقوق قضایی جمهوری اسلامی و فقه شیعی و برخی از علمای سنی
🌀 پیام امام خامنه‌ای در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت آقای مولوی عبدالواحد ریگی 📝 اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند 🖋 متن پیام: بسم الله الرحمن الرحیم حادثه‌ی ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمة‌الله علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. وظیفه‌ی دستگاه‌های مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود. اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همه‌ی مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض میکنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت می‌نمایم. سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۱/۹/۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 «بزنش... بزنش» 🔻فریاد‌های «بزنش.. بزنش» و تصاویر اغتشاشگران سنگ به دست، این تنها بخش کوچکی از روایت ماجرای شهادت سید روح‌الله عجمیان است. 🔺پخش تصاویری از جنایت رخ داده در کرج برای اولین بار و همزمان با برگزاری اولین جلسه دادگاه بررسی شهادت شهید عجمیان
📢 اطلاعیه | 🔸جلسه پرسش و پاسخ استدلالی پیرامون مسأله با حضور فقیه محقق حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) در محل مرکز تخصصی فقه و اصول «معهد الاجتهاد الفعال» برگزار شد. 🔹متن سوالات + :👇 1️⃣سوال اول: اساسا ماهیت محاربه چیست؟ همه ی فقهای ما تعریف کرده اند محارب را به «من شهر سلاحه لاخافة الناس»، کسی که شهر سلاح کرده است برای اخافه ناس. چیزی که ممکن است مطرح بشود «قصد اخافه» است - که حتما قصد اخافه داشته باشد - ، جوابش این است که قصد اخافه متیقن آن است، اما اگر چنانچه بگونه ای شهر سلاح بکند که ذات این شهر سلاح اخافه ایجاد میکند و خودش هم عالم است که این اخافه ایجاد میکند، بدون تردید داخل در همین «من شهر سلاحه لاخافه الناس» است، از آن زمانی که سلاح را برکشیده است – چه سرد و چه گرم – و فهمید که دیگران فرار میکنند و میترسند – کما اینکه ما دیدیم در این اغتشاشات اخیر – همان لحظه علم پیدا میکند که اینجا اخافه ایجاد شده است، از آن لحظه به بعد [این عنوان] «من شهر سلاحه لاخافه الناس» صادق هست، ولو اینکه در ابتدای شهر و اظهار کردن و کشیدن سلاح این قصد را نداشته باشد. 2️⃣ سوال دوم: آیا صدق عنوان محارب مجوز اعدام هست یا باید محارب دست به قتل هم بزنند؟ امام راحل عظیم الشأن ما ایشان نظرشان این است که لازم نیست حتی بکشد، اصلا لازم نیست که جرح هم بکند، همینکه شمشیر را کشید برای اخافه – حتی اگر جرح هم نکند – نظر امام این است که حق حاکم شرعی است که او را بکشد 3️⃣ سوال سوم: آیا حکم محارب با توبه کردن و اظهار پشیمانی او تغییر پیدا میکند یا خیر؟ اگر قبل از آنی که دستگیر بشوند توبه کنند، لکن خودشان با اختیار خودشان رفتند خود را معرفی کردند و گفتند ما چنین کاری کردیم ولی واقعا پشیمان شده ایم، توبه کردیم... خب این کسی که خودش می آید خودش را معرفی میکند – و هنوز کسی دستگیر است او را - و اظهار توبه بکند، اینجا در آیه شریفه دارد که توبه شان قبول است و حاکم هم حق دارد که اینها را عفو بکند، اما بعد از اینکه او را گرفتند - و در حال فرار بود سر مرز – و آوردند، آنوقت اگر چنانچه توبه کرد این توبه هیچ فایده ای ندارد در قانون شرع، – ولو اینکه در نزد خدا قبول است [توبه او] – اما با حکم الهی شرعی این باید قتل بشود – ولو اینکه توبه اش اگر واقعی باشد خدا میبخشد او را – . [اما] فقیه اگر اینجا [بعد از دستگیری محارب او را] ببخشد، فردای قیامت مجازات [و] عذاب میشود. 4️⃣ سوال چهارم: در صدق عنوان محارب با توجه به آنچه که فرمودید قصد «اخافه» لازم نیست؟ فرض میگیریم که کسی در میان اینها [اغتشاشگران] قصد اخافه نداشته باشد – بله قبول است – اما وقتی که کشید قمه را دید طرف دارد فرار میکند، اینجا علم پیدا کرد به اینکه این طرف ترسیده است، پس اخافه الان صادق شد - علم وجدانی پیدا کرده است - ، از این لحظه [به بعد] ادامه بدهد در حکم محارب است. 5️⃣ سوال پنجم: گفته میشود که هر چند اینها - [اغتشاشگران] - سلاح کشیده اند، اما شهر سلاح اینها در مقابله با حکومت است، پس آن قید «لاخافة الناس» اینجا صادق نیست، نظر حضرتعالی در این رابطه چیست؟ اینکه قصد براندازی حکومت داشته باشند یا طرف مقابل خود را حکومت ببینند یا اینکه بخواهند به حکومت ضربه بزنند، منافات ندارد با اینکه از طریق ایجاد خوف، رعب، وحشت و نا امنی آن هدف خودشان را پیاده بکنند - بنا بر این - ، این مانع صدق «لاخافة الناس» نمی شود. علاوه بر اینکه - اینهایی که محرز شده است چنین قصدی دارند - مصداق باغی هستند. [و] این [صدق عنوان باغی] اختصاص به [حاکم بودن] امام معصوم ندارد، اختصاص به زمان حضور [امام هم] ندارد، و مجازات باغی بدون شک و تردید قتل است – بعد از موعظه و نصیحت ابتدایی – ، که [البته] میدانید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دائماً در حال نصیحت به اینها است. 6️⃣ سوال ششم: نظر حضرتعالی در رابطه با گفتگوی مسئولین با زنانی که علنا اقدام به کشف حجاب می نمایند چیست؟ امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین خدا است، خیمه اسلام به این امر به معروف و نهی از منکر می تواند بایستد و پابرجا باشد. در روایتی از امام باقر آمده است: یا امر به معروف و نهی از منکر بکنید و یا عذاب همه شما را میگیرد - و خشک و تر هم نمیکند - . در بعضی روایات دارد که: عذاب یعنی؛ گرفته شدن حکومت عادله از دست شما و به حکومت طواغیت و مستکبران و فساق دچار شدن. در موثقه سکونی - از امام صادق - از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل میکند: «أمرنا رسول الله ص أن نلقی أهل المعاصی بوجوه مُکفَهِرة» یعنی از اول با اینها با ترش رویی و خشونت برخورد بکنید، چون اینها اهل منطق نیستند و اهل معصیت هستند. ☑️ @ayatollahseyfi
تبیین محاربه با خدا و رسول دشتی مسجد سلماسی.mp3
2.46M
🔻پاسخ شبهات برخی معممین در صدق عنوان محارب محکوم به اعدام یا.. 🎤 سخنرانی روح الله دشتی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در جمع فضلای حوزه علمیه قم در مسجد سلماسی ⁉️آیا اگر کسی بدون آشکار کردن سلاح و ایجاد ترس در مردم، فقط یک منصوب حاکم اسلامی را به قتل برساند محارب با خدا و رسول نیست ⁉️ 1⃣آشکار کردن سلاح، کمترین مرتبه از استعمال سلاح است ولو مخفی باشد 2⃣إخافه کمترین مرتبه از ظهور آثار حرب است به نسبت تهدید و تخریب و جرح و قتل 3⃣إخافه ناس کمترین مرتبه از حرب خدا و رسول است یعنی لازم نیست مستقیما به جنگ رسول یا منصوب او بیاید بلکه اقدام علیه مردمی که تحت ولایت او هستند نیز محاربه است.... در تبیین محارب با خدا و رسول در آیه۳۳ مائده « إنّما جزاؤالذین یحاربون الله و رسوله..أن یُقتَّلوا ....» در روایات آمده « مَنْ شَهَر السٌلاح لِإخافَةِ النّٰاس » که بیان حداقل نصاب در صدق عنوان شرعی محارب با خدا و رسول است
🤫حرفِ دیگران را قطع نکنیم ... ▪️امام علی: خوب گوش دادن را مانند خوب گفتن، یاد بگیر و سخن کسی را قطع مکن. 📗المحاسن،ج۱،ص ۳۶۴
✨ قال اميرالمؤمنين على عليه السلام لحبر من احبار اليهود و علمائهم : 🔺من اعتدل طباعه صفى مزاجه , و من صفى مزاجه قوى اثرالنفس فيه و من قوى..... . ( اميرالمؤمنين امام على عليه السلام به يكى از دانشمندان يهود گفت : ▪️هر كس طباع او معتدل باشد مزاج او صافى گردد , و هر كس مزاجش صافى باشد اثر نفس در وى قوى گردد , و هر كس اثر نفس در وى قوى گردد به سوى آنچه ارتقائش دهد بالا رود ❀←و هر كه به سوى آنچه ارتقايش دهد بالا رود به اخلاق نفسانى متخلق گردد 🗯 و هر كس به اخلاق نفسانى متخلق گردد موجودى انسانى شود نه حيوانى و به باب ملكى درآيد و چيزى او را از اين حالت برنگرداند . يهودى گفت : الله اكبر اى پسر ابوطالب همه فلسفه را گفته اى چيزى از فلسفه را فروگذار نكرده اى ) . اين دانشمند یهودی معرفت نفس را تمام فلسفه دانست و اين سخنى حق است كه چون انسان مسير علمى را پيش گرفته است هر چه ادراك كرده است متن ذات او مى گردد و به قوه بينش و كنش، خود را مى سازد زيرا كه علم و عمل انسان سازند و انسان را عالمى عقلى مشابه عالم عينى مى گردانند. 📚 قرآن و عرفان و برهان از هم جدائي ندارند، حسن زاده آملی جلد : 1  صفحه :۵۵
🤧آنچه از زکام حفظ می‌کند: ▪️الإمام الرضا عليه السلام: مَن أرادَ دَفَعَ‌ الزُّكامِ‌ فِي الشِّتاءِ أجمَعَ‌، فَليَأكُل كُلَّ‌ يَومٍ‌ ثَلاثَ‌ لُقَمِ‌ شَهدٍ... وَ ليَشُمَّ‌ النَّرجِسَ‌؛ فَإِنَّهُ‌ يَأمَنُ‌ الزُّكامَ‌، و كَذلِكَ‌ الحَبَّةُ‌ السَّوداءُ. و إذا جاءَ الزُّكامُ‌ فِي الصَّيفِ‌، فَليَأكُل كُلَّ‌ يَومٍ‌ خِيارَةً‌ واحِدَةً‌، وَ ليَحذَرِ الجُلوسَ‌ فِي الشَّمسِ‌ ◾️امام رضا عليه السلام: هر كس مى‌خواهد در همه زمستان از زكام ايمن بماند، هر روز، سه لقمه عسل با موم آن بخورد... و نرگس ببويد؛ چرا كه از زكام، ايمنى مى‌دهد. سياه‌دانه نيز چنين است. امّا اگر زكام در تابستان پيش آيد، در هر روز، يك خيار بخورد و از نشستن در آفتاب، خوددارى ورزد. 📙منبع: محمدی ری‌شهری، دانشنامه احادیث پزشکی، ج۱، ص۳۳۵
▪️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ❝گاهی به مطالب و دستورات روشن و آسان شرعی که می‌دانیم، عمل نمی‌کنیم؛ ❞و آن‌گاه نزد اساتید معرفت و اخلاق و تربیت می‌رویم، و تقاضای ذکری سنگین‌تر و مطالبی بالاتر از آن چه لازم داریم می‌کنیم... 🔺این، علامت آن است که نمی‌خواهیم از راه صحیح، بالا برویم و به کمالات و درجات عالی معنوی برسیم! 📚در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۰ آیت‌الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا