مرد زندگی، فقط ایشون! 😁😂
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
پنج آدمخوار به عنوان برنامهنویس در یک شرکت خدمات کامپیوتری استخدام شدند.
هنگام مراسم خوشامدگویی رئیس شرکت گفت: "شما همه جزو تیم ما هستید. شما اینجا حقوق خوبی میگیرید و میتوانید به غذاخوری شرکت رفته و هر مقدار غذا که دوست داشتید بخورید. بنابراین فکر کارکنان دیگر را از سر خود بیرون کنید."
آدمخوارها قول دادند که با کارکنان شرکت کاری نداشته باشند.
آنها به خوبی کار میکردند و نتیجه کارشان نیز رضایتبخش بود.
چهار هفته بعد، رئیس شرکت به آنها سر زد و گفت: "میدانم که شما خیلی سخت کار میکنید. من از همه شما راضی هستم. امّا یکی از نظافتچیهای ما ناپدید شده است. کسی از شما میداند که چه اتفاقی برای او افتاده است؟"
آدمخوارها به یکدیگر نگاهی کرده و اظهار بیاطلاعی کردند.
بعد از اینکه رئیس شرکت رفت، رئیس آدمخوارها از بقیه پرسید: "کدام یک از شما نادانها آن نظافتچی را خورده؟ کدامتان؟"
یکی از آدمخوارها با اکراه دستش را بالا آورد.
رئیس آدمخوارها گفت: "ای احمق! طی این چهار هفته گذشته، ما بعضی از مدیران، مسئولان و مدیران پروژهها را خوردیم و هیچ کس چیزی نفهمید و حالا تو آن آقا را خوردی و رئیس متوجه شد! از این به بعد لطفاً افرادی را که کار میکنند نخورید.!!!"😂😂😂
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک دقیقه فیلم عبرت انگیز
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
11.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
🔰مشکل سودای سر و راه حل درمان آن
🔸خون غلیظ و فاسد در بدن، خشکی سر یا کم تحرکی خون یکی از انواع فساد سودا است که باید به صورت جدی آن را درمان کرد
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
دکتر منتظر: بنده به اتفاق دکتر اسماعیلی در یک جلسه خصوصی در دانشگاه علوم حدیث خدمت آیتالله ریشهری رسیدیم؛ آن زمان بحث سند "رساله ذهبیه" یا همان طبالرضا (ع) بالا گرفته بود، آقای ریشهری گفتند "ما از نظر سندشناسی طبالرضا را تأیید نمیکنیم، سند قوی ندارد اما این به معنای انکار آن نیست؛ شما اگر به عنوان پزشک مسلط به مبانی طب سنتی تحقیق کرده و مطالبی از این رساله را از نظر علمی اثبات کنید، امتیاز رساله نزد ما بالا میرود."
تأکید آقای ریشهری این بود که اگر برخی از روایات طبی از نظر سند روایی ضعیف باشند اما در عمل اثر درمانی و پزشکی آنها را اثبات کنیم، این دسته از احادیث هم قابل اتکاء و پذیرش خواهند بود؛ تعریف ما نیز از طب اسلامی همین است و تضادی وجود ندارد؛ ما به عنوان پزشک مسلط به طب ایرانی ـ اسلامی بر روی روایات تحقیق کرده و اگر نتیجه داد به آن عمل کرده و به سایر افراد نیز توصیه میکنیم اما اگر نتیجه نداد آن را انکار نمیکنیم.
در روایات به صراحت آمده که شما حرف ما ائمه (ع) را انکار نکنید؛ عدهای در محضر امام صادق(ع) شرفیاب شدند و گفتند فلانی دروغگو است، حرفهایی را از قول شما میگوید ما این حرفها را بپذیریم یا نه؟ حضرت فرمودند که آن فرد روز را شب معرفی میکند یا شب را روز؟ یعنی مسئلهای را که نادرست بودنش بدیهی است به من نسبت میدهد؟ گفتند خیر در این حد نیست، حضرت فرمودند پس حق ندارید انکار کنید یعنی اگر روایتی ضعیف است و قابل تأیید نیست، انکار نیز نمیشود و چه بسا در سالهای بعد به نتایج دیگری برسند؛ صحبت آقای ریشهری نیز همین بود که برای ما مایه قوت قلب شد.
https://tn.ai/1806095
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
امام صادق علیه السلام:
«لا جدیدَ لِمَن لا خَلَقَ له» (بحار الانوار، ج ۴۷، ص ۴۵)
«کسی که کهنه ندارد، نو ندارد»
انسان موجودی افتاده در زمان است و با زمان زندگی میکند. شیطان با «دامدانهٔ» جاودانگی و ابدیت، انسان را که خفته و آسوده در ابدیت و خلود بود، فریب داد و از جاودانگی به در آورد و در چرخهٔ زمان افکند. اینک این موجودی که به خواست خود و با عصیان در برابر خدا به زمین آمده و در زمان به سر میبرد، نمیتواند به احکام زمان، احترام نگذارد. حتی اگر بخواهد - به قول ابوالحسن عامری نیشابوری- به عنوان تکهای از زمان، سوار بر مرکب ابدیت باشد، باید زمان را بشناسد و به تقدم و تأخر، به دیدهٔ احترام نظر کند.
اینک از این دید انداز که آدمی در زمان به سر میبرد و حتی خروج او از زمان و سیطره اش بر آن، مستلزم شناخت آن و آشنایی با راهکارهای این غلبه است، بحث «کهنه و نو» را مورد تأمل قرار دهید؛ تا در ادامهٔ بحث ببینیم که آیا میتوان بدون داشتن گذشته و سنت، و بی آنکه کهنه ای داشته باشیم، سخن از «نو» و «نوگرایی» و «نو خواهی» به میان آوریم؟
بحث از مدرنیته و تجدد، و غوغای «نوخواهی» و «نوگراییِ» ما به گوش فلک هم رسیدهاست. اما هنوز از خودمان نپرسیدهایم که «نو چیست؟» و «کهنه چیست؟» و چه نسبتی میان آن دو برقرار است.
به هر صورت، ما در روزگار نو به سر می بریم و احکام این روزگار، و ظهورات آن، در زندگی ما جریان دارد و به نحوی بر آن غالب است؛ اما سخن این است که درون این جریان غالب، ما میخواهیم دربارهٔ آن، پرسش کنیم و به آن بیندیشیم و به خصوص در باب این مسئله تأمل نمائیم که: آنچه به عنوان «نو» و «جدید» ظهور کرده و بر زندگی ما غلبه یافته، آیا صورت جدیدی از سنت و گذشتهٔ خود ما است، یا صورت جدیدی از گذشته و سنت یک ملت دیگر است که ما تسلیم آن شدهایم؟
ممکن است کسی این سوال را زیر سوال ببرد و دربارهٔ قسمت پایانی آن یعنی اینکه ما «تسلیم آن شده ایم» اشکال کند و بگوید که ما تسلیم آن نشدهایم، بلکه این وضعیت جدید، بر ما غلبه کرده و ما را مغلوب خویش نموده و ما جز پذیرش آن، راه دیگری نداریم.
بسیار خوب؛ سلطه و غلبهٔ ظهور این وضعیت جدید، اقتضای آن ندارد که ما درنگ نکنیم و دربارهٔ آن نیندیشیم. نکتهٔ ظریفی که در اینجا خوب است به آن توجه کنیم، «تفاوت میان ظهور و حضور» است.
یکی از ویژگیهای «ظهور» غلبه است؛ یعنی آنچه ظهور مییابد و برای آدمی عیان میگردد، میتواند بر ذهن و زندگی او غلبه کند و شاکلهٔ او را به انسداد کشاند؛ اما حضور، این ویژگی را ندارد. از جانب دیگر، ظهورات بر یکدیگر غلبه میکنند اما ظهور نمیتواند بر حضور، غالب گردد.
به هر صورت سخن در این است که «مدرنیته» از سنخ «ظهور» است و بر ظهورات دیگر غلبه کرده است اما هرگز نمیتواند بر آنچه از سنخ «حضور» است، غلبه کند؛ مگر در مورد کسی که «حضور شناس» نباشد و همه چیز را به «ظهور» تقلیل دهد؛ در این حال، طبعاً آدمی خود را در برابر ظهور غالب می بازد و سیطرهٔ بی چون و چرایش را میپذیرد و هرگز نمیتواند به راه بیرون شد از آن وضعیت غالب، بیندیشد.
درنگ و تأمل و تفکر از سنخ «حضور» است و نه تنها مغلوب «مدرنیته» نخواهد شد بلکه میتواند بیرون از حوزهٔ غلبهٔ ظهورات آن، جوانب گوناگون آن را مطالعه کند و راه بیرون شد از آن غلبه را دست کم به صورت خُرد و برای «تک انسان ها» نشان دهد.
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
درک کردن و رد کردن
اگر مقاله ای که در آدرس وجود دارد بخوانید و به آن عمل شود، بیشتر اختلافات حل می شود.
http://ensani.ir/fa/article/50756/%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%88-%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86
@bidari_dar_sabkezendegi
15.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اشرفی (دری اصفهانی)، جاسوس سریال گاندو را بهتر بشناسید
🔹مستند جاسوسیهای "دری اصفهانی" که در مجلس پخش شد
⚠️ساده انگارانهست اگر فکر کنیم روحانی بدون اطلاع از سوابق جاسوسی این مهره خطرناک بهش پستهای مهم و تاثیرگذار داده
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
16.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #پوست آینهی تمامنمای تن و روان
♻️ نشانههای #پوست_سالم
علت #تیرگی_زیر_چشم
علت #لکههای_دست
علت #پیرچشمی
علت پافشاریهای بی منطق و #وسواس
سالاد تن ماهی موجب تیرگی پوست
#حکیم_حسین_خیراندیش
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر یکساعت در خدمت خانواده باشید از عبادت هزار سال بهتر است...
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi
🔹حضرت امام حسین علیه السلام :
بر هيچ چشمِ مؤمنِی روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مىشود و [مؤمن] چشم خود را فرو بندد مگر این که آن وضع را #تغيير دهد.
(تنبيه الخواطر. ج۲، ص۱۷۹)
🖋 عقود شرعی با فرض ثبات ارزش پول وضع شده اند و در شرایط «پول اعتباری» امکان اجرا ندارند. لذا ایدۀ «بانکداری اسلامی» بر بستر ریال، غیرممکن است.
🏅با #پولطلا ، امکان زندگی حلال و بابرکت را فراهم نمائیم.
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
#بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi