بسمه تعالی
✍️چرا اصلاح نظام بانکی یک آدرس غلط به دلسوزان انقلاب است؟
(یادداشتی دربارۀ قانون جدید بانکداری)
در بین جریان هایی که ریشۀ اصلی مشکلات کشور و انقلاب را سیستم بانکی میدانند، دو رویکرد کلی وجود دارد :
1️⃣ اصلاح سیستم بانکی با تغییر قوانین
2️⃣ایجاد نهاد پولی برآمده از مبانی اسلامی
🔍به نظر می رسد، تدقیق در نوع پول و نهاد آن می تواند این نزاع را فیصله دهد.
واقعیت این است که در تامین مالی مبتنی بر پول اعتباری ناچاریم به یک هدف مشخص خلق اعتبار کنیم (ولو صرفا محدود به بانک مرکزی و ضرورت ها باشد)؛ بنابراین اگر خلق پول را نامشروع و ناعادلانه می دانیم، ناچاریم پول اعتباری را کنار بگذاریم.
از سوی دیگر آرزومندان(!) انضباط مالی و مدعیان خصوصی شدن بانک مرکزی نیز گرچه ذات بانک را بهتر شناخته اند اما از دایره شرع و اخلاق خارج شده اند.
⚠️ اما واقعیت این است که با فرض بقاء بانک و پول اعتباری، بهتر است -همانند طراحان طرح جدید بانکداری- از فدرال رزرو الگو بگیریم و بگذاریم بانک جهانی و بانک مرکزی خصوصی بر معیشت شیعیان حاکم گردند.
اینکه صراحتا اعلام کنیم "بانکهای ما رباخوار و غاصب هستند" به مراتب بهتر از این است که با روکش های شرعی و مخدّرهای فقهی جامعه را فریب دهیم تا مقاومتشان را در این مبارزه مقدس به نفع دشمن رباخوار بشکنیم. نهایتا هم در سال 1440 خواهیم گفت که قانون سال 1401 آنطور که ما می خواستیم اجرا نشد؛ همانطور که امروز میگویند قانون بانکداری بدون ربای سال 1362 یک روز هم اجرا نشده است !!!
⭕️افرادی که با اصلاح قانون می خواهند امر ذاتاً محال "بانکداری بدون خلق پول مبتنی بر پول اعتباری" را رقم بزنند، آیا فکر نکرده اند که وقتی بانک ها قوانین معمول موجود را فی المثل با 8هزار درصد تخلف در سقف تسهیلات به وابستگان خود! به سخره گرفته اند، اجرای یک قانون تخیلیِ پارادوکسیکال چقدر امکان پذیر است؟
🔺ادلۀ عقلایی و تجربیات میدانی به وضوح نشان میدهد که نه اصلاح نظام بانکی مبتنی بر پول اعتباری امکان پذیر است و نه #ملت_ایران حاضر است آرمان ها، ارزش ها ، رفاه و آرامشش را در افق حکومت بانکداران ذبح کند.
🏅بنابراین به نظر میرسد چاره ای جز تغییر زمین بازی غربی و احیای نهاد پولی برآمده از مبانی اسلامی نداریم.
(مجتبی آقایی - در تکمیل مباحث ارائه شده در گفتگوی آنلاین 25مرداد1401)
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
🏛از میمون مقدس یزید؛ تا توهّم بانک بدون ربا
🎙سخنرانی استاد متولی امامی
دهۀ سوم محرم . مسجد رکن الملک. بعد از نماز عشا
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 جایگاه آش و روغن سالم
♻️ ضربالمثلی که از گذشته به جایگاه آش و روغن سالم در بسته تغذیه ایرانیان اشاره دارد: «آشی بپزم که یک وجب روغن روش باشه»
🔹در گذشته، آش به قدری جایگاه مهمی داشت، که وقتی دربار شاه میخواست غذایی درست کند که شایسته مراسمات و تحفهای برای صاحبمنصبان باشد، آش را انتخاب میکرد.
🔹از طرفی در این ضربالمثل به روغن برای ریختن روی آش اشاره شده است که منظور از روغن، روغن حیوانی است که در گذشته برای طبخ غذا از آن استفاده میکردند، زیرا روغن حیوانی بسیار مفید و سریعالهضم بوده و بدلیل لطیف بودن با اکثر طبعها سازگار است.
🔹توصیه طب سنتی این است که در رژیمهای غذایی، ماهانه چندین بار از آشها استفاده کنید، چرا که آشها:
🔸 منابع خوبی برای تامین مواد مفید مورد نیاز بدن هستند.
🔸 بدلیل آبکی بودن موافق مزاج دستگاه گوارش هستند.
🔸و به طور معجزه آسایی بدن را پاکسازی میکنند.
#آش
#غذای_شاهانه
#روغن_حیوانی
#پاکسازی
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
در زمان امام سجاد(ع)یکی از زنان آوازهخوان مدینه قصد حج کرد! مردم برای استقبال از او به بیرون شهر اومدند! جوری که شهر مکه عملا تعطیل شد!
استقبال به حدی بود که برخی مورخین مینویسند از هیچ عالم و فقیهی تا به حال این گونه استقبال نشده بود!
این وضع فرهنگی قبلهگاه مسلمانان (مکه) و مركز تأسيس حكومت اسلامى (مدینه) بود!!
الأغانی، ج۸، ص۳۶۷.
#جامعه_سلبریتیزده
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
🔰 اصلاح طلبان را بهتر بشناسیم
✍️اصلاح طلب ها چه گفته اند؟چه می خواهند؟دنبال اصلاح چه چیزی هستند؟ و....
✍️آیا منظور از اصلاح طلبی تغییرات اساسی در نظام به عنوان انقلاب مخملی است؟
✍️چرا اغلب فتنه گران در این سالها در جمع اصلاح طلب ها بوده اند؟
✍️چرا عموم افرادی که به غرب و شبکه های ماهواره ای پیوستند نوعا از اصلاح طلب بودند؟
✍️چرا صهیونیست ها از اصلاح طلبان حمایت می کنند؟
✍️چرا غرب از اصلاح طلبان حمایت می کند؟
چرا هیچ اصلاح طلبی شهید راه حجاب و امر به معروف و نهی از منکر نمی شود؟
چرا هیچ اصلاح طلبی شهید مدافع حرم نمی شود؟
چرا هیچ اصلاح طلبی حاضر به مدافع حرم شدن نیست؟
چرا هیچ اصلاح طلبی شهید راه ولایت نمی شود؟
چرا اصلاح طلبان از کار فرهنگی و از هیات های مذهبی فراری هستند و هیچ حمایتی از هیات های مذهبی ندارند؟
و هزار چرای دیگر...
⚫️⚫️گوشه ای از ۴۰۰۰ هزار توهین دولتمردان اصلاحات به مقدسات و ایجاد شبهه در دین:
🔹محمد خاتمی:احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست!؟
کیهان ۱۲/۶/۷۸
🔹عبدالکریم سروش:ولایت پیامبر بعد از فوتش به کسی منتقل نشده است.
روزنامه صبح امروز ۱۶/۶/۷۸
🔹ابراهیم اصغر زاده:حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد.
آفتاب امروز ۲/۶/۷۸
🔹محمد کاظم محمدی اصفهانی:به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و اورا فتنه گر نامید.
روزنامه ایران ۲۴/۴/۷۹
🔸محسن کدیور:معصومین (ع) فقط در کلیات و اصول اسوه اند.
ماهنامه کیان بهمن ۷۷
🔸محسن کدیور:امروز خدا در جامعه هیچ کاره است.
نشریه پژوهش های قرآنی سال ۷۹
🔸آقا جری:در حکومت های دینی، نه تنها دین افیون توده هاست که افیون حکومت ها نیز هست.۲۵/۱/۸۱
🔹رجبعلی مزروعی:حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است.
حریم ۲۳/۱۱/۷۸
🔸محمد مجتهد شبستری:فعل و قول معصوم حجت نیست.
کیان بهمن ۷۷
🔸علیرضا علوی تبار:ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است.
یا لثارات ۴/۳/۷۹
🔹اکبر گنجی:حرکت اصلاح طلبانه ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید.
مصاحبه با شبکه آلمانی ۲۴/۱/۷۹
🔸محمد رضا خاتمی؛مبنای مشروعیت هر کاری رأی مردم است.
جمهوری اسلامی ۸/۶/۷۹
🔸بهاء الدین خرم شاهی:کافر و بی دین هم خودی است.
صبح امروز ۲/۶/۷۸
🔹عزت الله سحابی:معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند.
روزنامه عصر آوارگان ۱۶/۱۰/۷۸
🔸عطاالله مهاجرانی:نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است.
روزنامه آریا ۱۶/۱/۷۹
🔹سعید حجاریان:تفکر فقیهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند.
روزنامه ایران ۳۱/۱/۷۸
🔸احمد نراقی:وحی برای انسان های بعد از زمان خود، قابل فهم نیست.
هفته نامه آبان، ۱۱/۱۰/۷۷
🔹مقصود فراستخواه:حقیقت ثابت نداریم، حتی در دست انبیاء و معصومین.
۲۲/۶/۷۷
🔸مقصود فراستخواه:هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای آمیخته با ابتذال نیازدارد و گرنه از دل و دماغ می افتد.
۲/۸/۷۹
🔸اکبرگنجی:خمینی متعلق به موزه تاریخ است.
۲۴/۱/۷۹
🔹محمد خاتمی: اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است.
۱۶/۸/۷۹
🔹محمد خاتمی:مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه مختلف حضور داشته باشند.
روزنامه همبستگی ۱۶/۸/۷۹
🔸جهانبخش محبی نیا:موسیقی و رقص و سکس باید شرعی شود.
آفتاب امروز ۳/۷/۷۸
🔹عبدالکریم سروش؛ خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است.
نشریه کیان
🔸عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان میشود.
روزنامه نشاط ۱۲/۳/۷۸
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
👂 گوش دادن نصیحت شیطان با اذن پروردگار توسط حضرت نوح علیه السلام
پس از آنكه قوم حضرت نوح(عليه السلام) غرق شدند شيطان خدمت حضرت نوح(ع) رسيد و گفت: تو خدمت بزرگي به من كردى من نيز مى خواهم به تو خدمتى كنم! حضرت نوح(ع) با تعجّب پرسيد: چه خدمتى به تو كرده ام؟ گفت: اين جمعيّتى كه نفرين كردى و نابود شدند و نسل آنها را، شب و روز مى بايست وسوسه مى كردم و تلاش و زحمت مى كشيدم تا هدايت نشوند، اكنون كه هلاك شده اند تا مدّتى آسوده ام؛ زيرا كسانى كه من بر آنها سلطه داشتم نابود شده اند و آنها كه مانده اند سلطه اى بر آنان ندارم! حضرت نوح(ع) با شنيدن اين سخن ناراحت شد و گريست. سپس خطاب آمد كه نصايح شيطان را بشنو. از اين روايت معلوم مى شود كه شيطان هم در گوشه وجدانش نقطه اميدى هست هر چند بيدار نمى شود. به هر حال خطاب به حضرت گفت: در سه جا مراقب من باش كه حضور جدّى دارم و به وسوسه مى پردازم:
1. «اُذْكُرْنِى اِذَا غَضِبْتَ»؛ (به هنگام خشم و غضب به ياد من باش [كه بسيار به تو نزديكم]). بسيارى از قهرها، نزاعها، طلاقها، گناهان و مانند آن به هنگام خشم و غضب رخ مى دهد و لذا توصيه شده به هنگام عصبانيّت تصميمى نگيريد و از آن محل خارج شويد.
2. «وَ اذْكُرْنِى اِذَا حَكَمْتَ بَيْنَ اِثْنَيْنِ»؛ (به هنگام قضاوت بين دو نفر [نيز] به ياد من باش)، كه در چنين حالتى به تو نزديكم و سعى مى كنم تو را از مرز عدالت خارج كنم.
3. «و اذْكُرْنِى اِذَا كُنْتَ مَعَ إِمْرَأَةٍ خَالِياً لَيْسَ مَعَكُمَا اَحَدٌ»؛ (و به هنگامى كه با زن بى مانعى خلوت كرده اى و هيچ كس غير از شما دو نفر در آنجا نيست [نيز مراقب وسوسه هاى من باش]). در چنين مكانى نفر سوم شيطان است و لذا خلوت با اجنبيّه را حرام شمرده اند.
الخصال، ابن بابويه، محمد بن على، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، انتشارات اسلامى، قم، 1362 شمسی، چاپ اول، ج 1، ص 132.
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
🤔نحوه برخورد با روایات و احادیث
عن الرضا علیهالسلام قال: «فما ورد علیکم من خبرین مختلفین فاعرضوهما علی کتاب اللّه، فما کان فی کتاب اللّه موجودا حلالاً، او حراما فاتبعوا ما وافق الکتاب، و ما لم یکن فی الکتاب، فاعرضوه علی سنن رسولاللّه صلیاللهعلیهوآله ... و ما لم تجدوه فی شیء من هذه الوجوه فردّوا الینا علمه فنحن اولی بذلک.» از امام رضا علیهالسلام روایت شده است که فرمود: اگر دو خبر مختلف بر شما وارد شد، پس آن دو را بر کتاب خدا عرضه کنید. آنچه در کتاب خدا از جهت حلال یا حرام، موجود بود، موافق کتاب را تبعیت کنید و آنچه در کتاب خدا نبود، بر سنت رسول خدا صلیاللهعلیهوآله عرضه کنید و آنچه را موافق هیچیک از این موارد نیافتید علمش را به ما برگردانید که ما بدان سزاوارتریم.
محمّدبن حسن حرّ عاملى، وسائلالشیعه، ج ۲۷، ص ۱۱۴.
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
👌اثرات شبه انداختن در احادیث
همین شبه انداختن در احادیث باعث شد شیعیان از سبک زندگی اسلامی دور شوند. و به اسم علم روز ،به سبک زندگی غربی رو بیاورند.
در زمانی در اکثر خانه های مذهبیان کتاب حلیة المتقین ،علامه مجلسی ،روی طاقچه اطاق قرار داشت و مردم برای آموختن خلاصه ای از سبک زندگی به این کتاب مراجعه می کردند. ولی شبهه افکنی ها از طرف عده ای ،چه با منظور و چه بدون منظور، باعث دوری مردم از این نعمت بزرگ شد.
مگر جز این است که معصوم علیهالسلام روش برخورد با احادیث را به ما یاد داده اند که اگر حدیثی را دیدید که از نظر شما با قرآن و سنت منطبق بود آن را تبعیت کنید و اگر منطبق نبود آن را دور نریزید و به خودمان برگردانید.
یعنی شاید کس دیگری در آینده پیدا شد و انطباقش را با قرآن و سنت پیدا کرد و مورد استفاده قرار گرفت.
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
🌹حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی):
♦️پایه های تشیع را در آن زمانی که تشیع در کشور ما تازه بود همین کتاب های علامه مجلسی ره قرص و محکم کرده است.
♦️ سی مرداد سالروز بزرگداشت علامه مجلسی (رحمت الله علیه) گرامی باد.
♦️باب الائمه
✍️ #محدث_نوری (ره): حدثني الشيخ الفاضل الصالح المقدس الورع الشيخ حسين المازندراني المجاور في المشهد الغروي قال : حدثنا في مجلس البحث شیخ الفقهاء في عصره صاحب جواهر الكلام قدس سره قال : رایت البارحة كاني بمجلس عظيم فيه جماعة من العلماء وعلى بابه بواب ، فاستاذنت فادخلني فرأيت فيه جميع من تقدم وتاخر من العلماء مجتمعين فيه و في صدر المجلس مولينا العلامة المجلسى (ره) ، فتعجبت من ذلك فسئلت البواب عن وجهه ؟ فقال : هو معروف عند الأئمة عليهم السلام بباب الأئمة ، و انما اوتي هذه المنزلة لانه من في الشيعة الچاوش للزوار ، قلت : لانهم يميلون الناس الى زيارة المشاهد بالنداء والاصوات ويحفظونهم في الفيافي و الفلوات و یدلونهم المسالك و الطريق ، ولكل واحد منهم كالتوفيق الذي هو خير رفيق ، ولهم بعد ذلك مآرب أخرى و فوائد لا يحصي ، و لعل المراد منه تصانيفه بتقريب لا يخفي على اللبيب .
♦️از فاضل صالح شیخ حسن مازندرانی که در نجف اشرف ساکن بود، شنیدم، در مجلس بحث شیخ الفقها، صاحب جواهر (ره) بودم که ایشان فرمود: دیشب در خواب دیدم مجلس بزرگی برپاست و در آن مجلس بسیاری از علما حاضرند و بر در آن مجلس، دربانی ایستاده است. من اجازه گرفتم و داخل شدم، دیدم همه علمای گذشته تشریف دارند، و در صدر مجلس علامه مجلسی (ره) نشسته است. از این که ایشان بر همه مقدم بودند تعجب کردم، علت را از آن دربان پرسیدم، گفت: علامه مجلسی نزد ائمه علیهم السلام به «باب الائمه» معروف است، و این مقام و منزلت را به خاطر این به او دادهاند که در میان شیعه، چاوش را برای زوار سنت کرده است.
♦️ مرحوم محدث نوری در ادامه میفرماید: زیرا کسانی که چاوش هستند، مردم را به زیارت مشاهد مشرفه، تشویق و ترغیب میکنند و آنان را در صحراها و بیابانها محافظت میکنند و راه را به آنان نشان میدهند. و چاوش برای هر مسافری، مانند توفیقی است که بهترین رفیق است. و پس از آن (رسیدن به مقصد) هم برای مسافران، فایدههای بسیاری هست. و ممکن است مراد (از چاوش بود او)، *تألیفات آن بزرگوار باشد [که موجب نشر احادیث و آثار اهل بیت علیهم السلام شد و مردم به سوی خاندان عصمت راه یافتند.]* چنانچه بر انسان خردمند پوشیده نیست.
📚 دار السلام، تألیف محدث نوری، جلد ۲، صفحه ۲۴۴، چاپ انتشارات و چاپخانه علمیه قم
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
🏴تدابیر اربعین5⃣
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
🔹تدابیر گرما در سفر:
۱. در گرما، مسافر تمام بدن خود، خصوصاً سر را از آفتاب بپوشاند و از کلاه تابستانه مناسب که جلوی تابش مستقیم نور خورشید را بگیرد، از لباس نخیِ آزاد، رنگ روشن و ... استفاده کند.
۲. هنگام پری معده، حرکت سنگین نداشته باشد.
۳. ناشتا حرکت نکند، بخصوص اگر غلبههای مزاجی گرم دارد یا طبع او صفراوی و لاغر است، تا موجب ضعف و یا هیجان اخلاط نشود.
۴. بعد از رسیدن به مقصد و کم شدن حرارت، سر و بدن را در آب خنک بشوید.
۵. از میوهها و شربتهای مناسب، مثل:
آبلیمو به همراه کمی عسل،
آب سیب،
آب عسل،
هر کدام که دسترسی به آن برایش آسانتر است، مصرف کند.
۶. سر و سینه را با روغن بنفشه چرب نماید.
۷. برای استراحت، هر جا که ارتفاع و وسعت بیشتر دارد و نزدیک به آب باشد، را انتخاب کند و روی موکب، چادر و... به طرفی باشد که باد شمال میوزد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📕منابع مورد استفاده: حفظ الصحه ناصری، ص ۱۹۲.
ادامه دارد...
#تدابیر_اربعین
#تدابیر_مزاجی
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ | حجتالاسلام ضیایی
💯از رانیتیدین قویتر ...‼️
👶🏻 بچهدارها حتماً ببینند
#تغذیه
#اصلاح_مزاج
استاد#ضیایی
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حقانیت زیارت به استناد قرآن
🔸حجت الاسلام والمسلمین قرائتی
☀️ #بیداری_درسبک_زندگی
#bidari_dar_sabkezendegi
عضویت در کانال ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام👇
@bidari_dar_sabkezendegi