میگویند میدانید چرا بانک مرکزی دلار به بازار تزریق نمیکند تا مبادلهی دلار کمی آسانتر شود؟ چون امریکاییها میترسند اگر دلار تازه وارد بازار شود حزب الله یا نمیدانم فلانی میآید همهی دلارهای بازار را میخرد و میبرد ایران. (خنده) الله اکبر. یا میبرد به سوریه. عزیزان، ما نه دلار جمع میکنیم، نه دلار به سوریه و ایران میبریم. بروید تحقیق کنید و از صرافیها و بانکها بپرسید. رئیس بانک مرکزی لبنان هم میداند که ما به کشور دلار میآوریم، نه اینکه از کشور دلار ببریم. نمیخواهم بیش از این در این باره توضیح دهم چون ممکن است پیامدهای منفی داشته باشد. [پس] چنین تهمتی بیهوده و بیاساس است. در هر صورت همهی این حرفها و متهم کردن حزب الله در زمینهی صرافیها و جمعآوری دلار و بردنش به سوریه و ایران، فقط برای این است که بگویند حزب الله مسئول افزایش قیمت دلار است. در حالی که حزب الله به هیچ عنوان مسئول این موضوع نیست بلکه عکس این صحیح است. گفتم که نمیخواهم وارد این جزئیات شوم اما در برههای و تا همین لحظه شاید نقش مثبت و مشارکت ما بود که نگذاشت قیمت دلار شدیدا و به طرز دیوانهواری بالا برود.
سید حسن نصرالله ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در سخنرانی تلویزیونی پیرامون آخرین تحولات لبنان
http://nasr.link/99-02-15
@nasrollahir
♦️ کار به جایی رسیده خبرگزاریهای دولتی هم رشد بورس را غیرمنطقی و خطر جدی می دانند!
🔹 به نظر میرسد دولت مشغول قمار با بورس است. تنگنای مالیاش را با جارو کردن پول مردم از کف بورس حل میکند و منتظر پیروزی دمکراتها در انتخابات آمریکا میماند؛ اگر ترامپ ماند هم میتواند روی این سپر انسانی سهامدار حساب کند
🔺یک بمب ساعتی که میتواند ضربه بزرگی به اقتصاد ایران بزند.
#تحلیل
🔗منبع: بنکر24
________
🚨پویش مبارزه با قمار سازمانیافته
🎲 @Qomar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️مافیا در برابر افشاگری ساکت نمینشیند!
🔸اینها از خدا که نمیترسند
🔸از دستگاه قضایی و بازرسی کل کشور که نمیترسند
🔸از دستگاههای انتظامی و امنیتی که نمیترسند
✅ از یک چیز میترسند، آن هم افشاگری است
📌بخشی از صحبتهای مهدی انصاری کارگردان مستند اختاپوس در شبکه ۵ - ۹۸٫۱۰٫۴
👈برای تماشای ویدئو با کیفیت بالا به لینک زیر مراجعه کنید 👇
http://m.aparat.com/v/ORgKb
#کمپین_حمایت_از_انتشار_اختاپوس
#اختاپوس_ها_قابل_شکارند
#مستند_اختاپوس
#اختاپوس
🦑 @octopus_auto
🦑 @octopus_auto
🔰ما را در اینستاگرام دنبال کنید👇
www.instagram.com/octopus_auto
👇👇👇کانال عمومی👇👇👇
(تقویم همسران)
(اولین و پرطرفدارترین مجموعه کانالهای تقویم نجومی اسلامی)
@taghvimehmsaran
@taghvimehmsaran
✴️ شنبه👈20 اردیبهشت 1399
👈15 رمضان 1441 👈 9 می 2020
🕌 مناسبت های اسلامی و دینی.
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹
میلاد باسعادت سبط اکبر رسول خدا امام مجتبی صلی الله علیه و اله (3 هجری)
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
🐪حرکت مسلم بن عقیل علیه السلام به سمت کوفه(60 هجری)
❇️روز خوبی برای:
✅دیدار با قاضی و پیگیری امور قضایی.
✅دیدار با علماء و رؤسا و درخواست از انها.
✅تجارت و داد و ستد.
✅و امور ازدواجی عقد و عروسی خوب است.
👶مناسب زایمان نیست.
🤕بیمار امروز زود شفا یابد ان شاءالله.
🚖 مسافرت همراه صدقه باشد.
🔭 🌗احکام و اختیارات نجومی.
✳️ختنه نوزاد.
✳️شروع به کار و فعالیت.
✳️و امور بازرگانی نیک است.
🔲این اختیارات تنها یک سوم مطالب سررسید همسران است بقیه امور را در تقویم مطالعه بفرمایید.
💑 مباشرت و انعقاد نطفه
امشب دلیلی وارد نشده است.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری خوب و سبب سرور و شادی است.
💉💉 حجامت خون دادن فصد زالو انداختن خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری، خوب نیست موجب قولنج است.
😴😴 تعبیر خواب امشب.
خوابی که شب یکشنبه دیده شود تعبیرش از ایه 16سوره مبارکه نحل است.
و علامات و بالنجم هم یهتدون ...
و از معنی ان چنین استفاده می شود که برای خواب بیننده حالتی غیر ان حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص بزرگ و خوبی به عظمت و بزرگی رسد ان شاءالله. و شما مطلب خود را بر ان قیاس کنید .
💅 ناخن گرفتن
شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد.
👚👕دوخت و دوز.
شنبه برای بریدن و دوختن،#لباس_نو روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.
🙏🏻 وقت #استخاره در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر.
📿ذکر روز شنبه : یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه
📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه #یاغنی که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد .
💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_رسول_اکرم_(ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
@taghvimehmsaran
📚 منبع مطالب:
تقويم همسران
نوشته ی حبيب الله تقيان
انتشارات حسنین قم
تلفن
09032516300
0253 77 47 297
0912353 2816
📛📛📛📛📛📛📛📛
ارسال و انتقال این پست بدون ادرس و لینک گروه شرعا حرام است
📛📛📛📛📛📛📛📛
@taghvimehmsaran
@taghvimehmsaran
کانال تقویم همسران در ایتا و سروش و تلگرام 👇
@alhagh_5
https://t.me/taghvimehamsaran
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبهه امر به معروف و نهی از منکر...
پاسخ👇👇👇
با عرض سلام و خداقوت و قبولی طاعات و عبادات
1.اولین اشتباه و مغالطه ای که این آقا مرتکب شده ترجمه و برداشت غلط است از «امر به معروف و نهی از منکر » است چرا که معروف را به معنای عرف جامعه ترجمه می کند و بعد دینی و شرعی بودن را از آن خارج می کند.
پاسخ: معروف همانطوری که همین آقا اشاره می¬کند به معنای شناخته شده است که از ماده عرف گرفته شده است و منکر هم از انکار می آید به معنای ناشناس یعنی هر کاری که نیک باشد، شناخته شده و هر کاری که ناپسند باشد، اموری ناشناس هستند که فطرت و عقل و شرع با دسته اول آشنا و با گروه دوم ناآشنا هستند و آنها را انکار می کنند.
اما این آقا! معروف را در مقابل مشروع قرار می دهد و در مورد منکر این کار را نمی کند و اگر این حرف صحیح باشد باید منکر هم در مقابل شرع قرار بگیرد.
پس معنای معروف، عرف جامعه نیست.
حال این شناخت و انکار همانطوری که اشاره شد توسط فطرت، عقل و دین شناخته یا انکار می شوند مثلا محبت مادر به فرزند یک امر فطری شناخته شده است یا راستگویی و دروغگویی یک امر شناخته شده یا ناشناس است که عقل می فهمد یا نماز و حج و ... هم مصادیقی برای معروف شرعی هستند که عقل و فطرت آنها را نمی شناسند.
2.این که یکی از فلسفه های قیام امام حسین علیه السلام برای امربه معروف و نهی از منکر است صحیح است. اما این برداشت که او کاری به ترک نماز و امور فردی جامعه نداشتند و با حکومت مخالفتند داشتند هم ناشی از برداشت ناقص از دین و فلسفه ی قیام امام است چرا که فریضه امر به معروف و نهی از منکر به تعبیر امام علی علیه السلام
و ما اعمال البر كلها و الجهاد فى سبيل اللَّه عند الامر بالمعروف و النهى عن المنكر الا كنفثة فى بحر لجى «تمام كارهاى نيك و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر بمعروف و نهى از منكر چون آب دهان است در برابر درياى پهناور» حکمت374 یا امام باقر علیه السلام می فرماید: امر به معروف و نهى از منكر دو فريضه بزرگ الهى است كه بقيه فرائض با آنها برپا مىشوند، و بوسيله اين دو، راهها امن مىگردد، و كسب و كار مردم حلال مىشود، حقوق افراد تامين مىگردد، و در سايه آن زمينها آباد، و از دشمنان انتقام گرفته مىشود، و در پرتو آن همه كارها روبراه مىگردد"
پس با امر به معروف و نهی از منکر همه معروف انجام و یا منکر هم ترک می گردد.
و اینکه امام با حکومت به مبارزه پرداختند هم به این سبب بود که اگر حاکم اسلامی با پاییندی به قرآن و سنت حکومت می کرد همه اینها اتفاق می افتاد ولی اگر امام تنها به نماز و غیره اهتمام می ورزید بسیاری از امور اسلامی مغفول عنه واقع می شد به تعبیری روش امام مانند این مثل است که چون صد آمد نود هم پیش ماست.
3. این که برداشت کرده که امر به معروف اعتراض به حاکمیت است یا منظور نقش مردم در مراقبت از عملکرد دولتی ها است هم ناقص است و حکایت از یک شیطنت دارد. چرا که در قرآن در باب امر به معروف آیاتی آمده است که اعم است یعنی هم شامل امور فردی، اجتماعی، سیاسی و... است. و اینکه امر به معروف فقط مخصوص به حکومت است یک برداشت غلط است چرا که در سفارشات لقمان به فرزندش در باب امر به معروف که او حاکم نبودو به در اصطلاح علمی دستور به معروف و نهی از منکر دارای اطلاق یا عام است یعنی هر نوع معروف یا منکررا شامل می شود خواد فردی یا اجتماعی و یا...
حتی براساس آیه104 سوره آل عمران باید در جامعه اسلامی وزارت امر به معروف باشد و در آیه 110 هم وظیفه ی فردی هر مسلمانی است که به این فریضه عمل نماید. در ادامه آیات امر به معروف از قرآن را ملاحظه بفرمایید
آلعمران : 104 وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
آلعمران : 110 كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتابِ لَكانَ خَيْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَكْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ
آلعمران : 114 يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُسارِعُونَ فِي الْخَيْراتِ وَ أُولئِكَ مِنَ الصَّالِحين
الأعراف : 157 الَّذينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتي كانَتْ عَلَيْهِم
التوبة : 71 وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ يُطيعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ
التوبة : 112 التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنين
الحج : 41 الَّذينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ
لقمان : 17 يا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلاةَ وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ اصْبِرْ عَلى ما أَصابَكَ إِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُور
4. اشاره به حدیث امیرالمومنین علیه السلام که درنامه 47 آمده است که فرمودند: اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید بدان بر شما مسلط می¬ شوند و بعد از آن هر چه دعا کنید مستجاب نخواهد شد هم یک برداشت یک طرفه است که آن را مخصوص حکومت می داند در حالی که این کلام نورانی هم اعم است یعنی حتی اگر در یک خانه هم اعضای خانه در برابر ترک معروف و انجام منکر ساکت باشند بدان مسلط می شوند و اجازه این که معتقدین بخواهند کاری معروف را انجام دهند یا منکری را ترک کنند نخواهند داشت حال این را شما سرایت دهید به موقعیت دیگر بین زوجین، دو دوست تا یک جامعه بزرگ.
پس اینگونه برداشت ها حکایت از شیطنت دارد برای القاء یک تفکر خاص!!!!
5. و اینکه از قرآن برداشت می کند که تنها مجازات سرقت، محاربه، زنا .. رابیان کرده و مابقی در قرآن نیست هم غلط است.
اولا اگر بخواهیم در احکام اسلامی فقط به قرآن اکتفا کنیم دیگر نباید نماز و زکات و حج و صوم را انجام داد چرا که در هیچ جای قرآن به تعداد رکعت های نمازها اشاره نشده است یا به چه چیزهایی زکات تعلق می گیرد یا حج را چگونه باید انجام داد بلکه به اصل حج اشاره شده است.
ثانیا اگر قرآن می خواست به همه این ها اشاره نماید باید چندین جلد قطور از قرآن نازل می شد در حالیکه خداوند در سوره نحل آیه 44 می فرمایید: بِالْبَيِّناتِ وَ الزُّبُرِ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُون
یعنی ما قرآن را بر تو نازل کردیم اما تبیین و تفسیر آن بر عهده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. پس بسیاری از احکام نماز، روزه، حج و غیره در طول 23 توسط پیامبر صلی الله علیه و آله برای مردم تبیین شدو مابقی آن هم به عهده جانشینان ایشان گذاشته شد. پس حد ارتداد و سایر مجازات هم توسط ایشان و جانشینان ایشان مطرح شده است و فقها این احکام را برداشت نموده اند.
✅ پاسخی دیگر به شبهه
🔹اینکه معروف آنچیزی است که مردم پذیرفته اند و شکل قانونی گرفته است، اگر چه تعریف دقیقی نیست اما بر فرض هم همین باشد، مردم دو مرتبه به قانون اساسی جمهوری اسلامی که مضمون آن اجرای احکام اسلامی است، رأی دادهاند و این یعنی همان چه که گوینده میخواهد.
اما اینکه میگوید چرا امر به مشروع گفته نشده خب اصلا مشروع یعنی جائز، آیا هر چیز جائزی را باید امر و نهی کرد؟
امام حسین و امر به معروف:
گوینده میگوید چرا در قیام امام حسین علیهالسلام سخن از بیحجابی نیست، به ایشان باید گفت: شما بفرمایید اون موقع بی حجابی بوده تا بگیم موضوع امر به معروف امام حجاب بوده یا نه؟ مردم آن زمان به هر دلیل، در اینگونه امور مشکلی نداشتند، یعنی احکام دینی را در ظاهر عمل میکردند.
دوما طبق تعریف ایشان از معروف (آنچه مردم پذیرفته و شکل قانونی پیدا کرده) حکومت یزید معروف بوده است نه منکر چون معاویه از اکثر قبائل و مردم بیعت گرفت فقط چند نفر مثل امام حسین علیهالسلام و عبدالله بن زبیر باقی مانده بودند.
مضافاً اینکه علت اینکه امام حسین علیه السلام برعلیه معاویه قیام نکردند اما برعلیه یزید قیام کردند، چه بود؟ این بود که یزید علنا شرابخواری و بیدینی میکرد. این نکته ای است که در همان اولین دعوت حاکم مدینه به بیعت ذکر شده است. معلوم است که حرمت شرابخواری مربوط به حق و حقوق مردم نمیشود.
بله امر به معروف حاکمان هم یکی از اقسام امر به معروف و یکی از مهمترین آنها است اما همهی آن نیست.
جالب آن است که آقای بازرگان وقتی مجازاتهای مذکور در قرآن را میشمارد، از مجازات تعیین شده به زیرکی میگذرد و تنها آن را مربوط به زنای آشکار و علنی میخواند!!
اولا کجای قرآن مجازات زنا مختص زنای آشکار دانسته شده است؟ ثانیاً همان هم اگر دو طرف زنا با توافق دست به این عمل زده باشند، طبق دیدگاه این آقایان (که حکومت حق دخالت نسبت به دستورات دینی ندارد)، نباید مجازاتی داشته باشد. اما همین که قرآن برای این عمل مجازات تعیین میکند، این یک نوع امر به معروف و نهی از منکر است، یعنی حکومت، با مجازات، از انجام این عمل جلوگیری میکند ولو اینکه به قول گوینده معروف باشد (یعنی مردم آن را دوست داشته باشند).
همواره اشکال اساسی به این آقایان این بوده که قرآن را بدون سنت و اهل بیت تفسیر میکنند (آنچنان که خواسته و دستور خلیفه دوم بود) اما با توضیح فوق معلوم شد که قرآن را هم آنطور که میلشان باشد تفسیر و تقطیع میکنند.