فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌سـردار اهوازیان گفت: زمانی که وارد دروازههای آمرلی شدند دختران را با قلادههای سگ به تیر برقها بستند و به قیمت 10دلار برای فروش گذاشتند؛ آن جایی که یک مرغ 20 دلار بود ناموس شیعه 10دلار بود..
❇️حـاج ق اسم تاب نیاورد و گفت باید کمکشان کنیم. چرا حـاج ق اسم گفت باید کمکشان کنیم چون #امام_راحل در وصیتنامهاش، فرموده: دفاع از مسلمین جغرافیا و مرز نمیشناسد .
این وصیت امام راحل را هنوز به گوش بود.
پ ن: حتی شنیدنش هم دردناکه، چه برسه به اینکه همچین بلایی سرت بیاد!
همه ما مدیون حـاج ق اسم هستیم، چه اونی که نمیدونه این مرد بزرگ چه کار کرد، چه اونی که میدونه...
20.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آثار تاسف بار ۶ برابر شدن نقدینگی در دولت روحانی
🔸وقتی نقدینگی کشور در دولت روحانی با رشد ۴۸۰ درصدی به ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است اما رشد اقتصادی کشور در این ۸ سال تنها ۶ درصد بوده است!
🔸آیا دلیل تورم و افزایش قیمت ارز چندبرابر شدن نقدینگی است یا تحریم های آمریکا؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرات عجیب حاج مهدی رسولی
هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی
در این ماه رمضان
انسانیت ما را کامل کن
ایمان ما را زیاد گردان
دلهای مارا پاک
و از آلودگیها دور بگردان
و بهترین عبادتها را
نصیبمان بفرما
روزتون سرشار از بندگی
@amn_org
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعای ۴۴ صحیفه سجادیه. قسمت ۲_۳
فراز دیگه ای که شاید محتاج توضیح و البته توجه ماست "شهر الطهور" است.
طهور گرچه به معنای "پاک" و "پاک کننده" است اما واجد نکته ی ظریفی است و اون اینکه عرب به چیزی طاهر میگه که عدم نجاست و خلوصش فرا مادی باشه یعنی سررشته این نوع از پاکی به عالم معنا وصله و از بیرون مادیات نشات میگیره.
گویی از یکسو به خدا متصله از سوی دیگه در زمین جلوه گر شده، لذاست که "طهور" "طاهر" "طهر" همگی از اسماء الهی هستند.
پس امام سجاد علیه السلام با بکار بردن این وصف زیبا برای ماه رمضان، اتصال ذاتی این ماه با ملکوت و معنویت مطلق رو بیان میکنند. یعنی ماه رمضان اگرچه در تقویم زمینی سی روز مشخص داره و بین انسانها این قبیل زمان بندیها معتبر هست اما نباید غافل شد که حقیقت این سی روز، لحظه ای آسمانی است که در زمین اینطور دیده میشه و البته تا کسی با این "طهور" و این پاک کننده، پاک نشه قطعا درکی از حقیقت زمان نخواهد داشت.
پس از این فراز امام "شهر التمحیص" رو بکار میبرند که به نوعی با طهور در ارتباطه و شاید بشه گفت توضیح و تفسیر عینی و عملیه "شهر الطهور" باشه
یعنی ماه رمضانی که ذاتا عرشی و خدایی ست فلذا پاک و پاک کننده است.
در فرایند خاصی که به شکل روزه داری دیده میشه، هر آلودگی و ناخالصی رو از فرد روزه دار جدا میکنه تا از وضیعیت فعلی که آلودگی به دنیا و مادیات هست به وضعیت مطلوب که"طهارت" است، برسه.
پس روزه داری در ماه مبارک رمضان انسان رو از آلودگیهای مادی پاک میکنه، چه این آلودگیها و ناخالصیها حلال بوده چه حرام؛
یک نکته کوچک و ظریف دیگه هم در این عبارت هست که اشاره میکنم: "تمحیص" موقعی به کار میره که یک شی از تلفیق دو جنس تشکیل شده باشه که یکی از اجناس اصلی و دیگری فرعی و وصله نچسب باشه، پس میفهمیم کسی که به ماه مبارک راه پیدا میکنه و توفیق روزه داری نصیبش میشه، ذات و عنصر وجودیش پاک و حلاله اما به چیزهای دیگه آلوده شده، که در این ماه ازش جدا میشه و به پاکی اولیه برمیگرده. و در مقابل کسانی که توفیق ورود ندارند، ذاتا این امکان براشون نیست.
فراز بعدی هم "شهر القیام" است که معنای متعدد و عمیقی داره که ان شاءالله در شماره بعد بهش میپردازیم.
پس از این فرازها دریافتیم که اگر ماه مبارک رمضان، به عنوان یکی از راههای رسیدن به رضایت الهی و بهشت حقیقی مطرح شده، عینا و عملا این اتفاق رو در زندگی روزه داران ایجاد میکنه و چه از حیث فردی و چه از حیث اجتماعی، نمود واضحی از اسلام حقیقی است. ان شاءالله که همگی موفق به درک روزه و رمضان بشیم.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن عدوهم
@sahifeh_ir
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از #چهل_حدیث امام خمینی(۱۶۷)
ادامه سخن در مورد حرمت غیبت
و عن عقاب الأعمال بإسناده عن رسول الله:
فرمود:
«کسی که راه رفت در غیبت برادرش و کشف سرّ او، اوّل قدمی که بردارد در جهنم گذارد، و کشف کند خداوند سرّ او را در بین خلایق.»
این ها حال روز قیامت و جهنم او که این طور خداوند تعالی او را مفتضح در بین خلایق و در محضر ملکوتیین فرماید.
و در وسائل سند به حضرت صادق، علیه السلام، رساند که از حضرت رسول، صلّی الله علیه و آله، روایت فرموده، تا می فرماید:
فرمود رسول اکرم، صلّی الله علیه و آله:
«کسی که غیبت کند مرد مسلمی را، باطل شود روزه او و شکسته شود وضوی او، و بیاید روز قیامت در حالی که از دهن او بویی می آید که از بوی مردار گندش بیشتر است، در آزار می آیند از آن اهل موقف.
و اگر بمیرد قبل از توبه، مرده است در صورتی که حلال شمرده چیزی را که خداوند حرام شمرده است.»
این هم حال قبل از ورودش به جهنم که در نزد اهل «موقف» مفتضح و رسواست و در شمار کفار است، زیرا که مستحلّ محرّم الهی کافر است. و مغتاب در اثر او مثل اوست، بنابراین حدیث شریف. و حال برزخ او
نیز روایت از رسول خدا، صلّی الله علیه و آله- گردیده:
انس بن مالک [گوید]: «رسول خدا، صلّی الله علیه و آله، فرمود:
گذشتم در شب معراج به قومی که رویهای خود را با چنگال خویش خراش می دادند. از جبرئیل پرسیدم این ها کیان اند؟
گفت:
«این ها کسانی هستند که غیبت مردم را می کردند و واقع می شدند در اعراض آنها.»
@nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۲۷۶)
وقال علیه السلام لِبَعْضَ أصحابِهِ : لاَ تَجْعَلَنَّ أَكْثَرَ شُغْلِکَ بِأَهْلِکَ وَوَلَدِکَ: فَإِنْ يَكُنْ أَهْلُکَ وَوَلَدُکَ أَوْلِيَاءَ اللّهِ، فَإِنَّ اللّهَ لاَيُضِيعُ أَوْلِيَاءَهُ،وَإِنْ يَكُونُوا أَعْدَاءَ اللّهِ، فَمَا هَمُّکَ وَشُغْلُکَ بِأَعْدَاءِ اللّهِ!؟
حکمت ۳۵۲ نهج البلاغه
امام علیه السلام فرمود : بيشترين دلمشغولى خود را به خانواده و فرزندان (و تأمين زندگى آنها) اختصاص مده، زيرا اگر آنها از دوستان خدا باشند خدا دوستان خود را تنها نمى گذارد و اگر از دشمنان خدا هستند چرا همّ خود را صرف دشمنان خدا مى كنى؟!
بخش سوم:
در حديثى كه علامه مجلسى؛ در بحارالانوار آورده مىخوانيم كه يكى از دوستان اميرمومنان علیه السلام از او تقاضاى مالى كرد.
حضرت فرمود:
بگذار سهم خود را از بيت المال دريافت دارم، با تو تقسيم مى كنم.
عرض كرد:
اين مقدار براى من كافى نيست (و چون مرد دنياپرستى بود و از بذل و بخشش بىحساب و كتاب معاويه خبر داشت) به سوى معاويه رفت.
معاويه مال فراوانى به او داد.
او نامه اى براى اميرمومنان على علیه السلام نوشت و حضرت را از اين ماجرا باخبر ساخت. (در واقع مى خواست بگويد: شما به تقاضاى من ترتيب اثر نداديد، دشمن شما انجام داد)
امام علیه السلام در پاسخ نامه او چنين مرقوم فرمود:
اما بعد از حمد و ثناى الهى، مالى كه در دست توست پيش از آن در دست ديگران بوده و بعد از تو نيز به دست ديگران مى رسد. چيزى نصيب تو مى شود كه براى آخرت خود ذخيره كرده باشى. تو بايد خود را بر نيازمندترين فرزندان خود مقدم دارى.
سپس فرمود:
«فَإِنَّمَا أَنْتَ جَامِعٌ لاَِحَدِ رَجُلَينِ إِمَّا رَجُلٍ عَمِلَ فِيهِ بِطَاعَةِ اللَّهِ فَسَعِدَ بِمَا شَقِيتَ وَإِمَّا رَجُلٍ عَمِلَ فِيهِ بِمَعْصِيةِ اللَّهِ فَشَقِى بِمَا جَمَعْتَ لَهُ وَلَيسَ مِنْ هَذَينِ أَحَدٌ بِأَهْلٍ أَنْ تُوْثِرَهُ عَلَى نَفْسِکَ...؛
یعنی:
زيرا تو براى يكى از دو كس اموال را جمع مى كنى (و بعد از خود مى گذارى) يا كسى كه با آن به اطاعت خدا مى پردازد در اين صورت او سعادتمند شده و تو محروم و بدبخت،
و يا كسى است كه با آن معصيت الهى مى كند و او با اموالى كه تو جمع كردهاى شقاوتمند مى شود. هيچيك از اين دو صلاحيت ندارند كه او را بر خود مقدم دارى...».
@nahj_ir
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🚨امروز کارنامه جریانی که رفتارشان با مبانی انقلاب زاویه دارد، حتی برای خودشان هم قابل دفاع نیست
#دکتر_سعیدجلیلی #دکترجلیلی #دکتر_سعید_جلیلی #دکتر_جلیلی #دکترسعیدجلیلی