هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از #چهل_حدیث امام خمینی(۱۶۹)
ادامه سخن در مورد حرمت غیبت
و شیخ صدوق سند به حضرت صادق، علیه السلام، رساند که فرمود در ضمن حدیثی: و من اغتابه بما فیه، فهو خارج من ولایة الله تعالی داخل فی ولایة الشّیطان.
یعنی:
«کسی که غیبت کند او را (کسی را که اهل ستر و عدالت است در ظاهر، گرچه مذنب باشد پیش خودش) خارج شود از ولایت خدای تعالی و در ولایت شیطان وارد شود.»
معلوم است کسی که از ولایت حق خارج شود و در ولایت شیطان داخل شود، از اهل نجات و ایمان نخواهد بود. چنانچه در حدیث سابق اسحاق بن عمّار نیز گذشت که اسلام مغتاب، لسانی است و ایمان در قلبش وارد نشده.
معلوم است کسی که مؤمن به خدا باشد و مصدّق به روز جزا و معتقد به رسیدن به صور اعمال و حقایق سیّئات، چنین موبقه کبیره را، که در عوالم غیب و شهادت و در نشئه دنیا و برزخ و عقبی او را رسوا و مفتضح می کند و او را به جهنم به شرّ بلیّات مبتلا می کند و از ولایت حق خارج می کند و به ولایت شیطان داخل می کند، مرتکب نشود.
اگر ما اقدام بدین امر بزرگ کردیم، باید بفهمیم که سرچشمه خرابی دارد و حقیقت ایمان در قلب ما وارد نشده. اگر ایمان وارد قلب شود، کارها اصلاح می شود: آثار آن سرایت می کند به تمام ظاهر و باطن و سرّ و علن. پس، باید معالجه باطن را بکنیم و مرض قلب را علاج نماییم. و از احادیث ظاهر شود که همان طور که سستی ایمان و عدم خلوص آن موجب مفاسد اخلاقی و اعمالی شود، این مفاسد نیز موجب نقصان ایمان، بلکه زایل شدن آن، می شود. و این مطابق با نوعی از برهان است، چنانچه در محل خود مقرر است.
و بدان که این معصیت از جهت دیگر هم از معاصی شدیدتر و تبعاتش بیشتر است. و آن این است که علاوه بر آنکه جنبه حق الله دارد، جنبه حق الناس هم دارد، و خداوند نمی آمرزد مغتاب را تا صاحبش از او راضی شود، چنانچه در حدیث شریف با چندین طریق به همین مضمون وارد شده:
«رسول اکرم، صلّی الله علیه و آله، در ضمن وصیتهایش به جناب ابی ذر، رضی الله عنه، می فرماید: «بترس از غیبت، زیرا که آن از زنا شدیدتر است.» عرض کرد[م ]: «برای چه یا رسول الله؟» فرمود:
«برای آنکه زانی اگر توبه کرد خداوند می آمرزد او را، ولی غیبت آمرزیده نشود تا آنکه صاحبش بیامرزد.»
@nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۲۷۸)
وقال علیه السلام:أَكْبَرُ الْعَيْبِ أَنْ تَعِيبَ مَا فِيکَ مِثْلُهُ.
حکمت ۳۵۳ نهج البلاغه
امام علیه السلام فرمود : بزرگترين عيب آن است كه آنچه را در خود توست براى ديگران عيب بشمارى.
بخش اول:
نخست به اصلاح خويش پرداز:
امام علیه السلام در اين گفتار پرمعنا به افراد عيبجو هشدار مى دهد كه
«بزرگ ترين عيب آن است كه آنچه خود دارى براى ديگران عيب بشمارى»؛
(أَكْبَرُ الْعَيْبِ أَنْ تَعِيبَ مَا فِيکَ مِثْلُهُ).
اشاره به اينكه چنين انسانى خود داراى عيبى است و آن را ناديده مى گيرد حتى ممكن است به آن افتخار كند؛ اما هنگامى كه اين عيب را در ديگران مى بيند زبان به نكوهش مى گشايد و صاحب آن عيب را ملامت و سرزنش مى كند و گاه بر سر او فرياد مى زند.
چنين انسانى گرفتار تناقض آشكارى است و در آنِ واحد چيزى را هم خوب مى داند و هم بد، در حالى كه عدم امكان جمع بين نقيضين وضدين حتى بر كودكان و گاه بر حيوانات هم آشكار است و اين نشانه انحطاط فوق العاده فكرى كسى است كه مرتكب آن مى شود.
به همين دليل امام علیه السلام آن را بزرگ ترين عيب شمرده است. در گفتار حكيمانه ۳۴۹ امام علیه السلام چنين كسى را احمق واقعى مى شمارد و مى فرمايد:
«وَمَنْ نَظَرَ فِى عُيوبِ النَّاسِ فَأَنْكَرَهَا ثُمَّ رَضِيهَا لِنَفْسِهِ فَذَلِکَ الاَْحْمَقُ بِعَينِهِ».
در خطبه هاى فراوانى نيز امام علیه السلام به همين نكته با تعابير ديگرى اشاره كرده است؛ از جمله در خطبه ۱۴۰ مى فرمايد:
«در عيبجويى هيچكس نسبت به گناهى كه انجام داده شتاب نكن شايد او آمرزيده شده باشد و در عين حال بر گناه كوچكى كه خود انجام داده اى ايمن مباش شايد به سبب آن مجازات شوى، بنابراين هركدام از شما از عيب ديگرى آگاه شود؛ ولى مى داند خودش عيب دارد از عيب جويى او خوددارى كند»؛
(لا تَعْجَلْ فِى عَيبِ أَحَدٍ بِذَنْبِهِ فَلَعَلَّهُ مَغْفُورٌ لَهُ وَلا تَأْمَنْ عَلَى نَفْسِکَ صَغِيرَ مَعْصِيةٍ فَلَعَلَّکَ مُعَذَّبٌ عَلَيهِ فَلْيَكْفُفْ مَنْ عَلِمَ مِنْكُمْ عَيبَ غَيرِهِ لِمَا يعْلَمُ مِنْ عَيبِ نَفْسِه).
@nahj_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نبویان:شرمن می گوید هر چه(یک موضوعی) را گفتم، مذاکره کنندگان ایرانی قبول نکردند اما تا گریه کردم، عراقچی کوتاه آمد و حرفش را پس گرفت!
🔸ماجرای دوستی و رفاقت وندی شرمن و عراقچی / شرمن می گوید او در ابتدای هر سال میلادی برایم کارت تبریک می فرستاد اما نمی دانست من یهودی ام!
#نبویان
#ایران
#آمریکا
#عراقچی
#وندی_شرمن
#شرمن
#برجام
#مذاکره
هدایت شده از خانواده امن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام
صبح زیباتون بخیر
طاعات و عباداتتون قبول
براتون صبحی دلنشین
روزی خوب و بی نظیر
توام با سلامتی و سعادت
ولبخند رضایت خدا
آرزومندم
یکشنبه تون دل انگیز
@amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجتالاسلام دکتر نبویان: این دولت توان اداره کشور را ندارد
بیست درصد مشکلات کشور مربوط به تحریمهاست و هشتاد درصد به خاطر سوء تدبیر و بی کفایتی.
نشستن و منتظرن ببینن بایدن رای میاره یا ترامپ!
#دکتر_نبویان #دولت_بی_کفایت #دولت_تدبیر_و_امید #تا_۱۴۰۰_با_روحانی #دولت_دروغ #دولت_روحانی
AUD-20210425-WA0013.
9.52M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
بررسی مذاکرات وین
🔰صوت کامل گفتوگو با دکتر سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
🗓 شنبه 4 اردیبهشت 1400
🔺 آنچه در برنامه امشب «جهان آرا» - شنبه 4 اردیبهشت 1400 - گذشت
به نقل از اکانت توئیتر برنامه
👈 دکتر سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:
🔰 دولت هیچ وقت با متن مکتوب در مورد مذاکرات به مجلس نیامده است.جلسه فردا هم در مورد مذاکرات وین مربوط به جلسه رسمی مجلس نیست و عده خاصی فقط حضور دارند.
🔰 من خودم هنوز نسبت به مذاکرات وین توجیه نیستم، آمریکا از برجام خارج شده، خب حالا برگردد، ما هم به تعهدات برجامیمان بر میگردیم، مذاکره مجدد برای چیست؟
🔰 دولت بنا را گذاشته بر اینکه همه مشکلات مربوط به تحریم است و نه بی عرضگی و سوء تدبیر در کشور هست نه اختلاس، راه رفع تحریمها هم فقط مذاکره است.
آیا ترخیص نکردن نهادههای دامی که در گمرک انباشته شده، به تحریم ربط دارد؟
🔰 روحانی میخواست دولت را بزرگ کند و وزارت بازرگانی تشکیل بدهد، مجلس دهم مخالفت کرد، انتقام آن را از ملت گرفت و حالا شاهد این همه بوروکراسی هستیم.
🔰 بیست درصد مشکلات کشور مربوط به تحریمهاست و 80 درصد به خاطر سوء تدبیر و بی کفایتی.
این دولت توان اداره کشور را ندارد.
🔰 تحریم بانک مرکزی قبلا به خاطر مسئله هستهای بود، ترامپ آن را تحت تروریسم برد، حالا بایدن بخواهد به برجام هم برگردد تحریم بانکی برداشته نمیشود.
نباید صرفا در مورد تحریمهای هستهای مذاکره کنیم، آمریکا هر وقت اراده کند عنوان تحریمها عوض میکند.
🔰 صرفا آزادسازی پولهای بلوکه شده، مشکل مردم را حل نمیکند.
نماینده بانک مرکزی به من گفت آزادسازی پول به معنای دادن دلار و یورو به ایران نیست، بلکه چند بار به پولهای مختلف تبدیل میشود، آخرش هم آقای عراقچی گفت شبها این پول را خرد خرد میآوریم!
🔰 در مذاکرات وین، در حال باختن بازی برده هستیم.
ما نیازی به دیپلماسی التماسی نداریم
ولی آمریکا نیاز به این مذاکرات دارد و برجام برایشان خیلی کلیدی است چون ایران را به غنیسازی 3.67 درصد بر میگرداند.دو هفته قبل خودم دیدم رآکتور اراک بتنریزی شده است.
🔰 یادم نمیآید آقای روحانی و ظریف برای مذاکره رفته و دستاوردی برای ملت ایران آورده باشند.
این مذاکرهکنندگان دوباره کلاه گشادی بر سر ملت را میپذیرند.
🔰 ثابتی مجری جهان آرا: آمریکا خودش گفته تحریم ابزار من است، چرا باید این ابزار را از دست بدهم.
حجتالاسلام سید محمود نبویان: تحریمها به هیچ وجه برداشته نمیشوند ولی ممکن است پولی را آزاد کنند که عدهای برای انتخابات خرداد از آن استفاده کنند؛ تحریمها همه مشکل ما نیست.
🔰 اگر CFT و پالرمو را هم بپذیریم، میزان صادرات نفت و بنزین ایران کاهش مییابد.
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعای ۴۴ صحفیه سجادیه. قسمت ۱-۷
بسم الله الرحمن الرحیم
...ثُمَّ فَضَّلَ لَيْلَةً واحِدَةً مِنْ لَياليهِ عَلى لَيالى اَلْفِ شَهْرٍ، وَ سَمّاها لَيْلَةَ الْقَدْرِ، تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِاِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ امْرٍ، سَلامٌ، دآئِمُ الْبَرَكَةِ اِلى طُلُوعِ الْفَجْرِ عَلى مَنْ يَشآءُ مِنْ عِبادِهِ بِما اَحْكَمَ مِنْ قَضآئِهِ....
در ادامه شرح دعای ۴۴ صحیفه سجادیه به فرازی رسیدیم که حضرت زین العابدین علیه السلام، لیلة القدر رو به عنوان شبی که در ماه مبارک رمضان قرار داده شده، تفسیر و توصیف میفرمایند.
بدلایلی که برخی اشاره خواهد شد، درک لیلة القدر از درک و توان علمی و ظرفیت انسانهای عادی خارجه
لیلة القدر یکی از شبهای ۱۹-۲۱-۲۳-۲۷ رمضانه که قرآن در اون شب بطور کامل بر پیامبر نازل شده و بلکه در اون شب نزول پیدا کرده. گرچه شبهای ۲۳ و ۲۷ احتمال بیشتری داره و شب ۲۳ از بین دو احتمال بالاتری داره.
در هر صورت تمام برنامه ی الهی برای خلقت خصوصا انسانها در یک زمان خاصی از عالم لوح به مرتبه ای پایین تر نزول پیدا کرده تا در عالم علم تجلی کنه و در قالب بیان به دست انسان کامل برسه، لذا کسی توان درک این نزول و درک زمان این نزول رو خواهد داشت که توان صعود به این عوالم عالی رو داشته باشه. پس عملا راه درک لیلة القدر برای انسانهای عادی بسته است اما این سوال پیش میاد که پس این همه سفارش و تاکید برای چیست؟
دو نگاه کلی نسبت به لیلة القدر وجود داره- که ممکنه تابحال یکایک ما بهش بی توجه بودیم-
یک نگاه میگه لیلة القدر برای همه ماست و بریم و دعا کنیم و سرنوشت خودمون رو بدست خودمون رقم بزنیم اونم در یک شب-بلکه در یکی دو ساعت- با چند دعایی که بین همه مشترکه، با اینکه همه با هم فرقهای اساسی دارند.
یک نگاه میگه لیلة القدر مخصوص انسان کامله چون او توان عروج به عوالم بالاتر رو داره و این ظرفیت رو داره که قرآن رو به یکباره دریافت کنه و وجودش معنای قران باشه لذا در قدرت اوست که در یک شب خاص همه برنامه زندگی مادی و معنوی انسانها و بلکه عالم رو دریافت کنه چرا که قرآن صریحا و مکررا میفرماید در لیلة القدر، ملائکه نازل میشوند -برای آوردن برنامه خداوندی و دیگر امور-و روح نازل میشود و خلاصه عالم معنا به عالم ماده عرضه میشود. پس درک لیلة القدر در توان انسان کامل است و بس و اگر کسی نسبت به او معرفت داشت، اعتماد داشت و امور را به او واگذار کرد، عملا به اندازه وسع خودش لیلة القدر را بواسطه امام معصوم درک خواهد کرد.
با این مقدمات و با توجه به فرازهای این دعا در خصوص لیلة القدر، درمی یابیم کسی که به امام معصوم معتقد است و شناخت صحیحی از او دارد، در ذیل توجه او به درک لیلة القدر نائل میشود. اما سوال این است که درک لیلة القدر یعنی چه؟ یعنی کسی که فرضا این شب بزرگ را درک میکند چه میشود؟ زندگی اش، فکرش، عملش و...چه میشود که دیگران اینگونه نخواهند شد؟!
@sahifeh_ir
🔴پیشنهاد رشوه مقام دولتی به نماینده مجلس در ماجرای فولاد!/ ابقای مدیرعامل بازنشسته فولاد با دستور رئیس جمهور
سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان:
مجتمع فولاد منبع عظیم پول و سرمایه است که برخی را به طمع انداخته است. آقای رئیس جمهور امضا کرده است که یک فاسد باید مدیر بماند و دلیل آورده که این مجموعه خصوصی است. اگر بخش خصوصی است به شما مربوط نیست و اگر دولتی است سازمان بازرسی به وزیر صمت نامه زده و اعلام کرده که این فرد هم تخلفات متعدد دارد. اخیرا یک مقام رده بالای کشور به من گفته این فرد را از مدیریت فولاد برنمی دارند تو یک چیزی بگیر دست از سر فولاد بردار اگر این فساد نیست پس نامش چیست؟
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، آیت الله رئیسی را اولین رئیس قوه قضائیه پس از مرحوم آیت االه بهشتی دانست که دستگاه قضا را از حالت محکمهای صرف به عدالتخانهای برای احقاق حقوق عامه سوق داده است.پیغامی افزود:متأسفانه روسای پیشین قوه قضاییه نسبت به این موضوع عنایت ویژهای نداشتندومأموریتهایی که در حوزه قانون اساسی برای این نهاد تعریف شده بود را نیز چندان مورد توجه قرار ندادند.
@raisi.setad