eitaa logo
بیداری
846 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعاي اول صحيفه سجاديه (۱) از: آيت الله حسن ممدوحي فراز اول: الحمدلله الاول بلا اول كان قبله و الآخر بلا آخر يكون بعده، الذي قصرت عن رؤ يته ابصار الناظرين و عجزت عن نعته اوهام الواصفين. تمامي ستايش ها از آن خدايي است كه پيش از همه موجودات است و هيچ چيز قبل از او امكان وجود ندارد. او غايت همه موجودات است و هرگز پس از او موجودي نيست. چشمان بينندگان در حدي نيست كه او را ببيند و اوهام واصفان از وصفش ناتوانند. شرح: در اين فراز، حضرت سجاد عليه السلام خداوند را به اوليت ستوده است، ولي از آن جا كه اذهان عموم مردم پيوسته از كلمه اول، اوليت زماني را فهميده و در امتداد زمان، پيوسته پيش و پس را در نظر مي گيرند، امام عليه السلام به اين نكته اشاره مي فرمايند كه اگر چه براي هر اول زماني، زماني قبل از آن قابل تصور است، ولي صفت اوليت براي خداوند متعال غير از اوليت نسبي است كه قبليت ديگري را مي پذيرد؛ چرا كه آن اوليت هرگز قبل پذير نيست. توضيح آن كه جملگي پديده ها در نظام هستي معلول هستند و هيچ چيز نيست كه از اين سنخيت خارج باشد، و پرواضح است كه هر معلولي از علت خود متاخر بوده و به آن وابسته مي باشد. پس هيچ چيز قبل از او وجودي نخواهد داشت. @sahifeh_ir
هدایت شده از صحیفه سجادیه
صوت دعای اول صحیفه سجادیه.mp3
2.45M
صوت دعای اول صحیفه سجادیه @sahifeh_ir
هدایت شده از صحیفه سجادیه
1.mp3
5.38M
ترجمه دعای اول صحیفه سجادیه @sahifeh_ir
پرس‌تی‌وی: آمریکا قصد لغو کامل تحریم‌ها را ندارد شبکه پرس‌تی‌وی: آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد و دستورالعمل آمریکا صرفا توقف موقت این تحریم‌ها است. آمریکا قصد دارد در مدت زمانی طولانی و طی مراحل متعدد و گام به گام، اقدام به توقف موقت برخی تحریم‌ها آن هم در بازه‌های زمانی ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه کند. 🔸 قصد آمریکا در مرحله فعلی صرفا بازگشت به برجام و امکان استفاده از مکانیزم بازگشت تحریم‌های بین‌المللی موسوم به مکانیسم ماشه است. .
‌ سخنگوی سرایا القدس: ما و دیگر گروه‌های‌ مقاومت، نتانیاهو و ارتشش را شکست‌ دادیم. با باران موشک‌ شهرک‌های‌ غصب‌ شده را برایشان به محلی‌ غیرقابل‌ زندگی‌ تبدیل‌ کردیم. یگان‌های‌ ما منتظر ‌پیشروی ‌زمینی دشمن‌ به سمت غزه بودند تا آنچه برایشان آماده کرده بودیم، به‌ آن‌ها بچشانیم. نقش ایران‌ و محور مقاومت‌ را در حمایت از مردم فلسطین ارج می‌نهیم و می‌گوییم که شما شرکای ما در این پیروزی هستید. رئیس دفتر سیاسی حماس هم عنوان کرد که قدردان ایران هستیم که از هیچ کمکی دریغ نکرد.
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و سی و سوم تفسیر آیه ۲۰۵ سوره از تفسیر نور وَ إِذا تَوَلّی سَعی فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیها وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللّهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ (۲۰۵) و هرگاه به قدرت و حکومت رسد برای فساد در زمین و نابودی زراعت ها و نسل، کوشش می کند و خداوند فساد را دوست ندارد. نکته ها: * کلمه«تولّی»را دو نوع می توان معنا نمود:یکی به معنای به قدرت و حکومت رسیدن که در ترجمه آمده است.و دیگر به معنای اعراض کردن است که در این صورت معنای آیه این می شود:هرگاه از حقّ و هدایت الهی اعراض نمود و از نزد تو بیرون رفت، به سراغ فتنه و فساد می رود. * در آیه قبل،گفتار به ظاهر نیکوی منافقان مطرح شد و در این آیه رفتار مفسدانه ی آنان را بیان می کند. * قرآن می فرماید: «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَ آتَوُا الزَّکاهَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ» اگر صالحان حکومت را بدست گیرند،نماز به پا می دارند و زکات می دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند.و بدین وسیله رابطه خود را با خداوند و محرومان جامعه حفظ می کنند،ولی اگر نا اهل به قدرت رسید و ولایت مردم را بدست گرفت،بخاطر طوفان هوسهای درونی و ناآگاهی ها و فشارهای بیرونی،همه چیز جامعه را فدای خود می کند. به گفته ی المیزان؛تاریخ گواه آن است که چه مسلمان نمایانی به نام اسلام و تظاهر به ایمان،بر مردم حاکم شده و حَرث و نَسل را نابود ساختند. کسانی که با جعل قوانین و تهاجم فرهنگی و تبلیغات و مواد مخدّر،سبب نابودی اقتصاد و نسل نو می شوند،مصداق این آیه و«مفسد فی الارض»هستند. هلاک حرث به معنای محو کشاورزی،و هلاک نسل،انحراف نسل آینده است. مراغی و فخررازی در تفاسیر خود احتمال داده اند که مراد از«حرث»زنان باشند،بدلیل «نِساؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ» و مراد از«نسل»فرزندان. یعنی طاغوت ها،نظام خانواده و تربیت فرزندان را نابود می کنند. پیام ها: ۱- نااهل اگر به قدرت رسد،همه چیز را به فساد می کشاند. «إِذا تَوَلّی سَعی» ۲- بزرگ ترین خطر،نابودی اقتصاد و فرهنگ امّت است. «یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ» @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۹۱) از آیت الله مصباح یزدی ادامه........ ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻓﻄﺮﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ: ‏ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﮏ ﺍﺻﻞ ﻣﺴﺮﻭﺭ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻳﮏ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻓﻄﺮﯼ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ‌ﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﻭﻋﺪﻩ ﯼ ﺍﻋﻄﺎﯼ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺆﻣﻦ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻏﻤﮕﻴﻦ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺷﺎﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ: ‏ﻭﺟﻮﻩ ﻳﻮﻣﺌﺬ ﻧﺎﻋﻤﺔ؛ ‏یعنی: ‏ﭼﻬﺮﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺷﺎﺩﺍﺏ ﻭ ﺧﺮﻡ ﺍﺳﺖ. ‏ ‏ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ‏ﻳﻨﻘﻠﺐ ﺍﻟﯽ ﺃﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍ؛ ‏یعنی: ‏ﻣﺆﻣﻦ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ، ﻧﺰﺩ ﺍﻫﻞ ﻭ ﻋﻴﺎﻟﺶ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺷﺎﺩ ﻭ ﺧﻨﺪﺍﻥ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﺯ ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺩ. ‏ ‏ﺑﯽ ﺷﮏ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻓﻄﺮﺗﺎ ﻃﺎﻟﺐ ﺧﻮﺷﯽ، ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﺍﺳﺖ. ﻣﻔﺎﻫﻴﻤﯽ ﺍﺯ ﻗﺒﻴﻞ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ، ﺧﻮﺷﻮﻗﺘﯽ، ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﻭ... ﻫﻤﮕﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺷﯽ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؛ ﻳﻌﻨﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ، ﻃﺎﻟﺐ ﺧﻮﺷﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ‏ ‏ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ: ‏ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﺍﻟﺬﯼ ﺃﺫﻫﺐ ﻋﻨﺎ ﺍﻟﺤﺰﻥ؛ ‏ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺣﺰﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ؛ ﻳﻌﻨﯽ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺣﺰﻥ ﻭ ﻏﻤﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﺳﭙﺮﯼ ﺷﺪ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺣﺰﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺧﺒﺮﯼ ﻧﻴﺴﺖ. ‏ﭘﺲ ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﻣﺤﺰﻭﻥ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﻓﻄﺮﺗﺎ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺍﺳﺖ. ‏ ‏ ﺑﺮﻋﮑﺲ، ﺍﻫﻞ ﺟﻬﻨﻢ، ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻏﻤﮕﻴﻦ ﻭ ﺍﻓﺴﺮﺩﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻗﻴﺎﻓﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺩﺭﻫﻢ ﮐﺸﻴﺪﻩ (ﻋﺒﻮﺳﺎ ﻗﻤﻄﺮﻳﺮﺍ) ‏ ﻭ ﭼﻬﺮﻩ‌ﻫﺎﯼ ﭼﺮﻭﮐﻴﺪﻩ ﻭ ﺳﻴﺎﻩ ‏ (ﻭﺟﻮﻫﻬﻢ ﻣﺴﻮﺩﺓ) ‏ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺎﺕ ﺩﻭﺯﺧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. @nazz_ir
رهبر انقلاب در پیامی پیروزی مردم فلسطین در جنگ ۱۲روزه با رژیم صهیونیستی را تبریک گفتند: خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس میگویم/ آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ صفت به درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچه‌ی فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانه‌ی باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاه‌ها، راهکار آینده‌ی فلسطینیها را نشان داد.
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت (۴) راه های کنترل؛ ادامه کنترل چشم: یغُضُّوا و یغْضُضْنَ: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّواْ مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یحَْفَظُواْ فُرُوجَهُمْ - به مردان مؤمن بگو چشم های خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند».(نور/30) «وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ یحَْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ . .. - و به زنان با ایمان بگو چشم های خود را (از نگاه هوس آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند...».(نور/31) تیر شیطان: «شیطان گفته است نگاه کردن تیر و کمان من است که هرگز در آن خطا نمی کنم». (علم اخلاق اسلامی، ج3 ص14) حسرت طولانی: چون همیشه انسان آن چه را می بیند به دست نمی آورد باعث حسرت همیشگی شده و ذهن فرد به طور دائم مشغول به مسائل جنسی می شود. امام صادق علیه السلام می فرماید: «نگاه ناروا تیری است زهرآلود از تیرهای شیطان که به قلب صاحبش می خورد و چه بسیار نظرهای ناروا که حسرت طولانی در پی دارد». (المحاسن، ج 1 ص109) @amn_org
🔻گستاخی دوسویه ... 💢این نکته تلخ را دیگر باید براحتی پذیرفت که یک جریانی مخوف و خطرناک که مسئول بسیاری از مشکلات و بحران های فعلی کشور هستند، برای ماندن در اریکه قدرت و دست یازی به ته مانده های ثروت ملی و از همه بدتر تکمیل خرابی ها و ویرانی های خود در کشور از هیچ اقدام مخربی غفلت نمی کنند، و با فراکنی های متعدد و بی پروایی هر چه تمام از موضع طلبکار ظاهر شده و برای از بین بردن اعتماد مردم به خادمین صدیق و دلسوز و تلاشگر دست به تهمت های ناروا و ناصواب زده و میزنند. 🔻جوسازی هوچیگرانه منفور ترین فرد سالیان اخیر این جریان قلدر، نسبت آقای دکتر رئیسی و مهندس نیکزاد و متهم سازی بی پایه و اساس نسبت به یکی از پرافتخارترین دستاوردهای چهل سال اخیر یعنی مسکن مهر ، نمونه بارز این بی اخلاقی های آمیخته به تهمت و دروغ و افترا است که باید هر چه سریعتر دهان این گستاخان را از مجاری قانونی بست و حتی نسبت به جنایات آنان در عرصه اقنصاد ملی بویژه بورس در دو سال اخیر ورودی قدرتمندانه نمود. 💢و گرنه عملکرد این طیف از آدمها از ستاد آشوب کروبی از ۸۸ به این سمت نشان دهنده خیز مجددآنان برای ایجاد آشوبي دوباره در کشور است. 🔻زیرا نشانه های واقعی شکست این طیف مساله دار در انتخابات ۲۸ خرداد نمایان شده و تنها راه باقی مانده برای اینها در پیش گرفتن مسیرهای خطرناک است و برای ماندن در قدرت و تشدید دو قطبی سازی، دست به هر اقدامی خواهند زد.
🔻مرحوم مدرس: سیاست عین دیانت ماست
امام خمینی: غلط میکنی قانون را قبول نداری.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشت سال مجلس لاریحانی درخدمت روحانی بود حال روحانی در خدمت لاریحانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتررئیسی صدای خفته مردم مبارزه دکتررییسی با باندهای ثروت وقدرت برای احقاق حقوق مردم مسیر مشخص است تا پیروزی چند قدم راه بیشتر نمانده قدم اول توکل قدم دوم توسل قدم سوم اتحاد قدم چهارم تلاش قدم پنجم روشنگری قدم ششم جذب حداکثری قدم هفتم امیدزایی به جامعه. ۱۴۰۰ #زن
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعاي اول صحيفه سجاديه (۲) از: آيت الله حسن ممدوحي هم چنين، او آخري است كه پس از او آخر ديگري قابل تصور نيست ؛ زيرا اولا: هيچ موجودي نسبت به خداوند متعال استقلال ندارد تا بتوان آن را آخر دانست، و ثانيا: خداي متعال غايت همه موجودات عالم است و غايت هر چيز غير از آن خود آن چيز مي باشد. در آيات عديده اي از قرآن كريم نيز به اين نكته عميق برمي خوريم: - اليه ترجع الامور: كارها فقط به سوي او باز مي گردد. - الي الله المصير: بازگشت شما فقط به سوي خداست. - اليه تصير الامور: امور فقط به سوي او (خداوند) باز مي گردند. - الي الله الرجعي: فقط به سوي خداوند بازگشت شماست. - و الي ربك المنتهي: فقط به سوي پروردگارت پايان كار است. - كل الينا راجعون: همه به سوي ما باز خواهند گشت. - هو الاول و الاخر: او (خداوند متعال ) اول و آخر است. و بسياري از آيات ديگر كه حاكي از اين حقيقت مي باشند كه غير از او، چيز ديگري منتهي اليه نيست، زيرا اوست كه كمال است و همه عالم به طرف كمال مطلق در تكاپو است، گرچه خود نمي داند. @sahifeh_ir
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از امام خمینی(۱۸۳) ‏‏فصل در بیان آنکه «خشیت» و «نیت صادقانه» موجب صواب عمل است‏‏: ‏‏بدان که در این حدیث شریف صواب و نیکویی عمل را مبتنی بر دو اصل شریف قرار داده است، و میزان در کمال و تمامیت آن را این دو اصل قرار داده: یکی خوف و خشیت از حق تعالی، و دیگر نیت صادقه و اراده خالصه. و بر ذمّه ماست که ارتباط این دو اصل را با کمال عمل و صواب و درستی آن بیان نماییم.‏ ‏‏پس، گوییم که خوف و ترس از حق تعالی موجب تقوای نفوس و پرهیزگاری آنها است، و آن باعث شود که قبول آثار اعمال را بیشتر نماید. و تفصیل این اجمال آن است که ما پیش از این در شرح بعضی از احادیث سالفه ذکر کردیم ‏‎که: هر یک از اعمال حسنه یا سیّئه را در نفس تأثیری است، پس اگر آن عمل از سنخ عبادات و مناسک باشد، تأثیرش آن است که قوای طبیعیه را خاضع قوای عقلیه کند و جنبه ‏‎‏ملکوت نفس را بر ملک قاهر نماید و طبیعت را منقاد روحانیت نماید تا برسد به آن مقام که جذبات روحیه دست دهد و به مقصود اصلی رسد. و هر عملی که این تأثیر را بیشتر کند و این خدمت را بهتر انجام دهد، آن عمل مصابتر و مقصود اصلی بر آن بهتر مترتب است، و هر چیزی که دخیل در این تأثیر باشد، مکفّل اصابه عمل است. و غالبا افضلیت اعمال را میزان همین است. و توان حدیث معروف أفضل الأعمال أحمزها‏‎ را نیز به همین نکته منطبق نمود.‏ @nyaz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز قیامت از تو خواهند پرسید که رای تو باعث شد علی حاکم شود یا معاویه!
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت (۵) راه های کنترل؛ ادامه کنترل چشم: هلاکت: امام صادق علیه السلام فرمود: «دیدن اوّل (چون عمدی نبوده) به نفع تو، ولی نظر دوّم (چون ارادی است) به ضرر تو خواهد بود، و نظر سوّم تو را به هلاکت خواهد افکند». (وسائل الشیعة، ج2 ص193) آتش: رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «هر کس چشمان خود را پر کند از دیدن زنی که دیدنش بر او حرام است خدای عزّ و جلّ در روز قیامت دو دیده او را با میخ های آتشین پر نماید و آن ها را پر از آتش کند تا وقتی که درباره مردم حکم نماید، آن گاه امر صادر شود که او را به دوزخ برید». (ثواب الأعمال النص، ص286) اگر چشم را از حرام حفظ کردیم؛ امام اول شیعیان علیه السلام فرموده است: «بهترین عبادت چشم پوشی از محرمات خداست». (مستدرک، ج 11 ص280) و درباره ی متقین فرمود: «آن ها از آن چه خدا بر آن ها حرام کرده چشم پوشیدند». (نهج البلاغه، خطبه متقین) این عمل آن ها باعث شده تا عجایب عالم هستی را بهتر دیده و درک کنند زیرا رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «چشم ها را از حرام ببندید تا عجایب را ببینید». (مصباح الشریعة متن، ص173) امام صادق علیه السلام فرمود: «اگر کسی چشمش به زنی افتد و چشم از او بردارد و به آسمان اندازد، یا ببندد، هنوز چشم به هم نزده که خداوند حورالعینی به او تزویج نماید». (من لا یحضره الفقیه، ج 3 ص474) و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم درباره ی همین عمل فرمود: «هرکس برای خدا نه برای غیر او نگاه حرام را ترک کند خداوند ایمانی به او عطا می کند که طعمش را می چشد». (مستدرک، ج 14 ص268) @amn_org
هدایت شده از نهج البلاغه