فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتررئیسی آغازی برپایان روحانی
📍الله اکبر از تکرار تاریخ
🔹در جنگ صفین وقتی که #مالک_اشتر به خیمه ی معاویه رسیده بود حیله های معاویه و ساده لوحی های حزابله ی سپاه حق موجب شد فرمان عقب نشینی مالک صادر شود.
درست در زمانی که بنا بود تاریخ به دو قسمت تقسیم شده و مردم طعم عدالت علی را بچشند، درست در زمانی که بنا بود فتنه اصلی در خیمه اش کور شود، عمرو عاص با حماقت یاران بی بصیرت علی با به نیزه کردن قرآن کاری کردند که حکومت ولایت تا سالها بر زمین بخورد و حتی موجبات تحقق #کربلا فراهم شود.
عزیزان
امروز انقلاب به پیچ تاریخی خود رسیده است، درست در زمانی که وقتش رسیده عمامه ی نفاق را برکنده و دولت ولایی مستضعفین را بر مسند حقیقی خود بنشانیم عمر و عاص های زمان با کمک کج فهم های جبهه ی خودی ذیل بستر رها شده ی #فضای_مجازی در تلاشند تا عملکرد مالک اشترگونه ی #شورای_نگهبان را تضعیف و به علی فرمان عقب نشینی دهند.
قبل از اینکه دیر شود لازم است که امت حزب الله وارد عمل شده و مشت محکمی بر دهان یاغیان و منافقین انقلاب زنند تا کسی دگر باره جرئت نکند مالک را از خیمه ی معاویه عقب بنشاند.
🔸امت اسلام اخطار می دهم که اگر اینبار نتوانیم دولت حق را بر قدرت بنشانیم، آنچنان بر فرهنگ دینی و اقتصاد ملی مان خواهند تاخت که نه رنگی از اسلام بماند و نه بویی از انقلاب، پس تا فرا نرسیدن کربلایی دیگر همه ی امورات خود را تعطیل نموده و برای انقلاب پابرهنگان در پیچ تاریخی #صفین (شورای نگهبان و حکم بازگشت رهبری) کاری کنید.
🔹نکته برای اهل دقت؛ عمار یاسر در جنگ صفین به شهادت رسید./ رضا خانعلی زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلابهاوس واقعی اینجاست که سید ابراهیم رییسی بین مردم در بازار حضور پیدا کرده و از نزدیک دردها را میشنود..
حضور بین مردمی که محتاج دیده و شنیده شدن و مورد احترام قرار گرفتن توسط مسئولین کشورند..
دم آقای رییسی گرم. تا باد چنین بادا.
💬 سید پویان حسینپور
#فارس_پلاس #رئیسی #ابراهیم_رئیسی #مردم #انتخابات #انتخابات۱۴۰۰ #انتخابات_۱۴۰۰ #کلاب_هاوس
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از #چهل_حدیث امام خمینی(۱۸۵)
ادامه بیان آنکه «خشیت» و «نیت صادقانه» موجب صواب عمل است:
......کسی که نماز شب بخواند برای وسعت روزی، یا صدقه دهد برای رفع بلیّات، یا زکات دهد برای تنمیه مال، یعنی این ها را برای حق تعالی بکند و از عنایت او این امور را بخواهد، این عبادات گرچه صحیح و مجزی و با اتیان به اجزا و شرایط شرعیه این آثار نیز بر او مترتب شود، لکن این عبادت حق تعالی نیست، و دارای نیت صادقه و اراده خالصانه نخواهد بود، بلکه این عبادت برای تعمیر دنیا و رسیدن به مطلوبات نفسانیه دنیویه است، پس عمل او مصاب نیست.
چنانچه اگر عبادات برای ترس از جهنم و شوق بهشت باشد، نیز خالص برای حق نیست و نیت صادقانه در آن ندارد. بلکه توان گفت که این عبادات خالص برای حق شیطان و نفس است، و انسان دارای این نحو عبادات، رضای حق را به هیچ وجه داخل در آنها نکرده تا تشریک باشد، بلکه فقط بت بزرگ را پرستیده- «مادر بتها بت نفس شماست.»
این گونه از عبادات را حق تعالی به واسطه ضعف ما و رحمت واسعه خود به یک مرتبه قبول فرموده، یعنی، آثاری بر آنها مترتب فرموده و عنایاتی در مقابل آنها قرار داده که اگر انسان به شرایط ظاهریه و اقبال قلب و حضور آن و شرایط قبول آنها قیام کند، تمام آن آثار بر آنها مترتب شود و تمام وعده ها انجاز گردد.
@nyaz_ir
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۲۹۴)
وقال علیه السلام:الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَةٌ، وَ الاِعْتِبَارُ مُنْذِرٌ نَاصِحٌ. وَ كَفَى أَدَباً لِنَفْسِكَ تَجَنُّبُكَ مَا كَرِهْتَهُ لِغَيْرِكَ.
حکمت ۳۶۵ نهج البلاغه
امام(عليه السلام) فرمود: فكر، آينه شفاف و درخشنده اى است و حوادث عبرت انگيز، بيم دهنده و نصيحت كننده است و براى ادب آموزى خويشتن همين بس كه از آنچه براى ديگران ناخوش مى دارى بپرهيزى.
بخش اول:
بهترين راه ادب آموزى خويشتن:
امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به سه نكته مهم اشاره كرده، نخست مى فرمايد:
«فكر، آينه شفاف و درخشنده اى است»;
(الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَةٌ).
هنگامى كه اشيا در مقابل آينه قرار مى گيرند و نور بر آن ها مى تابد، نور از اشيا بر مى خيزد و به آينه مى خورد و از آن بازمى گردد و به چشم انسان منتقل مى شود.
و از آن جا كه هر قسمتى از اشيا نور را به يك نحو منعكس مى كند تمام مشخصات آن شىء در چشم انسان منعكس مى شود،
و جمله معروفى كه در تعريف فكر گفته اند:
الفكر حركة الى المبادىء * ومن مبادىء الى المراد
فكر از دو حركت تشكيل مى شود: از مبادى به سوى مقصد حركت مى كند و از مقصد به سوى انسان، و حقايق اشيا را به او نشان مى دهد. مى تواند قابل تطبيق بر اين حركت دوگانه در مقابل آينه باشد.
به هر حال خداوند لطف بزرگى در حق انسان كرده كه اين آينه شفاف تمام نماى حقايق را در اختيار او گذاشته مشروط بر اين كه آن را به وسيله هوى و هوس ها، تعصب ها، پيش داورى هاى غلط، تقليدهاى كوركورانه و در يك كلمه موانع شناخت، تاريك و كدر نسازد و خود را از اين نعمت بزرگ الهى محروم ننمايد.
و به گفته شاعر: إذا المرء كانت له فكرة * ففى كل شىء له عبرة
هنگامى كه انسان فكر آماده اى داشته باشد به هرچيز بنگرد درس عبرتى از آن مى آموزد.
در حديثى از اميرمؤمنان(عليه السلام) مى خوانيم:
«إِذَا قَدَّمْتَ الْفِكْرَ فِى أَفْعَالِكَ حَسُنَتْ عَوَاقِبُكَ فِى كُلِّ أَمْر;
یعنی:
اگر كارهاى خود را با فكر آغاز كنى پايان تمام كارهاى تو خوب خواهد بود».
در حديث ديگر از آن حضرت مى خوانيم:
«ما ذَلَّ مَن أحسَنَ الفِكْرَ;
كسى كه خوب بينديشد هرگز ذليل نمى شود».
در حديث ديگرى از امام مجتبى(عليه السلام) آمده است:
«أوصيكم بتقوى الله و إدامةِ التفكّرِ فإنّ التّفَكّر أبو كُلِّ خير و أُمِّه;
یعنی:
شما را به تقواى الهى و تداوم تفكر توصيه مى كنم زيرا فكر كردن، پدر و مادر همه نيكى هاست».
@nahj_ir
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت
(۹)
کنترل فکر:
فکر و خیال بسیاری از مواقع فرد را به سمت گناه می کشاند. به همین دلیل برای پرهیز از خیالات گناه آلود لازم است، همیشه موضوعات مورد علاقه ای برای فکر کردن آماده داشته باشیم. موضوعاتی علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و... تا هرگاه افکار و وسوسه های شیطانی به ذهن و خیالمان هجوم آوردند، از موضوعات جایگزین استفاده نماییم. زیرا فکر گناه قلب را سیاه می کند.
امام صادق علیه السلام می فرماید: عیسی علیه السلام به اصحاب خود فرمود:
«موسی نبی الله علیه السلام به شما دستور داد که زنا نکنید و من به شما دستور می دهم که فکر زنا هم در سر نپرورانید تا چه رسد به این که زنا کنید زیرا کسی که خیال زنا کند مانند کسی است که در خانه ای نقش و نگار شده، دود و آتش به پا کند. چنین کاری گرچه خانه را نمی سوزاند ولی زینت و صفای آن را مکدر کرده و فاسد می کند».
(کافی، ج 5 ص542)
از طرفی فکر به گناه باعث کشیده شدن به سوی معصیت و غلبه آن بر ما خواهد شد. مولی الموحدین علیه السلام در این خصوص فرموده اند:
«مَنْ کثُرَ فِکرُهُ فِی الْمَعَاصِی دَعَتْهُ إِلَیهَا -
«کسی که زیاد درباره گناهان فکر کند، گناهان او را به سوی خود می کشند».
(غررالحکم، 3543)
ادامه دارد......
برای مطالعه اینگونه مباحث، به آدرس زیر در ایتا مراجعه کنید:
@amn_org
🔸تعریف بیسابقه رهبرانقلاب از مجلس یازدهم
دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس در حال برگزاری است.
🔹رهبرانقلاب، تعاریف بسیار بیسابقهای از مجلس یازدهم و عملکرد یکساله اخیر کردند و مجلس فعلی را با صفاتی همچون #انقلابی و #کارامد و #مجلس_عزیز توصیف کردند.
🔹ایشان درباره انتقادها به مجلس هم فرمودند که دشمنی اینها به خاطرانقلابی بودن مجلس است. همچنین ایشان گفتند که بسیاری از انتقادها به مجلسیازدهم از سر دلسوزی نیست.
🔹معظمله سفرهای استانی و نظارتی رییسمجلس و نمایندگان حضور در بینمردم را ارزشمند قلمداد کردند.
#مجلس
⭕️
رهبرانقلاب: مسئله اصلی مردم بیکاری و معیشت و مافیای واردات است، نه فضای مجازی و سیاست خارجی
حضرت آیت الله خامنهای، امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس:
💢 درمورد مسئلهی مشارکت که بعضی نگرانند که مشارکت کم خواهد شد
💢 بنده به نظرم اینجور میرسد که عامهی مردم، عموم مردم دنبال اسم این و آن نیستند، عامهی مردم دنبال اینند که ببینند چه کسی دارای یک مدیریتی است
💢 اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی، از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم این چیزها مطرح نیست
💢 اگر نامزدهایی که امروز در صحنهاند بتوانند به مردم نشان بدهند و بیان کنند که دارای این کارآمدی هستند، مردم پای صندوقها هم، میروند مشارکت بالایی هم خواهد بود انشاءالله.
💢 مسئله اصلی مردم فضای مجازی و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت نیست، مسئلهی اصلی مردم چیزهای دیگر است؛ مسئلهی اصلی مردم بیکاری جوانها است، مسئلهی اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئلهی اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را میشکند، مسئلهی اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان جوان مبتکر را که میتواند کار انجام بدهد مأیوس میکند.
#رهبری #رهبر #بیکاری #دولت #معیشت #فضای_مجازی #سخنرانی #رهبر_انقلاب
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و سی و ششم
تفسیر آیه ۲۰۸ سوره #بقره از تفسیر نور
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّهً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ (۲۰۸)
ای کسانی که ایمان آورده اید! همگی در صلح و آشتی درآئید(و تسلیم مطلق خداوند شوید)و گامهای شیطان را پیروی نکنید که او دشمن آشکار شماست.
نکته ها:
* قرآن،ایجاد رابطه ی مسالمت آمیز با گروه های زیر را مطرح کرده است:
۱- با مشرکانِ بی آزار. «لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ»
با کسانی که سرجنگ با شما ندارند و مزاحم وطن شما نیستند، خوشرفتاری کنید.
۲- با اهل کتاب. «قُلْ... تَعالَوْا إِلی کَلِمَهٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ»
به اهل کتاب بگو:بیایید تا در آنچه ما و شما هم عقیده هستیم،متّحد باشیم.
۳- با دیگر مسلمانان. «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّهً»
* در چند آیه قبل درباره اجتماع بزرگ سیاسی عبادی حج فرمود:در آنجا فسق و جدال نباشد.پس می توان جامعه ای بدون فسق وجدال تشکیل داد و چه بهتر که همیشه چنین باشیم و از گام های شیطانی که عامل تفرقه است دوری نمائیم.
* روایات متعدّد،دخول در سِلم را ورود در تحت رهبری معصوم دانسته اند. چنانکه در روایات آمده است:
«ولایه علی بن ابی طالب حصنی»
و ناگفته پیداست که دخول در حِصن و دژ، دخول در سِلم و سلامتی و آرامش است و چه آرامشی بالاتر از اینکه انسان احساس کند رهبرش الهی،معصوم،آگاه، دلسوز و پیشگام ترین افراد در همه ارزشها و کمالات می باشد.
پیام ها:
۱- ورود در فضای سِلم و سلام و تسلیم امکان ندارد،مگر در سایه ی ایمان. «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا»
۲- سلیقه ها را کنار گذاشته،تنها تسلیم قانون خدا باشیم. «ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّهً»
۳- ایجاد صلح،وظیفه ی همه مسلمانان است. «کَافَّهً»
۴- وسوسه های شیطان،انسان را مجبور به گناه نمی کند،بلکه انسان قدرت مقابله با شیطان را دارد و به همین دلیل از اطاعت او نهی شده است. «لا تَتَّبِعُوا»
۵- شیطان،گام به گام انسان را منحرف می کند. «خُطُواتِ»
۶- راههای منحرف کردن شیطان،بسیار است. «خُطُواتِ»
۷- شیطان،دشمن صلح و وحدت است وهمه ی نداهای تفرقه انگیز،بلندگوهای شیطانی هستند. «ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّهً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ»
@alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
#سفارشهای_امام_صادق_عليه_السّلام_به_عبداللَّه_بن_جندب (۹۴)
از آیت الله مصباح یزدی
ادامه........ ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻓﻄﺮﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ:
ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﺍﺯ ﻓﺮﺡ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺎ ﻟﺤﻨﯽ ﻧﮑﻮﻫﺶ ﺁﻣﻴﺰ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؛ ﻣﺎﻧﻨﺪ: ﺍﻧﻪ ﻟﻔﺮﺡ ﻓﺨﻮﺭ؛
یعنی:
ﺍﻭ [ﺍﻧﺴﺎﻥ] ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﻭ ﻓﺨﺮﻓﺮﻭﺵ ﺍﺳﺖ.
ﻳﺎ: ﻟﺎ ﺗﻔﺮﺡ ﺍﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﺎ ﻳﺤﺐ ﺍﻟﻔﺮﺣﻴﻦ.
ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﯼ ﻗﺎﺭﻭﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻧﻌﻤﺖﻫﺎﯼ ﺩﻧﻴﺎﻳﯽ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽﺑﺎﻟﻴﺪ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﺑﻮﺩ. ﺑﻨﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺼﻴﺤﺖ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻧﺰﺩﺵ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ:
ﻟﺎ ﺗﻔﺮﺡ ﺍﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﺎ ﻳﺤﺐ ﺍﻟﻔﺮﺣﻴﻦ؛
یعنی:
ﺧﻴﻠﯽ ﺳﺮﻣﺴﺘﯽ ﻧﮑﻦ، ﺧﺪﺍ ﻓﺮﺣﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ.
ﻣﻌﻤﻮﻟﺎ ﺩﺭ ﺍﺩﺑﻴﺎﺕ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺗﻌﺒﻴﺮ «ﺳﺮﻣﺴﺘﯽ» ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺳﺮﻭﺭﻫﺎ ﻭ ﻓﺮﺡﻫﺎﯼ ﺍﻓﺮﺍﻃﯽ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺷﺎﺩﯼﻫﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺖ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﮐﻤﮑﯽ ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺗﮑﺎﻣﻠﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺍﻡ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﯽﺍﻧﺪﺍﺯﺩ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﻏﺎﻓﻞ ﻭ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺯ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﻭ ﺗﮑﺎﻟﻴﻔﺶ ﺑﺎﺯ ﻣﯽﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻓﺨﺮ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ.
ﺩﺭ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻫﻢ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺧﻴﻠﯽ ﺳﺮﻭﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻭﺿﻌﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺧﻴﻠﯽ ﺧﻮﺏ ﻧﻴﺴﺖ:
ﺍﻧﻪ ﮐﺎﻥ ﻓﯽ ﺃﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍ؛
ﺩﺭ ﻭﺻﻒ ﺟﻬﻨﻤﻴﺎﻥ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﻳﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺧﻮﺵ ﮔﺬﺭﺍﻧﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺎﺩﯼ ﻭ ﺳﺮﻣﺴﺘﯽ ﻣﯽﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻧﺪ.
@nazz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدرس غلط ندهید......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخاب_درست_کار_درست
رهبر انقلاب، امروز: عدهای میخواهند از #شورای_نگهبان انتقام بگیرند
هدایت شده از صحیفه سجادیه
شرح دعاي اول صحيفه سجاديه
(۵)
از: آيت الله حسن ممدوحي
اگر كسي را كه تمام هستي و ذره ذره اجزاي ما را علي الدوام و لحظه لحظه ادامه مي دهد شناختيم، چگونه امكان دارد او را دشمن بداريم ؟
پس تمام مشكل ما آن است كه خداي راستين را نشناخته ايم و آنچه را كه خدا انگاشته ايم، مخلوق ذهن خود ماست. پس بر ماست كه كوشش كنيم تا آن محبوب راستين و خالق مهربان را بشناسيم.
افسوس كه آنچه برده ايم باختني است
بشناخته ها تمام نشناختني است
بشناخته ايم هر آنچه نشناختني است
نشناخته ايم هر آنچه بشناختني است
حضرت در آخرين قسمت اين فراز فرمود: قدرت تغيير مرتبه اي كه ما را در آن آفريده نداريم. اين مساله كنايه از آن است كه اطوار وجودي ما از جهت شرايط تكويني به دست حضرت اوست و در اين زمينه از ناحيه خود، قدرت تغيير و دگرگوني نداريم ؛ زيرا هيچ موجودي هرگز قدرت تاثير و تصرف در اصل وجود خود و با چگونگي حقيقت آن را ندارد. چون اين كار مستلزم آن است كه خود آن موجود در گرو ساخت و ساز خود باشد، كه اين مساله از بديهي ترين محالات است.
و جعل لكل روح منهم قوتا معلوما مقسوما من رزقه لا ينقص من زاده ناقص و لا يزيد من نقص منهم زايد خداي تعالي براي هر روح و نفسي رزق خاصي قرار داده است ؛ هر كه را روزي فراوان عنايت كرد، كسي را قدرت بر كم كردن آن نيست. و هر كه را روزي اندك عنايت كرد، كسي را قدرت بر ازدياد آن نيست.
@sahifeh_ir
هدایت شده از خانواده امن
راه های کنترل شهوت
(۱۰)
ادامه....... کنترل فکر:
امام علی علیه السلام فرماید:
و «مَنْ کثُرَ فِکرُهُ فِی اللَّذَّاتِ غَلَبَتْ عَلَیه؛
هر که بسیار باشد فکر او در لذّت ها، غالب شوند لذّت ها بر او».
(غررالحکم، 3564)
حضرت امام خمینی رحمت الله علیه می فرمایند:
«خیال، یکی از دستاویزهای شیطان است که انسان را به واسطه ی آن بیچاره کرده به شقاوت دعوت می کند. و آن چه باعث غلبه بر شیطان و سپاهش می شود، حفظ پرنده خیال است. چون که این خیال مرغی است بس پرواز کن که در هر آنی به شاخی خود را می آویزد، و این موجب بسیاری از بدبختی هاست.
انسان مجاهد که در صدد اصلاح خود برآمده و می خواهد باطن را صفایی دهد باید زمام خیال را در دست گیرد و نگذارد هر جا می خواهد پرواز کند و مانع شود از این که خیال های فاسد باطل برای او پیش آید و خیال خود را متوجه امور شریفه کند. اگر چه در اول، شیطان و سپاهش این کار را بسیار مشکل جلوه می دهند، ولی با قدری مراقبت و مواظبت، انجام آن آسان می شود».
(چهل حدیث، ص17)
@amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تهمت است که کلمه به کلمه برجام با رهبری چک شده است.
🔻شروط 9 گانه رهبری رو که خود ظریف گفت رعایت نکردیم، خودِ روحانی هم که تو این سال ها کاری به سیاستهای ابلاغی حضرت آقا نداشته
👈چطور میگید برجام کلمه به کلمه با رهبری چک شده؟
هدایت شده از نهج البلاغه
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۲۹۵)
وقال علیه السلام:الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَةٌ، وَ الاِعْتِبَارُ مُنْذِرٌ نَاصِحٌ. وَ كَفَى أَدَباً لِنَفْسِكَ تَجَنُّبُكَ مَا كَرِهْتَهُ لِغَيْرِكَ.
حکمت ۳۶۵ نهج البلاغه
امام(عليه السلام) فرمود: فكر، آينه شفاف و درخشنده اى است و حوادث عبرت انگيز، بيم دهنده و نصيحت كننده است و براى ادب آموزى خويشتن همين بس كه از آنچه براى ديگران ناخوش مى دارى بپرهيزى.
بخش دوم:
آنگاه امام(عليه السلام) به نكته دوم اشاره كرده، مى فرمايد:
«حوادثِ عبرت انگيز، بيم دهنده و اندرزگوست»;
(وَ الاِعْتِبَارُ مُنْذِرٌ نَاصِحٌ).
واژه «اعتبار» به معناى عبرت گرفتن است ولى در اين جا به معناى حوادث عبرت انگيز مى باشد. اين حوادث، بشير و نذير است; حوادثى كه عاقبت كار ظالمان و ستمگران را نشان مى دهد، بيم دهنده و انذاركننده است.
حوادثى كه پايان كار عدالت پيشگان و نيكوكاران را نشان مى دهد بشير و اندرزگوست. هنگامى كه از يك سو از آينه شفاف فكر استفاده گردد و از سوى ديگر از حوادث تاريخى و عبرت آموز پند گرفته شود به يقين انسان مى تواند در صراط مستقيم به سوى مقصد الهى پيش رود.
قرآن مجيد، هم به تفكر اهميت فراوان داده و در آيات زيادى انسان ها را به آن دعوت نموده و هم تاريخ عبرت انگيز پيشينيان را در سوره هاى مختلف بازگو كرده است تا اسباب تربيت انسان ها كامل گردد.
از آيات قرآن مجيد استفاده مى شود كه رابطه نزديكى ميان انديشيدن و عبرت گرفتن است. در آيه ۱۷۶ سوره اعراف مى فرمايد:
«(فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يتَفَكَّرُون);
اين داستان ها را (براى آنها) بازگو كن، شايد بينديشند (وبيدار شوند)!».
اميرمؤمنان على(عليه السلام) در حديثى در غررالحكم مى فرمايد:
«كَسْبُ العقلِ الاعتِبارُ وَالاستِظهارُ و كَسْبُ الجَهلِ الغَفلةُ و الاغترِارُ;
یعنی:
عقل، عبرت مى گيرد و خود را با آن تقويت مى كند ولى جهل به غفلت و غرور وامى دارد».
@nahj_ir