❗️این رو باید فرستاد برای آقا #یحیی_گلمحمدی و #سروش_رفیعی و ... که ریختن سر #حسن_عباسی که چرا یه غیرفوتبالی در مورد زندگی خصوصی فوتبالیستها نظر داده!
❗️ باید گفت آقایان!، الان باید بریزید سر #احسان_کرمی خائن به وطن که چرا یک #دلقک غیرفوتبالی در مورد بازی #ملیپوش و بهترین بازیکن پرسپولیس نظر داده و تمسخر کرده!
#پرسپولیس❤️⛳️
#مهدی_ترابی
#سلبریتی_وطن_فروش
@bimemoj
#پرونده_شنیداری
#پژوهشکده_مطالعات_تمدنی_واجتماعی
#ارشاد_اجتماعی
#الهیات_اجتماعی
⬅️از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی ( موضوع حجاب)
📒دبیر جلسه : دکتر احمد اولیایی
⏰زمان :روز یکشنبه ۱۰/مهر/۱4۰۱ ساعت ۹ الی ۱4
💠مکان:قم- پردیسان -انتهای بلوار دانشگاه -دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه۳ اتاق جلسات ریاست دانشگاه
⬅️مجری : پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی( پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی) و دانشگاه باقرالعلوم (ع) (دانشکده فرهنگ و علوم اجتماعی)
📒با مشارکت: شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی،مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و مرکز ملی مطالعات و سنجش دینداری
1️⃣صحبت های ابتدایی دبیر جلسه ( دکتراحمد اولیایی)
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-01
2️⃣ابعاد فقهی سیاست ترویج حجاب | استاد رضا اسلامی
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-02
3️⃣بایدها و نبایدها در سیاست گذاری حجاب | دکتر سید محمدحسین هاشمیان
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-03
4️⃣ حجاب و چالش های ادراک عدالت جنسیتی |دکتر مهدی شجریان
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-04
5️⃣بی ایدگی حجاب وزن معاصر | دکتر مجید دهقان
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-05
6️⃣رویه های جمهوری اسلامی در مواجهه با پدیده های فرهنگی | دکتر سمیه حاجی اسماعیلی
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-06
7️⃣ابعاد فقهی و اجتماعی حجاب | استاد حمید بارسانیا
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-07
8️⃣انسان معطوف به تصویر و حجاب : از گریز تا ستیز | دکتر اصغر اسلامی تنها
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-08
9️⃣بدل واره های اربعین | دکتر سعید محمدعلی غمامی
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-09
0️⃣1️⃣سلبریتی های ایرانی و مدیریت جنگ روایت ها | دکتر حوریه بزرگ
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-10
1️⃣1️⃣تحلیل رسانه ای از حرکت اعتراضی به گشت ارشاد |دکتر سید محمد کاظمی
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-11
2️⃣1️⃣حجاب و بدنمدندی |» دکتر مریم منصوری
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-12
3️⃣1️⃣گونه شناسی واکنش های معنوی به گشت ارشاد |دکتر احمد شاکرنژاد
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-13
4️⃣1️⃣جبهه انقلاب در مواجهه با بحران های اجتماعی |» دکتر عفت عرب زاده
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-14
5️⃣1️⃣غفلت از زیرساختهای فرهنگی حجاب |دکتر علیرضا مؤمن
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-15
🆔 @bimemoj
🎋 پله دوم
🚩 سال ۱۳۸۸ در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبری، دانشجویی از وسط جمعیت بلند شد و با حرارت هرچه بیشتر گفت: آنچه در کهریزک اتفاق افتاد، خیانت بود. رهبری بلافاصله پاسخ دادند که بالاتر از خیانت، آن یک جنایت بود و من شخصا موضوع را دنبال میکنم اما شمای جوان یادت نرود که مسئله کهریزک تابعی از مسئله اصلی است. مسئله اصلی را فراموش نکنید و پرسید میدانید مسئله اصلی چه بود؟
🚩 و خود پاسخ دادند مسئله اصلی این بود که از فردای انتخابات کاری کردند که بهرغم مشارکت 85درصدی مردم، نظام جمهوری اسلامی نتوانست سرش را در مقابل چشم ملتهای اسلامی بالا بگیرد. یعنی برای فهم داستان کهریزک باید از این نقطه شروع کنی نه اینکه شما را در وسط داستان ایزوله کنند.
🚩 در جنگ روانی، اصلی بهنام پله دوم وجود دارد؛ یعنی داستان / اتفاق از اول تعریف نمیشود. به تعبیر بهتر کنش سانسور میشود اما واکنش به نحو دلخواه روایت میشود.
🚩 فرض کنید کسی بهصورت شما سیلی زد و شما هم او را هل دادید و به زمین خورد و دستش شکست. آنچه فردا منتشر میشود اینکه: فلانی دست فلانی را شکسته است و سیلی اول و اصل موضوع کلا پنهان میماند یا پنهان میشود.
#جهاد_تبیین
#عبدالله_گنجی
@bimemoj
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اگه جمهوری اسلامی از بین بره، هرج و مرج میشه
👆 اینو تاجزاده ای میگه که مخالف شدید جمهوری اسلامی هست و اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی نداره.
✅ مسئله مسئله ایران است
💯 @bimemoj
♦️زمان قتل عُمر بن خطاب و داستان رفع القلم
🔹تاریخ قتل عُمر بن خطاب در تمام منابع تاریخی -اعم از شیعه و سنی- بدون استثناء در ماه ذیالحجه و در روزهای آخر این ماه گفته شده است.
اختلاف اقوال در تعیین دقیق روز است؛ روز زخمی شدن و روز فوتش.
خنجر خوردنش را اکثر قریب به اتفاق مورخان و تقریباً به اجماع، در بامداد روز چهارشنبه ٢٦ ذیالحجه سال ٢٣ق گفتهاند.
و فوتش را اغلب سه روز پس از زخمی شدنش دانستهاند.
شروع خلافت عثمان را نیز همگی در ابتدای ماه محرّم گفتهاند.
بهرحال شهرت جرح و قتل عُمر بن خطاب در ماه ربیعالأول، پایه و استنادی علمی ندارد و بر خلاف اجماع مورخان و لذا فاقد اعتبار است.
ــــــــــــــــــــ
❖ جهت تسهیل مراجعه به منابع، عنوان برخی منابع کهن و نیز برخی منابع میانی و متأخر که به ذکر تاریخ قتل عمر بن خطاب یا تاریخ شروع خلافت عثمان پرداختهاند در پی آمده است:
- الطبقات الكبرى (ابن سعد، ٢٣٠ق)، ج٣، ص٣٦٤ و ٣٦٥؛
- تاریخ خليفة بن خياط (٢٤٠ق)، ص١٠٩؛
- التاريخ الصغير (بخاري، ٢٥٦ق)، ج١، ص٧٥؛
- أنساب الأشراف (بلاذري، ٢٧٩ق)، ج١٠، ص٤٣٩؛
- تاريخ اليعقوبي (٢٨٤ق)، ج٢، ص١٥٩؛
- المعجم الكبير (طبراني، ٣٠٦ق)، ج١، ص٧٠، ح٧٢، ٧٣ و ٧٤؛
- تاريخ الطبري (٣١٠ق)، ج٣، ص٢٦٥ و ٢٦٦؛
- همان، ج٤، ص١٩٣؛
- التنبیه والإشراف (معسودي، ٣٤٦ق)، ص٢٥٠ و ٢٥٣؛
- مروج الذّهب (مسعودي، ٣٤٦ق)، ج٢، ص٣٠٤ و ٣٣١؛
- مسار الشيعة (شيخ مفيد، ٤١٣ق)، ص٢٣؛
- الإستيعاب (ابن عبد البر، ٤٦٣ق)، ج٣، ص١١٥٢؛
- تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر، ٥٧١ق)، ج٤٤، ص٤٦٤ و ٤٦٧؛
- الكامل في التاريخ (ابن أثير، ٦٣٠ق)، ج٣، ص٥٢؛
- وفيات الأعيان (ابن خلكان، ٦٨١ق)، ج٣، ص٤٣٩؛
- العدد القوية لدفع المخاوف اليومية (علي بن يوسف حلي(برادر علامه حلي)، حدود ٧٠٥ق)، ص٣٢٨؛
- الوافي بالوفيات (صفدي، ٧٦٤ق)، ج٢٢، ص٣٠٤؛
- البداية والنهاية (ابن كثير، ٧٧٤ق)، ج٧، ص١٥٥ و ١٥٦؛
- مجمع الزوائد (هيثمي، ٨٠٧ق)، ج٩، ص٧٩؛
- فتح الباري (ابن حجر عسقلاني، ٨٥٢ق)، ج٩، ص١٥؛
- المصباح (جُنة الأمان الواقية وجَنة الإيمان الباقية) (شيخ إبراهيم كفعمي،٩٠٥ق)، ص٥١١ و ٥١٥؛
- بحار الأنوار (علامه مجلسي، ١١١١ق)، ج٥٥، ص٣٧٢؛
- الكُنى والألقاب (شيخ عباس قمي، ١٣٥٩ق)، ج٣، ص١٦٧؛
- مستدرك سفينة البحار (شيخ علي نمازي شاهرودي، ١٤٠٥ق)، ج٢، ص٢١٦.
📚 استاد یوسفی غروی؛ موسوعة التاريخ الإسلامي؛ ج ۴؛ص ۲٢٩ و ٣٠٠.
✍اما در اینکه چرا به این بهانه؛ (حتی اگر ادعای قتل عمر در این روز هم صحیح بود) در این روزها گاه کارهای ناشایست و ناپسندی توسط برخی افراد انجام می شود جای تعجب دارد؛ و عجیب تر آنکه این نوع رفتارهای دشمن ساز توسط برخی از افراد مذهبی و اهل هیات و منبر انجام می شود و غالبا مستند شرعی و دینی هم برای آن می تراشند که با خیالی آسوده تر به کار های بی پایه خود بپردازند؛ و آن را از چنس رفع القلم می دانند.
🌍 @Bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شجاعت حسین ماهینی , لیدر اغتشاشات در فضای مجازی
#پهلوون_پنبه
@bimemoj
در کنج کتابخانهای متروک، جلد هفتم شرح نهجالبلاغه ابن ابیالحدید، ترجمه دکتر محمود مهدوی دامغانی را تورقی میکردم که نویسنده در ذیل نامه ۳۱ مولایمان، به زندگانی امام حسن مجتبی 💝 اشاراتی داشت.
در انتهای بحث به نقل از ابوالحسن مدائنی آورده بود که:
رحلت امام حسن به سال چهل و نهم بود و بیماریش چهل روز طول کشید و عمرش ۴۷ سال بود...😌
۱۶ مهر، ۴۷ ساله شدم...
#زندگی_مکتبی
@bimemoj
🔰 برای همه دختران غیور وطنم
❗️امروز اولین روز حضور فاطمهام🌸 در دانشگاه است.
❗️او روزی قدم به دانشگاه گذاشته که جنگ احزاب تمام عیار دشمن، ایمان و اعتقاد و اراده و همت ما را به مصاف فرا خوانده است.
❗️بهارم یک دهه هشتادی است و در معرکهای که حجاب و حیای یک نسل را به چالش کشیدهاند، با چادر مشکیاش به میدان رفته است!
❗️او با هویتتر و بصیرتر از آن است که در برابر رقیب دچار تردید شود.
❗️بدون شک او غیورتر از پدرش است که روزگاری در دهه ۷۰ به دانشگاه رفت که فضای عمومی آن کاملا متاثر از فضای اسلامی آن سالها بود و چالشهایش چالشهای فکری _ سیاسی!
❗️امروز او و همه دختران محجبه دهه هشتادی این سرزمین, زینبوار در معرکه شام یک تنه در برابر دشمنان اسلام ایستادهاند.
❗️او امروز یک مجاهد فی سبیل الله دهه هشتادی است، و بر عهدی که در اربعین با مولایش حسین❤️ بسته است، پایبند است.
❗️و امیدوارم که همه هستیاش وقف جهاد آخرالزمانی شود که در آن همه اسلام در برابر همه کفر ایستاده است.
یالیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما❤️
#زندگی_مکتبی
@bimemoj