eitaa logo
بیم موج
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
93 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🎄 پس از بیست سال حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعۀ رمان «پس از بیست سال» در پیامی که به نویسندۀ این کتاب ابلاغ شده است، فرموده‌اند «سلام من را به نویسنده برسانید و به ایشان خدا قوت و خسته نباشید بگویید و همچنین از نویسنده و ناشر کتاب تشکر کنید.» رهبر معظم انقلاب رمان «پس از بیست سال» را «یک عاشقانۀ جذاب تاریخی قوی» خوانده‌اند. ایشان همچنین «پس از بیست سال» را «واقعاً یک رمان‌» دانسته‌اند که «خیلی خوب از کار درآمده است.» رمان «پس از بیست سال» در سال 1397 توسط انتشارات «شهرستان ادب» منتشر شده و در سال‌های اخیر مورد توجه اهالی ادبیات و منتقدان قرار گرفته است. این رمان در سال 1398 مورد تقدیر جایزه «جلال آل احمد» قرار گرفت و نیز در همان سال توانست جایزه «قلم زرین» را کسب کند. «پس از بیست سال» با بیش از 15 هزار نسخه فروش از رمان‌های مورد توجه این سال‌های کشور بوده است. این روزها چاپ پنجم این کتاب در دسترس علاقمندان رمان ایرانی قرار دارد. @bimemoj
🎁 وصیت نامه سیدعلی خامنه ای ازآنجا که ما در شرایط بحرانی و غیرعادی به سر می بردیم و هر لحظه ممکن بود خطری برای ما پیش بیاید، فردای آن روز نشستم و وصیت نامه خود را نوشتم. تا چند هفته پیش، از این وصیت نامه خبری نداشتم، لیکن آقاسیدجعفر آن را برایم آوردند و گفتند که پسرشان در لابلای کاغذهای قدیمی پیدا کرده است. این اصل وصیت نامه است که در بالای آن نوشته ام: «وصیت نامه سیدعلی خامنه ای مرقومه لیله یکشنبه 27شوال 1382» (فروردین 1342 شمسی) یعنی فردا شب حادثه مدرسه فیضیه نوشته ام. متن وصیت نامه این است: بسم الله الرحمن الرحیم «عبدالله علی بن جوادالحسینی الخامنه ای غفرالله لهما یشهد ان لااله الاالله وحده لا شریک له و ان محمداً صلی الله علیه و آله عبده و رسوله و خاتم الانبیاء و ان ابن عمه علی بن ابیطالب علیه السلام وصیه سیدالاوصیاء و ان الاحد عشر من اولاده المعصومین صلوت الله علیهم الحسن و الحسین و علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمدو علی و الحسن و الحجه اوصیائه و خلفائه و امناءالله علی خلقه و ان الموت حق و المعاد حق و الصراط حق و الجنه و النار حق و ان کل ما جاء به النبی صلی الله علیه و آله حق. اللهم هذا ایمانی و هو ودیعتی عندک اسئلک ان تردها الی و تلقیها ایای یوم حاجتی الیها بفضلک و کرمک. مهم ترین وصیت من آن است که دوستان و عزیزان و سروران من، کسانی که بهترین ساعات زندگی من با آنان و یاد آنان سپری شده است، مرا ببخشند و بحل کنند و این وظیفه را به عهده بگیرند که مرا از زیر بار حقوق الناس رها و آزاد نمایند. ممکن است خود من نتوانم از همه کسانی که ذکر سوءشان بر زبانم رفته و یا بدگوئیشان را از کسی شنیده ام، حلیت بطلبم. این کار مهم و ضروری را باید دوستان و رفقای من برای من انجام دهند. دارایی مالی من در کم هیچ است، ولی کفاف قرض های مرا می دهد. تفصیل قروض خود را در صفحه جداگانه یادداشت می کنم که از فروش کتب مختصر و ناچیز من ادا شود. هر کسی هم که مدعی طلبی از من شود، هر چند اسمش در آن صفحه نباشد، قبول کنند و ادا نمایند،... پنج شش سال نماز هر چه زودتر ادا و مرا از رنج این دین الهی راحت کنند (البته یقیناً آن قدر مقروض نبودم، ولی احتیاط کردم. (مبلغی به عنوان رد مظالم بابت قروض جزئی از یاد رفته به فقرا بدهند. از همه اعلام و مراجع و طلاب و دوست و آشناها و اقوام و منسوبین من استحلال شود. (چون آن روزها نق و نوق علیه آقایان در جلسات زیاد بود که چرا فلانی اقدام نکرده، فلانی چرا این حرف را زده و این مطلب را گفته است، لذا خواستم از آقایان اعلام و مراجع حلیت طلب کنند.) و گمان می کنم بهترین راه این کار آن است که عین وصیت نامه مرا در مجلسی عمومی که آشنایان من باشند، قرائت کنند. پدر و مادرم که در مرگ من از همه بیشتر عزادار هستند، به مفاد حدیث شریف اذا بکیت علی شیء فابک علی الحسین، به یاد مصائب اجدادمان از من فراموش نخواهند کرد ان شاءالله تعالی. گویا دیگر کاری ندارم. اللهم اجعل الموت اول راحتی و آخر مصیبتی و اغفرلی و ارحمنی بمحمد و آله الاطهار. العبد علی الحسینی الخامنه ای *** (حالا صورت قرض هایم را که در صفحه جداگانه ای نوشته ام برایتان می خوانم): حدود 100تومان، مقدس زاده بزاز (مشهد) کمتر از 30تومان، خیاط گنگ (مشهد) 2یا 3تومان، عرب خیاط(قم) مطابق دفتر دین، آقا شیخ حسن بقال کوچه حجتیه (قم) چون مرتب با او سر و کار داشتیم و نمی دانستیم چقدر به او بدهکاریم (گویا چند تومانی) آقای شیخ حسن صانعی (قم) 32تومان تقریباً حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی (قم) (بیشترین پولی را که من آن زمان مقروض بودم، به آقای هاشمی بود. چون وضعش نسبتاً خوب بود، از او قرض می کردیم.) مطابق دفتر دین، آقای مروارید کتاب فروش (قم) مطابق دفتر دین، آقای مصطفوی کتاب فروش (قم) 10 تومان آقای علی حجتی کرمانی شاید 5تومان، محمد آقانانوا نزدیک منزل (مشهد) @bimemoj
💠 میعاد جهانی شيعه 🔻زیارت الاربعین؛ می‌دانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است. اصراری هم ندارم که بگویم ‌معنای این روایت همینی است که من گمان کردم. شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند‌، در کوفه بودند‌، در بصره بودند‌، در اهواز بودند‌، در قم بودند‌، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزاء متشتت در جریان بود. مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه‌ این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته‌ اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه‌ این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه‌ اعضاء فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود. همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر‌، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره‌ جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه(ع). این کنگره‌ جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. بنابراین مسئله‌ اربعین یک مسئله‌ مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره‌ بین‌المللی‌ و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز‌، سرزمین شهدا‌، مزار کشته‌شدگان راه خدا‌، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه‌ هدی(ع) به ما ارائه دادند.» ــــــــــــــــــــــــــــ * آیت‌الله خامنه‌ای، سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مشهد در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۵۲ مصادف با جمعه بیستم صفر۱۳۹۴ هجری قمری. @bimemoj
🎄 مجاهدان عرصه تبيين آنچه در ميان حماسه باشکوه اربعين حسيني بيش از هر چيز ديگر محوريت يافته است، نقش بزرگ بانويي است که حادثه روز دهم سال شصت و يکم هجري را در طول سفري چهل روزه به مبدا تاريخ عشق و حريت و عدالت‌خواهي تبديل کرد و براي هميشه تاريخ به چراغ راه عدالتخواهان و مجاهدان راه حق بدل نمود! در سناريوي طراحي شده خاندان ابوسفيان، همه چيز به دقت تدبير شده بود تا صداي 72 آزادي خواه بزرگ تاريخ در ميان ضربات شمشيرها خفه شود و خط تحريف؛ آنان را زياده خواهاني خارجي معرفي کند که براي ايجاد اختلاف و فتنه و کسب قدرت بر امام جامعه اسلامي خروج کرده بودند که در نهايت به سزاي اعمالشان رسيدند و با ذلت و خواري به دست سپاه اسلام سرکوب شدند! در اين معرکه بزرگ و جنگ ادراکي تدارک ديده‌شده، همه چيز براي ارائه چنين تصويري انحرافي از قيام حسيني فراهم بود، اما آنچه در اين ميان مغفول مانده بود و دشمن توان ارزيابي و مهار قدرت آن را نداشت، نقش مجاهداني بود که هرچند سلاح شان در معرکه خون و آتش کارکرد نداشت، اما سفيراني بودند که در معرکه جهاد تبيين توانستند، حماسه‌اي بزرگ عاشورا را به عنوان بزرگترين قيام رهايي بخش بشريت در دفتر تاريخ ثبت کنند! ميداندار اين جهاد بزرگ شيرزن کربلا و دختر حيدر کرار بود که با تحمل همه مصائب و مشکلات، رسالت حسين بر دوش و زبان علي در کام گرفته بود تا نگذارد در اين معرکه يزيديان، راه حقيقت گم گردد و خورشيد پر فروغ اسلام علوي در سايه سيطره بني اميه محو شود، و کاروان بشريت قبله هدايت و مسير سعادت خود را از دست رفته ببينند! داستان جنگ شناختي دشمن براي ذبح حقيقت با ابزار تحريف، داستاني مختص به سال 61 هجري نيست، قصه هميشه تاريخ در تقابل جبهه حق و باطل است که امروز نيز انقلاب اسلامي که تداوم بخش نهضت حسيني است، در هم معرکه به مصاف جبهه استکبار جهاني رفته است! امروز زياده خواهان عالم و دشمنان عدالت و آزادي با همه توان تلاش دارند تا با اسلام هراسي، ايران هراسي، خامنه اي هراسي، سپاه هراسي، ... تصوير معوجي از حقيقت ارائه دهند. و با شبهات گسترده، توده هاي ناآگاه را گمراه کرده و اردوگاه جبهه حق را به محاق ببرند! اينجا است که تربيت يافتگان مکتب اربعين بايد به مثابه سربازان و افسران جنگ نرمي عمل کنند که در معرکه «جهاد تبيين» پيشگام و پرچمدار بوده و با همه هوشمندي و خوش فکري و استقامت و پايداري، نگذارند دشمن پیروز این میدان باشد! حکيم انقلاب اسلامي که پيش از اين بارها فرمان "حي علي الجهاد" در عرصه جنگ نرم را صادر کرده بودند، ديروز در سخناني به مناسبت اربعين حسيني، حجت را بر همه تمام کردند! از امروز فصل جديدي براي اربعينيان آغاز شده است! هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله!✋ @bimemoj
📛 جنگ و نسل پرسشگر دهه پنجم شايد با گذشت چهار دهه از آغاز جنگ تحميلي، طبيعي آن باشد که نسل جوان کشور که در آن روزها حتي به دنيا نيامده بود، نسبت به پديده‌اي به نام جنگ چندان سوال و حساسيتي نداشته و در مورد آن نپرسد و نخواهد که بداند. شايد برخي معتقدند که نسل امروز آنچنان مشغول مسايل امروز و فردا است که ديگر فرصت پرداختن به گذشته را ندارد و لذا ديگر پرداختن به جنگ و مسايل آن موضوعيتي نخواهد داشت. برخي بر اين باورند که جنگ حتي براي نسل ديروز نيز به خاطراتي بايگاني شده بدل گرديده که ارزش تورق نداشته و آنان نيز انتظار ورود مجدد به آن مساله را ندارند. اما در وراي اين ادعاها کافي است تا مروري بر برخي نشانه‌ها و سنجه‌ها داشته باشيم تا به تحليل ديگري از آنچه واقعيت پيدا و پنهان جامعه امروز ماست نيز دست يابيم. يکي از نشانه‌ها که حکايت از دغدغه مندي و تعلق ملت به ويژه نسل جوان امروز به فهميدن و دانستن درباره جنگ دارد استقبال از برنامه‌هايي است که در ايام سالگرد دفاع مقدس به اجرا در مي‌آيد. پخش مستندها، گفتگو با صاحب نظران و نقل خاطرات و ... در اين ايام معمولا با همراهي خوبي از سوي نسل جوان همراه بوده است. آنچه در قالب اردوي‌هاي زيارتي راهيان نور در طول سال‌هاي گذشته شاهد بوده‌ايم نيز مويد ديگري است بر آنکه حرف‌هاي دفاع مقدس اين ملت همچنان خريداري مشتاق دارد. در فضاي مجازي نيز بازار فعالين علاقمند به مفاهيم و ارزشهاي دفاع مقدس همچنان داغ است و بسياري دوست دارند که در اين بار بنويسند و بخوانند. آمار فروش کتابهاي رمان و داستان و خاطرات موفق دفاع مقدس نيز نشان از آن دارد که اگر اثري فاخر در اين زمينه ارائه گردد حتما به تجديد چاپ‌هاي چندباره خواهد رسيد. درخشش فيلم جاودانه‌اي چون "چ" و استقبال خوب تماشاگر از آن نيز نمونه ديگري براي تاييد ادعاي مذکور است. فارغ از اين پيش فرض، نکته مهم آن است که در توجه به نگرش نسل جوان به جنگ بايد به ويژگي‌ها و دغدغه‌هاي اين نسل توجه ويژه نمود. واقعيت آن است که نسل جوان امروز زاويه ديد متفاوتي نسبت به جنگ دارد که بايد اين تفاوت به رسميت شمرده شود. نسل امروز نسل پرسشگر است و منتقد. سوالاتش کمي با طعن و تيزي سخن همراه است. تقدس جنگ در نگاه اين نسل با نسل گذشته متفاوت است. روحيه پرسشگري نيز بر کاستن از تقدس جنگ مي‌افزايد. او دوست دارد که بداند چرا و چطور جنگيديم؟ او با نگاه تيزبينانه‌اش امروز مي‌پرسد که آيا بهتر از آنچه در صحنه نبرد محقق شد آيا امکان جنگيدن نبود؟ آيا بهتر نمي‌شد که جنگ را مديريت کرد؟ او دوست داردکه همه برگه‌هاي تاريخ جنگ را تورق کرده و بر ابهامات و نانوشته‌ها متوقف نشود. او نمي‌خواهد چيزي از جنگ در پس پنهان بماند که او ندانسته باشد، لذا بيش از آنکه بدنبال توصيف خطوط نوشته شده جنگ باشد دوست دارم تا فاصله سفيد بين سطور را بيابد و در مورد آن گمانه زني کند. نگاه انتقادي او همه مسئولين را به ميدان مناظره مي‌طلبد و هيچ کس از گزند سوالات تند و تيز آن در امان نيست. او در مورد پايان جنگ مي‌انديشد و مي‌خواهد بداند که چگونه شد که امام قطعنامه 598 را پذيرفت و اين پذيرش را به نوشيدن جام زهر تعبير نمود؟ چه عواملي در پذيرش آن موثر بود؟ چرا تا چند روز پيش از آن امام نظري ديگر داشت و چرا اصلا پيش از اين حاضر به پذيرش آتش بس نبود؟ لازمه پاسخ به اين سوالات و ده‌ها سوال ديگر توسط نسل اول انقلاب و آناني که با رشادت و تلاش خود جنگ را مديريت کرده و آن حماسه‌ها را آفريدند آن است که اولا نسل جوان امروز را به رسميت شمرده و خود را در قبال آنان پاسخگو بدانند و ثانيا با صبر و حوصله و با استدلال و منطق و با زباني لين و قابل فهم براي نسل امروز سخن بگويند و به اقناع آنان بينديشند. جنگ، امروز همچنان براي نسل جوان ما مساله است و اين خود ارزش بسيار بالايي است که بايد به آن به مثابه فرصتي براي بسط ارزش‌هاي دفاع مقدس و ارائه الگوي سبک زندگي بسيجي نگريست و تا زماني که اين سوالات و پرسشگري‌ها هست حکايت از آن است که مي‌توان به انتقال آن فرهنگ به نسل امروز اميدوار بود. عزيزي مي‌گفت که نسل جوان امروز ما مي‌پرسد که چرا جنگيديد؟ و ما نسل اولي‌ها اگر پاسخي در خور براي او ارائه نکرديم ديگر حتي نخواهد پرسيد که چرا جنگيديد؟! جامعه بي‌سوال جامعه مرده و بي‌تفاوت است و خدا نکند که نسل امروز ما به گذشته خود بي‌تفاوت گردد. نسل امروز ما سخت به آن فرهنگ زلال محتاج است، چه خود بداند و چه نداند! اين نسل با آشنايي با ذخاير عظيم تفکر بسيجي که در هشت سال دفاع مقدس متولد گرديد و بارور شد خواهد توانست در برابر هجمه‌هاي خانمان سوز بيگانگان هويت خود را يافته و با عزت و سربلندي ايستادگي نمايد. و مويد پيش بيني آن مرد الهي باشد که فرمود: «خدا مي‌داند که راه و رسم شهادت کور شدني نيست؛ و اين ملتها و آيندگان هستند که به راه شهيدان اقتدا خواهند نمود» @bmemoj
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 توهمات اردوغان و علی‌اف تا آخر ببینید 👌 ! @bimemoj
مرز ارمنستان.pdf
19.52M
⭕️ در مرز ایران و آذربایجان چه می‌گذرد؟! @bimemoj
🌀 دولت انقلابی و اولین گام ها برای ایجاد ثبات اقتصادی @bimemoj
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️اسطوره اخلاق و عرفان، در گیر و دار مشکلات زندگی ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.🔘 هاشمی در مراسم تنفیذ احمدی‌نژاد حضور پیدا نکرد . 🔹مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص و مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرفوری: هاشمی پس از انتخابات قبول نکرد از احمدی‌نژاد حمایت کند و حتی در مراسم تنفیذ شرکت نکرد. @bimemoj
نان پدر و شیر مادر حلالت، قهرمان! ❤️ @bimemoj
❌ روز بدون شکست کشتی ایران ۲ طلا و ۴ فینالیست در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان، محصول تلاش قهرمانان ایرانی در امروز است. رخدادی که در ۵۰ سال اخیر بی نظیر بوده است! @bimemoj