eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
84 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند روبه صفتان زشت خو را نکشند گر عاشق صادقی ز کشتن مگریز مردار بود هر آنکه او را نکشند 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 شاید باورتان نشود! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰نکاتی درباره ترور شهید اسماعیل هنیه 🔹در مورد برخی شبهات سیاسی، حفاظتی و ... که پیرامون ترور شهید اسماعیل هنیه مطرح می‌شود توجه به نکات زیر مهم است: ۱. سطح حفاظت از شهید هنیه از ابتدای ورود به فرودگاه بالاتر از سایر شخصیت‌ها و میهمانانی بوده که در مراسم تحلیف حضور داشتند بنابراین انصاف نیست در این زمینه دستگاه‌های امنیتی و حفاظتی جمهوری اسلامی ایران را به کم‌کاری یا هر چیز دیگری متهم کرد. در واقع با توجه به اعلام هشدار مراکز امنیتی ایران به تحت تعقیب و تهدید بودن هنیه توسط اسرائیل، هنیه بلافاصله پس از ورود به تهران، تحت شدیدترین اسکورت حفاظتی قرار گرفته و در یک پروتکل امنیتی استثنایی علاوه بر یگان ویژه پلیس حفاظت شخصیت‌ها، نیروهای سپاه حفاظت انصار المهدی (حفاظت ریاست جمهوری) و اطلاعات سپاه نیز در اسکورت وی حضور داشته‌اند‌ و او اسکورتی بزرگ‌تر از اسکورت مقامات دیگر داشته است. ۲. محل اسکان شهید هنیه جزو مناطق به‌شدت حفاظت شده تهران و مجهز به اخلالگرهای شدید جنگ الکترونیک و پدافند قوی است که ایشان در سفرهای قبلی هم بعضاً در آنجا اسکان می‌یافتند. بنابراین محل اسکان ایشان نیز از نظر امنیتی مشکلی نداشت. ۳. علاوه بر اینها اسماعیل هنیه برای شرکت در یک مراسم رسمی همانند سایر مهمانان و مقامات خارجی و به صورت آشکار در تهران حضور داشت. حضورشان هم با توجه به مراسم تحلیف که ده‌ها خبرنگار خارجی هم حضور داشتند و به‌شدت رسانه‌ای بود، چیزی نبود که بشود آن را پنهان کرد. بنابراین انجام چنین تروری در چنین شرایطی و در یک سفر رسمی و آشکار، شاهکار نیست بلکه نقض بدیهی‌ترین قواعد و اصول و مقررات بین‌المللی است، اگرچه جبهه مقاومت فرمانده و رهبر بزرگی را از دست داد. ۴. اینکه گفته می‌شود در ترور شهید هنیه توسط عوامل نفوذی نقش داشتند، تنها در حد یک گمانه ضعیف و غیرقابل اثبات است و دستگاه‌های امنیتی نیز تاکنون چنین فرضیه‌ای را حتی محتمل هم ندانسته‌اند. اما آنچه مشخص است این است که با توجه به تنش و دشمنی چندین ده سال ایران و اسرائیل طبیعی است، همان‌طور که ایران تا عمق اسرائیل به طرق مختلف دسترسی دارد، اسرائیل هم در این زمینه طبیعتاً دارای دسترسی‌هایی است که صدها ماهواره آمریکایی و اروپایی برایش فراهم کرده‌اند. ۵. تعصب و حمایت از مقاومت و رهبران آن یک موضوع فراجناحی در ایران است و تمام جریان‌های سیاسی جدای از رقابت‌هایی که باهم دارند، در این خصوص وحدت نظر داشته و مقاومت اسلامی را که با امنیت و منافع ملی ایران در هم تنیده شده است، وجه‌المصالحه رقابت‌ها یا اختلافات سیاسی قرار نمی‌دهند و تاکنون نیز چنین چیزی مشاهده نشده است. لذا متهم کردن یکدیگر نیز در این زمینه نه نسبتی با واقعیت‌های موجود دارد و نه کمکی به منافع ملي می‌نماید. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 هر بار که خدمت حضرت آقا رسیدم ایشان با تاثر می‌فرمودند: آقای مخبر! خیلی حیف شد! ...😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰فلسفه در محضر علامه طباطبایی نقل از دکتر ابراهیم دینانی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 من تاریخ اروپا را تا حدود زیادی ورق زده‌ام و نگاه کرده‌ام. حداقل در این صد سال، همین آقایان اروپاییها، دو جنگ جهانیِ پر از مفسده به وجود آوردند. در کمتر از دو قرن، وقوع دو جنگ جهانی، کار اینها بود. ۱۳۷۶/۰۲/۱۰ 💢💢💢 من و شما تاریخ اروپا را خوانده ایم؟!!😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 تحجر در حال رشد 🔹حجت الاسلام علیرضا پناهیان، برنامه راز، شبکه افق: تحجر در حال گسترش در جامعه است؛ در نظرسنجی‌های سال گذشته و امسال، ۷۵ تا ۸۰ درصد مردم برای رفتن به زیارت اربعین اعلام آمادگی کرده و گفته‌اند که در ایام محرم، یک حرکت عملی داشته‌اند، اما در همین جامعه، اکثریت در انتخابات شرکت نکردند. این یعنی گسترش تحجر. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 رهبری و کار اجرایی رهبري در کارهاي اجرايي کشور هيچ دخالت مستقيمي نمي‌کند؛ نه در قوّه مجريه، نه در قوّه قضاييه و نه در قوّه مقنّنه 8/8/80. براي رهبري، وارد شدن در ميدان اوّلاً به صورت طرح مسأله و بسيج افکار عمومي است؛ ثانياً به صورت خواستن از دستگاه‌هاي اجرايي است. 22/2/82. مديريت انقلاب - که همان رهبري باشد - مسؤوليت حفظ جهت‌گيري انقلاب و نظام را دارد؛ بايد مواظب باشد انقلاب و نظام از آرمان‌ها منحرف و منصرف نشود؛ فريب دشمن را نخورد و راه را عوضي نرود؛ اينها مسؤوليت‌هاي رهبري است. 22/2/82. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰پاسدار و ديده بان حرکت کلي نظام ولايت فقيه، جايگاه مهندسي نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگيري از انحراف به چپ و راست است؛ اين اساسي‌ترين و محوري‌ترين مفهوم و معناي ولايت فقيه است. بنابراين ولايت فقيه نه يک امر نمادين و تشريفاتي محض و احياناً نصيحت کننده است - آن طوري که بعضي از اول انقلاب اين را مي‌خواستند و ترويج مي‌کردند - نه نقش حاکميت اجرايي در ارکان حکومت دارد؛ چون کشور مسؤولان اجرايي، قضايي و تقنيني دارد و همه بايد بر اساس مسؤوليتِ خود کارهايشان را انجام دهند و پاسخگوي مسؤوليت‌هاي خود باشند. نقش ولايت فقيه اين است که در اين مجموعه‌ي پيچيده و در هم تنيده‌ي تلاش‌هاي گوناگون نبايد حرکت نظام، انحراف از هدف‌ها و ارزش‌ها باشد؛ نبايد به چپ و راست انحراف پيدا شود. پاسداري و ديده باني حرکت کلي نظام به سمت هدف‌هاي آرماني و عالي اش، مهمترين و اساسي‌ترين نقش ولايت فقيه است. 14/3/83. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰کارهایی که رهبری نمی کند! 🎋رهبري نمي‌آيد به وزارت اقتصاد يا بازرگاني بگويد اين‌طوري کن؛ 🎋يا به رئيس‌جمهور و فلان وزير و فلان قاضي بگويد آن‌طوري کن؛ 🎋اينها کارهايي است که رهبري نبايد وارد شود؛ 🎋هم بر خلاف قانون است، هم بر خلاف حقّ و مصلحت. 🎋مملکت بايد طبق روال قانوني و با مسؤوليت‌هاي مشخص شده حرکت کند؛ هر کس هم بر خلاف مسؤوليتش رفتار کرد، بالاخره تبعه، دنباله و نتيجه‌اي خواهد داشت که با آن هم طبق قانون بايد رفتار کرد. 22/2/82. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 انواع مدلهای حکمرانی الف. حکمرانی خوب " حکمرانی خوب" مفهومی است که توسط سازمانهای بین المللی در اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد ادبیات توسعه شده و بر اساس معیارهای خاص، حکمرانی را حاصل تعامل و ارتباط متقابل دولت و کنشگران جامعه مدنی (سازمانهای غیردولتی، بخش خصوصی، گروههای ذی نفوذ و رسانه ها) جهت نیل به توسعه در هر کشوری می‌داند. معیارهای حکمرانی خوب از نظر این سازمانها عبارت است از: مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت، پاسخ گویی، وفاق عمومی، حقوق مساوی، اثر بخشی و کارایی و مسئولیت پذیری. ب. حکمرانی سالم در انتقاد از حکمرانی خوب، حکمرانی سالم به برداشت آزاد و متنوع از شیوه و معیارهای حکمرانی خوب در کشورهای مختلف تاکید دارد و معتقد است که حکمرانی باید مطابق با آداب، رسوم و فرهنگ محلی هر کشور تعریف و سازماندهی شود. البته همچنان معیار اصلی در حکمرانی سالم، همانند حکمرانی خوب، رفاه مردم می باشد. ج. حکمرانی متعالی به شیوه ای از حکمرانی گفته می شود که مبتنی بر یک نظام ارزشی الهی همچون اسلام برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی مردم در یک حوزه جغرافیایی و یا حوزه های گسترده‌تر مطرح می باشد. بر اساس نظریه حکمرانی متعالی، حکومت از آن خداست و تنها اوست که می‌تواند بر انسان حکم براند به این دلیل حکمرانان تا زمانی دارای مشروعیت می‌باشند که از تزکیه نفس و مقبولیت برخوردار بوده و تنها مجری احکام الهی باشند. در حکمرانی متعالی، تنظیم روابط، تبعیت و شیوه فعالسازی ظرفیتهای کنشگران و ذینفعان، بر اساس هدایت الهی و اراده مردمی، شکل می‌گیرد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 ولایت مطلقه فقیه 🔹 من تصورم اين است که بُعد مهمي از قيد اطلاق که امام منضم کردند به ولايت فقيه ... ناظر به همين است؛ يعني انعطاف‌پذيري. 🔹 دستگاه ولايت ... بايد بتواند به طور دائم خودش را پيش ببرد، متحول کند؛ چون تحول جزو سنت‌هاي زندگي انسان و تاريخ بشري است. 🔹 ما اگر چنانچه خودمان تحول ايجاد نکنيم و پيش نرويم، تحول بر ما تحميل خواهد شد. 🔹 تحول يعني تکميل، پيش رفتن به سمت آنچه که درست‌تر است، آنچه که کاملتر است. يعني آنچه را که ساختيم، ببينيم نقص‌هايش کجاست، آن را برطرف کنيم؛ ببينيم کجا کم داريم، آن را اضافه کنيم. اين جريان بايستي ادامه پيدا کند. 17/6/90. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 زبان هنر از تاريخ هيچ بياني نمي‌تواند تاريخ را مثل داستان و قصه بيان کند. وقتي درباره‌ي تاريخ به زبان غير هنري حرف مي‌زنيم، مثل اين است که از فاصله‌ي ده-هزار پايي زمين، از شهري عکس برمي‌داريم. طبيعتاً ابعاد شهر و خيابان‌هاي اصلي شهر هم پيداست، اما در آنجا آدم‌ها چه کار مي‌کنند؟ خوبند؟ بدند؟ فقيرند؟ غني‌اند؟ راحت‌اند؟ خوابند؟ دعوا مي‌کنند؟ مي‌رقصند؟ اصلاً هيچ چيزي معلوم نيست. تاريخ از آن بالا، از ده هزار پايي، شهري را عکس‌برداري مي‌کند و به ما نشان مي‌دهد. يک وقت هست شما وارد شهري مي شويد، البته همه‌ي کوچه‌هاي شهر را نمي‌توانيد ببينيد، اما دو سه کوچه‌ي شهر يا خيابان شهر را مي‌رويد. با افرادش حرف مي‌زنيد و از خانه‌ها عکس برمي‌داريد؛ از اتاق‌ها، از اسباب‌بازي بچه‌ها، از بوسيدن يک فرزند توسط مادرش ... همه‌ي اين‌ها را ترسم مي‌کنيد و در يک عکس جلوي ما مي‌گذاريد. البته يک کوچه است، يک خيابان است، همه‌ي شهر نيست، اما مي‌شود آن را تعميم داد ... اين زبان هنر از تاريخ است؛ قصه اين است. 21/2/89. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰حفظ اشعار بزرگان شعرفارسی کمتر غزلي از حافظ خوانده مي‌شد که من يک مقدارش را حفظ نباشم. غزل‌هاي بسياري از سعدي حفظ بودم. غزل‌هاي بسياري از شعراي مختلف سبکِ هندي، از صائب و کليم و عرفي و قدسي گرفته تا حزين لاهيجي ‌و بيدل و اواخر سبک هندي فراوان حفظ بودم. الان هم خيلي حفظ هستم. البته گاهي به مناسبتي تک-بيتي يادم مي‌آيد. تک‌بيت خيلي حفظ هستم. تک‌بيت‌هاي خوبي هم حفظ هستم. 21/2/89. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 در مورد عدالت مشکل داريم [امّا] در زمينه‌ي عدالت، بايد تلاش کنيم، بايد کار کنيم، بايد از خداي متعال و از مردم عزيز عذرخواهي کنيم. در مورد عدالت مشکل داريم و ان‌شاءالله با همّت مردان و زنان کارآمد و مؤمن، در اين ناحيه هم پيشرفت خواهيم کرد. ، 29/11/96 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰حالا عدّه‌اي از روي کج‌سليقگي يا بدفهمي يا موذيگري، بحث خودي و غيرخودي را با جناح‌هاي کشور تطبيق مي‌کنند که خيلي حرف بي‌ربطي است؛ نه، همه‌ي جناح‌هاي انقلاب جزو مجموعه‌ي خودي کشورند. بيانات حکیم انقلاب در ديدار کارگزاران نظام 21/9/80. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰هرکسي را به صِرف اينکه با فکر شما به‌طورکامل انطباق ندارد متّهم به انقلابي نبودن نکنيد. ممکن است کسي صددرصد با فکر شما منطبق نباشد، يک اختلافاتي داشته باشد، پنجاه درصد مثلاً منطبق باشد امّا انقلابي باشد؛ انقلابي بودن بالاخره معيارهايي دارد، اين معيارها در او ممکن است وجود داشته باشد؛ فوراً آدم‌ها را متّهم به ضدّانقلاب يا غير انقلابي نبايد کرد. بيانات حکیم انقلاب در ديدار جمعي از دانشجويان 12/4/95. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 ما مأمور به خالص سازی نيستيم! خلوص که شما مطرح مي‌کنيد - که ما بايست از فرصت استفاده کنيم و حالا که غربال شد، يک عده‌اي را که ناخالصي دارند، از دائره خارج کنيم - چيزي نيست که با دعوا و کشمکش و گريبان اين و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بيايد؛ خلوص در يک مجموعه که اينجوري حاصل نمي‌شود؛ ما به اين، مأمور هم نيستيم. در صدر اسلام، خوب، با پيغمبر اکرم يک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابي‌بن‌کعب بود، عمار بود، کي بود، کي بود؛ اينها درجه‌ي اول و خالص‌ترينها بودند؛ عده‌اي ديگر از اينها يک مقداري متوسط‌تر بودند؛ يک عده‌اي بودند که گاهي اوقات پيغمبر حتّي به اينها تشر هم مي‌زد. اگر فرض کنيد پيغمبر در همان جامعه‌ي چند هزار نفري - که کار خالص‌سازي خيلي آسانتر بود از يک جامعه‌ي هفتاد ميليوني کشور ما – مي‌خواست خالص‌سازي کند، چه کار مي‌کرد؟ چي برايش مي‌ماند؟ آن که يک گناهي کرده، بايد مي‌رفت؛ آن که يک تشري شنفته، بايد مي‌رفت؛ آن که در يک وقتي که نبايد از پيغمبر اجازه‌ي مرخصي بگيرد، اجازه‌ي مرخصي گرفته، بايد مي‌رفت؛ آن که زکاتش را يک خرده دير داده، بايد مي‌رفت؛ خوب، کسي نمي‌ماند. امروز هم همين جور است. اينجوري نيست که شما بيائيد افراد ضعاف‌الايمان را از دائره خارج کنيد، به بهانه‌ي اينکه مي‌خواهيم خالص کنيم؛ نه، شما هرچه مي‌توانيد، دائره‌ي خلّصين را توسعه بدهيد؛ کاري کنيد که افراد خالصي که مي‌توانند جامعه‌ي شما را خالص کنند، در جامعه بيشتر شوند؛ اين خوب است. از خودتان شروع کنيد؛ دور و بر خودتان، خانواده‌ي خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بيرون از تشکل خودتان. هرچه مي‌توانيد، در حوزه‌ي نفوذ تشکل خود، براي بالا آوردن ميزان خلوص‌هاي فردي و جمعي تلاش کنيد؛ که نتيجه‌ي آن، خلوص روزافزون جامعه‌ي شما خواهد شد. راه خالص کردن اين است. بيانات حکیم انقلاب در ديدار دانشجويان در يازدهمين روز ماه رمضان، 31/5/89. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 هيچ نظر كارشناسي‌اي كه مخالف با نظر وی فقیه باشد ، مخالفت با ولايت فقیه نيست! گفته شد كه بعضي‌ها نظرات كارشناسي مي‌دهند، با نظر رهبري مخالف است، مي‌گويند آقا اين ضد ولايت است. من به شما عرض بكنم؛ هيچ نظر كارشناسي‌اي كه مخالف با نظر اين حقير باشد، مخالفت با ولايت نيست؛ ديگر از اين واضح‌تر؟! نظر كارشناسي، نظر كارشناسي است. كار كارشناسي، كار علمي، كار دقيق به هر نتيجه‌اي كه برسد، آن نتيجه براي كسي كه آن كار علمي را قبول دارد، معتبر است؛ به هيچ وجه مخالفت با ولايت فقيه و نظام هم نيست. البته گاهي اوقات مي‌شود كه اين حقير خودش در يك زمينه‌اي كارشناس است؛ بالاخره ما هم در يك بخش‌هائي يك مختصر كارشناسي‌اي داريم؛ اين نظر كارشناسي ممكن است در مقابل يك نظر كارشناسي ديگر قرار بگيرد؛ خيلي خوب، دو تا نظر است ديگر؛ كساني كه مي‌خواهند انتخاب كنند، انتخاب كنند. در زمينه‌هاي فرهنگي، در زمينه‌هاي آموزشي - در بخش‌هاي مخصوصي - بالاخره ما يك مختصري سررشته داريم، يك قدري كار كرديم؛ اين مي‌شود نظركارشناسي. به هر حال هيچگاه اعلام نظر كارشناسي و نظر علمي، معارضه و مبارزه و مخالفت و اعلام جدائي از رهبري و ولايت و اين حرف‌ها به حساب نمي‌آيد و نبايد بيايد بيانات حکیم انقلاب در ديدار دانشجويان، 16/5/91. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰🔰ابطال انتخابات مجلس ششم يک‌وقتي در مورد انتخابات تهران در يک دوره‌اي، خيلي جنجال شد؛ سروصدا شد و اصرار شد بر اينکه اين انتخابات ابطال بشود. بنده گفتم بايد تحقيق کنيد؛ در تهران دو سه ميليون از مردم آمده‌اند در انتخابات شرکت کرده‌اند، ما رأي اينها را بکلّي باطل کنيم؟ اين چه حرفي است! بايد تحقيق کنيم ببينيم چه‌جوري است. تحقيق کرديم، معلوم شد که نه اين‌جور نيست. تحقيق مفصّل کرديم؛ بنده در آن سالها صريحاً نوشتم به شوراي نگهبان که نخير، انتخابات نبايد دست بخورد. يعني انتخابات حقّ مردم است، مال مردم است و ما نميتوانيم انتخابات را متّهم کنيم به اينکه مثلاً فرض کنيد که اين‌جور است يا آن‌جور است. بيانات در ديدار ائمه جمعه سراسر کشور 12/10/94. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس سنگ دل را سرمه کن در آسیای رنج و درد دیده را زین سرمه بینا کن کمال این است و بس هم نشینی با خدا خواهی اگر در عرش رب در درون اهل دل جا کن کمال این است و بس هر دو عالم را بنامت یک معما کرده اند ای پسر حل معما کن کمال این است و بس دل چو سنگ خاره شد ای پور عمران با عصا چشمه ها زین سنگ خارا کن کمال این است و بس پند من بشنو بجز با نفس شوم بد سرشت با همه عالم مدارا کن کمال این است و بس ای معلم زاده از آدم اگر داری نژاد چون پدر تعلیم اسما کن کمال این است و بس چند میگوئی سخن از درد و رنج دیگران خویش را اول مداوا کن کمال این است و بس سوی قاف نیستی پرواز کن بی پر و بال بی محابا صید عنقا کن کمال این است و بس چون بدست خویشتن بستی تو پای خویشتن هم بدست خویشتن واکن کمال این است و بس کوری چشم عدو را روی در روی حبیب خاک ره بر فرق اعدا کن کمال این است و بس ✔️ میرزا حبیب خراسانی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰الدرس حرف، و التکرار الف درس یک حرف است ولی هزار بار تکرار لازم دارد تا جا بیافتد و ماندگار شود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj