eitaa logo
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
179 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
572 ویدیو
87 فایل
شعبه مرکز بینش مطهر در شهرستان های استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند، واوان، اسلامشهر و ...) ارتباط با مدیریت کانال @sireh_shohada جهت ثبت نام در دوره ها و اطلاع از برنامه زمانی کلاسها ارتباط با @Seilsepour
مشاهده در ایتا
دانلود
ولایت فقیه یعنی حکومت قانون #امام_خمینی @sahifeh_noor
ازادی معنوی ضامن ازادی اجتماعی👆
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
بسم الله الرحمن الرحیم 📢 فرصت مرحله دوم ارسال فایل صوتی آزمون بینش مطهر📢📢 ✳️ به اطلاع اندیشه جویان
بسم الله الرحمن الرحیم 📢 فرصت مرحله سوم ارسال فایل صوتی آزمون بینش مطهر📢📢 ✳️ به اطلاع اندیشه جویان محترمی که تاکنون فایل صوتی آزمون را ارسال نکردند میرساند تا آخر این هفته یعنی ۲۱ دی ماه فرصت دارند این فایل را ارسال کنند. ✅البته به دلیل تأخیر در ارسال، نمره ارزیابی نهایی شان با کسر ۱۰ نمره محاسبه خواهد شد. ۱. خانم کرمعلی
تنها قدرتی که اگر انسان به او تکیه کند هیچ نگرانی نخواهد داشت، خداست. @motahari_ir
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
تنها قدرتی که اگر انسان به او تکیه کند هیچ نگرانی نخواهد داشت، خداست. @motahari_ir
نوشته‌اند كه در يكى از جنگ‌ها رسول اكرم از لشكر كناره گرفت و در روى تپه‌اى در حدود اردوگاه خودش استراحت كرد و به خواب رفت. اتفاقاً يكى از افراد شجاع دشمن در حالى كه مسلح بود و گردش مى‌كرد نگاهش به رسول اللَّه افتاد و او را شناخت. بسيار خوشحال شد از اينكه او را تنها يافته و الآن او را خواهد كشت. در حالى كه رسول اللَّه خوابيده بود وى بالاى سرش ايستاد و فرياد كشيد: محمّد تو هستى؟ حضرت نگاهى كرد و فرمود: آرى من هستم. گفت: چه كسى مى‌تواند تو را از دست من نجات دهد؟ رسول اللَّه بدون درنگ فرمود: خدا. آن مرد كه چنين انتظارى نداشت گفت الآن به تو نشان خواهم داد، و يك قدم عقب رفت تا ضربت خود را قوى‌تر بزند. ناگهان پايش به سنگى اصابت نمود و محكم به زمين خورد. حضرت به سرعت از جاى برخاست و بالاى سرش ايستاد و فرمود: چه كسى تو را از دست من مى‌تواند نجات بدهد؟ اينجا بود كه آن مرد از روى فطانت پاسخ داد: كرم تو، و رسول اللَّه او را عفو فرمود. استاد شهید مطهری، آشنایی با قرآن، ج 2 ص 46 @motahari_ir
اسامی دعوت شده گان مرحله چهارم برای مصاحبه ، خانمها : - فاطمه کچویی - فاطمه هوشمند - زهرا بزرگی - فاطمه بوربور - مریم آزاد - فاطمه هژبری - محبوبه شیرکوند - سمانه میرزایی مطلق - مریم عباسی - مریم آزاد - سمیه بوربور - معصومه علی کاهی باعدل - پروین ابراهیمی - منیرالسادات حسینی - معصومه فرجی - سکینه شمس آبادی - فرزانه وفایی - اشرف صدیقیان - مریم خراسانی - مهدیه شیرازی -اشرف السادات احمدي - زهرا حیدری - بهاره سادات حسینی - زکیه جغتایی - مریم مالمیر - مریم داوودی - اکرم قشقایی - فریده میرزایی - ملیحه خسروشیری - طاهره امیدی جعفری - زهرا ضرغام - اکرم جمالی - نسیم جعفری نژاد - مریم معصوم زاده - سمیه عزیزوکیلی @bineshmotahar1542
اسامی دعوت شده گان مرحله هفتم برای مصاحبه خانمها : - زهرا ناصری نیا - زهرا راستگویان - راضیه تقدیس - ژیلا شاهسون - اکرم تاجیک خاوه - بهناز بوربور @bineshmotahar1542
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ✳️ قابل توجه اندیشه جویانی که اسامی انها اعلام شده است: ✅ موضوع دعوت به مصاحبه: لطفا برای ارائه در 10 دقیقه موضوع آزادی عقیده و تفکر از کتاب ازادی انسان و موضوع هدف خلقت را از آزادی بندگی آماده بفرمائید یکی از این دو موضوع را هیئت ارزیاب برای ارائه شما انتخاب خواهند کرد در ارائه شما ؛ روش تدریسی و همچنین انسجام فکری شما ارزیابی خواهد شد وبعد از آن هیئت ارزیاب سوالات وشبهات مرتبط با کتب این مرحله و همچنین ارتباط کتب وقله بحث کتب را خواهند پرسید. موفق باشید. ا✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ زمان مصاحبه برای اسامی اعلام شده ، جمعه 28 دی ماه مکان : موسسه فرهنگی قرآن و عترت اولواالالباب شماره تماس : 09191779527 @bineshmotahar1542
اسلام، اخلاق و ‌هم‌جنس‌گرایی- نقدی بر آرش نراقی.pdf
1.18M
در چند مقاله به دفاع از ‌ پرداخته و معتقد است: اجازه دادن به رواج رفتارهای ‌همجنسگرایانه، نه‌تنها به لحاظ اخلاقی موجه می‌باشد❗️ بلکه یک باید بکوشد که درک خود از قرآن را به طوری شکل دهد که با ‌به رسمیت شناختن رفتارهای سازگار باشد‼️ 📝در مقاله ضمیمه با عنوان پس از تفکیک بین 🔻 (یا همان ) با 🔻 و به نام مدعای آقای نراقی در دو فراز بررسی می‌شود: 1⃣ تحلیل برون‌دینی ادله و همجنسگرایی 2⃣ نقد و بررسی نظرات وی درباره نگاه کریم به این مساله 🖊 @souzanchi
🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾 ✨بسم اللّه الرحمن الرحیم✨ 🔸عوامل تحریف : 1⃣ عوامل عمومی اغراض و عداوت های دشمنان : عامل های تحریف بر دو قسم است. یک نوع از عامل هاست که عامل های عمومی است؛ یعنی به طور کلی در تاریخ دنیا این عوامل وجود دارد و تواریخ را دچار تحریف می کند، اختصاص به حادثه ی عاشورا ندارد. ✅ در حادثه ی کربلا هم از این نوع عامل دخالت داشت؛ یعنی دشمنان در صدد تحریف نهضت حسینی برآمدند. ولی تاریخ اسلام تحت تأثیر این تحریف واقع نشد. و دشمن نتوانست در حادثه ی کربلا تحریفی ایجاد کند. در حادثه ی کربلا با کمال تأسف هر چه تحریف شده است، از ناحیه دوستان است. 2⃣ تمایل بشر به اسطوره سازی : این هم باز در تمام تواریخ دنیا وجود دارد. در بشر یک حس قهرمان پرستی هست، یک حسی که در باره ی قهرمان های ملی و قهرمان های دینی افسانه می سازند. ✅ البته فرق است میان افسانه ای، داستانی، جعلی، تحریفی که در یک حادثه ی عادی باشد [ و تحریفی که در یک حادثه ی مهم تاریخی باشد.] حالا مردم در باره ی بوعلی سینا هر چه می خواهند بگویند، بگویند، به کجا ضرر می زند؟ به هیچ جا. اما افرادی که شخصیت آنها شخصیت پیشوایی است و قول آنها، فعل و عمل آنها، قیام و نهضت آنها سند و حجت است. در اینها نباید تحریفی واقع بشود، در سخنشان، در شخصیتشان، در تاریخچه شان. ✅ در حادثه کربلا، یک قسمت از تحریفاتی که صورت گرفته است معلول حس اسطوره سازی است. مبالغه ها و اغراق هایی شده است. 3⃣ عامل سوم یک عامل خصوصی است. این دو عاملی که عرض کردم؛ یعنی غرض ها و عداوت های دشمنان و حس اسطوره سازی و افسانه سازی، در تمام تواریخ دنیا وجود دارد ولی در خصوص حادثه ی عاشورا یک عامل بالخصوصی هست. ✅ امام حسین علیه السّلام مکتب عملی در اسلام تأسیس کرد.که نمونه ی عملی قیام های اصلاحی است. ✅ شیخ مفید (رضوان اللّه علیه) ارشاد را نوشته است و چقدر متقن نوشته است. ما اگر به ارشاد شیخ مفید خودمان مراجعه کنیم، احتیاج به منبع دیگر نداریم. 📚 نهضت حسینی ص 258 - 249 استاد مطهری (ره) 🌻دبیرخانه بینش مطهر در دیار ۱۵ خرداد🌻 🆔@bineshmotahar1542 🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾
1-1.mp3
10.6M
🔉 موضوع : مسئله نفاق ، عوامل ایجاد فتنه در جامعه اسلامی - قسمت اول فایل اول کتاب @sound_azady_ensan @binesh07
1-2.mp3
12.12M
🔉 موضوع : مسئله نفاق ، عوامل ایجاد فتنه در جامعه اسلامی - قسمت دوم فایل اول کتاب @sound_azady_ensan @binesh07
2-1.mp3
14.02M
🔉 موضوع : ویژگی های منافقان در قرآن فایل دوم کتاب @sound_azady_ensan @binesh07
3-1.mp3
9.68M
🔉 موضوع : ویژگی های منافقان در قرآن - قسمت اول فایل سوم کتاب @sound_azady_ensan @binesh07
3-2.mp3
10.01M
🔉 موضوع : ویژگی های منافقان در قرآن - قسمت دوم فایل سوم کتاب @sound_azady_ensan @binesh07
4-1.mp3
9.82M
🔉 موضوع : ماجرای افک در قرآن و نفاق - قسمت اول فایل چهارم کتاب @sound_azady_ensan @binesh07
4-2.mp3
8.67M
🔉 موضوع : ماجرای افک در قرآن و نفاق - قسمت دوم فایل چهارم کتاب @sound_azady_ensan @binesh07
بسم الله الرحمن الرحیم 📢📢ثبت نام مرحله چهارم و هفتم دوره تربیت مدرس و مربی طرح بینش مطهر📢📢 ✳️به اطلاع کلیه اندیشه جویانی که مرحله سوم و ششم را گذرانده اند، می رساند با عنایت به درخواست برگزاری کلاس مرحله چهارم و مرحله هفتم دوره تربیت مدرس و مربی طرح بینش مطهر ، کلاس های مربوطه از سوی دبیرخانه بینش مطهر در دیار ۱۵ خرداد برگزار می گردد. ✅تاریخ شروع کلاسها: دوشنبه ۲۴ دی ماه ❇️زمان برگزاری کلاس خواهران: دوشنبه ها ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ مرحله ۷ از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ مرحله ۴ ✅جلسه افتتاحیه: پنج شنبه ۲۰ دی ماه ساعت ۹:۳۰ ❇️استاد خواهران: سرکار خانم علیکاهی ❇️محل برگزاری کلاس: ورامین خ دولت خ شورا پلاک ۵ حوزه یک حضرت رقیه (ع) ✅زمان برگزاری کلاس برادران: جمعه بعد از ظهر ❇️استاد برادران: دکتر اسحاق سلطانی ❇️محل برگزاری کلاس برادران: مرکز طلوع خرداد ✅شرایط ثبت نام قطعی: ۱. داشتن گواهی مرحله سوم یا ششم یا معرفی نامه از استاد مرحله سوم یا ششم مبنی بر گذراندن مرحله سوم یا ششم ۲. واریز مبلغ ۹۶۰۰۰ تومان به شماره کارت دبیرخانه: 6273811078775621 به نام علی قشقایی و ارسال تصویر واریزی به ادمین کانال یا مسئول ثبت نام ۳. شماره تماس جهت ثبت نام۰۹۱۹۸۱۴۹۹۴۹ مسئول ثبت نام: خانم معصومه علیکاهی ۴. مهلت ثبت نام ۱۸ دی ماه لغایت ۲۳ دی ماه @bineshmotahar1542
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸🍃 🌸🍃 بسم اللّه الرحمن الرحیم 🌸🍃 وظیفه ما در برابر تحریف ها : آیا خواص و علما مسئول این تحریفات اند یا توده و عوام الناس؟ معمولاً در این گونه قضایا علما تقصیر را به گردن عوام الناس می اندازند و عوام به گردن علما. 🌸🍃 علما : تقصیر جهالت این مردم است. از بس که این مردم جاهل و نادان اند و از بس که این مردم نالایق و ناشایسته هستند! اینها سزاوار همین مهملات اند، شایسته حقایق نیستند. 🌸🍃 مردم عوام هم؛ یعنی توده ی مردم هم منطقی در برابر خواص دارند و این منطق را اغلب به کار می برند؛ می گویند ماهی از سر گُنده گردد نی ز دُم؛ علما به منزله ی سر ماهی هستند و ما دُم ماهی. ✅ ولی حقیقت این است که در این تقصیر هم خواص مسئول هستند و هم عوام، هر دو. عامه مردم و توده ی مردم هم در این مسائل شریک اند، به همان اندازه و شاید احیاناً بیشتر، بلکه در این طور مسائل، این توده ی مردم هستند که حقایق کُشی می کنند و خرافات را اشاعه می دهند. 🌸🍃 شخصی از امام صادق علیه السّلام در باره آیه 78 سوره مبارکه بقره سؤال می کند علمای یهود مسئول بودند درست، عوام دیگر چه مسئولیتی دارند؟ اینها دیگر عوام بودنشان عذرشان است. حدیث مفصل است. امام فرمود :" خیر، این طور نیست؛ بله یک مسائلی هست که احتیاج به درس خواندن دارد، فقط درس خوانده ها آنها را درک می کنند، درس ناخوانده ها درک نمی کنند. در اینجا می توان گفت که عوام مسئول نیستند، چون درس خوانده نیستند، گو اینکه گاهی عوام مسئولیتشان این است که چرا درس نمی خوانند. این هم خودش یک منطقی است، و بعضی از مسائل است که بشر به فطرت سلیم آن را درک می کند. این دیگر مدرسه و کتاب و معلم نمی خواهد، سلامت عقل کافی است. بعد امام مثال زد، اینکه یک عالمی مردم را به زهد و تقوا دعوت کند، ولی همان که مردم را به زهد و تقوا دعوت می کند خودش برخلاف زهد و تقوا عمل کند، توبه فرما باشد، اماتوبه فرمایان خود توبه کمتر کنند، و مردم عوام هم اینها را ببینند که می گویند و بر ضد گفته ی خودشان عمل می کنند، آیا این آدم باید درس خوانده و معلم دیده باشد و کلاس طی کرده باشد تا بفهمد که یک چنین آدمی لایق پیروی نیست؟ ✅ پس یک سلسله مسائل است که احتیاج به درس خواندن ندارد، هر گونه درسی. فطرت سلیم می خواهد و فطرت سلیم را هم همه دارند، فطرتشان درک می کند. پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم جمله ای دارد که از پخته ترین جمله هاست، چون از فطری ترین جمله هاست. فرمود: " انَّمَا الاَعمالُ بِلنِّیّاتِ وَ اِنَّما لِکُلِّ امرِی ما نَوی"؛[1] عمل بستگی به قصد و نیت دارد. اگر شما کاری را انجام دهید، چه خوب و چه بد، اما قصد نداشته اید و بدون قصد آن کار از شما صادر شده است، اگر بد است مسئول نیستید، اگر خوب است پاداش ندارید. ✅ کار نیک است که اثر کار بد را می برد، اما کار بدون اختیار نه؟ ولی ما از این فطرت خدادادی خودمان هرگز استفاده نمی کنیم. 🌸🍃 عظمت خطر تحریف در واقعه عاشورا : خطر تحریف فوق العاده زیاد است. تحریف ضربت غیر مستقیم است که از ضربت مستقیم کاری تر است. اگر کتابی تحریف بشود، چه تحریف لفظی و تحریف معنوی، اگر کتاب هدایت باشد تبدیل به کتاب ضلالت می شود، اگر کتاب سعادت باشد، تبدیل به کتاب شقاوت می شود. نه تنها بدون خاصیت می کند، بلکه اثر معکوس می بخشد. ✅ هر چیزی آفتی متناسب با خودش دارد. سه چیز آفت دین است : اول دانشمند بد عمل، فاسق و فاجر دوم : زعیم و پیشوای ستمکار سوم : مقدس نادان. اینها را پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم به عنوان آفت دین می شمارد. دین، آیین، مسلک، آفت مخصوص به خود را دارد : تحریف که به وسیله دو صنف از آن سه صنفی که پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود ایجاد می شود، 1⃣ فقیه فاجر، عالم بد عمل فاسق، 2⃣ و دیگری مقدس نادان. ✅ یهودی ها قهرمان تحریف در جهان اند. هیچ کس به اندازه اینها در تاریخ جهان تحریف نکرده است و به همین دلیل هیچ کس به اندازه ی اینها به بشریت ضربه نزده است، حقایق را فلب نکرده و بدعت ایجاد نکرده است. اینها بودند که در هر دین و مذهبی افکار مزخرف خودشان را به نام اولیای همان دین و مذهب پخش می کردند. پاورقی : [1] بحار الانوار، ج 70، ص 225. 📚نهضت حسینی ص 282 - 278 استاد مطهری (ره) 🌸دبیرخانه بینش مطهر دیار ۱۵ خرداد 🌸 🆔@bineshmotahar1542 🌸🍃 🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اسامی دعوت شده گان مرحله دوم برای مصاحبه خانمها : - ام البنین کریمی - صدیقه خانی - طيبه فروزان هنر - ليلا حيدری - اعظم احمدی - نرجس خاتون جغتایی - سارا اسلامجو - زینب مرادآبادی - ابریشم عزیزی - فاطمه عابدینی - رویا میرزایی - آرزو حسینی - زهرا دلیر - فاطمه سادات موسوی - خدیجه حضی پور - زینب اسکندری - مژگان ثامنی راد - اکرم شیرازی - الهه فدوی - رقیه منصوری - اکرم جاویدی پور - عابده مرادی - فاطمه شاهسون - مریم تاجیکی - معصومه چهارمحالی - فاطمه رحیمی - یگانه صادقی فر - زینب کریمی - راحله صالحی - فرزانه علی - مرضیه علی - فاطمه صادقی - مینا گودرزی - زهره لرنی - فرنگیس رزاقی - مینا مرادی - شیرین میراخوری - فائزه حاج مزدارانی - سمانه عظیمی - مریم منصوربیگی @bineshmotahar1542
اسامی دعوت شده گان مرحله چهارم برای مصاحبه ، خانمها : - فاطمه کچویی - فاطمه هوشمند - زهرا بزرگی - فاطمه بوربور - مریم آزاد - فاطمه هژبری - محبوبه شیرکوند - سمانه میرزایی مطلق - مریم عباسی - مریم آزاد - سمیه بوربور - معصومه علی کاهی باعدل - پروین ابراهیمی - منیرالسادات حسینی - معصومه فرجی - سکینه شمس آبادی - فرزانه وفایی - اشرف صدیقیان - مریم خراسانی - مهدیه شیرازی -اشرف السادات احمدي - زهرا حیدری - بهاره سادات حسینی - زکیه جغتایی - مریم مالمیر - مریم داوودی - اکرم قشقایی - فریده میرزایی - ملیحه خسروشیری - طاهره امیدی جعفری - زهرا ضرغام - اکرم جمالی - نسیم جعفری نژاد - مریم معصوم زاده - سمیه عزیزوکیلی @bineshmotahar1542
اسامی دعوت شده گان مرحله هفتم برای مصاحبه خانمها : - زهرا ناصری نیا - زهرا راستگویان - راضیه تقدیس - ژیلا شاهسون - اکرم تاجیک خاوه - بهناز بوربور @bineshmotahar1542
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ✳️ قابل توجه اندیشه جویانی که اسامی انها اعلام شده است: ✅ موضوع دعوت به مصاحبه: لطفا برای ارائه در 10 دقیقه موضوع آزادی عقیده و تفکر از کتاب ازادی انسان و موضوع هدف خلقت را از آزادی بندگی آماده بفرمائید یکی از این دو موضوع را هیئت ارزیاب برای ارائه شما انتخاب خواهند کرد در ارائه شما ؛ روش تدریسی و همچنین انسجام فکری شما ارزیابی خواهد شد وبعد از آن هیئت ارزیاب سوالات وشبهات مرتبط با کتب این مرحله و همچنین ارتباط کتب وقله بحث کتب را خواهند پرسید. موفق باشید. ا✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ زمان مصاحبه برای کسانی که با ارسال پیام اعلام آمادگی نمودند جمعه 28 دی ماه. شماره تماس جهت اعلام آمادگی: 09191779527 مکان : موسسه فرهنگی قرآن و عترت اولواالالباب. @bineshmotahar1542
هدایت شده از یک آیه در روز
. 2⃣ «قالُوا لَقَدْ عَلِمْتَ ما لَنا في بَناتِكَ مِنْ حَقٍّ وَ إِنَّكَ لَتَعْلَمُ ما نُريدُ» مردمی که برای انجام عمل لواط به خانه حضرت لوط هجوم آورده بودند، در همان حالی که مطالبه می‌کردند که میهمانانش را در اختیار آنان قرار دهد، در قبال پیشنهاد حضرت لوط برای ازدواج با دخترانش، ژست مدعیان به خود گرفتند و گفتند: ما در مورد دخترانت حقی نداریم‼️ 📝نکته تخصصی ( و ) لیبرالیسم مهمترین حق بشر را می‌داند؛ و معتقد است: "انسان چون حق آزادی دارد، پس هیچکس نباید مانع وی شود" یعنی ⛔️کسی حق ندارد مانع شود که دیگران کاری را که از نظر او نارواست انجام دهند. این مبنا، یکی از مهمترین مبانی کسانی است که از آزادی لواط و همجنسگرایی دفاع می‌کنند. در واقع، سخن آنان این است که: 🤔 "شاید از نظر شما و روابط همجنسگرایانه ناپسند باشد اما این نظر شخصی شماست و اگر دو نفر خودشان به انجام چنین عملی راضی باشند ربطی به شما ندارد و آنان حق دارند آن گونه که خودشان می‌پسندند زندگی کنند؛ و شما حق ندارید مانع آنان شوید." به نظر می‌رسد که نیز چنین موضعی داشتند❗️ زیرا 🔻از طرفی بر روابط همجنس‌گرایانه اصرار می‌ورزیدند 🔻و از طرف دیگر، از حق نداشتن در موارد دیگر سخن می‌گویند. 🤔اما سوال مهمی که لیبرالیسم را به چالش می‌کشد این است که اساساً چرا برای «حق آزادی» قائلند؟ اگر صرف بودن، چنین حقی می‌آورد، چرا این حق را برای حیوانات و گیاهان قبول ندارند و بسادگی به خود می‌دهند که نه‌تنها آزادی آنها را محدود کنند، بلکه مانع روال طبیعیِ حیات آنان شوند و آنان را کاملا مطابق با سلیقه خود و برای خورده شدن پرورش دهند⁉️ پس برای سخن گفتن از «حقوق بشر» چاره‌ای ندارند جز اینکه بپذیرند که انسان یک و ویژگیِ خاصی دارد؛ و است که این ارزش را به انسان می‌دهد نه صرفِ این . ♦️اگر چنین است باید دید که 🔺آن ویژگی چیست؛ 🔺و آنگاه تنها چیزی را می‌توان به عنوان «حق انسان» محترم شمرد که برخاسته ویا در راستای آن ویژگی باشد؛ ویا دست کم در جهتِ خلافِ آن ویژگی نباشد. ❌آن کرامت، هرچه باشد، صرفِ (به معنای هر کاری دلش می‌خواهد، اگر توانش را دارد انجام دهد) نیست؛ چون این را حیوانات هم دارند؛ و از این جهت تفاوتی بین این دو نیست. 💢شاید بگویند است که چنین کرامتی را ایجاد کرده است. 🤔این می‌تواند سخن صحیحی است، به شرطی که را فراتر از که در حیوانات هم هست، بدانیم: @Yekaye 👇ادامه مطلب👇