هدایت شده از ص خ
دو نقطه ضعف در مجالس عزادارى!
یکى از نقاط ضعف این است که معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعین آن چیزى را که مىخواهند ازدحام جمعیت است. اگر جمعیت ازدحام بکند راضى است، اگر جمعیت ازدحام نکند راضى نیست. این، نقطه ضعف است. این جلسات که براى این نیست که جمعیت ازدحام بکند یا نه! مگر ما مىخواهیم سان بدهیم؟ مگر ما مىخواهیم رژه برویم؟
هدف چیز دیگرى است. هدف آشنا شدن با حقایق و مبارزه کردن با تحریفات است.
گوینده در مقابل این نقطه ضعف قرار مىگیرد، چه بکند؟
اگر بخواهد با این نقطه ضعف مبارزه کند، حقایق را به مردم بگوید، با تحریفات مبارزه کند، با هدف صاحب مجلس و هدف مستمعین که از جمع شدن دور یکدیگر و از شلوغ شدن و از اینکه خودشان را با هم زیاد ببینند خوششان مىآید، جور درنمىآید. و اما اگر بخواهد از این نقطه ضعف استفاده کند، فقط در این فکر است که ما چه کار بکنیم که جمعیت بیشتر جمع بشود. اینجاست که یک عالم سر دوراهى قرار مىگیرد: از این نقطه ضعف استفاده کنم، بهرهبردارى کنم، به عبارت دیگر روى دوش این جمعیت سوار بشوم، حالا که اینها این قدر احمق و نادان هستند و چنین نقطه ضعفى دارند، من هم از همین نقطه ضعف استفاده کنم؟ یا علىرغم این نقطه ضعف، من با آن مبارزه کنم، بروم دنبال حقیقت، چه کار دارم به اینکه اجتماع مىشود یا اجتماع نمىشود .
نقطه ضعف دوم عوام الناس در مجالس عزادارى این مسأله شور و واویلا بپا شدن است. باید منبرى حتماً در آخر ذکر مصیبت کند و در این ذکر مصیبت هم نه تنها مردم اشک بریزند، اشک بریزند قبول نیست، باید مجلس از جا کنده بشود، باید شور و واویلا بپا بشود! من نمىگویم مجلس از جا کنده نشود، من مىگویم این نباید هدف باشد.
من مىگویم اگر کسى در آن مسیر صحیح با بیان حقایق و واقعیات بدون آنکه یک روضه دروغى بخواند، بدون اینکه جعلى بکند، بدون اینکه تحریفى بکند، بدون اینکه براى امام حسین اصحابى بسازد که در تاریخ نبوده و خود امام حسین آنها را نمىشناسد چون وجود نداشتهاند، بدون آنکه براى امام حسین فرزندانى ذکر کند که چنین فرزندانى در دنیا وجود نداشتهاند، بدون اینکه براى امام حسین دشمنانى در کربلا با نام و نشان بسازد، که اصلًا چنین کسانى وجود نداشتهاند، اگر اشکى از روى صداقت و حقیقت ریخت، شور و واویلا هم بپاشد، مجلس هم کربلا شد، بسیار خوب؛ ولى وقتى که نبود، آن وقت ما باید با امام حسین بجنگیم، دشمنى کنیم؟ دروغ ببندیم؟ دروغ بگوییم؟!
📚 استاد شهید مطهری، حماسه حسینی، ج 1 ص 115 (با تلخیص)
هدایت شده از ص خ
... در آخر الزمان، مردم ریاکارى پیدا مىشوند که دائماً آیه قرآن و دعا مىخوانند «وَ یَتَنَسَّکونَ» اظهار مقدسمآبى مىکنند «حُدَثاءُ سُفَهاءُ» یک مردم تازه به دوران رسیدهای هستند. تنها چیزى که این مقدسمآبها به آن اعتنا ندارند، امر به معروف و نهى از منکر است.
«لا یوجِبونَ أَمْراً بِمَعْروفٍ وَ لا نَهْیاً عَنْ مُنْکَرٍ الّا اذا أَمِنُوا الضَّرَرَ» اینها تا مطمئن نشوند که امر به معروف و نهى از منکر کوچکترین ضررى به ایشان نمىزند، به آن تن نمىدهند.
«یَطْلُبونَ لِانْفُسِهِمُ الرُّخَصَ وَ الْمَعاذیرَ» دائم دنبال این هستند که یک راه فرارى براى امر به معروف
و نهى از منکر پیدا کنند، یک عذرى بتراشند که خوب، دیگر نمىشود، دیگر ممکن نیست.
«یُقْبِلونَ عَلى الصَّلاةِ وَ الصِّیامِ وَ ما لا کلِّفُهُمْ فى نَفْسٍ وَ لا مالٍ» دنبال آن عبادتهایى هستند که نه به جان، نه به مال و نه به حیثیتشان ضرر مىزند (مثل نماز و روزه) اما اگر وظیفهاى ضررى به جایى مىزند، دیگر آن را قبول ندارند.
تا آنجا که مىفرماید اگر نماز هم به کار یا حیثیت یا جانشان ضرر مىزد، آن را رها مىکردند: «کَما رَفَضوا اسْمَى الْفَرائِضِ وَ اشْرَفَها» همانطور که عالىترین و شریفترین فریضهها را رها کردند، نماز را هم رها مىکردند.
آن عالىترین و شریفترین فریضهها کدام است؟ «انَّ الْامْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکَرِ فَریضَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ» [امر به معروف و نهى از منکر] فریضه بزرگى است که سایر فرایض به وسیله آن بپا مىشود.
باید امر به معروف و نهى از منکر باشد تا نمازى باشد، تا زکاتى باشد، تا حجّى باشد، تا خمسى باشد، تا معاملاتى باشد، تا قانونى باشد، تا اخلاقى باشد....
📚 استاد شهید مطهری، حماسه حسینی، ج 1، ص 289
هدایت شده از ص خ
انسان نه تنها باید در مقابل حقیقت جحود و استنکار نداشته باشد، بىطرف هم نمىتواند باشد، باید از حق دفاع کند. مردم کوفه مىدانستند که حق با حسین بن على (ع) است و این معنى را اعتراف هم کرده بودند ولى در حمایت از حق و دفاع از آن کوتاهى کردند، ثبات قدم نشان ندادند و استقامت نورزیدند. در حقیقت، حمایت نکردن از حق، جحود عملى آن است.
حضرت زینب (سلام اللّه علیها) در خطبه معروف خویش براى کوفیان، آنها را به کوتاهى در حمایت از حق و به ظلم و جنایت بر آن نکوهش مىکند. فرمود:
یا اهل الکوفة، یا اهل الختل و الغدر و الخذل، أ تبکون؟ الا فلا رقأت العبرة، و لا هدأت الزّفرة، انّما مثلکم کمثل الّتى نقضت غزلها من بعد قوّة انکاثا
«اى اهل کوفه، اى دغلبازان فریبکار بىوفا، آیا گریه مىکنید؟! پس اشک شما نخشکد و نالهتان خاموش نگردد. مثل شما همچون آن زن احمق است که پنبههایى را مىرشت و نخ مىساخت، دوباره آنچه را که رشته بود پنبه مىکرد و آنچه را که بافته بود باز مىکرد.»
استاد شهید مطهری، عدل الهی، ص 276
هدایت شده از ثاقب۱۸_ کل بینش پژوهان
بسم الله الرحمن الرحیم
ثبت نام مرحله دوم دوره بینش مطهرکشوری ( ویژه افرادی که مرحله اول را گذرانده اند یا در حال گذراندن هستند) از طریق سایت بینش مطهر
Bineshemotahar.ir
امکان پذیر است
🕋◾🕋◾🕋◾🕋◾🕋◾
♣ نمونه هایی از موارد سادگی در زندگی پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلم
🔹در مجالس همه به صورت حلقه ای و دایره وار می نشستند که بالا و پایین نداشته باشد. قرآن در سوره مبارکه مجادله آیه 11می فرماید : در مجالس جاها را باز کنید؛ یعنی مقیّد نباشید که یک نقطه معین را اشغال کرده باشید.
🔸 کسی نباید پشت سر پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم راه می رفت.
🔹 اگر سواره بودند اجازه نمی دادند کسی پیاده برود. اگر ممکن بود دو نفره می نشستند.
🔸 مخیر کردن همسرانشان به طلاق و یا رضایت ایشان به زندگی ساده.
یکی از اصول زندگی آن حضرت پرهیز از تکلف بود. شک نیست که زندگی، اصولی و حدودی دارد و باید آن اصول و حدود را رعایت کرد. اگر بر زندگی اصول و حدود حکومت نکند، به زندگی جنگلی تبدیل می شود. قرآن کریم مخصوصاً به این نکته تصریح می کند که حدود الهی را محترم بشمارید و از آنها تجاوز نکنید. بزرگان بشریت آنهایی هستند که در درجه اول اصولی داشته اند که آن اصول را محترم می شمرده اند.
3⃣ پرهیز از تکلف
یعنی خود را به سختی و رنج انداختن.
خیلی فرق است بین اصول زندگی و بین یک سلسله قیود و تکلّفات و عادات بی دلیل که در میان مردم پیدا می شود و زندگی را بر آنها دشوار و ناگوار می سازد.
✅ اصول زندگی موجب گشایش و آسایش و رفاه است، ولی قیود و تکلّفات موجب سنگین باری و ناراحتی است.
✅ بطور کلی مقید شدن به زندگی متکلّفانه اولاً، ناشی از کوچکی و حقارت روح و نداشتن شخصیت است و ثانیاً، ناسازگار با کار و فعالیت و مثبت بودن، می باشد.
✳ روزی امام صادق علیه السّلام خواست به حمام برود. حمامی اجازه خواست که حمام را برای امام خلوت کند و در وقتی که حمام هست کسی دیگر را راه ندهند. امام اجازه نداد و فرمود : "مؤمن سبکبارتر و بی تکلّف تر از اینهاست."
4⃣ نرمی در عین صلابت
ایشان در مورد مسائل فردی و شخصی نرم و ملایم و با گذشت بودند؛ اما در مسائل عمومی، آنجا که حریم قانون بود، سختی و صلابت نشان می داد دیگر هیچ گونه مسامحه و گذشتی نمی فرمود.
5⃣ مهربانی با زیر دستان
نسبت به خدمتکاران و بردگان فوق العاده مهربان بود. و توصیه می فرمود با آنها مانند برادران خود رفتار کنید، کار طاقت فرسا به آنها تحمیل مکنید، خودتان در کارها به آنها کمک کنید.
6⃣ تنفر از بیکاری و بطالت
از کسالت و بی نشاطی و بیکاری بیزار بود و مسلمانان را به کار کردن و کسب روزی حلال تشویق می کردند و می فرمودند : " عبادت هفتاد جزءدارد و بهترین جزء آن کسب حلال است."
🔸 کافی. ج 5، ص 78
7⃣ مشورت
با این حال که بهتر از همه می دانست ولی باز هم در مورد مسائلی که از طرف خدا دستور نرسیده بود مشورت می کرد و نظر آنها را محترم می شمرد.
8⃣ نظم و انظباط
نظم و انظباط در کارهایش مشاهده می شد و اوقات خود را تقسیم می کرد.
9⃣ ظرفیت شنیدن انتقاد و تنفر از چاپلوسی
ایشان گاهی با اعتراضات برخی یاران مواجه می شد. اما بدون آنکه درشتی کند نظرشان را به آنچه خود تصمیم گرفته بود جلب و موافق می کرد و از شنیدن مداحی و چاپلوسی بیزار بود و می فرمود : " بر چهره. مداحان و چاپلوسان خاک بپاشید.
🔹بحارالانوار، ج 73، ص 294.
🔟 اراده و استقامت
اراده و استقامت ایشان بی نظیر بود؛ از او به یارانش هم سرایت کرده بود. او در تاریخ مکرّر در شرایطی قرار گرفت که امیدها از همه جا قطع شد ولی حتی یک لحظه هم تصور شکست در مخیله ایشان راه پیدا نکرد.
1⃣1⃣ عبادت
با وجود مشغله زیاد در روز از عبادت شب غافل نمی شدند و عبادات فردی را طول می دادند و عبادات اجتماعی و جماعت را به اختصار انجام می داد.
📖 سیره نبوی
استاد شهید مرتضی مطهری (ره)
💦✨💦✨💦✨💦✨💦✨💦✨
💦✨
یکی دیگر از مسائل سیره نبوی که باید الگو گیری شود، کیفیت استخدام وسیله است. هر فرد مسلمان علاوه بر اینکه باید در اهدافش مسلمان باشد. باید در انتخاب راه و وسیله و رسیدن به هدف هم مسلمان باشد. اگر هدف انسان فقط خواب و خوراک و لذات نفسانی و تن آسایی باشد نه تنها هدفش اسلامی نیست، بلکه انسانی هم نیست. فرد مسلمان باید فقط رضای خدا را در اهداف و استخدام وسیله در نظر بگیرد.
پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم و اهل بیت علیه السّلام برای اهداف متعالی از چه وسیله ای و چگونه استفاده می کردند؟
به عبارت دیگر کیفیت استخدام وسیله : 1⃣ جبهه حق ⬅ هدف وسیله را توجیه نمی کند. ⬅ جزء اصول بسیار مهم تربیتی است که انسان را تربیت می کند، استعدادهای بالقوّه را به باالفعل تبدیل می کند، مقام انسان کامل یعنی انسانی که حوادث روی او اثر نمی گذارد. یکی از بهترین راهها که ائمه پیشنهاد می کنند، این است که کلاً باب توجیه، دروغ، تهمت را ببندید. اگر انسان واقعاً مسلمان باشد تمام هدف ها در یک کلمه خلاصه می شود و آن خداست و رضای حق.
خداوند از ما می خواهد مظهر صدق، صلح، عدالت و رحمت خدا شویم. مداومت بر صدق ما را صادق می کند.
خداوند از ما می خواهد صالح باشیم افعال مداوم عمل من را رقم می زند، در اثر تداوم بر عمل صالح ما صالح می شویم.
✅ برای هدف مقدٌس باید از وسیله مقدّس استفاده کرد، نه از وسیله نامقدّس و پلید.
2⃣ جبهه باطل ⬅ هدف وسیله را توجیه می کند. یعنی با یک وسیله ی نامشروع بخواهی به هدف عالی برسی ولی با مأنوس شدن با آن امر نامشروع دیگر گناه عادی می شود و قبح آن می ریزد. تمام گناهان از جایی شروع می شود که باب توجیه باز می شود. به میزانی که توجیه در زندگی ما زیاد شود تأخیر در تربیت ایجاد می شود.
🔴 یکی از علت های برتری جبهه باطل این است که توجه به این قضیه ندارد و برایشان هدف وسیله را توجیه می کند.
جبهه باطل از تمام وسیله ها استفاده می کند تا به هدفش برسد.
معمولاً استفاده از وسیله بد نتیجه بد خواهد داشت. ولی در جبهه حق این طور نیست. مثلاً وقتی پسر پیامبر صلی اللّه علیه و آله وسلّم فوت کرد. ماه گرفتگی پدید آمد و همه گفتند به خاطر مرگ پسر پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم ماه هم ناراحت شده (جهل مردم) ولی پیامبر صلی اللّه علیه و آله و سلّم حقیقت را آشکار کردند و فرمودند : این یک پدیده طبیعی است و ربطی به مرگ پسر من ندارد. در صورتی که همین قضیه شاید برای اسلام بسیار کار آمد می شد و باعث می شد تعداد زیادی مسلمان شوند ولی ایشان از جهل مردم استفاده نکردند.
هرگز انبیاء در سیره و روش خودشان، برای رسیدن به حق از باطل استفاده نمی کردند، برای رسیدن به حق هم از خود حق استفاده می کردند.
✅ بسیاری از افراد در جامعه یا در زبان به اینکه " هدف وسیله را توجیه می کند " اعتقاد دارند و یا بدتر از آن اگر چه آن را با زبان رد می کنند، ولی در عمل آن را مرتکب می شوند. آن قدر درگیر توجیهات کارهای خود می شوند که گویا کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد!
🔰سیره نبوی
استاد مطهری (ره
💦✨
💦✨
💦✨💦✨💦✨💦✨💦✨
بسم الله الرحمن الرحيم
آغاز مرحله دوم #اولین_دوره_تربیت_معلم_و_مربی در سراسر کشور
《تربیت معلم و مربی◇ استخدامی، انتخاب مدرس و پژوهشگر◇》
برای ثبت نام ابتدا به سایت بینش مطهر وارد شده ثبت نام سایتی را بدون واریز وجهی انجام داده سپس ثبت نام قطعی را در شعبه استانی انجام دهید
💻سایت بینش مطهر
https://bineshemotahar.ir/
👤دبیرخانه #دیار_۱۵_خرداد
قشقایی
09127914370
👥ارتباط با ادمین در ایتا
@sireh_shohada
👇👇👇👇👇👇👇
کانال #بینش_مطهر_دیار_۱۵_خرداد
@bineshmotahar1542
هدایت شده از ص خ
چرا امامحسین(ع) با یزید بیعت نکردند؟!
مروان حَكَم به امام حسین(ع) گفت: يا اباعبدالله! من يک جمله خيرخواهانهاى براى تو دارم، فرمود: بگو. گفت: من مصلحت تو را در اين مىبينم كه با يزيد بيعت كنى. حضرت نفرمود كه اين مصلحت و منفعت من نيست، فرمود: در آن موقع #اسلام چه خواهد شد؟ «وَ عَلَى الْاسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِيَتِ الْامَّةُ بِراعٍ مِثْلِ يَزيدَ». فرمود: آن وقت بايد فاتحه اسلام را یکجا خواند!
📝 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص46
هدایت شده از ص خ
آثار سختی ها:
سختي ها و گرفتاري هايى كه براى يك نفر در اثر حق گويى و حق خواهى و در اثر شخصيت انسانى و ملكوتى پيش می آيد ننگ و عار نيست، افتخار است. تاريخ جهان پر است از كشته شدن هاى شرافتمندانه و زندانى شدنها و زجر و شكنجه ديدنها در اين راه.
از سوی دیگر سختي ها و فشارها وسيله اى است براى تكميل و تهذيب بيشتر نفس و خالص شدن گوهر وجود انسان، در مقابل آن ناز پروردگی و تنعم است كه روحيه را ضعيف و ناتوان و اخلاق را فاسد مى نماید.
سختي ها و شدايد و مشكلات، روح را نيرومند می سازد، فلز وجود انسان را خالص و محكم می كند. بارور شدن وجود آدمى جز در صحنه گرفتاري ها و مقابله با شدايد و مواجهه با مشكلات حاصل نمی شود، زيرا تا تعين درهم نريزد و خرد نشود تكامل حاصل نمی شود. به قول مولوى گندم زير خاك می رود، در زندان خاك گرفتار می شود، در همان زندان است كه شكافته می شود و تعين خود را از دست می دهد و قدم به مرحله كامل تر می گذارد، اول ريشه هاى نازكى بيرون می دهد، طولى نمی كشد كه به صورت بوته گندم، به صورت ساقه و خوشه و دانه هاى زيادترى ظاهر می شود. آن زير خاك قرار گرفتن مقدمه تكامل اوست. باز همين گندم در زير سنگ آسيا نرم و آرد می شود و بعد نان می گردد و نان بار ديگر در زير دندان آسيا می شود و جذب بدن می گردد تا بالاخره به عالی ترين مراحل كمال ممكن خود می رسد و به صورت عقل و فهم تجلى می كند. شدايد و سختي هاست كه قهرمان می آفريند، نبوغ می بخشد، باعث تهييج نيرو و بروز قدرت می گردد. شدايد و سختي هاست كه نوابغ عظيم و نهضت هاى بزرگ به دنيا تحويل داده است.
حوادث خونين و مصائب بى نظير كربلا زينب را به صورت پولاد آب ديده درآورد. زينبى كه از مدينه خارج شد با زينبى كه از شام به مدينه برگشت يكى نبود. زينبى كه از شام برگشت رشد يافته تر و خالص تر بود. حتى آنچه در خلال حوادث اسارت ظهور كرده با آنچه در خلال ايام كربلا در زمانى كه هنوز برادر بزرگوارش زنده بود و مسؤوليت به عهده زينب گذاشته نشده بود از زينب ظهور كرد فرق دارد. حوادث كربلا بود كه زبان زينب كبرى را به آنچنان خطابه غرّا و آتشينى در مجلس يزيد جارى كرد كه همه شنيده ايد.
رودکی در این زمینه می گوید:
اندر بلاى سخت پديد آيد
فضل و بزرگوارى و سالارى
منبع : مرتضی مطهرى، مجموعه آثار، ج۱۸، صص ۹۰-۸۸(کتاب سیری در سیره ائمه اطهار(ع))
بینش مطهر شهرستانهایتهران
محل برگزاری این دوره در دیار ۱۵ خرداد پردیس زینبیه پیشوا خواهد بود.
هدایت شده از ثاقب۱۸_ کل بینش پژوهان
بسم الله الرحمن الرحیم
ثبت نام دوره غیرحضوری
🌸🌸قابل توجه متقاضیان شرکت در مرحله دوم دوره کشوری بینش مطهر 🌸🌸
✅ این دوره مختص اندیشه جویانی است که مرحله ۱(کتابهای بینش مطهر و آزادی انسان و آزادی بندگی و خدا در زندگی انسان و بینش رفتار قرآنی 1) را گذراندند یا در حال گذراندن هستند.
✅ مرحله ۲ به دو روش حضوری و غیرحضوری برگزار می گردد:
ثبت نام اولیه دوره حضوری در سایت بینش مطهر بدون پرداخت هزینه انجام می گیرد و ثبت نام قطعی در شعب استانی و شهرستانی صورت می پذیرد
در خصوص مرحله دوم دوره حضوری مسوولین استانی اطلاع رسانی لازم را می نمایند
✅ دوره غیرحضوری ویژه افرادی است که نمی توانند به صورت حضوری در کلاس ها شرکت نمایند .
🔴
✅ثبت نام مرحله دوم دوره غیر حضوری از طریق سایت بینش مطهر bineshemotahar.ir (با کلیک بر روی عبارت ثبت نام مرحله دوم غیر حضوری ) و انجام ثبت نام قطعی در سایت و پرداخت هزینه بصورت اینترنتی می باشد.
برای کسب اطلاعات به گروه
http://eitaa.com/joinchat/213450764Cea053d5773
وارد شوید
در صورت بروز هرگونه مشکل در روند ثبت نام دوره غیر حضوری به آیدی @seyedsafar در ایتا پیام دهید.
هدایت شده از ص خ
👤 شهید آیت الله مطهری(ره):
«توبه، این نیست که ما لفظ «استغفرالله ربی و اتوب الیه» را بر زبان جاری کنیم.
توبه یک حالت روانی و روحی و بلکه یک انقلاب روحی در انسان است که این لفظ بیان این حالت است نه خود توبه.»
📚 آزادی معنوی/صفحه 114
هدایت شده از ص خ
استاد مرتضی مطهری:
يكي از مظاهر قوت و كمال نهضت حسيني اينست كه آنها با آنهمه شدت و گرفتاري هيچكدامشان ملحق به دشمن نشد ولي توانستند از لشكر غالب طرف مقابل دل بربايند چنانكه حر وسي نفر ديگر را دل ربودند . و شايد علت اينكه اباعبدالله اصرار داشت كه هر كه رفتني است برود اين بود كه ميخواست نمايشگاهش كامل باشد و در ميان آنها ضعيفي وجود نداشته باشد كه در گيراگير كار سستي نشان دهد . اين جهت در بدر و صفين عيب زيادي نداشت ولي در كربلا عيب داشت چون بناي كار كربلا برگذشت و فداكاري بود . معمولا غالب از مغلوب ميربايد نه مغلوب از غالب ...
حماسه حسینی ، ج ۳ ،ص ۷۳ ۰
هدایت شده از ص خ
🔷 مرحوم حاج ميرزا حسين نورى (اعلى اللَّه مقامه) استاد مرحوم حاج شيخ عباس قمى و ... بسيار مرد فوقالعادهاى بوده است، مُحدّث است، ولى در فن خودش فوقالعاده متبحّر است... از آن حافظههاى بسيار قوى بوده است و مرد با ذوقى هم بوده است و بسيار با شور، با حرارت، با ايمان. گو اينكه اين مرد بعضى از كتابها نوشت كه شأن او نبود و علماى وقت هم ملامتش كردند، ولى معمولا كتابهايش خوب است.
مخصوصاً كتابى در همين موضوع منبر نوشته است به نام «لؤلؤ و مرجان». اين كتاب با اينكه كتاب كوچكى است، فوقالعاده كتاب خوبى است. در اين كتاب راجع به وظايف اهل منبر سخن گفته است. همه اين كتاب در دو فصل است ...
🔷 چنين كتابى شايد در دنيا وجود نداشته باشد. اين مردِ بزرگ، در همين كتاب خودش نمونههايى از دروغهايى كه به اين حادثه بزرگ، حادثه تاريخى كربلا، نسبت مىدهند ذكر كرده است. آنچه كه من عرض مىكنم غالباً يا همه آن همانهايى است كه مرحوم حاجى نورى هم از آنها ناله كرده است، و حتى اين مرد بزرگ صريحاً مىگويد:
🔷 امروز بايد عزاى حسين را گرفت، اما براى حسين در عصر ما يك عزاى جديدى است كه در گذشته نبوده است و آن عزاى جديد اين همه دروغهاست كه درباره حادثه كربلا گفته مىشود و احدى جلو اين دروغها را نمىگيرد. امروز بر اين مصيبت حسين بن على بايد گريست، نه بر آن شمشيرها و نيزههايى كه در آن روز بر پيكر شريفش وارد شد.
📚 استاد شهید مطهری، حماسه حسینی، ج 1 ص 60
هدایت شده از مطالب ازاد فرهنگی
zaroorat-tarh.ppsx
405.4K
#استاد_دکتر_غلامی
🔉 موضوع : #پاوریونت فایل ضرورت مطالعه آثار #شهید_مطهری
#بینش_مطهر
#توجه : فایل مرتبط با فایل صوت تدریس استاد می باشد.
@sound_azady_ensan
هدایت شده از مطالب ازاد فرهنگی
zaroorat-tarh.ppsx
405.4K
📚 موضوع : #پاوریونت چرایی و چیستی آثار #شهید_مطهری (مرتبط با تدریس #استاد_دکتر_غلامی)
کتاب #بینش_مطهر
@sound_azady_ensan
هدایت شده از مطالب ازاد فرهنگی
مقاله تدریس دکتر سوزنچی.docx
17.9K
#استاد_سوزنچی
🔉 موضوع : برگزیده تدریس چرایی و چیستی مطالعه آثار #شهید_مطهری به صورت فایل ورد
#ورد
کتاب #بینش_مطهر
#پیشنهاد : مناسب برای اندیشه جویانی که هدف تدریس دارند.
@sound_azady_ensan
بسم الله الرحمن الرحیم
📢📢📢📢 برنامه کلاس های بینش مطهر فردا پنجشنبه ۵ مهرماه:
✳️دوره تربیت معلم و مربی:
قرچک، مؤسسه اولوالألباب
ساعت ۷:۳۰ تا ۹
اولین مقرری کتاب خدا در زندگی انسان
تحویل برگه پاسخنامه آزمون کتاب آزادی بندگی
🔔استثنائا هر دو کلاس همزمان برگزار می شود🔔
❌دوره تربیت مدرس برگزار نمی شود
ورامین، مرکز آموزش طلوع خرداد❌
بسم الله الرحمن الرحیم
📢📢📢📢 کلاس های بینش مطهر که فردا جمعه ۶ مهرماه برگزار خواهد شد:
✳️ دوره تربیت معلم و مربی
ساعت ۷:۳۰ تا ۹
پیشوا، پایگاه علمی پژوهشی بنی فاطمه
مقرری اول کتاب خدا در زندگی انسان
✳️دوره تربیت مدرس برادران
ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰
پایگاه بسیج صحن
مقرری اول کتاب مهدویت
آخرین مهلت تحویل پاسخنامه آزمون کتاب سیره معصومین
✳️دوره تربیت مدرس خواهران
ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
پایگاه بسیج صحن
مقرری اول کتاب مهدویت
آخرین مهلت تحویل پاسخنامه آزمون سیره معصومین
هدایت شده از مطالب ازاد فرهنگی
✅شاخصهای مورد نیاز برای اندیشهجویان
داوطلب آزمون تدریس:👇
1.مشارکت فعال در مباحثه و کلاس
2.توانمند در تبیین مباحث و دارای قدرت بیان و سخنوری
3.مطالعه درسنامه کتب و تسلط بر محتوای آن
4.مشاهده دیویدیهای کتب و توان بهرهگیری از آن در ارائه
5.انگیزه و پیگیری برای ادامه سیر و شرکت در مرحله دوم
6.در کلیه آزمونهای برگزار شده(صوت و آزمونهای کتابباز) نمره بیشتر از 17 کسب کرده باشد.
8.حداقل یک فعالیت جانبی مانند راهاندازی یک حلقه مباحثه برای افراد خارج از دوره داشته باشد.
تشخیص برخورداری اندیشهجو از معیارهای فوق بر عهده مسئول مرکز و یا اساتید آن میباشد. به عبارت دیگر مسئول مرکز و یا اساتید باید تشخیص دهند کدام یک از اندیشهجویان دارای این شاخصها میباشند تا از او آزمون تدریس بگیرند.
📚نحوه گرفتن آزمون بدین صورت هست که مسئول مرکز، یکی از موضوعات «آزادی معنوی و اجتماعی/ هجرت و جهاد/ بردگی/ هدف زندگی/ تقوا/ خدا در زندگی انسان» را برای اندیشهجو تعیین میکند تا در زمان تعیین شده، آن موضوع را حداکثر 15 دقیقه برای حداقل یک استاد و حداکثر سه استاد ارائه(تدریس) کند. استاد/اساتید نیز پس از پایان ارائه اندیشهجو در 15 دقیقه، از کلیه مباحث کتاب از اندیشهجو سؤال خواهند کرد و در پایان، کیفیت تدریس اندیشهجو را بر اساس «کاربرگ ارزیابی استاد» تعیین خواهند کرد و به او نمره میدهند.