eitaa logo
بینش مطهر خراسان جنوبی
109 دنبال‌کننده
165 عکس
7 ویدیو
6 فایل
بیرجند: @Khj_Birjandi فردوس زیرکوه قائن: @mihmandonya @binesh_khj
مشاهده در ایتا
دانلود
✅راه اندازی کارگروه دانش افزایی اساتید بینش مطهر در شهرستان 🖇نخستین جلسه کارگروه @bineshmotahar_khj
: «چنین تصور نشود که با جلوگیری از ابراز افکار و عقاید می شود از اسلام پاسداری کرد.» ثبت نام:👈 http://yon.ir/LN9QJ @bineshmotahar_khj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام خامنه ای در کتاب شرح اسم: «به یاد دارم در هفته نخست اعلان حزب {جمهوری اسلامی} نشستی در محل اقامت امام خمینی داشتیم. حدود یکصد نفر از علما و سیاسیون حاضر بودند. ماجرای تشکیل حزب و اهداف آن را بازگفتیم. یکی از آنان هنگام متفرق شدن با صدای بلند پرسید: چرا موسسان حزب در پنج نفر خلاصه شده است؟ چرا من از موسسین حزب نباشم؟ ... در برابر این موضع، آقای مطهری هم حرف خودش را زد. در آن مجلس برخاست و گفت: «اگر کارتان برای خداست که خوشا به حالتان و اگر برای هوای نفس است، وای بر شما. از هدف های بنیان گذاران حزب آگاه بود. و مقصد الهی آنان را می شناخت. باا ین حرف می خواست به جمع و هم ما بفهماند که معیار حرکت در نهضت اسلامی چیست و بر چه ارزش هایی استوار است. » (شرح اسم، ص664)
دومین جلسه از کارگروه دانش افزایی مدرسین بینش مطهر شهرستان دبیرخانه استان خراسان جنوبی @bineshmotahar_khj
✳️دیدار هیات اجرایی دبیرخانه بینش مطهر استان خراسان جنوبی با استان خراسان جنوبی و رایزنی اولیه برای اجرای دوره بینش مطهر ویژه اساتید و دانشجویان آن دانشگاه 🖇۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ @bineshmotahar_khj
صلحی که بنی‌امیه را رسوا کرد. @bineshmotahar_kh دوره بینش مطهر در خراسان جنوبی
پیامبر(ص) در مورد چه مسائلی سختگیر بودند و در چه مسائلی نرم و ملایم؟ ثبت نام در دوره : http://yon.ir/LN9QJ @bineshmotahar_khj
بینش مطهر خراسان جنوبی
پیامبر(ص) در مورد چه مسائلی سختگیر بودند و در چه مسائلی نرم و ملایم؟ ثبت نام در دوره #بینش_مطهر:
اينكه عرض مى‌كنيم پيغمبر ملايم بود و بايد يك رهبر ملايم باشد، مقصود اين است كه پيغمبر در مسائل فردى و شخصى نرم و ملايم بود نه در مسائل اصولى و كلى. در آنجا پيغمبر صددرصد صلابت داشت يعنى انعطاف ناپذير بود... ظاهراً در فتح مكه است؛ زنى از اشراف قريش دزدى كرده است. به حكم قانون اسلام دست دزد بايد بريده شود. وقتى قضيه ثابت و مسلّم شد و زن اقرار كرد كه دزدى كرده‌ام، مى‌بايست حكم درباره او اجرا مى‌شد. اينجا بود كه توصيه‌ها و وساطت‌ها شروع شد. يكى گفت: يا رسول اللَّه! اگر مى‌شود از مجازات صرف نظر كنيد، اين زن دختر فلان شخص است كه مى‌دانيد چقدر محترم است، آبروى يك فاميل محترم از بين مى‌رود. پدرش آمد، برادرش آمد، ديگرى آمد كه آبروى يك فاميل محترم از بين مى‌رود. هرچه گفتند، فرمود: محال و ممتنع است، آيا مى‌گوييد من قانون اسلام را معطل كنم؟! اگر همين زن يك زن بى‌كس مى‌بود و وابسته به يك فاميل اشرافى نمى‌بود، همه شما مى‌گفتيد بله دزد است، بايد مجازات بشود. آفتابه دزد مجازات بشود، يك فقير كه به علت فقرش مثلًا دزدى كرده مجازات بشود، ولى اين زن به دليل اينكه وابسته به اشراف قريش است و به قول شما آبروى يك فاميل اشرافى از بين مى‌رود مجازات نشود؟! قانون خدا تعطيل بردار نيست. ابداً شفاعت‌ها و وساطت‌ها را نپذيرفت. پس پيغمبر در مسائل اصولى هرگز نرمش نشان نمى‌داد در حالى كه در مسائل شخصى فوق‌العاده نرم و مهربان بود و فوق‌العاده عفو داشت و باگذشت بود. پس اينها با يكديگر اشتباه نشود. استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص 207