eitaa logo
بینش سیاسی عسلویه
112 دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
23.6هزار ویدیو
1.9هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنا
عرصه مصاف زن ایرانی با غرب 🔰نکات مربوط به زن در سخنرانی رهبرانقلاب (۱۴۰۱/۲/۵) 🔴طول زمان حمله دشمن به ما: طول تاریخ جمهوری اسلامی 🔺ابزار دشمن: رسانه📡🗞📱 ⬅️هدف دشمن: تضعیف ایمان 🔵نوع مواجهه ما با دشمن: حمله به دشمن، در لاک دفاعی نمانیم ✅شرایط حمله درست: متین، منطقی، دور از احساس بی مورد ، افشای مبانی و نقشه دشمن ، عدم مواجهه با پادوهای دشمن ⚔نقطه مرکزی مواجهه با دشمن: عدم تفکیک بین دین و پیشرفت ❌بهانه های مواجهه دشمن با ما: متعدد است، در روزهای اخیر حجاب 🧕🧕نمونه های پیروزی زن در این مواجهه(به خصوص در حجاب): حضور فعال زنان در سیاست، ورزش ،علم،(تعداد دانشجویان، دانشمندان زن), عرصه مدیریتی، ادبیات(شعر، رمان، شرح حال نویسی)سیاست، مجریان صداوسیما ✌️نتیجه مصاف زن ایرانی با غرب: باطل کردن زحمت۲۰۰،۳۰۰ساله غرب✌️ (یعنی امکان پیشرفت با دین داری، حجاب و... برای زن ایرانی) https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس جمهور: دور بزنید.. دور بزنید.. نباید به مردم بی‌احترامی بشه حتی اگه بی خبر اومده باشن 🔻 رییسی وقتی وارد استان همدان می‌شود در مسیر حرکت خودرویی از راننده می‌خواهد مقابل مردمی که کنار جاده و خارج از شهر ایستادن توقف کرده تا با آنها سلام و علیکی داشته باشد. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌐 جریان سازی رسانه ای و خبری 🔸جریان سازی رسانه‌ای می‌تواند اهدافی همچون راه اندازی و اجرای هجمه‌های فرهنگی را دنبال کند. از طرف دیگر می‌تواند به منظور نهادینه شدن یک تفکر استفاده شود. 🔸جریان سازی رسانه‌ای فرآیندی است که رسانه‌ها از آن به منظور همراه کردن استفاده می‌کنند.جریان سازی می‌تواند هم با هدف مثبت و هم با هدف منفی انجام گیرد. به همین دلیل می‌توان آن را یک شمشیر دو لبه دانست. 💢در رابطه با جریان سازی رسانه‌ای به چند نکته باید توجه داشت: 1️⃣ هدف از جریان سازی تغییر یا تثبیت نگرش و افکار عمومی نسبت به یک مقوله به طور دلخواه است 2️⃣ وسایل ارتباط جمعی همانند تلویزیون، رادیو، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … ابزارهای ایجاد و انتشار جریان سازی هستند 3️⃣ مالکان رسانه‌ها، حکومت‌ها، سیاست گذاران، بنگاه‌های تبلیغاتی و … می‌توانند منبع جریان سازی باشند 4️⃣ جریان سازی در قالب‌های رسانه‌ای ارائه می‌شود مانند برنامه‌های آموزشی، تفریحی، خبری و … . در این زمینه پیام رسانه، نقش ویژه‌ای را دارد 5️⃣ جریان سازی در طول یک فرآیند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه می‌شود. 💠 مراحل جریان سازی رسانه‌ای 🔺"شناخت مخاطب" و تفسیر نگرش او برای برنامه ریزی فرآیند جریان سازی 🔺"اقناع مخاطب" 🔺"تثبیت ایجاد جریان" به عنوان حساس‌ترین مرحله جریان سازی. 📍باید توجه داشت که جریان سازی رسانه‌ای تا زمانی که در خدمت اهداف مثبت و مبارزه با هجمه‌های دشمنان قرار گیرد، می‌توان به آن به عنوان یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های رسانه نگاه کرد. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ بایدهای از زبان رهبر معظم انقلاب ➕ به مناسبت ماه عزای حسینی https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ نبایدهای از زبان رهبر معظم انقلاب ➕ به مناسبت ماه عزای حسینی https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ایده های برای ماه محرم.pdf
130.3K
🔹ایده هایی برای ماه محرم 🔺منبر و هیئت 🔺خیمه و ایستگاه صلواتی 🔺تابلو اعلانات و اکرانهای شهری https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
• حدود الهی بر کسی تحمیل نمی‌شود اما... ▫️حدود الهی بر کسی تحمیل نمی‌شود. چرا؟ برای اینکه از دیدگاه اسلام انسان دین را آزادانه و آگاهانه انتخاب می‌کند، وقتی انسان دین را انتخاب می‌کند کسی دین را بر او تحمیل نمی‌کند.«لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی» «انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا» «قل الحق من ربهم فمن شاء فلیومن فمن شاء فلیکفر» بگو این حق است از جانب خدا آمده و هرکه می‌خواهد ایمان بیاورد، هرکه نمی‌خواهد ایمان نیاورد. ایمان آوردن به اسلام، الزامی و اجباری و اکراهی نیست، اما وقتی که اسلام را به عنوان دین قبول کردم دیگر بعد از آن، نسبت به یک یک آورده‌های اسلام با تمام وجودم عشق می‌ورزم. دیگر این‌طور نیست که آقا من هم اسلام را قبولش دارم، ولی اگر بشود که آدم اسلام را قبول داشته باشد و این نماز صبح‌ها را، آن هم نماز تابستان برای خواندن پا نشود، ماه رمضان روزه‌ی تابستان برای کارگر روزه را نگیرد، اگر گاه‌گاهی فیلم‌های سکسی خواستم در سینما تماشا کنم، نگو که نرو، یا فیلم را نیاور. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکترسیدمحمدحسینی بهشتی، ج۲، صص۴۱۹-۴۲۰ https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔳 معرفی سامانه ها و پلتفرم های خدماتی ماه محرم 📡https://b2n.ir/m76725 🔸کارگاه آموزشی هیئت دانشجویی 📡aghigh.ir 🔸عقیق 📡www.shereheyat.ir 🔸شعر هیئت 📡kheimegah.com 🔸خیمه گاه(سایت ساز هیئت ها) 📡1542.org 🔸سامانه محتوایی هیئت ها 📡honareheyat.com 🔸هنر هیئت 📡heyat.school 🔸اموزش مجازی هیئت ها 📡Heyatonline.ir 🔸پخش زنده هیئت 📡https://b2n.ir/g19027 🔸بانک محتوای هیئت https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✡️ "سیارهٔ میمون‌ها" ادای دین هالیوود به داروین 🎬 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی 1️⃣ «ایمان به وجود آیات الهی»، گفتمان خدامحوری است که تمام پدیده‌های عالَم را نشانه‌ای از ذات اقدس الهی دانسته و معرفت صحیح بَشری را در چارچوب توجه به نظام علیّت، متوجه خالق عالم هستی به‌عنوان علّت العلل می‌سازد. آنچه که تحت عنوان آیات الهی می‌شناسیم را می‌توان در دو سطح کُلی تقسیم‌بندی نمود: ١- نشانه‌هایی که در سراسر عالَم پراکنده بوده و از آن به تعبیر می‌شود، ٢- نشانه‌هایی که در درون آدمی نهفته است و تحت عنوان شناخته می‌شوند. و از آنجا که این آیات مخلوق خداست، در نتیجه ما به‌وسیلهٔ خود خدا و از راه عنایت‌هایش، او را می‌شناسیم. 2⃣ این ایمان، بُن‌مایه‌های اساسی تفکر بَشرمحور را متزلزل کرده و را که عالم هستی را حول وجود مادی انسان تعریف می‌کند، به چالش می‌کشد. غرب در مواجهه با آیات الهی، تلاش می‌کند تا آنها را به آزمایشگاه برده و از طریق حسّ و تجربه به تجزیه و تحلیل آنها بپردازد. همین رویکرد در ادامه، به بهره‌گیری از ظرفیت انجامید. تولید آثار بی‌شمار مستند، اعم از مستندهای علمی، تاریخی، آموزشی و… را باید در این راستا ارزیابی نمود. 3⃣ مستند (Planet Earth) از شاخص‌ترین آثاری است که در همین راستا، هدف خود را تثبیت «ایمان به وجود آیات مادی» در ذهن مخاطب قرار داده است. این مجموعه، که طیّ مدتی بیش از پنج سال، توسط شبکه بی‌بی‌سی و با سرمایه‌گذاری بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا تولید شد، توانست جوایز بسیاری را از آنِ خود سازد. این مجموعه با عناوین: «از قطب تا قطب»؛ «کوه‌ها»؛ «آب شیرین»؛ «غارها»؛ «بیابان‌ها»؛ «دنیاهای یخی»؛ «جلگه‌های پهناور»؛ «جنگل‌ها»؛ «دریاهای کم‌عمق»؛ «جنگل‌های فصلی» و «اعماق اقیانوس‌ها»، به ارائهٔ یک نمای مادی از جهان می‌پردازد، و پدید‌ه‌ها نه به‌عنوان مخلوقات الهی، بلکه به‌عنوان اموری طبیعی و در قالب نظام فکری ‌ به مخاطب معرفی می‌شوند. 4⃣ همواره از نگرش حقیقی به پدیده‌های عالم هستی فاصله گرفته و توجه به نظام علیّت را به وادی مغالطه‌های فیلسوفان ملحد کشانده و رویکرد تقابلی خود در این عرصه را در چارچوب هجویه‌ای با عنوان یا (Evolution) سامان داده است. اهتمام ویژهٔ به تولید فیلم‌هایی نظیر: زمین‌لرزه (1974)، شیوع (1995)، شهاب‌وار (1979)، طوفان (1999)، گردباد (1996)، آتشفشان (1997) و صدها آثار دیگر این‌چُنین را می‌توان نمودی بارز از تصویرسازی به‌منظور تحمیل «ایمان به وجود آیات مادی» و حذف آفریدگار جهان معرفی نمود. 5⃣ فیلم (2015)، از آیات الهی تفسیری مادی به‌دست داده و از پدیده‌هایی همچون زلزله به‌عنوان (Natural disaster) تعبیر می‌کند. یا فیلم هسته (2003)، حتی هنگامی که هستهٔ مرکزی زمین از چرخش باز می‌ایستد، آن را به‌عنوان نشانه‌ای از وجود و حاکمیت ماده دانسته، و در این شرایط نیز تنها بَشر است که به‌عنوان محور عالم هستی می‌تواند به مرکز زمین برود و دوباره هستهٔ مرکزی زمین را فعال و دنیا را از نابودی حتمی نجات دهد! 6⃣ نمودی بارز از همین نوع تصویرسازی هالیوودی است که صریحاً اقدام به خلق تصویری از انگاره‌های بر پردهٔ می‌نماید. این فیلم، برداشتی سینمایی از کتاب سیارهٔ میمون‌ها است که توسط نویسندهٔ فرانسوی «پیر بول» به نگارش درآمد و سعی داشت تا حلقهٔ مفقوده‌ای را که داروین نتوانسته بود به آن وجاهتی علمی ببخشد، با خلق داستانی بلند، معنی داده و را به مخاطب بقبولاند. 7⃣ کتاب سیاره میمون‌ها تا به امروز الهام‌بخش آثار متعددی در هالیوود بوده که غیر از فیلم مورد اشاره، می‌توان به چهار اثر سینمایی دیگر با عنوان «سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «تیم برتون»، «ظهور سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «روپرت ویات»، «طلوع سیارهٔ میمون‌ها» و «جنگ برای سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «مت ریوز» نیز اشاره نمود. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷 📝 | هارت و پورت‌های این دوتا علیه ایران یادتون هست؟🤔 🍃🌹🍃 🔻 اینم آخرین مواضع شون: 🔹نتانیاهو: «همه چیز در اسرائیل در حال نابودی است»☺️ 🔸ترامپ: «به یک «ملت گدا» تبدیل شده‌ایم؛ آمریکا به زانو درآمده است»😉 🔺راستی یادتون هست اصلاح طلبان و اعتدالیون چقدر از این دوتا می‌ترسیدند و می‌ترساندند!؟🤫 | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
🇮🇷 📝 | جایگزین گشت ارشاد چیست؟ 🍃🌹🍃 🔻 که به‌خودی‌خود یک مسئله فرهنگی- اعتقادی است، نباید به امر سیاسی تبدیل شود و کم‌کم اصل هنجارشکنی به حاشیه برود و منازعه بین اسلام‌گرایان و براندازان سکولار جایگزین آن شود. 🔸حقیقت این است که گشت ارشاد با بدحجابی به‌معنی عرفی آن کاری ندارد و اصلا مثال کلیشه‌شده «۲تارمو» محل منازعه نیست، آنچه پنهان می‌ماند اینکه جامعه‌ هدف گشت ارشاد بدحجابی عرفی-تربیتی نیست، بلکه چند دسته هستند که شاخک‌های گشت ارشاد را حساس کرده‌اند که عمل آنان فراتر از ناهنجاری‌های عرفی است. 1⃣ «سیالیّت جنسیتی» یکی از این موارد است. دختری که پسرانه بیرون می‌آید تا جلب‌توجه کند، پسرگونه باشد، کلاه و شلوارک و... 2⃣ گروهی هستند که لباس راحتی درون منزل و بیرون آنها خیلی متفاوت نیست و حداقل‌ها را هم رعایت نمی‌کنند. 3⃣ کسانی هستند که بدحجابی آنان امری عرفی-تربیتی و فرهنگی نیست که عناد می‌ورزند و همزمان برای تقابل با پلیس سناریو می‌چینند که دوربین و جیغ ۲ عنصر این سناریو است. پلیس هم از عواقب جنگ روانی هر برخورد آگاه است اما حقیقت این است که زمانی پلیس وارد میدان دستگیری یا برخورد می‌شود که ۳ دسته ذکر‌شده درصدد شکستن اقتدار آن برمی‌آیند و طبیعی است که پلیس درصدد اثبات اقتدار خود برمی‌آید. 🔺 با این حال مواجهه با حجاب سطح کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد و برخورد قهری نباید روش اول باشد. کار فرهنگی همراه با خون‌دل است و البته میوه‌های آن هم دیررس است. ❌ ادامه دارد... ✍عبدالله گنجی | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
🇮🇷 📝 | جایگزین گشت ارشاد چیست؟ 🍃🌹🍃 ❌ ادامه یادداشت 👇👇 🔻اما باید چه کرد؟ 1⃣ هنر از اساسی‌ترین روش‌های حل مسئله حجاب است. آنچه با هنر آمیخته شود، ماندگار می‌شود. هنر فاخر الگوبخش و جذاب است. این حجاب تقریبا در سیما و سینمای ما غریب است. هنر الگو‌بخش، اصل اساسی است. 2⃣ آموزش و پرورش رکن تربیتی کشور ماست. اگر معلمانی همتراز با فرهنگ ایرانی-اسلامی سکاندار تربیت باشند، اثر شخص معلم بی‌نظیر است.... جمهوری اسلامی هنوز منزلتی که بهترین و مؤمن‌ترین جوانان این کشور به آموزش و پرورش سرازیر شوند، ایجاد نکرده است. معلم می‌تواند جامعه را سالم یا فاسد کند. 3⃣ تولیدات البسه بسیار مهم است. واقعیت این است که بازار لباس زنانه ما برای متدینین نیست. ممکن است گفته شود که تقاضا این است، پس تولیدکننده به‌سمت این نوع پوشش می‌رود. واقعیت اما این نیست که جوان مدلی را در ذهن دارد و در بازار به‌دنبال آن می‌گردد و می‌خرد بلکه «تقاضاسازی» در ویترین مغازه اتفاق می‌افتد. 4⃣ گفت‌وگو بخش فراموش‌شده مسئله حجاب در جامعه ماست. تقریبا نه در کرسی آزاداندیشی و نه در سیمای ما مشهود نیست. مبتذل‌پوشان هیچ دلیل منطقی و قابل ارائه ندارند. حرف اول و آخر آنان درباره چرایی پوشش و رفتار خود این است که «به شما ربطی ندارد. دوست دارم!» 🔺 بدون تردید اکثریت بدحجابان جامعه ما عفیف هستند. همین‌ها روز غدیر در خیابان ولیعصر بودند، فردا همین‌ها در جرگه عاشوراییان هستند، اما نقص دارند. این نقص فرهنگی را نباید سیاسی کرد. آن ۳ دسته که در بدو این نوشتار آورده شد، اقلیت بسیار کوچکی هستند که علاوه بر برخورد باید گفتمان غالب علیه آنان باشد و فضای عمومی را برای خود تنگ احساس کنند. مردم باید به میدان بیایند. ✍عبدالله گنجی | | 🆔 eitaa.com/meyarpb