eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
💢گزارش تصویری| جشن ولادت حضرت علی(ع) هیئت الذاکرین در شاهین شهر 🔹به مناسبت خجسته میلاد پدر امت اسلام آقا امیرالمومنین علی علیه السلام، خادمان حرم حضرت علی(ع) هیئت الذاکرین شاهین شهر در سه راه فردوسی این شهر ایستگاه جشن ولادت با برنامه های متنوع برگزار کردند. ↪️http://shahinpress.ir/90237
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 💫🌼 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅💫🌺🌺💫༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ اول ─═┅═༅💫🌺🌺💫༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال 🆔@mrazavi3 🗓تاریخ:/11/15 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─ 🌼◁آنچه در کشور ولایت و میهن ما که کانون محبّان اهل بیت است، با نام «جمهوری اسلامی» شکل گرفت، الهامی بود که امام خمینی از «سنّت نبوی»، «حکومت علوی»، «حماسه حسینی»،«فقه جعفری» و «انتظار مهدوی» گرفته بود. ✪ گرچه سیره و کلام همه معصومین علیهم السلام، در شکل گیری اندیشه حکومتی حضرت امام نقش داشت، ولی آنچه از کلام و سیره حکومتی و عدالت گستری و حق مداری حضرت علی علیه السلام در نظر امام امت جای داشت و در سخنان گهربارش انعکاس می یافت، سهمی بیشتر داشت. ♧ از این رونگاهی به ویژگیها و جوهره و اهداف «حکومت علوی» می افکنیم، آن هم از منظر امام راحل، که احیاگر مشی و مرام امیرالمؤمنین علیه السلام در «مدینه ایران» و گستره «جهان اسلام» بود ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🌼🍃༅══┅─ 🌺◁جوهره سیاسی و بعد حکومتی دین اسلام، آنچنان واضح و گویاست، که جز از جاهلان یا مغرضان برنمی آید که آن را انکار و تکذیب کنند. ❖‌ حکومتی که پیامبر اکرم صلوات الله علیه پس از هجرت، در مدینه تشکیل داد، و «ولایت»ی که برای تداوم خط رسالت، پیش بینی شده بود ♧ و حضرت امیر علیه السلام در زمان مقتضی عهده دار آن شد و «حکومت» را به دوش گرفت تا دین خدا را با تکیه بر قدرت اجرایی در جامعه پیاده کند، گویاترین سند و شاهد این ادعاست. ✪ امام، در موارد فراوانی در پاسخ به شبهه آفرینی کوته نظران نسبت به تشکیل حکومت یا ورود به مسایل سیاسی، به سیره حضرت علی علیه السلام استناد می فرمود ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─ 🌼◁خاصیتی که در علی بن ابی طالب علیه السلام بود که یک رجل سیاسی بود، از خطش معلوم است که مرد سیاست بوده و از کاغذی که به مالک اشتر نوشته و دستورهایی که داده، همه اش دستورهای سیاسی است. ✪ آن هم حکومت حضرت امیر است که همه تان می دانید و آن وضع حکومتش و آن وضع سیاستش و آن وضع جنگهایش. نگفت که ما بنشینیم در خانمان دعا بخوانیم و زیارت بکنیم. چکار داریم به این حرفها، به ما چه. حضرت امیر، یک مملکت را اداره می کرد، سیاستمدار یک مملکت بود. ♧ حکومت حضرت علی علیه السلام از دیدگاه امام راحل، خط بطلانی است بر اندیشه بیمار و استعماریِ «جدایی دین از سیاست» که از دیرباز دشمنان آن را تبلیغ می کردند و امروز نیز به شکلی دیگر تکرار می شود. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🌼🍃༅══┅─ 🌺◁حضرت امام به سیره امیرالمؤمنین استناد می کند تا این تفکر انحرافی را نفی کند، در بحث ولایت فقیه، می فرماید:این را که دیانت باید از سیاست جدا باشد ❖‌ و علمای اسلام در امور اجتماعی و سیاسی دخالت نکنند، استعمارگران گفته و شایع کرده اند. این را بی دینها می گویند. ♧ مگر زمان پیغمبر اکرم صلوات الله علیه سیاست از دیانت جدا بود؟... مگر زمان خلفای حق یا ناحق، زمان خلافت حضرت امیر علیه السلام ، سیاست از دیانت جدا بود؟ دو دستگاه بود؟ ✪ این حرفها را استعمارگران و عمال سیاسی آنها درست کرده اند تا دین را از تصرف در امور دنیا و از تنظیم جامعه مسلمانان برکنار سازند. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─ 🌼◁روش حکومتی امام علی علیه السلام و قرار گرفتن وی در رأس حکومت، نه تنها برای او آبرو و موقعیت جدید پدید نیاورد و مقام او را نیافزود، بلکه پیشوایی او به زمامداری و حکومت، آبرو و اعتبار بخشید. ✪ این سخن را شخصی خطاب به آن حضرت چنین بیان کرده که ♧ «ما تَزَیّنتَ بالخلافةِ بل زانَتْ بک»، با حکومت و خلافت، آراسته نشدی، بلکه این خلافت بود که با وجود تو زینت و آراستگی یافت. ❖‌ وجود باعظمت حضرت علی علیه السلام چنان ارزش آفرین است که به غدیر و امامت و حکومت معنی می بخشد. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🌼🍃༅══┅─ 🌺◁حضرت امام در این زمینه می فرماید:مسأله غدیر، مسأله ای نیست که بنفسه برای حضرت امیر یک مسأله ای پیش بیاورد، حضرت امیر مسأله غدیر را ایجاد کرده است. ❖‌ آن وجود شریف که منبع همه جهات بوده است، موجب این شده است که غدیر پیش بیاید. غدیر برای ایشان ارزش ندارد، آن که ارزش دارد خود حضرت است که دنبال آن ارزش، غدیر آمده است ♧ نصب حضرت امیر به خلافت، این طور نیست که از مقامات معنوی حضرت باشد، مقامات معنوی حضرت و مقامات جامع او این است که غدیر پیدا بشود. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─ 🌼◁از دید حضرت امام، شخصیت حضرت علی است که به چیزی به نام رهبری و حکومت، معنی و قیمت می بخشد و آن را ارزشمند می سازد، ✪ و گرنه اصل حکومت و زمامداری به خودی خود چیز تحفه ای نیست، مگر آنکه توسط افراد لایق و ارزشی، وسیله ای برای احقاق حق و ترویج خوبیها گردد. ♧ امیرالمؤمنین علیه السلام در سخنی که به ابن عباس فرمود، حکومت را بی ارزش تر از پاره کفشی می داند، مگر آنکه وسیله ای برای اقامه حق و باطل زدایی باشد: ❖‌ و الله لهی احبُّ الیّ مِن اِمرَتکم، اِلّا اَن اُقیمَ حقّاً اَو اَدْفَعَ باطلاً ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🌼🍃༅══┅─ 🌺◁فلسفه تشکیل حکومت در اسلام، اجرای احکام الله با تکیه بر قدرت اجرایی است. پیامبر اکرم صلوات الله و امامان علیه السلام اگر برای تصدی قدرت اجرایی تلاش و برنامه ریزی داشتند، در مسیر این هدف بوده است، نه آنکه نفس ریاست و حکومت برایشان موضوعیت داشته باشد ❖‌ امام امت می فرماید:عهده دار شدن حکومت فی حدّ ذاته، شأن و مقامی نیست، بلکه وسیله انجام وظیفه اجرای احکام و برقراری نظام عادلانه اسلام است ... نفس حاکم شدن و فرمانروایی وسیله ای بیش نیست و برای مردان خدا اگر این وسیله به کار خیر و تحقق هدفهای عالی نیاید هیچ ارزش ندارد . ♧ تصدی حکومت، به دست آوردن یک وسیله است، نه اینکه یک مقام معنوی باشد، زیرا اگر یک مقام معنوی بود، کسی نمی توانست آن را غصب کند یا رها سازد. هرگاه حکومت و فرماندهی وسیله اجرای احکام الهی و برقراری نظام عادلانه اسلام شود، قدر و ارزش پیدا می کند و متصدی آن صاحب ارجمندی و معنویتِ بیشتر می شود ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─ 🌼◁و در باره دیدگاه علی علیه السلام نسبت به حکومت می فرماید...او تمام مقصدش خدا بود، اصلش این دنیا و این ریاست و اینها در نظر او چیزی نبود مگر اینکه بتواند یک عدلی را در یک دنیا برقرار کند، والا پیش آنها مطرح نبود که یک ریاستی داشته باشند یا خلافتی داشته باشند، مگر اینکه بتوانند یک عدلی را اقامه کنند و یک حدی را جاری کنند. ✪ این سخنان، اشاره به کلام مولاست که حضرت، در بیان عامل و انگیزه حکومت طلبی و اوصاف پیشوای حق، می فرماید: ♧ اللّهم انّک تَعلَمُ انّه لم یکنِ الذّی کانَ مِنّا منافسةً فی سلطانٍ و لا التماسَ شیی ءٍ مِن فضول الحُطام، و لکن لِنَرُدَّ المعالِمَ مِن دینک و نُظْهِرَ الاصلاحَ فی بلادِک، فیأمَن المظلومونَ مِن عبادک و تُقامَ المُعطَّلةُ مِن حُدودک؛ ❖‌ خدایا! تو خوب می دانی که آنچه از سوی ما بود و از ما سر زد، برای رقابت و کشمکش در قدرت و ریاست یا برای دستیابی به اموال ناچیز دنیا نبود، بلکه برای آن بود که اصول روشن دین تو را برگردانیم و در سرزمین تو اصلاح پدید آوریم، تا در نتیجه آن، بندگان ستمدیده ات امنیت یابند و حدود تعطیل شده تو اجرا گردد. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🌼🍃༅══┅─ 🌺◁امام امت در دعوت مسؤولان به خدمت به خلق خدا و گره گشایی از مشکلات آنان می فرماید ❖‌ شماها شیعه همان هستید که می گوید که من به اندازه این کفش کهنه ای که هیچ نمی ارزد، امارت شما را به اندازه این برایش ارزش قایل نیستم، مگر اینکه حقی را ایجاد کند. ♧ امیرالمؤمنین، در پذیرفتن حکومت و خلافت، انکار و ممانعت داشت. آن قدر گفتند و اصرار کردند و با تجمع و بیعت خویش، حجت را بر او تمام کردند که مسؤولیت زمامداری را پذیرفت، ✪ آن هم با هدفِ مقابله با ستم و رفع ظلم و فقر و گرسنگی از جامعه و اعاده حقوق تلف شده و غارت شده از مردم و بیت المال و مبارزه با ثروت اندوزان و شکمبارگان، که اینها همه از فلسفه های حکومت در اسلام است 🗯 و حضرت در خطبه سوم نهج البلاغه °شقشقیّه° به این شرایط و زمینه های پذیرش مسؤولیت زمامداری اشاره فرموده است اَما و الذّی فَلَقَ الحبّة و بَرَءَ النَسَمَة، لو لا حضور الحاضر اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَــرَج پایان قسمت اول ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) : به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب(سلام الله علیها) قسم دهند که فرج ما را نزدیک گرداند. شیفتگان حضرت مهدی(عج)، جلد ۱، صفحه ۲۵۱ مراسم عزاداری شهادت حضرت زینب(سلام الله علیها) سخنران : حجت الاسلام شیخ مرتضی مهدوی مداح : کربلایی مرتضی انصاری، کربلایی عرفان حیدری دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۲۰:۰۰ شاهین شهر چهارراه عطار مسجد فاطمیه(س) مکان برادران : طبقه فوقانی مسجد/مکان خواهران حسینیه مسجد کانون فرهنگی مسجد فاطمیه(س) هیئت انصارالمهدی(عج) شاهین شهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقای باهنر حیا نمی کنی حداقل سکوت کن باهنر: حتی من قدری تردید دارم که امام گفته باشند اسرائیل باید از بین برود «... شما ملاحظه کردید در لبنان یک دولت پوشالی دو میلیونی - یعنی، اسرائیل - در مقابل یک میلیارد مسلمان ایستاد و حمله کرد و آن قدر جنایت کرد که در تاریخ کم نظیر است. آن وقت می‌بینیم که دولتهای اسلامی در تلاشند که آن را به رسمیت بشناسند. ما می‌گوییم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و بیت المقدس مال مسلمین و قبله اول مسلمین است.» 17 شهریور 1361 / 19 ذی القعده 1402 (صحیفه امام خمینی، جلد 16 - صفحه 490)