8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبتِ سالروز قیام مردمی و تاریخی پانزدهم خرداد
روحانیون حوزه علمیه اصفهان دور هم جمع شدندhttps://www.iribnews.ir/fa/news/3127467
امام جماعت محترم،مدیرمحترم هیئت مذهبی،مدیر محترم مرکز فرهنگی قرآنی،سلام علیکم درصورتیکه از ابتدای سال تا ۱۵خرداد سال جاری برنامه رزمایش مواسات و کمک مومنانه داشته اید لطفا نام مسجد یا هیئت، تلفن مسئول و،تعداد بسته های معیشتی توزیعی و تاریخ طرح را به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ ارسال فرمایید .باتشکر
من با نام @nehzat_eslami_sh.a.m در Instagram هستم. برای دنبال کردن عکسها و ویدیوهای من این برنامه را نصب کنید. https://www.instagram.com/invites/contact/?i=rvkff3xcxlvf&utm_content=evv99u3
اطلاعیه
برندگان مسابقه مکتب خمینی (ره)
1-معصومه حسن پور کارت هدیه 2000000 ریالی
2-زهرا سادات زارعی کارت هدیه 2000000ریالی
3-طاهره عبدالهی کارت هدیه 1500000ریالی
4-ابوالفضل حسینی راد کارت هدیه 1500000ریالی
5-کاربر مرغ سحر کارت هدیه 1000000ریالی
6-مهری محمدیان کارت هدیه 1000000ریالی
برندگان لطفا تا 20 خرداد شماره کارت بانکی خود را ارسال فرمایند با تشکر
💽فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام بابایی
دبیرقرارگاه فرهنگی جهادکبیراستان اصفهان
✅نشست روشنگری انتخابات 1400
✔️یکشنبه 16 خرداد
مکان: مسجد الزهرا (س) گلدشت
✔️ ما را در صفحه اینستاگرام و روبیکا
منتظران ظهور شهر گلدشت باپخش زنده برنامه ها دنبال کنید
👇👇👇
پخش زنده مراسم دراینستاگرام
http://instagram.com/Gol_Nodbeh
پخش زنده مراسم درروبیکا👇👇👇
https://rubika.ir/Gol_Nodbeh
تلگرام منتظران ظهور
👇👇👇
@Gol_Nodbeh
♨️ شرکت در انتخابات امر عرفی و اجتماعی است و ربطی به شرع و دین ندارد
✍🏻 آیتالله احمد عابدینی
حكومت يك وسيله است. این وسیله در زمان پیامبر (ص) در دوران مدني، در دست ایشان بود و توانست دین را بهتر تبلیغ کند اما پس از ايشان در زمان حضرت علی (ع) به مدت 25 سال این وسیله از ایشان گرفته شده و پس از آن به ایشان برگردانده شد اما با وجود جنگهای متعدد نگذاشتند که امام بتواند به خوبی از این وسیله استفاده کند. و امام حسن (ع) چون متوجه شد كه با وجود فردی چون معاویه همان جنگها ادامه دارد و امام نمیتواند از این وسیله به خوبی استفاده کند و فقط وبالی است به گردن ایشان، لذا آن را تسلیم معاویه کرد و آن را رها کرد.
با توجه به آنچه بيان شد اكنون با صراحت ميگويم، چون الان نزدیک انتخابات است کسی نیاید بگوید که اسلام میگوید رأی دهید یا اسلام میگوید رأی ندهید، خير! رأي دادن و رأي ندادن ربطي به اسلام و دينداري ندارد. چونکه انتخابات و حکومت مسئله عقلی و عرفی و اجتماعی است و هیچ ربطی به اسلام ندارد. ما باید نگاه کنیم ببینیم شرکت در انتخابات نفعش بیشتر است یا ضررش.
حکومت برای زندگی دنیا است که وظیفهاش علاوه بر برقراری نظم در جامعه، باید به امورات زندگی مردم برسد و مایحتاج آنان را مهیا کند و ربطی به دین ندارد و همه اینها اموری عرفی است.
در این مدت بيش از ۴۰ سال از اسلام و قرآن استفاده شد و رأي دادن امري شرعي قلمداد شد و چون بد عمل شد، بسياري از مردم با دین بد شدند، به همين دليل خود را مكلف ديدم كه با صراحت بگویم، انتخابات و ریاست جمهوری و رهبری و بالاتر و پائینتر و ... از اموری است که در کنار دین است و ابزاری است که میتوان به نفع دین از آن استفاده کرد البته همین امور میتوانند به ضرر دین هم باشند.
دین همان چیزی است که خداوند در قرآن سوره آل عمران/ ۱۶۴ و سوره جمعه/۲ بیان کرده است و با آن وظیفه پیامبر را در این قبال مشخص کرده است:
لَقَدْ مَنَّ اَللّهُ عَلَى اَلْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ اَلْكِتابَ وَ اَلْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ
هوَ اَلَّذِي بَعَثَ فِياَلْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُاَلْكِتابَ وَاَلْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ
و در جاهاي دیگر پیامبر (ص) را بشیر و نذیر نامیده است.
انّا أَرْسَلْناكَ بِالْحَقِّ بَشِيراً وَ نَذِيراً وَ لا تُسْئَلُ عَنْ أَصْحابِ اَلْجَحِيمِ
و خداوند در این آیات وظایف پیامبرش را مشخص کرده است و از جمله آن وظايف تشكيل حکومت يا حفظ آن نيست بلكه اين امور عقلايي، عرفی و اجتماعی است.
مردم مدینه وقتی دیدند که پيامبر (ص) فرد خوبي است و میتواند حکومت را خوب اداره کند و با مردم به خوبی رفتار میکند حکومت را به او بخشیدند، اما باید توجه داشته باشیم که اگر حكومت را به پیامبر (ص) نميدادند و او حاکم نميشد باز هم پیامبر بود و آن وظایفی را که خداوند برایش مشخص کرده بود بر عهده داشت.
بهطور كلي نمیتوان گفت که حکومت و دین عين هم هستند بلکه این دو، دو چیز مختلفان هستند كه بينشان عموم و خصوص من وجه است قابل اجتماع و قابل افتراقند. نظير شيريني و سفيدي...
پس کسی نگوید دین میگوید رأی بده یا رأی نده، بلکه همانگونه که گفته شد حکومت امری عرفی و اجتماعی است و بايد با عقل و فهم آن را بررسي كرد نه با تعبد و تقلید