هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
از دیدگاه قرآن، سه نوع شخصیت اساسی وجود دارد; مؤمن، کافر و منافق ; (آیات 2 تا 20 سوره بقره(
شخصیت های مؤمن، خود دارای سه درجه شخصیتی می باشند ; آنان که به خود ظلم می کنند، آنان که میانه رو هستند و آنان که پیشتازانند; (فاطر/32(
مشخصه بارز شخصیت کافر آن است که دل و اندیشه اش را قفل کرده است و راهی برای نفوذ هیچ حرف تازه و اندیشه متفاوتی نگذاشته است و به همین دلیل، از درک حقایق عاجز است .
خصوصیت بارز شخصیت منافق از دیدگاه قرآن، دوگانگی ریشه ای در ظاهر و باطن است; به همین دلیل، مبتلا به شک و تردید و عدم قدرت تصمیم گیری و ناتوانی در قضاوت می شود; (بقره/8 تا 20 و منافقون(
در قرآن کریم، در آیات فراوانی از اندوه، علل ایجاد کننده آن و راه های برطرف ساختن آن سخن رفته است . گاهی اندوه فراق را با دیدار و گاهی اندوه فقر را با بشارت و گاهی اندوه رسول خدا (ص) را به دلداری حضرت حق، درمان نموده است .
در دیدگاه قرآن، ترس دو نوع است ; ترس پسندیده و ترس ناپسند ; ترس پسندیده، همان ترس از خداوند و عدالت اوست که منجر به اصلاح رفتار می شود; (انفال/2) و ترس ناپسند، اضطرابی شدید با علت مشخصی است که تسلط بر نفس را از بین می برد و باید با آن مبارزه شود; (احزاب/10 و 11) .
.#از_منبر_تا_ممبر
#دفتر_تبلیغات_اسلامی_اصفهان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#تفسیر_قرآن
#کلام_ولایت
#ادعیه_ماه_مبارک_رمضان
#احکام_شرعی
#مسابقات_فرهنگی_مذهبی
#هر_روز_از_سحر_تا_افطار
#حسن_بابایی
#تبلیغ_مجازی
#بیسیمچی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
18-كتاب هدايت
القرآن امر زاجر، و صامت ناطق، حجة الله على خلقه. أخذ عليه ميثاقه، و ارتهن عليهم انفسهم. أتم نوره، و أكمل به دينه.
قرآن امر كننده به كار نيك و باز دارنده از زشتى ها است، خاموشى گوياست، حجت خدا بر خلق اوست، از آنان نسبت به قرآن پيمان گرفت و وجود باطنى آنان را در گرو اين قرآن نهاد، نور آن را تمام و دين خويش را به وسيله آن كامل فرمود. خطبه 183.
#قرآن_در_نهج_البلاغه
#از_منبر_تا_ممبر
#دفتر_تبلیغات_اسلامی_اصفهان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#تفسیر_قرآن
#کلام_ولایت
#ادعیه_ماه_مبارک_رمضان
#احکام_شرعی
#مسابقات_فرهنگی_مذهبی
#هر_روز_از_سحر_تا_افطار
#حسن_بابایی
#تبلیغ_مجازی
#بیسیمچی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
18- پيامبر صلى الله عليه و آله :يا اَ يُّهَا النّاسُ ! اِنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ يَقولُ : مُروا بِالْمَعروفِ وَ انْهَوا عَنِ المُنْكَرِمِنْ قَبْلِ اَنْ تَدْعُوَنى فَلا اُجيبَكُمْ وَ تَسْاَلونى فَلا اُعْطيَكُمْ وَ تَسْتَنْصِرونى فَلا اَ نْصُرَكُم ؛
اى مردم! خداوند عزّوجلّ مىفرمايد : امر به معروف و نهى از منكر كنيد ، پيش ازآنكه مرا بخوانيد و پاسختان ندهم ، يا از من بخواهيد و عطايتان نكنم ، يا از من يارىطلبيد و يارىتان نرسانم.
مسند ابن حنبل ، ج ۹، ص ۵۰۴ ،ح ۲۵۳۱۰
#درخواست_از_خدا
#از_منبر_تا_ممبر
#دفتر_تبلیغات_اسلامی_اصفهان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#تفسیر_قرآن
#کلام_ولایت
#ادعیه_ماه_مبارک_رمضان
#احکام_شرعی
#مسابقات_فرهنگی_مذهبی
#هر_روز_از_سحر_تا_افطار
#حسن_بابایی
#تبلیغ_مجازی
#بیسیمچی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
مفسران جدید شیعه:
علامه طباطبائی (سید محمدحسین) قدس سره: (م 1402 هـ.ق) مؤلف کتاب شریف «المیزان فی تفسیر القرآن» این تفسیر ارزشمند در بیست جلد به زبان عربی در زمان حیات مؤلف منتشر گردید.
چند تن از فضلای حوزه علمیه قم: که تفسیر نمونه را تألیف نمودهاند.
مجاهد شهید سید مصطفی خمینی: مؤلف کتاب «تفسیر القرآن» که تا آیه 42 سوره بقره تفسیر شده است.
شیخ محمدجواد بلاغی (م 1352 هـ.ق): مؤلف کتاب «آلاء الرحمن فی تفسیر القرآن» تا آیه 75 سوره نساء.
مجاهد نستوه سید محمود طالقانی: مؤلف کتاب «پرتوی از قرآن» در پنج جلد.
استاد شهید مرتضی مطهری: نوشتههای پراکنده در زمینه تفسیر قرآن دارند.
حسین بن احمد حسینی: مؤلف کتاب «تفسیر اثنی عشری» در چهارده جلد.
محمدتقی شریعتی: مؤلف کتاب «تفسیر نوین» که تنها به تفسیر جزو آخر قرآن پرداخته است.
شیخ جعفر سبحانی: مؤلف کتاب «التفسیر الموضوعی» که چند جلد آن چاپ گردیده.
سید ابوالقاسم خوئی: تفسیر سوره حمد و مقدماتی از علوم قرآنی در کتاب «البیان فی تفسیر القرآن».
#معرفی_مفسرین_قرآن
#از_منبر_تا_ممبر
#دفتر_تبلیغات_اسلامی_اصفهان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#تفسیر_قرآن
#کلام_ولایت
#ادعیه_ماه_مبارک_رمضان
#احکام_شرعی
#مسابقات_فرهنگی_مذهبی
#هر_روز_از_سحر_تا_افطار
#حسن_بابایی
#تبلیغ_مجازی
#بیسیمچی
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
وصيت نامه : شهید ناصر ذاكري
به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان با سلام و درود خدمت يگانه منجي عالم بشريت و نايب برحقش امام خميني (ره) و با سلام و درود خدمت تمامي خانواده هاي شهداء، اسراء، مفقودالاثرها، و معلولين و جانبازان عزيز و درود بي پايان بر رزمندگان سلحشور و جان بر كف و دعاي خير براي ايشان و شفاي مجروحين و معلولين و پيروزي هرچه سريعتر رزمندگان و باز شدن راه كربلاي حسين وصيت نامه ام را آغاز مي كنم. مردم ايران ملت عزيز انشاالله همواره شاد و خرم باشيد و براي ما عاجزين دعاي خير بنماييد سفارشي دارم امام عزيز را تنها نگذاريد و به خانواده و رزمندگان و مجروحين و شهداء سركشي كنيد .خدمت دوستان آشنايان و همسايگان دور و نزديك سلام گرم عرض مي كنم و اميدوارم كه حال همگي خوب باشد تو را به خدا اگر از من ناراحتي ديده ايد يا كدورتي در دل داريد براي رضاء و خشنودي خدا حلالم كنيد پدر، مادر، خواهران و برادران عزيزم، از اين راه دور دست تك تك شما را مي بوسم و حرفي ندارم چون هنوز وقت حرف زدن به من نرسيده است و اين خود افتخاري است كه خداوند در چنين صورتي ما را پذيرفته است. مادر شيرت را حلالم كرده و در عزاي من خود را سنگين و باوقار نشان بده،نگذار شيطان فرصت جلوه گري پيدا كند و از مردم و مهمانان عزيز من به خوبي پذيرايي كنيد و از طرف من از آنها حلاليت بطلبيد.در ضمن مادر عزيزم درباره وسايل هر طور شما صلاح مي دانيد عمل نماييد انشا الله فقيران را از ياد نبرده و به فكر آنان باشيد به اميد ديدار در بهشت.
.#از_منبر_تا_ممبر
#دفتر_تبلیغات_اسلامی_اصفهان
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#تفسیر_قرآن
#کلام_ولای
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
«نقش فعاليت هاي فرهنگي و ديني هيئات مذهبي در ايجاد جامعه ديني»
رعايت اصولي كه مي تواند؛ اثر بخشي فعاليت هاي فرهنگي و ديني را چند برابر كند.
«قرآن و متولیان فرهنگی» ـ حجت الاسلام محسن قرائتي
اصولی را میخواهم برای مسئولین فرهنگی بیان كنم كه برگرفته از سرچشمه زلال فرهنگ، یعنی قرآن كریم است، به گونهای كه باور كنیم این اصول ساختگی و بافتنی نیست.
80. از آیه: «وَ إِذْ قالَ لُقْمانُ لاِبْنِه» (لقمان/13)میفهمیم: نقل كلام خوب از دیگران عیب نیست، خدای خالق از لقمان مخلوق مطلب نقل میكند.
81. از آیه: «وَ تَفَقَّدَ الطَّیْر» (نمل/20)میفهمیم: باید از زیردستان تفقد و احوالپرسی كرد.
82. از آیه: «یُزَكِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ» (آلعمران/164)میفهمیم: در مسائل فرهنگی تزكیه بر تعلیم مقدّم است.
83. از آیه: «تَوَفَّنی مُسْلِماً» (یوسف/101)میفهمیم: حتی یوسفها، باید نگران عاقبت كار خود باشند.
84. از آیه: «فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُها وَ كَذلِكَ سَوَّلَتْ لی نَفْسی» (طه/96)میفهمیم: اگر هوای نفس با آثار رسول مخلوط شد، انسان را سامری میكند.
85. از آیه: «ما كانَ لِبَشَرٍ أَنْ یُؤْتِیَهُ اللَّهُ الْكِتابَ وَ الْحُكْمَ وَ النُّبُوَّةَ ثُمَّ یَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِباداً لی» (آلعمران/79)میفهمیم: مسئولان فرهنگی نباید كمالات خود را ابزاری برای استثمار دیگران قرار دهند و از آن سوء استفاده كنند.
86. از آیه: «كُونُوا رَبَّانِیِّینَ بِما كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتابَ وَ بِما كُنْتُمْ تَدْرُسُون» (آلعمران/79)میفهمیم: راه ربّانی شدن، علم دین و تعلیم و تدریس دائمی كتب آسمانی است. (نه تصوّف و چلّه نشینی)
87. از آیه: «وَ لَوْ أَنهَُّمْ أَقَامُواْ التَّوْرَئةَ وَ الْانجِیلَ وَ مَا أُنزِلَ إِلَیهِْم مِّن رَّبهِِّمْ لَأَكَلُواْ مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تحَْتِ أَرْجُلِهِم» (مائده/66)میفهمیم: اقامه قرآن و كار فرهنگی واقعی، اقتصاد جامعه را نیز رونق میبخشد.
88. از آیه: «یَا أَهْلَ الْكِتَابِ لَسْتُمْ عَلىَ شىَْءٍ حَتىَ تُقِیمُواْ التَّوْرَئةَ وَ الْانجِیلَ وَ مَا أُنزِلَ إِلَیْكُم مِّن رَّبِّكُمْ» (مائده/68)میفهمیم: اگر نتیجه كار فرهنگی، اقامهی قرآن نباشد، كارهای ما پوك و پوچ است.
89. از آیه: «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى بَصیرَهٍ» (یوسف/108)میفهمیم: كار فرهنگی باید بر اساس بصیرت باشد.
90. از آیه: «آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَیْه» (بقره/285)میفهمیم: مسئولین فرهنگی باید خودشان به آنچه مردم را به آن دعوت میكنند، ایمان داشته باشند.
91. از آیه: «أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فی كُلِّ وادٍ یَهیمُون» (شعراء/225)میفهمیم: نباید در هر وادی وارد شویم، بلكه باید راهی را بر اساس عقل و وحی انتخاب كنیم.
92. از آیه: «بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ یُحیطُوا بِعِلْمِه» (یونس/39)میفهمیم: اگر به چیزی علم نداریم آن را تكذیب نكنیم.
93. از جمله: «ائْتِ بِقُرْآنٍ غَیْرِ هذا» (یونس/15) و پاسخ پیامبر كه فرمود: «ما یَكُونُ لی أَنْ أُبَدِّلَهُ مِنْ تِلْقاءِ نَفْسی»میفهمیم: رهبر فكری جامعه نباید تسلیم خواستههای نابجا شود.
94. از آیه: «تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذینَ لا یُریدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْض» (قصص/83)میفهمیم: كسانی كه به نحوی اراده برتریطلبی در زمین دارند در قیامت جایگاهی نخواهند داشت.
95. از آیه: «وَ قَتَلَ داوُدُ جالُوتَ وَ آتاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَ الْحِكْمَةَ وَ عَلَّمَهُ مِمَّا یَشاءُ» (بقره/251)میفهمیم: الطاف الهی، حكیمانه به افراد داده میشود.
96. از آیه: «لَكُمْ دینُكُمْ وَ لِیَ دینِ» (كافرون/6)میفهمیم: نباید در برابر درخواستهای نابجای مخالفان سازش كنیم.
97. از آیه: «وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكى» (نجم/43)میفهمیم: گریه و خنده هردو ابزار مجاز برای كار فرهنگیاند.
98. از آیه: «فَلْیَأْتُوا بِحَدیثٍ مِثْلِه» (طور/34)میفهمیم: در صحنه فرهنگی گاهی باید مبارزه طلبی كرد.
99. از آیه: «وَ احْذَرْهُمْ أَنْ یَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ ما أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَیْك» (مائده/49)میفهمیم: حتی شخص پیامبر باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشد.
100. از آیه: «إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا» (زخرف/22،23)میفهمیم: به نام میراث فرهنگی نباید هر راهی كه دیگران رفتهاند پیمود.
هدایت شده از حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
18-وَ بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ وَ النّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ وَ...... مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ
و به سبب بیزاری جستن ازدشمنان شما و بیزاری از مردمی که با شما به جنگ و مخالفت برخاستند و از شیعیان و پیروان آنها هم بیزاری می جویم
الف- لعنه
ب- بِالْبَرآئَةِ
ج- الملعون
د- همه موارد
#مسابقه_زیارت_عاشورا
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#ستاد_عملیات_رمضان
#جشنواره_برترین_رسانه_مسجد
#ار_منبر_تا_ممبر
#طبیب_دوار
#دارالقرآن_مجازی
#رزمایش_مواسات
#کلید_بهشت
#احکام_آنلاین
#پاسخگو
#حسن_بابایی
#بیسیمچی